Gå til innhold

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Aalesund - Sarpsborg i kveld. Jeg merker jeg blir mer genuint interessert i norsk fotball på slutten av sesongene. Aalesund-tap i kveld så er de virkelig med dypt kaldt vann med en sekk full av bly med hender og ben lenket fast, og hvor man begynner å gå tom for luft, og kommunikasjonen med båtføreren litt lenger opp er heller dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aalesund - Sarpsborg i kveld. Jeg merker jeg blir mer genuint interessert i norsk fotball på slutten av sesongene. Aalesund-tap i kveld så er de virkelig med dypt kaldt vann med en sekk full av bly med hender og ben lenket fast, og hvor man begynner å gå tom for luft, og kommunikasjonen med båtføreren litt lenger opp er heller dårlig.

 

Du sammenligner altså Aalesund med denne karen: https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Stephens_(daredevil)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Aalesund - Sarpsborg i kveld. Jeg merker jeg blir mer genuint interessert i norsk fotball på slutten av sesongene. Aalesund-tap i kveld så er de virkelig med dypt kaldt vann med en sekk full av bly med hender og ben lenket fast, og hvor man begynner å gå tom for luft, og kommunikasjonen med båtføreren litt lenger opp er heller dårlig.

 

Du sammenligner altså Aalesund med denne karen: https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Stephens_(daredevil)

 

De har våknet etter en grusom start

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting er i alle fall sikkert, tippeligaen i år er fullstendig bingo. Det eneste som er (bortimot) sikkert er at RBK vinner og Start ikke vinner. Vi kan fort ende opp på en plass der det alt i alt har vært en ok sesong allikevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting er i alle fall sikkert, tippeligaen i år er fullstendig bingo. Det eneste som er (bortimot) sikkert er at RBK vinner og Start ikke vinner. Vi kan fort ende opp på en plass der det alt i alt har vært en ok sesong allikevel.

Sant, men da vil det fortsatt være en stor prestasjon og triumf med tanke på at vi vil ha klart å snu den jævlige perioden under Billy, hvor alt så bekmørkt ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan heller ikke vinne - er ikke en gang en teoretisk sjanse for å ta igjen RBK.

 

Realistisk sett er fem plasser opp det beste vi kan håpe på, og en ned vår største frykt. Jeg tror vi klatrer 3-5 plasser fra dagens kvallik!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har lyst til å se vårt "nye" lag få en skikkelig utfordring først. Synes tangotrøyene var mildt sagt elendige til å utnytte våre feil sist søndag.

 

Et gjerrig, hardtarbeidende lag, og en seiersvant "vi har allerede tatt gullet"-gjeng er det vi møter på motsatt banehalvdel de to neste kampene. Om vi kommer ut av disse to kampene med minst 2 fullt fortjente poeng, så er jeg med på optimismen over. Og tipper at vi ender på 11. plass til slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke at jeg tror RBK tar foten noe særlig av gassen før gullet er teoretisk sikret, men jeg er glad vi ikke er første lag som møter dem med den revansjelysten de antageligvis har etter sortien de hadde i EL-kvalliken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke at jeg tror RBK tar foten noe særlig av gassen før gullet er teoretisk sikret, men jeg er glad vi ikke er første lag som møter dem med den revansjelysten de antageligvis har etter sortien de hadde i EL-kvalliken.

RBK har vist svakhetstegn lenge, mange elendige 2.omganger i det siste. Bare vi holder unna til pause...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En liten titt på målforskjellen til bunnlagene, slik det står akkurat nå:

 

 

Engen -1 (25p) Taper mot Odd i kveld?

Glimt -4 (24p)

TIL -7 (24p)

LSK -5 (22p)

Stabæk -5 (21p)

AaFK -16 (20p)

 

Aalesund har suverent dårligste målforskjell, men for de andre lagene er det ganske jevnt. dog vil jeg påstå at vi har best målforskjell, med mulig unntak for Engen. Glimt har riktignok et "minusmål" mindre enn oss, men det er først dersom vi havner på samme poengsum at målforskjellen teller. For at det skal kunne skje om en runde, må vi vinne med minst ett mål, og få -4 eller bedre. Glimt må tape med minst ett mål, og få -5 eller dårligere. Dersom Engen går på en smell i dag, kan det samme gjelde for dem. Dersom de vinner, er de ute av bunnstriden. Hvertfall for en god stund.

 

Konklusjonen er altså at dersom vi havner på samme poengsum som et av disse andre lagene til slutt, er det ganske god sannsynlighet for at vi har bedre målforskjell enn dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...