Gå til innhold

Kamptråd: Haugesund - Stabæk


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


 

Forskjellen på Stabæk 2015 vs 2016 kan oppsummeres med 6 bokstaver: Bob + Dio.

 

Ikke helt riktig. El Ghanassy (frem til han skulle prøve å putte ballen i nettet selv) var viktig. Kreativitet i bøtter og spann, kunne dra av spillere og skape farligheter, åpne forsvar med en pasning. Alt det vi ikke er i nærheten av å ha noen verdens ting av iår, med unntak av når Njie drar av en fyr og skjønner at det er mulig å sette fart framover, og ikke vente til fyren har reist seg så han kan dribles en gang til

 

Enig i at El Ghanassy var viktig. Det var Ville, Annan og Keita også... Dette var ment for å sette ting litt på spissen. Med Bob som trener og dio på topp, hadde vi sett ut som et helt annet lag i dag. Garantert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at det er på høy tid med 4-4-2. En høy mann på topp vil gi mer rom til Agon og mer rom til vingene. Dog uenig i at Birger skal lenger opp, han er best på overlapp. Ja til diamant DM Cole/Issah, kantrer Asante og Nije og OM Kassi/Eghan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Agon spiller nesten alene på halve banen. Han kommer ikke til å få til stort før vi klarer å etablere et spill på motstanderens halvdel. Han er ingen Dio, men om vi klarer å få til et spill en dag så vil Agon herje

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Agon spiller nesten alene på halve banen. Han kommer ikke til å få til stort før vi klarer å etablere et spill på motstanderens halvdel. Han er ingen Dio, men om vi klarer å få til et spill en dag så vil Agon herje

Det er riktig at Agon ble veldig alene i går, men mot Molde og Glimt sto vi høyt og Agon hadde mange rundt seg uten å herje på noen som helst måte. Ellers er jeg kritisk til Billy oxo. Bare en liten ting som å gi bort innkast. Billy burde ha sett Haugesund på forhånd og fortalt gutta at de ikke måtte gi bort innkast innenfor 25m!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med Anders C. Synes ikke innsatsen (derav blø for drakta) har vært så veldig dårlig, men svake prestasjoner både med og uten ball og mangel på et tydelig spill. Kort oppsummert: En trener som ikke klarer å få det beste ut av laget samt spillere som ikke klarer tenke sjæl

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med Anders C. Synes ikke innsatsen (derav blø for drakta) har vært så veldig dårlig, men svake prestasjoner både med og uten ball og mangel på et tydelig spill. Kort oppsummert: En trener som ikke klarer å få det beste ut av laget samt spillere som ikke klarer tenke sjæl

 

Så svake prestasjoner både med og uten ball har ikke noe med innsats å gjøre? I mitt hode høres det feil ut. Vi slipper inn enkle mål fordi spillerne er for passive i egen boks, ikke evner å vinne andreballer og jobber for dårlig hjemover, det har lite med spillestil å gjøre. Uten sammenligning forøvrig så er vel Leicester i England i ferd med å sikre seg seriegull hvor hele spillestilen innebærer 110% innsats og at man ofrer seg for hverandre i 90 minutter pluss tillegg.

 

Sikkert mye annet man kunne puttet på ett banner selvfølgelig, men nå er det jo sånn at "blø for drakta" er en rimelig enkel greie som også blir sunget på ståplass ( du husker hva det er Anders C? ;) ) hvor alle forstår meningen uten at man skal strekke ett banner rundt hele banen med ALT som er feil. Tippeligaen er ikke bedre enn at med spillere som ofrer seg og spiller med hjertet utenpå drakta så sanker man nok seire til å overleve slik jeg ser det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Haugesund har vi nesten 70% posession, vi får dobbelt så mange frispark, flere cornere, vi har høyere pasningsprosent og har dobbelt så mange pasninger. De to tingene vi ikke er best i er både avslutninger og avslutninger på mål. Det er tydelig at det er vårt eget spill vi feiler på ved at vi ikke klare å omsette det i noe som helst. Vi kan selvsagt alltids øke innsatsen og blø mer for drakta, men det er ikke der skoen trykker. Vi klarer rett og slett ikke få noe ut av vårt eget spill

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Haugesund har vi nesten 70% posession, vi får dobbelt så mange frispark, flere cornere, vi har høyere pasningsprosent og har dobbelt så mange pasninger. De to tingene vi ikke er best i er både avslutninger og avslutninger på mål. Det er tydelig at det er vårt eget spill vi feiler på ved at vi ikke klare å omsette det i noe som helst. Vi kan selvsagt alltids øke innsatsen og blø mer for drakta, men det er ikke der skoen trykker. Vi klarer rett og slett ikke få noe ut av vårt eget spill

 

Da må vi hente en ny og mye lenger tekstbannerrull

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For all del, engasjement fra supporterne er viktig og bra.

 

Men, etter mitt syn, blir det skivebom når man insinuerer at spillerne ikke blør for drakta. Det blir en altfor enkel beskrivelse av realiteten. Dersom man legger et slikt resonnement til grunn, innebærer det at Rosenborg pr. definisjon er på toppen av tabellen fordi de blør mer for drakta enn spillerne i de andre lagene. Eller for den sakens skyld, at vi blødde mer for drakta enn Enga da vi slo dem på Nadderud.

 

Årsakene til de svake resultatene er snarere en kombinasjon av mange forhold. Derfor mener jeg det blir fryktelig kontra-produktivt å skulle legge byrden for de svake prestasjonene på spillerne alene, og særlig ved å smelle opp et 10 meter langt banner midt i fleisen på dem, med en så ekstremt lite konkret floskel som "blø for drakta".

 

Hvis jeg var spiller og skulle ut på kunstgresset for en restitusjonsøkt i dag, så hadde jeg om noe, bare blitt mer forvirret med tanke på hva jeg skulle blitt bedre på ved å se et sånt banner.

Gjelder vel ikke bare spillerene med også trenerteam, ledelse osv. Hele klubben må blø for drakta!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Mot Haugesund har vi nesten 70% posession, vi får dobbelt så mange frispark, flere cornere, vi har høyere pasningsprosent og har dobbelt så mange pasninger. De to tingene vi ikke er best i er både avslutninger og avslutninger på mål. Det er tydelig at det er vårt eget spill vi feiler på ved at vi ikke klare å omsette det i noe som helst. Vi kan selvsagt alltids øke innsatsen og blø mer for drakta, men det er ikke der skoen trykker. Vi klarer rett og slett ikke få noe ut av vårt eget spill

Vi spiller sideveis og bakover på vår egen banehalvdel og da tror jeg de fleste er fornøyd med å møte oss. Vi kan gjerne ha 70-80% possesion men er totalt harmløse fremover på banen. Når vi samtidig sliter litt i år med det defensive blir dette fort mange piler som peker i feil retning. Det jeg alltid har forbundet med skotter og skotsk fotball er innsats selv om det ofte har skortet på tekniske finesser. Kanskje må Billy få frem litt av det urinstinktet i seg og at det smitter over på gutta ute på banen. Jeg tror vi bare må erkjenne at akkurat nå kommer vi ikke ut av uføre med å spille enda mer såkalt Stabæk og Barcelona fotball. Nå må det kraftigere lut til. La oss overraske Odd med knallharde taklinger og tøft press, det eneste som bekymrer meg i en slik setting er om vi er godt nok trent.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er egentlig enige. Det jeg prøver å få frem er at statsene våre tilsier at vi skulle vært mer dominerende og at det største problemet vårt er hva vi gjør selv når vi har ball. Jeg tror det henger mye sammen med der vi feiler defensivt ved at vi i begge faser er ufokuserte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør være en stolthet å dra på seg stabækdrakten på søndager. Den stoltheten ser jeg ikke i mye sv det som skjer utpå de forskjellige banene.. "Blø for drakta" betyr vel mye mer enn bare det å bokstavelig talt blø for den, du som idrettsutøver bør vite det, Anders ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Mot Haugesund har vi nesten 70% posession, vi får dobbelt så mange frispark, flere cornere, vi har høyere pasningsprosent og har dobbelt så mange pasninger. De to tingene vi ikke er best i er både avslutninger og avslutninger på mål. Det er tydelig at det er vårt eget spill vi feiler på ved at vi ikke klare å omsette det i noe som helst. Vi kan selvsagt alltids øke innsatsen og blø mer for drakta, men det er ikke der skoen trykker. Vi klarer rett og slett ikke få noe ut av vårt eget spill

 

Da må vi hente en ny og mye lenger tekstbannerrull

 

 

Det heter 442!

 

I gode gamle dager skulle vi på død og live spille angrep igjennom midten. Nå er det helt motsatt vi kommer oss rasketst mulig ned langs kanten helt til linja, så slår vi et passe dårlig innlegg inn i feltet. Dette fungerer sånn passe dårlig fordi de fleste spillerene våre er sånn passe dårlig i lufta... (Jada Kassi fikk til noe til slutt i går...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange fine banneralternativer her synes jeg! Behøver ikke være så langt heller. Tenk om spillerne hadde blitt møtt av dette på trening:

 

"Dere kan selvsagt alltids øke innsatsen og blø mer for drakta, men det er ikke der skoen trykker"

 

"Dere spiller sideveis og bakover på deres egen banehalvdel og da tror vi de fleste er fornøyd med å møte dere"

 

"Nå må det kraftigere lut til!"

 

 

Jeg stiller på dugnad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Haugesund har vi nesten 70% posession, vi får dobbelt så mange frispark, flere cornere, vi har høyere pasningsprosent og har dobbelt så mange pasninger. De to tingene vi ikke er best i er både avslutninger og avslutninger på mål. Det er tydelig at det er vårt eget spill vi feiler på ved at vi ikke klare å omsette det i noe som helst. Vi kan selvsagt alltids øke innsatsen og blø mer for drakta, men det er ikke der skoen trykker. Vi klarer rett og slett ikke få noe ut av vårt eget spill

 

Faren med så mye possession er at ting lett blir stillestående. I fjor synes jeg vi hadde en veldig bra balanse mellom ekstremt giftige kontringer med masse bevegelse og perioder med bra grunnspill og possession i laget. Nå er kontringsbiten helt fraværende.

Asante er den eneste spilleren med ekstremferdigheter i laget. Ergo bør laget bygges rundt det på ett eller annet vis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har tenkt mer over hva jeg har sett i det siste - det er for mye juniorlag over oss. Og da tenker jeg ikke bare på alder, men også på tyngde. I vinter blei vi løpt over av slampete svære russere gang på gang. I går spilte Haugesund fram i boksen mot store sterke karer. Siste målet til Haugesund var en innøvd klassisk engelsk oppskrift - en sværing som rygger inn i keeper og åpner rommet. Kanskje det er litt dårlig gjort å si at gutta ikke blør for drakta. Synes ikke innsatsen var så gærn egentlig. Ohi og Morten er de eneste på laget som er litt sterke i kroppen. Hvorfor går det dårlig: Feil spillemateriell på et par plasser 40% - dårlig organisering 60%.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Haugesund - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...