Gå til innhold

Serieåpning Aalesund - Stabæk


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


2 dager til match og ingen kamptråd etter man har ventet gjennom en eeevig lang vinter? Sikkert ikke bare jeg som blir forvirret av skiskytter-Vm og Tour De Canada, men nok får være nok. Nå er det per definisjon vår da vi skal starte tippeligaen igjen!

 

Jeg kan med stor sikkerhet si at vi ikke stiller med noen nye spillere mot Aalesund på fredag, for da burde de ha kommet allerede (svelger gjerne den kamelen om det kommer noen...). Så vi har det vi har og vi skal bort i en relativt tøff bortekamp mot et ganske bra Aalesund-lag med Boli på topp, selv om de tapte mot Molde sist.

 

Vårt lag:

Mande

Granli - Morten - Næss - Haugstad (?)

Issah - Kassi

Asante - Ohi - Giorgi

Har vi en spiss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ønsker

Løven

Granli - Messi - Næss - Moe

Issah - Østvold

Asante - Ohi - Eghan

Luc Kassi

 

Eventuelt en plass i elveren for Gorozia.

Nije har vel slitt litt med skader? Dahle virker ikke å bli satset på av McKinlay heller.

Mehnert har fått en del muligheter i treningskampene og jeg synes han burde få muligheten før Ekblom.

Race og Haugstad starter nok på benken. Jeg vil ha Moe fremfor Race mest pga dødballsfoten. Endelig en spiller som slår bra cornere og frispark 9/10 ganger

 

Cole virker det som om ikke blir klar. Noen som vet om Birger kan være med i troppen?

 

Singh tror jeg blir andrevalg selv om han har tatt store steg. Bohinen og Pedersen er kanskje litt unna startplass men fortjener muligheter fra benken.

 

Har Bensick vært skadet? Var jo på lista i VG(?) over de største talentene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens oppdatering hos NFF:

 

Shadrach Kwesi Eghan ble lagt til i spillertroppen til Stabæk Menn Senior A

 

Edvard Linnebo Race ble lagt til i spillertroppen til Stabæk Menn Senior A

 

Markus Myre Aanesland ble lagt til i spillertroppen til Stabæk Menn Senior A

 

Marcus Mehnert ble lagt til i spillertroppen til Stabæk Menn Senior A

 

Marius Østvold ble lagt til i spillertroppen til Stabæk Menn Senior A

 

Christian Schaanning Mørch ble lagt til i spillertroppen til Stabæk Menn Senior A

 

De 5 siste er "b-spillere"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har nå 9 klubbutv. spillere i troppen, 6 forbundsutv og 6 "fri" spillere. I tillegg 5 "b-spillere". Det gror godt i klubben!

 

PS! Cole er ikke registrert (sykemeldt). Troppen kan oppdateres innen vinduet stenger 31.03.16.

Endret av Tom Bruaset
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har nå 9 klubbutv. spillere i troppen, 6 forbundsutv og 6 "fri" spillere. I tillegg 5 "b-spillere". Det gror godt i klubben!

 

PS! Cole er ikke registrert (sykemeldt). Troppen kan oppdateres innen vinduet stenger 31.03.16.

Interessant å se hva dette betyr for Cornelius Bencsik, om det kun blir g19 spill fremover og ikke 2 div. Det er vel neppe riktig utviklingsarena, men de vet vel hva de driver med på brakka.

Endret av Tigs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Cole, ja...

 

Lurer på hvordan han hadde reagert om noen av lagkameratene hadde tvunget ham til å drikke en halvliter (øl eller cola) stående på henda?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har nå 9 klubbutv. spillere i troppen, 6 forbundsutv og 6 "fri" spillere. I tillegg 5 "b-spillere". Det gror godt i klubben!

 

PS! Cole er ikke registrert (sykemeldt). Troppen kan oppdateres innen vinduet stenger 31.03.16.

Meget bra med så stort antall egenutviklede i troppen. Noen som har oversikt over sammenliknbare tall fra øvrige klubber?

 

Bør være et argument som kan kommuniseres både overfor media og i dialog med potensielle sponsorer/samarbeidspartnere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror dessverre vi skal prise oss lykkelige om vi klarer å få med oss poeng her. MEN, om vi så går på et 0-7 tap som vi har gjort i serieåpning før, betyr ikke det at dette blir en pekepinn for sesongen. Vi kan ha spilt hele tre kamper og tapt alle sammen før vi vet hvordan stallen kommer til å se ut. Så tror vi skal vente til 1.April før vi diskuterer om sesongen går til helvete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Næh,

 

Det er seriepremiæren så uavhengig av hvor godt eller dårlig lag vi stiller og hvor god eller dårlig sesongoppkjøring vi har hatt så viser historien oss at vi ,uansett alltid, ikke vinner :)

 

Men det er klart det er mye usikkerhet akkurat nå. Vi har, sålangt, ikke lykkes på overgangsmarkedet. Sesongoppkjøringen har resultatmessig ikke vært god og prestasjonsmessig har vi hatt en negativ utvikling. Men om det skjærer seg så husk at vi åpnet med uavgjort og tap i fjor også så ikke få panikk om det lugger litt innledningsvis :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Står vel allerede skrevet i stein at Boli scorer på pasning fra BH Riise.

 

Deretter stanger BH Riise inn et uheldig selvmål på corner. Mens Aalesund desperat jakter seiersmålet, setter vi i gang en kontring med Ohi og Asante. Hvem av dem som scorer seiersmålet er jeg litt usikker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Se på kampene til Aalesund i vinter, virkelig ikke all verdens det heller. Blir nok meeeeeget lav fotballkvalitet typisk første halvdel av sesongen med mål grunnet klassetabber på gutter 14 nivå. De tabbene kan like godt komme hos oss som dem så jeg har trua på en 50/50 match med elendige avslutninger (Boli er jo kongen av de)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det gjør de rett i!

 

De sliter med oppslutningen og entusiasmen rundt laget, dette vil gi de masse oppmerksomhet og sannsynligvis positivitet i lokalmiljøet.

 

Big Name signing som det het i gamle versjoner av FM.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Serieåpning Aalesund - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...