Gå til innhold

Norgesmesterskapet 2016


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Okeeeei, det sugde litt!

På hjemmebanen til Godset er ikke UMULIG, men det blir fanden meg ikke lett! Her må gutta være 100% og sette sjansene når det byr seg!

Endret av Blaablaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spiller vi som mot Odd og setter sjansene våre, så kan vi definitivt vinne denne.

 

Istedenfor å klage på uflaks og ta sorgene på forskudd så synes jeg vi får gjøre noe med det vi kan gjøre noe med.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har vel vi så kort bortetur også, at vi risikerer bortebane i neste runde om vi fryser Godset?

Haugesund eller Odd er vel lagene som vil gi oss borte også i kvartfinalen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1+1=2. NFF er å bli et møkkaforbund. De hater oss og de ønsker selvfølgelig de beste lagene videre. Prioriterer RBK som vanlig. Gjør alt for at de skal dominere å komme seg ut i Europa igjen...Rigga. Gidder ikke nevne regelen de har på at RBK og brann SKAL ha hjemmekamp hver 16.mai heller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På generelt grunnlag mener jeg man bur revurdere flere ting ved cupen. La de første tre rundene være som i dag, med lag fra lavere divisjoner som får hjemmekamp. 4. runde, kvartfinale og semifinale bør derimot være ren trekning, uten noe av dette tullet med reisebelastning som er en fryktelig subjektiv vurdering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


pga av tidl reisebelastning

Hvis det er eneste parameter så er i så fall fjerde runde rett og slett en slags sikkerhetsventil for å få flertallet av de sterkeste lagene videre? Kvalmt...

 

Edit: ifht RBK er det jo rett og slett feil! De har spilt mot Åfjord (rett over fjorden, ti minutter med båt), Nardo (gangavstand fra Lerka) og Byåsen (ti minutter med bil, på andre siden av sentrum). JEG har samlet lengre reisevei fra Sandvika til Bekkestua!

Nest-Sotra har hatt en hjemmekamp og to lokaloppgjør, men avstandene i bergensområdet er større enn i Trondheim og inkl større grad av ferge.

Endret av ShermanCostello
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

pga av tidl reisebelastning

Hvis det er eneste parameter så er i så fall fjerde runde rett og slett en slags sikkerhetsventil for å få flertallet av de sterkeste lagene videre? Kvalmt...

 

Edit: ifht RBK er det jo rett og slett feil! De har spilt mot Åfjord (rett over fjorden, ti minutter med båt), Nardo (gangavstand fra Lerka) og Byåsen (ti minutter med bil, på andre siden av sentrum). JEG har samlet lengre reisevei fra Sandvika til Bekkestua!

Nest-Sotra har hatt en hjemmekamp og to lokaloppgjør, men avstandene i bergensområdet er større enn i Trondheim og inkl større grad av ferge.

 

 

Åfjord er litt lenger enn rett over fjorden - Google Maps oppga 90 km fra Lerkendal til Åfjord sentrum. Så i dette tilfellet har NFF sitt på det tørre. Derimot ville de ni milene telt som større reisebelastning enn det var for Molde å dra til Grorud i 2. runde, fordi Molde tok fly. Hva hvis halve laget har flyskrekk? Hva hvis de må foreta en uventet mellomlanding? Regner NFF med omkjøringer pga stengte veier? Hele greia med reisebelastning er uansett bare å kaste på båten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lagene på Østlandet vil vel nesten alltid ha mindre reisebelastning (kjøreavstand) enn de fra andre landsdeler der avstandene ofte er lengre.

 

Så med det argumentet kunne man vel kanskje tenke seg at det ble foretatt trekning av hjemme/bortebane allerede i 4. runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har slått Godset i både serie og cup før vi. Jeg graver meg i hvert fall ikke ned, det er bare å gire opp og prestere over evne både på banen og tribunen.

 

Så vidt jeg husker slo vi dem i begge kampene i fjor, og hadde ikke dommeren dømt feil i alle tre straffesituasjonene i årets kamp, så hadde vi neppe tapt den heller. Har god tro på at vi kan knuse Godset!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lagene på Østlandet vil vel nesten alltid ha mindre reisebelastning (kjøreavstand) enn de fra andre landsdeler der avstandene ofte er lengre.

 

Så med det argumentet kunne man vel kanskje tenke seg at det ble foretatt trekning av hjemme/bortebane allerede i 4. runde.

 

Å bare beregne kjøreavstand ville nesten vært bedre. Istedenfor blir det en rent subjektiv vurdering av "belastning", som blant annet betyr at å reise med fly er en ulempe. Et nordnorsk lag som må fly til "nabo"byen regnes for å ha mindre reisebelastning enn et lag som må kjøre buss i tre timer, for eksempel. Men nå flisespikker jeg, for vi er jo helt enige om poenget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Vi har slått Godset i både serie og cup før vi. Jeg graver meg i hvert fall ikke ned, det er bare å gire opp og prestere over evne både på banen og tribunen.

 

Så vidt jeg husker slo vi dem i begge kampene i fjor, og hadde ikke dommeren dømt feil i alle tre straffesituasjonene i årets kamp, så hadde vi neppe tapt den heller. Har god tro på at vi kan knuse Godset!

 

Voksen oppgave for Billy and the boys. Endel hakk i plata i trenerintervjuet på stabak.no

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I et forsøk på å finne noe positivt: begge lag har viktige seriekamper på søndag og har nok mer enn et halvt øye på den. Vi får håpe at dette fører til at Godset går i undervurderingsfella.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Vi har slått Godset i både serie og cup før vi. Jeg graver meg i hvert fall ikke ned, det er bare å gire opp og prestere over evne både på banen og tribunen.

 

Så vidt jeg husker slo vi dem i begge kampene i fjor, og hadde ikke dommeren dømt feil i alle tre straffesituasjonene i årets kamp, så hadde vi neppe tapt den heller. Har god tro på at vi kan knuse Godset!

 

Voksen oppgave for Billy and the boys. Endel hakk i plata i trenerintervjuet på stabak.no

 

Må innrømmet at jeg var mer optimistisk for 2-3 uker siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir tøft, men imorgen snur det og vi sender ut Strømsgodset

Takk, Peter, for at du fortsatt er positiv i dette endeløse havet av pessimister :-D.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Norgesmesterskapet 2016
×
×
  • Opprett ny...