Gå til innhold

Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Etter å ha sett situasjonen med 0-1-scoringen igjen må jeg nok moderere uttalelsene mine fra pausen. Ingen tvil om at Davey bør se at det er en risiko å prøve å finte ut Azemi der. Men nok om det. Han har fått tillitt fra start, og det blir McKinleys oppgave å vurdere nye alternativer til neste match.

 

Vi savner litt kreativitet på topp. En spiller som El Ghannassay er dypt savnet i min bok. En spiller vi absolutt burde prøvd å strekke oss etter for å fornyet kontrakten. Men pengene fra Dio-salget kom vel for sent?

 

Vi er litt uheldige i dag igjen, men at vi ikke setter de sjansene er ikke bare uflaks. Bodø hadde også mange feite sjanser før de gikk opp i 2-0. Men det er i hvertfall positivt at vi fikk med oss et trøstemål. Bør gjøre noe med selvtillitten, og at vi skaper noe i det minste og er på høyde spillemessig. Tror vi reiser oss mot VIF!

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Kampstats fra vglive

 

b/g Stabæk

30% - Ballbesittelse - 70%

10 - Avslutninger - 22

5 - Avslutninger på mål - 2

0 - Avslutninger i stengene - 0

2 - Cornere - 6

284 - Pasningsforsøk - 667

191 - Vellykkede pasninger - 573

8 - Frispark for - 11

28% - Ballbesittelse siste 5 - 72%

 

 

(beklager formatet, copy/paste ikke spesielt glad i den tabellen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kampstats fra vglive

 

b/g Stabæk

30% - Ballbesittelse - 70%

10 - Avslutninger - 22

5 - Avslutninger på mål - 2

0 - Avslutninger i stengene - 0

2 - Cornere - 6

284 - Pasningsforsøk - 667

191 - Vellykkede pasninger - 573

8 - Frispark for - 11

28% - Ballbesittelse siste 5 - 72%

 

 

(beklager formatet, copy/paste ikke spesielt glad i den tabellen)

 

denne statistikken sier litt om hvor lite effektive vi er

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kampstats fra vglive

 

b/g Stabæk

30% - Ballbesittelse - 70%

10 - Avslutninger - 22

5 - Avslutninger på mål - 2

0 - Avslutninger i stengene - 0

2 - Cornere - 6

284 - Pasningsforsøk - 667

191 - Vellykkede pasninger - 573

8 - Frispark for - 11

28% - Ballbesittelse siste 5 - 72%

 

 

(beklager formatet, copy/paste ikke spesielt glad i den tabellen)

 

Å tape en kamp med denne statistikken er jo smått utrolig. Med unntak av avslutning på mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget hang ikke sammen i dag synes jeg. Er egentlig mest skuffet over Mehmeti. Han virker tafatt, er seint ute og kommer ikke raskt nok tilbake fra offside. Alltid halvsteget for seint ute. Dette kan skyldes manglende selvtillit eller at han rett og slett ikke er bedre. Kanskje burde Ohi erstatte han i midten. Han er god en mot en. Tror Davey har mye mer inne og Haugstad gjør alltid en brukbar innsats når han kommer inn. Kanskje burde Haugstad på fra start. Bakover synes jeg Granli tar dårlige valg og blir hengende på mellomdistanse. Ellers synes jeg Nije får et bra innhopp. Depper ikke vanvittig over resultatet, men gutta virker litt uforberedt på lag som ligger lavt og avstanden mellom lagdelene blir fort stor ved kontringer fra BG. Det må opplagt spilles med større nøyaktighet i forsvar. Dommer Tommy Schjerven blåser alltid når noen detter og frispark målet var billig. Uten dette og Daveys feil, ville vi tatt vårt første poeng. MEN Billy har ikke greidd å sette dette laget ennå. Det begynner å haste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kampstats fra vglive

 

b/g Stabæk

30% - Ballbesittelse - 70%

10 - Avslutninger - 22

5 - Avslutninger på mål - 2

0 - Avslutninger i stengene - 0

2 - Cornere - 6

284 - Pasningsforsøk - 667

191 - Vellykkede pasninger - 573

8 - Frispark for - 11

28% - Ballbesittelse siste 5 - 72%

 

 

(beklager formatet, copy/paste ikke spesielt glad i den tabellen)

Mistenker flere feil, men det er i hvert fall ikke tvil om at vi hadde en avslutning i tverrliggeren.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi får opp balltempoet og pasningskvaliteten en god del hakk, så er dette laget ganske bra.

Mehmeti virker dessverre rusten og kommer nok til å trenge et par runder for å komme i form.

Davey får vi håpe at kan skrives på kontoen for en ekstremt dårlig dag og at han kommer sterkere tilbake.

Mer bekymringsfullt er

- stopperne - MMS og NN har ikke virket å være på nett i det hele tatt store deler av kampene så langt - wtf?

- Asante - enten posisjonerer han seg galt eller så får han helt feil baller - igjen.

 

Kreds til Sayouba, Meling, Issah og Ohi for solid innsats.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes faktisk Mehmeti ser ganske bra ut i dag. Blåser den ene sjansen han har høyt over riktignok, men er et godt oppspillspunkt. Holder i ballen og har mange kloke valg med ball. Måten han får med seg ballen forbi midtstopper i andre omgang (høy ball rett bakfra - utrolig vrien å få med seg) er det rett og slett Dio-klasse over. Kanskje den eneste av de tre sene ankomstene jeg har særlig tro på at skal bli noen suksess.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Assante ble godt pakket inn i dag - ofte med 2-3 mann. Når sånt skjer skal det åpne seg rom i sentrum, men dårlig balltempo gjorde at vi ikke fikk fordeler av det. I fjor la de fleste lag ekstra folk på Dio, noe som åpnet for Assante. I år er vi foreløpig for svake i sentrum til at Assante får det rommet han trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Bodø/Glimt - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...