Gå til innhold

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


 

Satser på at hele Nadderud synger "rykker ned" til kanarifansen 1 oktober

Høres (alltid!) fantastisk ut å rakke ned på fugla, gjerne med HELE stadion, men det kommer garantert til å misforstås av kommentatorer og studio som bare hører DEN ene linja sunget av oss.

"Har stabækfansen mistet troen på eget lag nå?" Og sportsnyhetene: "Stabæk tok alle tre poengene mot Lillestrøm, men på Nadderud sang fansen at eget lag rykker ned. "

Værsåsnill ikke la meg få rett, kan vi heller gjøre den enkle lille sangen litt mer spesifikk? Én mer stavelse, hvilket jeg tror bli bedre å synge:

 

Fugla skal ned. Fugla skal neeeed! Fugla skal ned! Fugla skal neeeed! Fugla skal ned! FUGLA SKAL NED! FUGLA SKAL NEEEEEED!

 

Sportsnyhetene viser at de ikke forstår den enkle logikk. Ny trener og vi starter med seier, da synger man ikke rykker ned mot eget lag.

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg tviler sterkt på at noen misforstår den sangen vi allerede har... Hvorfor i helvete skulle vi sunget det mot egne spillere?

Neinei, men det er media som "bestemmer" hvem den var til etter kampen. ;)[/quote

 

Er du seriøs?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så Lillestrøm i går og de hadde uflaks som ikke fikk med seg poeng. De kunne etter spillet godt ha fått tre poeng.Heldigvis fikk de ingen og de blir som jeg sa for mange uker siden våre rivaler for å bli i TL. Det er veldig dårlig stemning i klubben og det kan bli avgjørende for nedrykk eller kvalik. Vi er ikke gode vi heller, men vi har vært fall en slags tro på det vi driver med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så Lillestrøm i går og de hadde uflaks som ikke fikk med seg poeng. De kunne etter spillet godt ha fått tre poeng.Heldigvis fikk de ingen og de blir som jeg sa for mange uker siden våre rivaler for å bli i TL. Det er veldig dårlig stemning i klubben og det kan bli avgjørende for nedrykk eller kvalik. Vi er ikke gode vi heller, men vi har vært fall en slags tro på det vi driver med.

Alltid dårlig stemning I Lillestrøm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så Lillestrøm i går og de hadde uflaks som ikke fikk med seg poeng. De kunne etter spillet godt ha fått tre poeng.

Tromsø var overlegne i første omgang og burde definitivt ledet med mer enn ett mål til pause. Enkelte vil kanskje hevde at tabben til Origi var "uflaks" (jeg mener det er snakk om udyktighet), men totalt sett var TIL det beste laget, og de vant fullt fortjent.

 

Runar Kristinsson er en elendig fotballtrener (på nivå med McKinlay), og jeg blir mildt sagt sjokkert om vi ender under LSK på tabellen. Vi får bare håpe at den inkompetente gjengen borte på Åråsen lar Kristinsson få fortsette ut sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Så Lillestrøm i går og de hadde uflaks som ikke fikk med seg poeng. De kunne etter spillet godt ha fått tre poeng.

Tromsø var overlegne i første omgang og burde definitivt ledet med mer enn ett mål til pause. Enkelte vil kanskje hevde at tabben til Origi var "uflaks" (jeg mener det er snakk om udyktighet), men totalt sett var TIL det beste laget, og de vant fullt fortjent.

 

Runar Kristinsson er en elendig fotballtrener (på nivå med McKinlay), og jeg blir mildt sagt sjokkert om vi ender under LSK på tabellen. Vi får bare håpe at den inkompetente gjengen borte på Åråsen lar Kristinsson få fortsette ut sesongen.

Jinx? Sparket nå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 poeng borte mot Odd var vel ikke i henhold til budsjettet. Strengt tatt var ikke 3 poeng til Ålesund, mot godset i det budsjettet heller. Vi får håpe Ålesund ikke har spilt på seg for mye selvtilitt etter 8 nettkjenninger på de 2 siste kampene. Heldigvis skal JH Riise sone karantene neste kamp. Og så får vi håpe LSK ikke får noe veldig boost av trenerbyttet. LSK skal jo møte oss om ikke så lenge, og den vinner vi, Dermed er en eventuell seiersrekke med ny trener over.

Endret av Buss1 Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 poeng borte mot Odd var vel ikke i henhold til budsjettet. Strengt tatt var ikke 3 poeng til Ålesund, mot godset i det budsjettet heller. Vi får håpe Ålesund ikke har spilt på seg for mye selvtilitt etter 8 nettkjenninger på de 2 siste kampene. Heldigvis skal JH Riise sone karantene neste kamp. Og så får vi håpe LSK ikke får noe veldig boost av trenerbyttet. LSK skal jo møte oss om ikke så lenge, og den vinner vi, Dermed er en eventuell seiersrekke med ny trener over.

Du mener vel BH Riise?

 

Vi bør ikke selge skinne før bjørnen er tatt av dage når Lillestrøm har ny trener. Vi har alt for ofte gått opp som en bjørn og ned som en skinnfell i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Resultatene denne runden gikk helt klart i pluss for oss. Hadde forventet 0,5 poeng (tap eller uavgjort) på os, det samme for LSK og fire poeng til sammen til Glimt og AaFK. Vi fikk 2,5 poeng mer enn forventet, LSK et lite knepp under forventning, og Glimttapet mer enn gjorde opp for AaFK-seieren. Ser man på målforskjell var det også ganske gunstig. Siden Glimt røyk med to, er vi foran med minst ett mål om vi vinner på Nadderud om 8 dager. AaFK pynta bare litt på en håpløs måforskjell, så det hadde intet å si.

 

Med mindre TIL, VIF eller SIL får en fullstendig kollaps som varer ut sesongen, så er nå de ute av bunnstriden. Start er selvfølgelig ferdige, så da er vi fire lag som slåss om to sikre plasser, og en kvalikkplass. Fy faen så viktig den seieren her kan vise seg å være!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående kampen rundt kvalikkplassen - vi har jo to av motstanderne våre igjen på Nadderud, LSK og Glimt, og det allerede i de to neste kampene. Det tredje laget, Aalesund, knuste vi jo ganske overbevisende, men jeg forventer meg overhodet ikke noe slikt i de to neste kampene. AaFK var langt mer naive enn jeg forventer vi får se av LSK med ny trener og knokkelknusing på menyen, eller et Glimt som elsker å ligge bakpå og kontre motstanderen i senk. Det kan bli både himmel og helvete for oss i disse to kampene. To uavgjorte er nok ikke helt krise, kanskje ikke seier og tap heller. Men her har vi virkelig muligheten til å avgjøre alt selv! Med seier i begge disse kampene har vi tatt et sjumilssteg mot ny kontrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal ikke utale meg om laguttak, men nøkkelen er 3 poeng mot Bodø og da kan vi ikke slippe Trond Olsen løs mot Granli, da trenger han hjelp på venstre siden.

Endret av elvis
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

litt slemt å si kanskje, men jeg håper Granli er ute en liten stund for Stabæks beste

Så sinnsykt flaut innlegg

 

jeg håper jo selvsagt ikke at det er noe alvorlig, jeg dro den også kanskje litt langt og jeg beklager for det, men det er jo INGEN på forumet her som synes han er brukelig. Alle uttrykker det også, men det kom litt feil ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle her inne håper vel at Granli både blir/er frisk og finner tilbake til godformen. Men det er viktigere å berge plassen enn noe annet akkurat nå, og et balltap i nærheten av egen sekstenmeter kan være alt som trengs for å dytte oss utfor stupet i en av de to neste kampene. En slik katastrofal tabbe unner jeg verken Granli eller noen andre å begå, og jeg håper derfor vi finner en noe tryggere back enn vi hadde i dag. På kort sikt må nok det bety noen andre enn ham, på lang sikt (inn mot neste sesong) hadde det selvfølgelig vært artig om det likevel skulle vise seg at Granli finner "det nivået" fram igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...