Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Aalesund


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Det som gjorde dette så deilig uvant er naturligvis: ledelsen var ALDRI i ordentlig fare! Fra vi scorer 1-0 og fram til siste sekund så det aldri ut som Aalesund var inne i kampen igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje også "bakom skyene er himmelen alltid Blaa " (horto magico) kommer tilbake imorgen også!

Det hadde i såfall ikke vært en kamp for tidlig...

Skjønner ikke hvorfor denne ikke synges, er den desidert mest fengende låten på feltet! Lager mye mer stemning og glede på andre deler av stadion enn f.eks "hvem er denne klubben som ingen penger har" og "vi er Stabæk guttene"!

Førstnevnte er rett og slett bare deprimerende...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste som manglet var den vanlige speakern, ellers var dette så og si en perfekt match!

Mangelen av den vanlige speakern var en eneste stor opptur for meg. Dog litt skeptisk til hans musikksmak.. Men så lenge vi vinner tåler jeg litt mellomeuropeisk musikk..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Eneste som manglet var den vanlige speakern, ellers var dette så og si en perfekt match!

Mangelen av den vanlige speakern var en eneste stor opptur for meg. Dog litt skeptisk til hans musikksmak.. Men så lenge vi vinner tåler jeg litt mellomeuropeisk musikk..

Denne speakern hadde absolutt null entusiasme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er helt "ute av meg sjæl" i lykkerus, men jeg prøver meg på en liten del av en kampanalyse likevel:

 

I første omgang er vi helt fantastiske framover, til tross for at AaFK prøver å legge seg bakpå, og mye av æren for dette skal vår fantastiske midtbane ha. Vi har voldsomt overlegen ballbesittelse, og skaper masse. De skaper knapt noe som helst.

 

I andre er vi overhodet ikke fantastiske framover. Vi stopper mange gode angrep, og surrer bort ballen. vi er utrygge denfesivt, og mye av "æren" for dette skal første omgangs fantastiske midtbane ha. Gjestene er så elendige at de ikke klarer å skape stort av alle overgangsmulighetene vi gir dem, så vi berger nullen likevel.

 

Men, hva skjer med midtbanen vår? Sleit de seg ut før pause? Jeg synes Grossman har årsbeste før pause, men han løp seg kanskje helt tom? Alan hadde alt for mange balltap for dypt i banen. Forhåpentligvis kommer dette seg de neste par kampene. Keita gikk kanskje på den samme "løpe-seg-tom"? Dette var merkelige greier. Så gode vi var første omgang, burde vi vunnet dette med langt mer. Så dårlige vi var mesteparten av andre omgang, hadde vi nesten risikert det samme som vi opplevde i Tromsø...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Eneste som manglet var den vanlige speakern, ellers var dette så og si en perfekt match!

Mangelen av den vanlige speakern var en eneste stor opptur for meg. Dog litt skeptisk til hans musikksmak.. Men så lenge vi vinner tåler jeg litt mellomeuropeisk musikk..
Denne speakern hadde absolutt null entusiasme.
Jepp! Veldig bra.. Han er speaker. Ikke stand-upkomiker..
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Eneste som manglet var den vanlige speakern, ellers var dette så og si en perfekt match!

Mangelen av den vanlige speakern var en eneste stor opptur for meg. Dog litt skeptisk til hans musikksmak.. Men så lenge vi vinner tåler jeg litt mellomeuropeisk musikk..
Denne speakern hadde absolutt null entusiasme.
Jepp! Veldig bra.. Han er speaker. Ikke stand-upkomiker..

Jeg forventer at man skal kunne høre forskjell på hvem som er hjemme og bortelag når lagoppstillingene leses opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er helt "ute av meg sjæl" i lykkerus, men jeg prøver meg på en liten del av en kampanalyse likevel:

 

I første omgang er vi helt fantastiske framover, til tross for at AaFK prøver å legge seg bakpå, og mye av æren for dette skal vår fantastiske midtbane ha. Vi har voldsomt overlegen ballbesittelse, og skaper masse. De skaper knapt noe som helst.

 

I andre er vi overhodet ikke fantastiske framover. Vi stopper mange gode angrep, og surrer bort ballen. vi er utrygge denfesivt, og mye av "æren" for dette skal første omgangs fantastiske midtbane ha. Gjestene er så elendige at de ikke klarer å skape stort av alle overgangsmulighetene vi gir dem, så vi berger nullen likevel.

 

Men, hva skjer med midtbanen vår? Sleit de seg ut før pause? Jeg synes Grossman har årsbeste før pause, men han løp seg kanskje helt tom? Alan hadde alt for mange balltap for dypt i banen. Forhåpentligvis kommer dette seg de neste par kampene. Keita gikk kanskje på den samme "løpe-seg-tom"? Dette var merkelige greier. Så gode vi var første omgang, burde vi vunnet dette med langt mer. Så dårlige vi var mesteparten av andre omgang, hadde vi nesten risikert det samme som vi opplevde i Tromsø...

 

En god analyse. MEN det viktigste er at med dette laget har vi kvaliteter nok til å greie oss i TL. I tillegg manglet vi våre nye spiss i dag og Birger Meling. Likevel må vi fortsatt ta mer poeng enn minst ett lag foran oss. Og det røynet på to tre ganger i forsvaret i kveld. Var nervøs i annen omgang da vi slapp Ålesund litt inn i kampen. Virket på armene til Toni at midtbanen skulle ligge lavt. Det førte til en del brudd ved framspill. Vi fikk ballen kjapt tilbake mot oss. Grossman, Keita, Soyoba , Kassi og Moussa var glitrende i dag. Alan hadde noe lekre passninger, men dribleraidene satt ikke som før. Tror det siste i noen grad kommer seinere. Målene var flotte og alle ble "satt". Med det mener jeg at den som skyter ser hvor keeper står og plasserer ballen. Super deilig med stor seier, masse lovende prestasjoner, men laget må bli mere ferdig før vi plukker poeng jevnt og trutt og berger plassen. Inntil i dag trodde jeg ikke årets lag hadde kvalitet nok til å greie seg. Nå tror jeg sjansene er gode for TL-spill i 2017

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2 ekspertene dømmer Aafk nord og ned, sammen med sin egen fans;

Siste gang jeg orker å se en Aafk kamp i år.

Dette var rett og slett så dårlig at jeg ble kvalm.

 

Dette laget - slik det fremstår, holder rett og slett ikke nivået.

Trond står fullstendig handlingslammet og ser på- men det er ikke så mye en kan gjøre da- verktøykassa (innhoppsalternativene) finnes knapt.

 

Det som er relativt sikkert for meg nå er at TF ikke greier å snu dette.

Spillerene viser så tydelig at de ikke tror på det de gjør.

Henrik er jo så sabla god på kontrakter ( NOT!!) så han skal vel ikke blandes inn i dette ?

 

Jeg har sett litt på kamper med LSK og B/G siste ukene. Disse lagene mener jeg er de som vil være nærmeste kandidater til nedrykk, men de fremstår dessverre betydelig bedre enn Aafk.

 

Og hvem skal vi takke for all denne elendigheten ? Jeg bare spør. Svaret vet dere.

Det er ikke Trond sin feil, men han blir nok syndebukken som skal ofres Det blir vel "business as usual" denne gangen også" ... Les mer; http://forum.aafk.no/viewtopic.php?f=3&t=22893&p=504032#p504032

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis ikke folk begynner å komme på kamp etter en oppvisning som dette vet jeg ikke hva. Eneste som manglet var den vanlige speakern, ellers var dette så og si en perfekt match!

Den fraværende speakeren gjorde kvelden fullkommen!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk fin 1.omgang, men jeg merker jeg fortsatt bærer på litt irritasjon etter omgang 2.

 

At vi er så fornøyde og spiller oss inn i problemer så jævlig ofte er en gåte for meg.

 

Vi får en deilig seier, men mot et bedre lag hadde det fort vært 2-1 tidlig i andre. Hva er grunnen til at vi slipper oss ned til deres nivå?

 

Hovedoppskriften på hvordan Stabæk taper poeng er på den måten vi spiller i andre omgang, fornøyde og skal kontrollere inn.

 

Skal ikke mer til enn en dødball og det er match igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk fin 1.omgang, men jeg merker jeg fortsatt bærer på litt irritasjon etter omgang 2.

 

At vi er så fornøyde og spiller oss inn i problemer så jævlig ofte er en gåte for meg.

 

Vi får en deilig seier, men mot et bedre lag hadde det fort vært 2-1 tidlig i andre. Hva er grunnen til at vi slipper oss ned til deres nivå?

 

Hovedoppskriften på hvordan Stabæk taper poeng er på den måten vi spiller i andre omgang, fornøyde og skal kontrollere inn.

 

Skal ikke mer til enn en dødball og det er match igjen.

Enig i det. I all begeistringen som jeg føler, var ikke dette coaching i verdensklasse !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig å vinne med store sifre pga målforskjellen også. Det er ganske jevnt mellom en bråte lag der nede i målforskjell også. Alt må vi ta med oss. Vanskelig å tenke at dette laget kan rykke ned, men når vi er på kvalikkplass 9 runder før slutt må vi forholde oss til realitetene.

 

Tromsø vinner i dag også, og lagene rundt oss er i stort sett brukbar form. VIF, Tromsø, Glimt og oss ser sterke ut nå. Lillestrøm og Aalesund er på en nedagående kurve. Er nok de som ender nederst nå. Men ting kan snu fort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig å vinne med store sifre pga målforskjellen også. Det er ganske jevnt mellom en bråte lag der nede i målforskjell også. Alt må vi ta med oss. Vanskelig å tenke at dette laget kan rykke ned, men når vi er på kvalikkplass 9 runder før slutt må vi forholde oss til realitetene.

 

Tromsø vinner i dag også, og lagene rundt oss er i stort sett brukbar form. VIF, Tromsø, Glimt og oss ser sterke ut nå. Lillestrøm og Aalesund er på en nedagående kurve. Er nok de som ender nederst nå. Men ting kan snu fort.

Der er jeg helt enig med deg . Vet at jeg to ganger før har sagt at vi har ett for godt lag for å rykke ned.. og da har vi gjort det! Nå sier jeg bare at jeg har troa på at vi klarer oss. ☺

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Marius Østvold, ble ikke han skadet i Sverige og ute i ca 1 år? Synes så sannelig han sto oppført på benken i går!

 

Er jeg helt ur, eller kamp programmet helt ur?

Jeg har sett det tidligere også - at spillere som sitter på tribunen er oppført i kampprogrammet.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her gjør vi den artigste kampen på mange år, full stadion, flott spill og ellers masse liv og røre på Nadderud skapt av frivillige Stabæk ildsjeler. Waagsether i Budstikka passer da på å lage en lang artikkel på at dette ikke ble noe økonomisk gullgruve for Stabæk. Er det nødvendig, kan ikke den avisen snart bare la en gladsak være en gladsak???

Om man ser en kamp om gangen var det neppe en gullgruve, men du verden så stor avkastning vi kan forvente resten av sesongen på pengene vi investerte på søndag i form av lave billettpriser :-)
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Aalesund
×
×
  • Opprett ny...