Gå til innhold

Malta & Marbella 2016


Jan Fredrik
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Derek Cornelius er ikke i nærheten av dette nivået.

Vel
Mener du det?

 

Ikke rare nivået på noen egentlig.. Alt maset om å luke bort feil ser ikke ut til å funke

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Derek Cornelius er ikke i nærheten av dette nivået.

Vel
Mener du det?

Ikke rare nivået på noen egentlig.. Alt maset om å luke bort feil ser ikke ut til å funke
Syns det var bedre i første da vi slapp de verste feilene sentralt på banen, det blir fort skumlere når vi slår feilpasninger rett utenfor egen 16 meteren. Endret av ÅsmundJ
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting er feilene, en annen ting er at det ikke ser ut som de følger noen plan. Jeg er ingen ekspert, men klarer ikke se at vår nye trener forsøker å sette noe preg på laget. Det virker som vi nå har to assistenttrenere. Håper det vil funke!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begynner å bli mange tap nå.. Skjønner ikke helt hvorfor vi velger så vanskelig motstand. Vanskelig å få trent inn offensive bevegelser når vi hele tiden må fokusere på å forsvare oss. Neste kamp er mot Rostov som ligger som nr 2 i Russland. Så blir ikke noe enklere da. Får håpe det løsner i siste treningskamp mot Mjøndalen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var gutter mot MENN. Vi ble for spinkle og litt redde. Heldigvis finns ikke denne type motstandere i Tippeligaen. Likevel må vi heve oss flere hakk for å havne utenfor nedrykksstriden. For mye balltap og for lite intensitet. Er vanskelig å se hva Kinlay planlegger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så litt til og fra på kampen i dag, og ut i fra det jeg så i dag var det ikke motstanden som var problemet, kunne ikke se at Amkar var på et mye høyere nivå enn det vi kan forvente av motstand i Tippeligaen.

 

Derimot så jeg et forsvar som ofte brukte alt for lang tid med ballen og offensive spillere som ikke visste hva de skulle gjøre med ballen. Hvis vi hadde "kamfulert" det med å kun spille mot dårlige lag kunne vi fort fått en negativ overraskelse når sesongen startet. Med så lang forsesong som vi har er det nok av tid på trening til å trene inn offensive bevegelser.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting er feilene, en annen ting er at det ikke ser ut som de følger noen plan. Jeg er ingen ekspert, men klarer ikke se at vår nye trener forsøker å sette noe preg på laget. Det virker som vi nå har to assistenttrenere. Håper det vil funke!

Dette her høres ut som noe som har blitt sagt her før, da det var Bob som var trener. Jeg sitter med samme følelse som sist, at det er en del positivt men mye personlige feil som må lukes ut til seriestart. Jeg er heller ikke nå spesielt bekymret og tror det meste er på plass til serien sparkes i gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

En ting er feilene, en annen ting er at det ikke ser ut som de følger noen plan. Jeg er ingen ekspert, men klarer ikke se at vår nye trener forsøker å sette noe preg på laget. Det virker som vi nå har to assistenttrenere. Håper det vil funke!

Dette her høres ut som noe som har blitt sagt her før, da det var Bob som var trener. Jeg sitter med samme følelse som sist, at det er en del positivt men mye personlige feil som må lukes ut til seriestart. Jeg er heller ikke nå spesielt bekymret og tror det meste er på plass til serien sparkes i gang.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Jeg synes noen her overvurderer kvaliteten på dagens motstander. Dette holdt ikke noe høyere nivå en topp 4-6 i Tippeligaen. Såpass må man klare å forholde seg til i sesongoppkjøringen. Ok førsteomgang defensivt man vi mangler en rød tråd i det offensive spillet. Andre omgang et stort tilbakeskritt.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"treningskamp" Hva er det de trener på? Jeg har null tro på at laget ble bedre av dagens kamp. Det er greit å spille en kamp hvor det ikke gis poeng, hvis man f.eks. tester ut noe spesifikt. Jeg kan ikke se at de gjorde det i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlige feil kommer vel fortere når den kollektive selvtilliten er svekket etter 5/6 strake..

 

Synes synd på Race, den pasningen til Anene var vond å se

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal ikke kimse av russisk liga som fortsatt har lag med i Champions league og Europa league.

 

MEN, vi er slurvete og ufokuserte, og blir straffet brutalt mot gode europeiske lag. Så akkurat pdd kommer vi nok til å fyke på hue og rævva ut av Europaligaen og gjøre det helt descent i Tippeligaen. Kommer Birger og grossmann tilbake i godt slag er mye fikset. Pluss mest sannsynlig en til to spennende signeringer kan bikke sesongen i positiv retning. Jeg så mye bra mot Vålerenga, en kamp vi burde vunnet.

 

Jeg støtter likevel folk her inne at det har nok vært litt vel mye hard motstand, kanskje en ide og mikse det opp litt? La oss møte Sarpsborg 08 en kamp og real Madrid neste.

 

Treningskampene blir hvertfall ingen hvilepute frem til seriestart, noe som kan være positivt. Hvem vet, kanskje skotten har en taktikk om å la gutta få merke hvordan noen av de beste spiller fotball, slik at når vi møter dårligere motstand virker de ikke så uoverkommelige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husker vi hadde en diskusjon om det her i fjor, balansen mellom å spille mot tøff motstand for å få en realitycheck og lettere for å bygge selvtillitt og skape vinnerfølelsen. Skulle gjerne sett en større balansegang på det, er ikke sikkert Mjøndalen er walkover som siste treningskamp. Men det blir spennende å se mot Aafk - det største marerittet er jo om Boli skulle stjele overskriftene dagen derpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jan Fredrik; Vet du om Budstikka jobber med å få til stream på lørdag?

 

Jeg hørte med André. Han kunne fortelle at Budstikka prøver å få en avtale med det lokale produksjonsselskapet om streaming av kampen på lørdag.

 

Når spilles kampen på lørdag?

 

Den er foreløpig berammet til kl. 18.

Rostov blir forøvrig vår tøffeste motstander hittil i sesongoppkjøringen, de ligger på 2. plass i russisk Premier League. Dette til tross for at de ikke har hatt lov til å hente spillere siden september pga. en rekke manglende utbetalinger av lønninger og overgangssummer. Dette er ikke veldig uvanlig i Russland, men så mange og over så lang tid er mer uvanlig.
Ellers kan det nevnes at de vant den russiske cupen i 13/14, på straffer. De ble da ekskludert fra Europa League 14/15 pga. økonomi men klaget inn til CAS, og fikk være med likevel, men tapte i playoff mot Trabzonspor.
De har tradisjonelt sett gjort det dårlig, og har 6. plass som beste plassering i RPL. Etter halvspilt sesong ligger de altså an til å gjøre sin beste sesong noensinne.
For de som er interessert i russisk fotball, kan det nevnes at kvartfinalene i cupen skal spilles førstkommende søndag til onsdag. Gårsdagens motstander, Amkar Perm, spiller hjemme mot Dinamo Moscow på onsdag.
Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Må nok innrømme at det er betydelig høyere intensitet i RBK sitt spill nå mot Rostov enn i gårsdagens kamp.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vi ikke skal legge så mye i resultatet fra lørdagens kamp. Det er tross alt bare en treningskamp. For at vi skal kunne overraske også i år, er det viktig at ingen har tro på oss før serien starter. Det har funka fint før, og gjør det sikkert også denne gangen:)

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rostov imponerte ikke akkurat i dag. Teknisk svakere enn Amkar, og for mange feilpasninger.

 

Har forstått at de har solgt 2-3 viktige spillere, og i og med at de ikke kan hente inn noen er nok laget ganske svekket. Dette har nok sammenheng med deres svært dårlige økonomi.

 

Det blir spennende å se på lørdag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk kun vært på en trening, og da var det kun reservene som trente, så fikk dessverre ikke så mye inntrykk av det.

 

Det jeg fikk inntrykk av er at motivasjonen og troen er ganske høy i gruppa.

 

Nå er jeg på vei videre. Bebe og SAU kom imidlertid ned til Marbella i går, så man kan jo håpe at de vil rapportere mer fra treningene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Malta & Marbella 2016
×
×
  • Opprett ny...