Gå til innhold

Kamptråd: Start-Stabæk


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Start har halvparten U og halvparten tap. Vi har brutt mange statistikker i år. Først målet til Vif, første borteseieren til Tromsø (og på gress) og om jeg ikke tar feil første målet til Særp. Så forundrer meg ikke om vi skal la Start få første seieren også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er våre tidligere seriekamper på Sør Arena:

 

04.07.2015 Tippeligaen Runde 15 Sør Arena B 1 - 4 14.09.2014 Tippeligaen Runde 23 Sør Arena B 3 - 2 29.05.2011 Tippeligaen Runde 10 Sør Arena B 4 - 2 24.10.2010 Tippeligaen Runde 28 Sør Arena B 2 - 3 25.07.2009 Tippeligaen Runde 19 Sør Arena B 2 - 2 29.04.2007 Tippeligaen Runde 4 Sør Arena B 1 - 1

 

To seire, to uavgjort og to tap der altså. I tillegg spilte vi cupkamp der i 2013 som endte med tap, men da var det en divisjon mellom lagene.

 

Start har vært direkte begredelige i år og har knapt fortjent de få poengene de har. Som mange har nevnt så setter de ny Tippeligarekord for antall kamper uten seier hvis de taper her. Så får de som tror på fru Fortuna og jinxing den ene eller andre veien ta det til orientering. Dessverre er kanskje deres sterkeste punkt, ja nettopp, dødballer...

 

For meg er dette et enkelt regnestykke: spiller vi opp mot det beste vi har levert i år, vinner vi. Spiller vi som mot Tromsø, taper vi. Mot Godset leverte vi godt i 45 minutter (nei, det var ikke bare fordi de var elendige...). Det viser at vi kan. Gjenskaper vi det kan dette bli en fin kveld.

 

Jeg vet ikke hvor alvorlige skadene på Agon og Luc er, så antar at begge er tilgjengelige. Ingen karantener. Det ser ut som det er vedtatt at vi spiller 4-2-3-1, uansett om det er Billy eller sportslig som bestemmer det.

 

Basert på det kunne jeg tenkt meg dette laget:

Sayouba/Singh

Granli/Moe/Haugstad - Skjønsberg - Næss - Meling

Grossman - Gorozia/Kassi

Asante - Kassi/Gorozia - Njie

Mehmeti

 

Er Mehmeti ute, bør vi starte med Kassi eller Ohi på topp. Er Kassi ute så sett inn Eghan eller eventuelt Issah.

 

Start stilte med disse mot Sogndal, der de etter rapportene spilte sin kanskje beste kamp for året og var nærme seieren:

Opdal

DeJohn - Heikkilä - Vikstøl - Robstad

Aase - Ajer - Kristjansson - Børufsen

Rasmussen - Nwakali

 

På benken har de mye anonymt, men de har også Espen Hoff (der er Espen Hoff).

 

Driter i grunn litt i hvordan poengene kommer, men de krever 100% innsats.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


om de skal spille tiki-taka, slik "Stabæk gjør"... så blir det vel samma trege suppen, og baklengs like før/etter pause. Gjerne på dødball...

Tror ikke på at noe er endret før jeg får se det. Og ikke noe ville glede meg mer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Billy forsvinner etter Start-kampen (som jeg egentlig regner med at han gjør), håper jeg inderlig på to ting:

 

- Vi går ikke i bakken økonomisk på etterlønna.

 

- Vi raskt finner et godt alternativ (evt. allerede har det klart)

 

Jeg verken tror eller forventer noe på disse to punktene, men jeg håååper inderlig.

 

Kom igjen nå, IA! Give us a miracle!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Billy forsvinner etter Start-kampen (som jeg egentlig regner med at han gjør), håper jeg inderlig på to ting:

 

- Vi går ikke i bakken økonomisk på etterlønna.

 

- Vi raskt finner et godt alternativ (evt. allerede har det klart)

 

Jeg verken tror eller forventer noe på disse to punktene, men jeg håååper inderlig.

 

Kom igjen nå, IA! Give us a miracle!

Hvis Billy gjorde en Fergusontransformation i EM pausen så ville det i sannhet vært et mirakel.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Korsang på tribunen :) Start supportere er flaue

 

"Det store korslaget v.2 er i gang. Jeg håper tribune-Norge ler av oss. Fullstendig ydmykende og fullt fortjent"

 

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hundrevis-av-korister-skal-hjelpe-Start-mot-Stabak---Kan-ikke-bli-annet-enn-magisk-754851_1.snd

Er det noen som skal nedover som kan spille sekkepipe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Korsang på tribunen :) Start supportere er flaue

 

"Det store korslaget v.2 er i gang. Jeg håper tribune-Norge ler av oss. Fullstendig ydmykende og fullt fortjent"

 

http://www.fvn.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hundrevis-av-korister-skal-hjelpe-Start-mot-Stabak---Kan-ikke-bli-annet-enn-magisk-754851_1.snd

Er det noen som skal nedover som kan spille sekkepipe?
Billy, kanskje?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge Billy er kanskje både Mehmeti og Kassi tilbake i dag. Viktigste er vel om Kassi er tilbake, selv om Mehmeti virka frisk mot Godset. Skulle gjerne likt å se Meling på venstre kant og Njie på høyre, da Asante fortsatt ikke spiller bedre enn at han fortjener benken.

Uansett, det kommer til å bli helt jævlig å se kampen i dag. Håper det går en stor faen i alle gutta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husker godt ansiktsuttrykket til Birger etter kampen mot godset da vi prøvde å gire dem opp og ba dem knuse Start, han tok det virkelig til seg og virket veldig tent. Får håpe han har samme følelse og at det smitter over på de andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ifølge Billy er kanskje både Mehmeti og Kassi tilbake i dag. Viktigste er vel om Kassi er tilbake, selv om Mehmeti virka frisk mot Godset.

Begge er i troppen som er publisert her: https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=6

Fint om Kassi er klar. Og hvem vet om ikke Agon kan få en bra kamp i dag. Han spilte jo bra mot svake lag som Korsvoll og Bærum og Start i år er vel omtrent samme nivå ??????

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper virkelig Meling spiller. Hans energi er virkelig noe vi trenger i dagens tøffe kamp og da oppe på midtbanen. Jeppe kan ta hans plass på backen. Hadde virkelig vært gøy hvis det løsnet for Agon så får vi håpe vi vi slipper å jage etter et tidlig Start mål da tror jeg det kan bli blytungt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Start-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...