Gå til innhold

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


På begynnelsen av sesongen spilte vi mye mer i lengderetning. Nå spiller vi gjennomgående mer på tvers og får dermed en masse brudd imot pga manglende pasningskvalitet og dårlig tempo. Hvorfor er det plutselig blitt slik?

Fordi lagene vi spiller mot ligger mye lavere.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pluss at den dårlige banen tvang oss til å være mye mer direkte. Men er et tankekors at vi burde kanskje fortsette med det selv om banen har blitt bedre. Jeg synes dog vi gjorde vår beste offensive kamp mot etablert forsvar i går, det var bare årsverste defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan alle være enige om at vi må bli bedre bakover, og vi slipper inn mange idiotiske mål, men herrelighet så kreative folk skulle være med statistikk nå plutselig? Nesten halve Eliteserien har sluppet inn like mange eller flere mål enn oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har nå sluppet inn 18 mål. Det er det samme som Kristiansund som ligger nest sist på nedrykksplass.

 

Vi har nå scoret 19 mål. Det er det samme som Rosenborg som leder serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan alle være enige om at vi må bli bedre bakover, og vi slipper inn mange idiotiske mål, men herrelighet så kreative folk skulle være med statistikk nå plutselig? Nesten halve Eliteserien har sluppet inn like mange eller flere mål enn oss.

Ja det er riktig, men de to siste kampene har tært dramatisk på målforskjellen vår. Vi har et teknisk godt lag i år, men jeg mener at vi må organisere oss bedre bakover

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Målsetningen er fortsatt å berge plassen. Kan se vanskelig ut bare det nå... tett tabell nedover og vi har tydligvis begynt å gi fullstendig faen

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Målsetningen er fortsatt å berge plassen. Kan se vanskelig ut bare det nå... tett tabell nedover og vi har tydligvis begynt å gi fullstendig faen

 

Tett tabell nedover, men også mange lag som må passere oss. Ingen grunn til å rope krise ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Målsetningen er fortsatt å berge plassen. Kan se vanskelig ut bare det nå... tett tabell nedover og vi har tydligvis begynt å gi fullstendig faen

Vi må ha like mange poeng resten av sesongen som hittil for å unngå kvalik. Jeg tror det skal holde hardt hvis vi ikke kommer styrket ut av overgangsvinduet i sommer. Vi har mye gule kort, kommer til å få mange karantener utover høsten og det kombinert med skader kan bli tøft for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

0-11 på tre kamper tilsier at det blir tøft ja.

0-12

 

 

 

Får dere med dere Stabækkampene eller? Vi har da scora tre ganger de forrige to kampene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må det jobbes som knall hardt på trening fremover! KBK og Sandefjord er meget viktige kamper! Toni må få fart på gutta, få til en sikkelig kamp plan og ha en plan B klar hvis plan A går til helvete! Ikke bare " We need passion, im passion, your passion, more passion, dobbel passion, im stabæk, your stabæk, he is stabæk" Studer motstander langene godt og få sikkelig orden på det defensive!

 

Jeg har troa, men her må det jobbes på veldig mange punkter for dette var veldig skuffende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret er ligaens nest dårligste(med viking) og har 1 mål mindre imot enn Tromsø. Det må strammes opp der!

 

Det er det ingen som er uenig i. Men geirti (og flere av oss) er med god grunn lei av at folk manipulerer allerede deprimerende statistikk for å krisemaksimere mest mulig. Det er uærlig og unødvendig. Målforskjellen de siste tre kampene er 3-12. Det er ille nok uten at man skal drive og "glemme" plussmålene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjære Stabæk.

 

Jeg er like glad i deg uansett om du ligger på 1. plass, 9. plass, på nedrykk eller i OBOS. Jeg kan leve med at du er middelmådig og jeg er glad når du er det beste laget Eliteserien kan bjuda på.

 

Men jeg må innrømme at det er tungt å måtte omstille seg fra en sesong hvor man forventet middelhavsseiling, fikk håpet om at det kan bli medalje, bare for å måtte innse at man må holde pusten og håpe på at det ikke blir nedrykk i år også.

 

Det er nå 9 poeng opp til medalje. Det skjer ikke og jeg la akkurat det bak meg før mai var over. Jeg er mye mer bekymret for at vi har tatt 1 poeng på de siste 4 kampene, og 1 seier på de siste 8. Direkte nedrykk er 5 poeng unna og det er fort nede blant de lagene vi havner. Vi bare glemte at vi er et bunnlag noen kamper på vårparten.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

0-11 på tre kamper tilsier at det blir tøft ja.

 

0-12

 

Får dere med dere Stabækkampene eller? Vi har da scora tre ganger de forrige to kampene...

Fokuset er nok på hva som har rent inn bakover

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Forsvaret er ligaens nest dårligste(med viking) og har 1 mål mindre imot enn Tromsø. Det må strammes opp der!

Det er det ingen som er uenig i. Men geirti (og flere av oss) er med god grunn lei av at folk manipulerer allerede deprimerende statistikk for å krisemaksimere mest mulig. Det er uærlig og unødvendig. Målforskjellen de siste tre kampene er 3-12. Det er ille nok uten at man skal drive og "glemme" plussmålene.

Ja beklager at jeg ikke telte med de, gikk litt fort i svingene. Men har uansett lite å si, viser jo bare nå at hjerneblødningen hjemme mot Haugesund blandt annet er mer der hvor vi er. Spillermateriellet er bedre enn i fjor ville jeg si, men vi har samtidig en trener som (foreløpig) er komplett blottet for en taktisk hjernehalvdel. Da taper vi alle disse kampene med store sifre. Kunne fint ha forsvart oss til et helt annet resultat og kanskje uavgjort i dag.

Brann igjen om et par uker; ser vi noen forskjell da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke på vilje heller. Det er klart at spillerne vil vinne. Når det ser ut som det er mangel på vilje, er det noe annet som ligger bak, kanskje taktikk? Eller i hvert fall at noe man fikk til de først kampene ikke sitter nå. Vi har jo sett at Ba og Lumanza har et høyt nivå inne, hvorfor lykkes de ikke nå?

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor fornøyde er vi med tingenes tilstand dersom vi klarer 4 eller 6 på de neste to kampene? Skulle jo tro det var mulig i teorien? 24 p etter halvspilt tenker jeg er helt innafor. Tør å tro på håpet litt til

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 eller seks på de neste to kampene er mer enn jeg tør forvente.

 

Så lenge vi får mer enn ett poeng, så får det være greit.

Jeg tippet oss på 9. plass etter treningskampene - det kan godt slå til. Jeg føler likevel at laget har mer inne på en måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager at jeg tar opp dette, men burde det gjøres noen endringer i trenerteamet? Jeg tenker ikke på Toni, men det virker som vi mangler kompetanse på enkelte områder. De fleste er ikke gode på alt. Da gjelder det å omgi seg med folk som dekker opp svakhetene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes TOs forklaring og kritikk av innsats i for stor grad går mot spillerne. Jeg mener å se et mønster hvor våre motstandere finner og utnytter våre svakheter. Hvis vi ser på hvordan Moussa kom seg fram på kanten i begynnelsen av sesongen mot nå: De sperrer oss av på midtbanen slik at han ikke får plass. I motsatt ende gir vi svære rom, Amin Nouri hadde stadig en åpen motorvei mot mål i kampen mot Brann. Når det renner inn mål på dødballer, kan det være spillerfeil, men organiseringen på dødball i mot har vært svak i hele sesongen. Jeg mener at vi har et godt lag i år og Toni Ordinas har vært god på å utvikle spillerne. Når det gjelder organisering og taktikk har han en del å gå på. Bunnlaget Viking greidde uavgjort i Bergen. Viking har et svakt mannskap i år. De hadde imidlertid fått med seg den enkle ting - at de måtte nøytralisere Braaten og Nouri og lyktes helt med det. Mange her inne mener vi trenger nye spillere. Jeg er ikke helt sikker på det. Skulle gjerne sett en effektiv Nilsson-type til å klare opp bak, men det er også alt. Organisering og god taktikk må til for at vi skal få en brukbar plassering når sesongen er over !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. Nå skal man ikke se seg helt blind på at akkurat det Toni sier i avisa er det eneste som er sant. De snakker jo om å analysere alt på video hele tiden, så regner med de finner ut at det er større mangler en "passion" og mentalitet.

 

Så håper de tar det mer på alvor i kampene fremover at vi kan ikke bare bry oss om oss selv - men også hva motstanderens styrker og svakheter er. Såvidt jeg har fått med meg stiller Kristiansund sin store lit til en liten pjokk sentralt på midtbanen som kanskje blir solgt snart. Da må svære El- Hadji Ba eller Lumanza få i oppgave å nøytralisere han så Kristiansund ikke får til det spillet de vil.

 

Og når det kommer til vårt eget offensive spill tror jeg faktisk vi er veldig avhengig av å ha enten Vetlesen eller Kassi på banen, eller begge to. Mot Brann stod hele vårt offensive register av spillere som liker å føre ball. Ikke rart det blir sirup.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...