Gå til innhold

Kamptråd: Viking - Stabæk


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


En ting jeg irriterer meg noe jævlig over er mangel på ordentlige markeringer i forsvar. Dårlige markeringer, ikke halvveis en gang - og i tillegg følge med på linjedommer.. Første målet mot dekker tre blaa målet og ingen går på spiller. Klassisk Stabæk. Andre målet som kommer mot oss.. Hvorfor ikke ta ut spillern, og neste på ball - det skjer så ofte. Samme mønster, mangel på markeringer. Kanskje vi skal dra i gang en 10er aksjon til - hver gang gutta klarer å markere fullstendig og eleminere muligheter for motstanderne får de en tier. Ush, oppgitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sterkt med poeng i Stavanger!

Hvorfor? Burde vunnet denne kampen lett. Viking holder ikke høyt nivå.
Viking ligger på øvre halvdel mens vi ligger på direkte nedrykk. Vi kan ikke da regne med at vi skal vinne "lett" i Stavanger[/quote

 

Viking ligger på øvre halvdel av tabellen idet som må være tidenes dårligste tippeliga....]

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vanskelig å si hva som er feil, sannsynligvis en kombinasjon av at Agon er dårlig til å plassere seg og at vi seriøst mangler en playmaker på midtbanen, fullstendig mangel på kreativitet med Cole og Issah sentralt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en gang fremskritt spillemessig. Ett poeng er mer enn null. Tar vi Aafk så er vi i rute.

 

Synes Sayouba får litt vel mye tyn i dag - den siste utrusningen var hjertestopp-materiale, men ikke glem at han hadde flere meget sterke reaksjonsredninger. Få som er bedre enn han på strek. Det første målet reddet han to av tre skudd på, og 2-2 får Morten ta på sin kappe som sjef i forsvaret.

Endret av ShermanCostello
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en gang fremskritt spillemessig. Ett poeng er mer enn null. Tar vi Aafk så er vi i rute.

 

Synes Sayouba får litt vel mye tyn i dag - den siste utrusningen var hjertestopp-materiale, men ikke glem at han hadde flere meget sterke reaksjonsredninger. Få som er bedre enn han på strek. Det første målet reddet han to av tre skudd på, og 2-2 får Morten ta på sin kappe som sjef i forsvaret.

 

Og i alle tilfelle hadde han en betydelig bedre kamp enn sin kollega i motsatt ende, som strengt tatt skulle tatt begge målene våre. Tusen takk og koz og klem, Iven!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sterkt med poeng i Stavanger!

Jo, men det er ikke bra nok. Holder ikke med 1 poeng i ny og ne

 

 

Nå har vi faktisk over ett poeng i snitt med Toni, og over halvparten har kommet av disse 1-poengene (om jeg husker korrekt). Klarer vi en ørliten bedring av det snittet så lukter det minst kvallik, kanskje sikker plass. Vinner vi mot Aalesund så ser alt lysere ut. Det blir veldig spennende å se om Alan spiller, og hvordan det går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Viking ligger på øvre halvdel av tabellen idet som må være tidenes dårligste tippeliga....]

 

I så fall ligger vi nest nederst i tidenes dårligste tippeliga.

 

Jepp. Sier litt om prestasjonen etter min oppfatning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Viking ligger på øvre halvdel av tabellen idet som må være tidenes dårligste tippeliga....]

 

I så fall ligger vi nest nederst i tidenes dårligste tippeliga.

 

Jepp. Sier litt om prestasjonen etter min oppfatning.

 

 

Det er greit nok. Det som ikke fungerer er at du bruker det at årets utgave ikke er spesielt bra som et argument for at det ikke er solid av det nest dårligste laget å ta poeng mot ett av de lagene som ligger forholdsvis høyt oppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Toni har utvilsomt hatt noen ideer med dette Stabæk-laget utifra hva vi presterte under Billy. Og bedringen ser vi. Både spillemessig og resultatmessig. Hadde sesongen startet på nytt med Toni fra start hadde vi stått med 1 seier, 1 tap og 4 uavgjort. På 6 kamper gir det 7 poeng, og vi ville vært på nedre halvdel. Kanskje vi også hadde tatt fler poeng utfra at vi hadde hatt lavere skuldre enn vi har nå. Men kanskje vi også hadde slappet mer av og tapt fler poeng. Det får vi aldri vite.

 

Allikevel er det noe som irriterer meg selv under Toni. Det går raskere i angrep når vi vinner ballen og vi scorer mer, og kommer til fler sjanser. Greit nok. Jeg synes vi fremdeles har mye å hente når vi kommer i angrep. Hvorfor roter vi bort ballen veldig ofte så sykt unødvendig? Njie er en synder her. Selv om han gjør mye bra, har han noe voldsomt slurv over seg. Du er ikke fritatt fra å slurve selv om du har tatt to, tre vellykede finter!? Dette bør han få inn i skallen sin. Gorozia og Grossmann har hevet seg under Toni, som mange andre har. Men flere av deres avslutninger mangler likevel litt klasse over seg. Og litt besluttsomhet. Spesielt sistnevnte.

 

Spissene våre synes jeg ikke er gode nok. Både Ohi og Mehmeti har også løftet seg under Toni, men det er ikke godt nok for et lag som skal overleve på øverste nivå. Forsvaret vårt ser bedre ut, selv om vi gir bort ledelser litt for ofte.

 

Jeg tror dette er kjørt. Mot Aalesund går vi nok i samme fella som mot Brann og Haugesund. Vi er ikke gode nok til å styre kampene. Det er først og fremst kontringslaget som har hatt en viss fremgang. En del mål i år har kommet på keepertabber og enkeltmannsprestasjoner. Jeg savner virkelig klikk-klakk som Issah sitt mot Brann. Jeg er redd uten for mye kjennskap til Aafk at vi blir kontret i senk som vi så ofte har blitt på hjemmebane i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er jeg ganske sikker på at Njie "blir en synder" nettopp fordi han har fått beskjed om å ta sjanser og prøve å skape muligheter/skudd, fordi uten ham tidligere i sesongen så var det null kreativitet fremover. Jeg mener det er greit at han prøver seg, og at han da selvsagt feiler innimellom, for vi trenger den uroen det gir motstanderen. Men, litt for ofte ser det ut til at resten av gutta går for å la Njie gjøre jobben helt sjæl?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"STB-angrepet 2016": Moussa har ballen på venstre, går innover, spiller kort pasning til nærmeste mann som ikke skyter, men som passer videre mot høyre til nærmeste mann som ikke skyter, men som passer ut til Asante på vingen, som roter bort ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moussa må begynne å variere mer, og så må han få hjelp fra resten av laget. I løpet av hver kamp klager jeg gjerne 4-5 ganger over at han ikke slår en pasning, men i ettertid innser jeg gjerne at det ikke var noen å spille til. Men minst like ille er det at motstanderne etter hvert har begynt å venne seg til reportoaret hans.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

 

Viking ligger på øvre halvdel av tabellen idet som må være tidenes dårligste tippeliga....]

I så fall ligger vi nest nederst i tidenes dårligste tippeliga.

Jepp. Sier litt om prestasjonen etter min oppfatning.

Det er greit nok. Det som ikke fungerer er at du bruker det at årets utgave ikke er spesielt bra som et argument for at det ikke er solid av det nest dårligste laget å ta poeng mot ett av de lagene som ligger forholdsvis høyt oppe.

Tror du skjønner hva jeg mener. Normalt sett ville det ikke vært spesielt solid å slå dette Viking-laget uten noen kjente profiler. Problemet er at laget ikke presterer i nærheten av normalt, og at vi fortsatt sliter med ettervirkningene av Boring Billy.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er da ikke Billys skyld at vi ikke vant over Viking. Laget er rett og slett ikke bedre - det blir helt feil å si at vi ikke presterer i nærheten av normalt. Toni skal ha for at han har fått mer entusiasme i laget og han er noe bedre på taktikk. Å bygge ferdigheter i et lag tar mye lengre tid. Granli, Issa og Mehmehti holder i dag dessverre ikke Tippeliga-standard. Hanche-Olsen er på vei mot TL-standard og er lovende - men uten nye spillere blir det høyst sannsynlig OBOS neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"STB-angrepet 2016": Moussa har ballen på venstre, går innover, spiller kort pasning til nærmeste mann som ikke skyter, men som passer videre mot høyre til nærmeste mann som ikke skyter, men som passer ut til Asante på vingen, som roter bort ballen.

Du burde kanskje lagt til at Asante spiller støtte til Issah som vender opp spiller Messi som ruller den inn til Løven og da var atter et angrep over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er da ikke Billys skyld at vi ikke vant over Viking. Laget er rett og slett ikke bedre - det blir helt feil å si at vi ikke presterer i nærheten av normalt. Toni skal ha for at han har fått mer entusiasme i laget og han er noe bedre på taktikk. Å bygge ferdigheter i et lag tar mye lengre tid. Granli, Issa og Mehmehti holder i dag dessverre ikke Tippeliga-standard. Hanche-Olsen er på vei mot TL-standard og er lovende - men uten nye spillere blir det høyst sannsynlig OBOS neste år.

Billy brukte vel seks måneder på å rive ned det BB hadde bygd opp. Sjeldent sett et mer defensivt Stabæk-lag. Klart Billy har mye sv skylden for tabellposisjonen og de dårlige prestasjonene. Toni kan ikke trylle heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Billy brukte vel seks måneder på å rive ned det BB hadde bygd opp. Sjeldent sett et mer defensivt Stabæk-lag. Klart Billy har mye sv skylden for tabellposisjonen og de dårlige prestasjonene. Toni kan ikke trylle heller.

 

 

 

 

Bob bygde et korthus. Et fantastisk effektivt og riktig deilig korthus som funket som faen så lenge han var her til å styre skuta og lokke til seg stadig nye gode spillere på korttidskontrakter. Men like fullt et korthus. Straks Bob-magien forsvant, forsvant å den billige tilgangen på gode spillere, og vi henter inn en Agon, der vi i fjor hentet inn en Dio. Det var veldig bra for Bob, og det var veldig bra for oss, på kort sikt. Men overhodet ikke på lang sikt.

 

Billy fikk det ikke til her, det er vi alle enige om, men han rev ikke ned et storlag. Han klarte bare ikke trylle med restene av det som var igjen etter Bob; et middels dårlig tippeligalag.

 

Trylle hadde kanskje Toni klart, om klubben hadde turt å gi han jobben før Start-kampen, slik at han hadde fått en drøy måned med ro på å forberede høstsesongen og gjøre noen endringer.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

"STB-angrepet 2016": Moussa har ballen på venstre, går innover, spiller kort pasning til nærmeste mann som ikke skyter, men som passer videre mot høyre til nærmeste mann som ikke skyter, men som passer ut til Asante på vingen, som roter bort ballen.

Du burde kanskje lagt til at Asante spiller støtte til Issah som vender opp spiller Messi som ruller den inn til Løven og da var atter et angrep over.

 

 

I ditt eksempel er jo ikke angrepet over, vi har jo fortsatt ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moussa må begynne å variere mer, og så må han få hjelp fra resten av laget. I løpet av hver kamp klager jeg gjerne 4-5 ganger over at han ikke slår en pasning, men i ettertid innser jeg gjerne at det ikke var noen å spille til. Men minst like ille er det at motstanderne etter hvert har begynt å venne seg til reportoaret hans.

Moussa trenger å sende ballen til Birger på løp hvertfall sånn én av femti ganger han har muligheten. Utover i kampene slutter Birger forståelig nok å gå på overlappenne fordi Moussa virker å være vaksinert mot samarbeid.

 

Kunne vi sendt de to på en date?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det samme kan sies om pasningene til Agon. Han får jo faen ikke ball i beina en gang i denne matchen feilvendt.

 

Verste eksemplet var vel da vi var 3 vs 3 kontring hvis Asante hadde giddet. Agon møter og får ballen 2 meter over huet.

 

Fotballhodet hans er et av de bedre i laget, bare synd de andre gutta ikke evner å bruke det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Viking - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...