Jump to content

Jeppe Arctander Moe

Offside
 Share

Recommended Posts

7 timer siden skrev Ace:

Enkelthendelser sier ingenting om kvaliteten på innleggsfoten. I Jeppes tilfelle er det derimot et eksempel. Han har en venstrefot i topp eliteserieklasse. Så har han i likhet med de fleste andre en del svakheter som gjør at han ikke tar steget videre.

Vel, 5 sesonger er vel ikke en enkelthendelse?

Jeg er enig at han har vist prov på at det er potensiale medfølgende bra tilslag og teknikk.

I min bok er ikke en fot silke før den produserer en del fler målpoeng enn 1 pr 600 min (ES+NM) når man i tillegg ofte har vært fus i faste situasjoner.

Dog vil ingenting glede mer enn at vår lokale mann på backen hamrer inn et par kasser, gjør oss til et farlig dødballag og i tillegg serverer et par vektede bakromspass til våre nye menn i front.

Leste innlegget ditt nogle fort Ace, nå er det lest i forbindelse med innlegg tidligere i tråden. Se bort fra forrige post som "tilsvar".

Unøyaktig der, beklager

Han har vært ujevn, men på sitt beste veldig bra. Han hadde meget gode dødballer og involveringer i den lille halvtimen han fikk sist mot LSK. 

På 16.5.2021 den 23.15 skrev frilin:

Ikke for å være kjip mot egen spiller, men fortjener venstrefoten til Jeppe så mye cred? Han tok vel det meste av hva vi hadde av dødballer, spes corner og det ble vel aldri de største sjansene av dem?

13 ass på 106 kamper, 7 av dem i 18 sesongen er vel et prov på dette.

Han er dog etter min mening den beste VB vi har, men silkefot har han etter mitt minne aldri vist.

Silkefot eller ikke, poenget mitt er at Jeppe sin fot gir oss en ny dimensjon i spillet ved at vi kan variere oppspillene med lengre presise baller i spilleretningen. Det gjør oss mindre avhengig av å spille via midtbanen og vi kan variere det offensive spillet i større grad. Denne dimensjonen vil skape mer rom for midtbanen, med det faktum at motstanderen i større grad må legge seg lavere for å dekke bakrom. 

I 2020 sesongen savnet jeg dette (offensive backer i det hele tatt), vi spilte via midtbanen hvilket dro ned tempoet og dynamikken i det offensive spillet. Vi doblet svært sjeldent på kant, noe vi må gjøre bedre om vi skal hevde oss mot godt etablert forsvar. Jeppe er flinkere til å komme fremover og kan med sin presise venstrefot skape overtallsmuligheter i boksen dersom midtbanen følger på.

Jeppes kvaliteter er hans offensive bidrag i spillet, men også i faste situasjoner der han har vist å levere kvalitet.

29 minutter siden skrev Kongen23:

Silkefot eller ikke, poenget mitt er at Jeppe sin fot gir oss en ny dimensjon i spillet ved at vi kan variere oppspillene med lengre presise baller i spilleretningen. Det gjør oss mindre avhengig av å spille via midtbanen og vi kan variere det offensive spillet i større grad. Denne dimensjonen vil skape mer rom for midtbanen, med det faktum at motstanderen i større grad må legge seg lavere for å dekke bakrom. 

I 2020 sesongen savnet jeg dette (offensive backer i det hele tatt), vi spilte via midtbanen hvilket dro ned tempoet og dynamikken i det offensive spillet. Vi doblet svært sjeldent på kant, noe vi må gjøre bedre om vi skal hevde oss mot godt etablert forsvar. Jeppe er flinkere til å komme fremover og kan med sin presise venstrefot skape overtallsmuligheter i boksen dersom midtbanen følger på.

Jeppes kvaliteter er hans offensive bidrag i spillet, men også i faste situasjoner der han har vist å levere kvalitet.

Meget godt poeng! Han kommer ikke bare på overlapp som Jonassen og Ottesen, han er flink til å variere. Kan både ta med ballen fremover selv, og lykkes også ofte med å ta med seg ballen innover i banen, og slå crossere/bakromsballer. Ikke bare spille kort til midtbanen for så å komme på løp langs kanten. 

Presise, lange crossere over på Normann Hansen med rom på høyre kant er et våpen vi trenger. 

• 1 month later...

Forsto på pauseintervjuet med JJ at Jeppe slet med noe, og kanskje skulle vært tatt ut allerede før pause.

Er det kneet som ikke er helt topp ennå, eller sliter han med annet på toppen?

11 timer siden skrev odd:

Forsto på pauseintervjuet med JJ at Jeppe slet med noe, og kanskje skulle vært tatt ut allerede før pause.

Er det kneet som ikke er helt topp ennå, eller sliter han med annet på toppen?

Jeg var litt usikker på om JJ mente at han slet med en skade, eller om han bare slet i kampen. Molde fikk jo tross alt lagt inn fra sin høyreside ca 163748 ganger i løpet av førsteomgang.

13 minutter siden skrev Petter:

Jeg var litt usikker på om JJ mente at han slet med en skade, eller om han bare slet i kampen. Molde fikk jo tross alt lagt inn fra sin høyreside ca 163748 ganger i løpet av førsteomgang.

Bekreftet her at han slet med kneet, ja: 

"Det gjorde ikke saken bedre venstrebacken Jeppe Moe fikk vondt i kneet, og ikke fungerte som han skulle.

– Vi la om etter 30 minutter, og burde kanskje byttet etter 30 minutter, sier Stabæk-treneren"

• 3 months later...