Gå til innhold

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Utrolig at det kan svinge så mye ... alle mann var på og da vaska vi plutselig gølvet med Brann ... forskjellen på en spiller som Lumanza fra bortekampen mot Brann og idag er natt og dag eller forskjellen på nedrykk og medalje om du vil

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig hvordan det plutselig igjen er slutt på å kun spille på feilvendte midtbanespillere som løper litt rundt med ballen før de mister den. Nå er plutselig flyten tilbake i spillet, og man er litt mer direkte enn man har vært på en stund. Men viktigst av alt - ikke mange ganger vi mister ballen mens vi er i ubalanse defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter kveldens hyggelige uavgjort har vi maksimalt tre poeng opp til sølv når 16. serierunde er ferdigspilt. Hvem hadde (helt ærlig) trodd det? Går alt vår vei til helgen så tar vi ferie med ett poeng opp til sølv og bronse, og fem poeng opp til gull. Det vil jeg kalle en rimelig godkjent vårsesong av Toni Ordinas og hans gutter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De greiene der er det jo mulig å få akkurat som man vil:

 

Tape 0-3: Revansjelystne og farlige?

Vinne 3-0: Fulle av selvtillit og klare til å kjøre kampen?

 

eller

 

Tape 0-3: Desillusjonerte og uten selvtillit?

Vinne 3-0: Høyt oppe og begynner å slappe av?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De greiene der er det jo mulig å få akkurat som man vil:

 

Tape 0-3: Revansjelystne og farlige?

Vinne 3-0: Fulle av selvtillit og klare til å kjøre kampen?

 

eller

 

Tape 0-3: Desillusjonerte og uten selvtillit?

Vinne 3-0: Høyt oppe og begynner å slappe av?

Du har avslørt opptil flere forumbrukeres modus operandi :)

 

Selv ser jeg fortsatt mest nedover på tabellen. Når vi er på 36 kan vi snakke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som alle andre her inne, er jeg sykt frustrert over to tapte poeng i dag, og bestemte meg for å ta en titt på alle seriekampene under Tonis ledelse. Vi vet jo alle at vi fortsatt ikke har snudd en kamp (i betydningen vunnet en kamp hvor motstander har scoret først, men jeg føler vi stadig vekk gir vekk ledelser, selv ikke 2-0 føles særlig sikkert lenger. Men til min overraskelse så sier tallene følgende (med forbehold om regnefeil på min side):

 

Av disse 33 kampene har 18 ganger vi scoret først, 14 ganger har motstander scoret først. Ganske likt, altså. Basert på hvem som scorer det første målet, fant jeg disse utfallene:

 

Vi scorer først:

Vi vinner : 67 %

De utligner : 44 %

De vinner : 6 % (kun én kamp)

 

De scorer først:

De vinner : 71 %

Vi utligner : 43 %

Vi vinner : 0 %

 

Med tanke på at det er et veldig lite utvalg, er disse forskjellene godt innenfor feilmarginene, eller sagt på en annen måte:

 

Vi gir ikke bort ledelsen oftere enn våre motstandere (gjør mot oss).

 

Det er altså ikke noe Stabæksyndrom å "aldri" klarer å holde på en ledelse. Vi mister ikke ledelsen oftere enn hva som må kunne kalles normalt, og vi er like flinke til å utligne andres ledelse som å miste vår egen. Helt normalt, altså. Men bare så jævlig bittert akkurat nå.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På de 17 kampene vi har spilt til nå, tok vi 25 poeng. På de samme kampene i fjor (bytt ut de nyopprykkede med lagene som rykka ned) tok vi 20.

 

På de 13 kampene vi har igjen, tok vi 10 poeng i fjor. Vi skal klare bedre enn som så i år.

 

Isolert sett er jeg fornøyd med ett poeng på Åråsen, måten det skjedde på gjør meg, som geirti, ekstremt bitter. Men i år skal vi klare sånne ting som å slå Godset, Tromsø og Sogndal på hjemmebane. Det gjør meg optimistisk.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skremmende at vi bare har 5 poeng mer enn i fjor...

 

Fem poeng mer på de kampene vi har spilt. Mange av disse kampene var på høsten i fjor.

 

Ti poeng mer enn vi hadde etter 17 runder. Jeg håper folk ser forskjellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke glem at vi berget plassen i fjor, tross en relativt dårlig avslutning av sesongen (tre tap på siste fem). Vi hadde en veldig gode periode fra Toni overtok i runde 15 og fram til og med 25. runde. På 11 seriekamper tok vi 17 poeng - eller et snitt på 1,5 poeng per kamp.

 

Hittil i år, har vi 25 poeng på 17 kamper, noe som gir et snitt på, nettopp, 1,5 poeng per kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke glem at vi berget plassen i fjor, tross en relativt dårlig avslutning av sesongen (tre tap på siste fem). Vi hadde en veldig gode periode fra Toni overtok i runde 15 og fram til og med 25. runde. På 11 seriekamper tok vi 17 poeng - eller et snitt på 1,5 poeng per kamp.

 

Hittil i år, har vi 25 poeng på 17 kamper, noe som gir et snitt på, nettopp, 1,5 poeng per kamp.

Kan noen svare kjapt på hvilken plassering 45 poeng bør holde til historisk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pl Gj.snitt

1 2.2

2 1.92

3 1.76

4 1.63

5 1.57

6 1.49

7 1.44

8 1.39

9 1.34

10 1.27

11 1.22

12 1.16

13 1.12

14 1

15 0.87

16 0.62

 

Poengsnitt for hver plass i 16-lagsserien, fra et Excel-ark jeg har liggende.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg liker ikke helt at Viking virker å være på vei mot en trepoenger. Det hadde vært himla greit at de kunne fortsatt å vært hekta av. MEN selv med seier vil det fortsatt være tre poeng opp til oss, OG det åpner samtidig for en riktig deilig mulighet. Kan medaljefavorittene fra Skien, Fagermos 11 stolte utvalgte, faktisk ta seg en tur ned? Med 12 scorede mål på 16,5 kamper, så ser det ikke riktig bra ut. Eller det er vel akkurat det det gjør :lol::lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Jeg liker ikke helt at Viking virker å være på vei mot en trepoenger. Det hadde vært himla greit at de kunne fortsatt å vært hekta av. MEN selv med seier vil det fortsatt være tre poeng opp til oss, OG det åpner samtidig for en riktig deilig mulighet. Kan medaljefavorittene fra Skien, Fagermos 11 stolte utvalgte, faktisk ta seg en tur ned? Med 12 scorede mål på 16,5 kamper, så ser det ikke riktig bra ut. Eller det er vel akkurat det det gjør :lol::lol:

Du glemte å få med deg at det er 11 utvalgte fra Telemark. Bare en liten presisering.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg liker ikke helt at Viking virker å være på vei mot en trepoenger. Det hadde vært himla greit at de kunne fortsatt å vært hekta av. MEN selv med seier vil det fortsatt være tre poeng opp til oss, OG det åpner samtidig for en riktig deilig mulighet. Kan medaljefavorittene fra Skien, Fagermos 11 stolte utvalgte, faktisk ta seg en tur ned? Med 12 scorede mål på 16,5 kamper, så ser det ikke riktig bra ut. Eller det er vel akkurat det det gjør :lol::lol:

Vi har kommet dit poengmessig at jeg heller ser at lagene rundt og over oss taper enn bunnlagene. Om vi ikke klarer elleve poeng til i år så skjønner jeg ingenting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg liker ikke helt at Viking virker å være på vei mot en trepoenger. Det hadde vært himla greit at de kunne fortsatt å vært hekta av. MEN selv med seier vil det fortsatt være tre poeng opp til oss, OG det åpner samtidig for en riktig deilig mulighet. Kan medaljefavorittene fra Skien, Fagermos 11 stolte utvalgte, faktisk ta seg en tur ned? Med 12 scorede mål på 16,5 kamper, så ser det ikke riktig bra ut. Eller det er vel akkurat det det gjør :lol::lol:

Vi har kommet dit poengmessig at jeg heller ser at lagene rundt og over oss taper enn bunnlagene. Om vi ikke klarer elleve poeng til i år så skjønner jeg ingenting.
Helt enig!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt av spenningen vil ligge i om vi slipper inn like mange mål per kamp resten av sesongen. Det er mulig vi overlever årets sesong med over 50 mål feil vei, men det er nok neppe særlig bærekraftig på sikt. Det hadde vært deilig om vi kunne gjort noen seriøse forsøk på å få orden på dette. Jada, jeg vet at laget ikke ØNSKER å slippe inn mål. Problemet begynner uansett å bli såpass gammelt at det kanskje er på tide med litt hjelp på området?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men holder 30 poeng i år? Blir spennende å se, bra tett etter 17 serierunder

Vi satser mot 36, så snart som mulig. Tre seiere og to uavgjorte på neste syv-åtte kampene, da har vi fem-seks kamper til å bare tenke plassering på!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt av spenningen vil ligge i om vi slipper inn like mange mål per kamp resten av sesongen. Det er mulig vi overlever årets sesong med over 50 mål feil vei, men det er nok neppe særlig bærekraftig på sikt. Det hadde vært deilig om vi kunne gjort noen seriøse forsøk på å få orden på dette. Jada, jeg vet at laget ikke ØNSKER å slippe inn mål. Problemet begynner uansett å bli såpass gammelt at det kanskje er på tide med litt hjelp på området?

At vi sliter så voldsomt defensivt historisk er dessverre eksempel på en myte som har blitt etablert av negativ-mafiaen på forumet. Til tross for en fæl tabellplassering i fjor lå vi på øvre halvdel over færrest innslupne mål. Året før satte vi ny rekord for å holde nullen. Vi hadde en fæl rekke med baklengsmål i noen kamper nå, men at dette er en tendens over tid (relativt sett i EL) er direkte feil. De to siste årene post-Dio er det vel heller offensivt vi har slitt, før begge deler har snudd litt i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...