Jump to content

Eliteserien 2017 - Hvordan skal det gå?

Recommended Posts

• Replies 923
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå som sesongen nå (snart) er over er det tid for litt oppsummering. Vi har svingt voldsomt i prestasjoner gjennom hele sesongen, og vi sliter utelukkende mot lag som legger seg langt bakpå, og satser

Nå som alle lag har spilt sin første kamp, hvordan gikk det for lagene som har vært forventet å slite på nedre halvdel?   Laget tippet nederst av de fleste, Sandefjord, fikk seg verdens surest tap.

Det dukker ikke opp flere penger til nye spillere bare fordi vi plutselig begynner å slippe inn masse mål. For hvilke penger skal vi forsterke laget? De 10 millionene vi drømmer om for Mande? Eller Oh

Posted Images

Er nok flere lag som må tas igjen, derfor blir det fort et poengsnitt rundt 2 som kreves. Men det viktigste er å gå klar av bunnstriden

Flere? Det er ett lag til (Odd som har to poeng mer enn oss). Selvsagt kan vi bli nr. 5, men noe høyere enn det ser vanskelig ut.

Jeg har nok undervurdert det at Haugesund har en hengekamp. I tillegg har en del av lagene foran oss lette kamper igjen. Ved å endre litt i tabellsimulatoren la jeg inn hvor mange poeng 5. plassen får, og 46 er ikke så dårlig gjettet likevel.

Jeg har nok undervurdert det at Haugesund har en hengekamp. I tillegg har en del av lagene foran oss lette kamper igjen. Ved å endre litt i tabellsimulatoren la jeg inn hvor mange poeng 5. plassen får, og 46 er ikke så dårlig gjettet likevel.

Hey!

Hvis du leser over ser du at jeg skrev det er 8p ned, det er bare for å belyse at det er forskjell på kvalik-streken og denne. Har du fortsatt tro på 5.plassen?

Jeg har det. Har tro på seier i de resterende kampene. Men om det blir det vet jeg ikke, men tro har jeg! ☺

Basert på poenguttelling siste 6 kamper, hvor mange poeng ender lagene på nedre halvdel på?

LSK - 1,0 poeng per kamp - 35 poeng til slutt

KBK - 1,3 - 35

SIL - 1,0 - 33

TIL - 1,3 - 33

VIF - 0,7 - 32

AaFK - 0,5 - 29

Vik - 0,3 - 18

Vi har per nå 30 poeng, og det kan virke som de poengene vi allerede har faktisk rekker til kvalikk. En seier til er det åpenbart at vi snart klarer (motstanderen har vel ikke vært bedre enn oss i noen av de siste tre kampene), og da er vi så godt som trygge. 35 poeng, da er det på tide å sprette korken.

Storseier mot VIF i morgen, så vil det ikke bare bidra til å sende oss et langt stykke mot fornyet kontrakt, men også gjøre byens "stolthet" til et meget usikkert kort helt fram til serieslutt. Jeg har dog problemer med å se at både Tromsø og AaFK skal klare å karre seg forbi VIF.

Dette setter enda større trykk på oss ift seier imorgen.

Større press på Enga

Helt enig. Det er ikke vi som føler nedrykksspøkelset puste oss i nakken. Det er ikke vi som daglig kan lese diverse blogger og artikler om at nå går det på huet og rævva mot mulig nedrykk. Det er enga det. Vi ble dømt nord og ned før sesongen, men nå tør ikke lenger noen sette penger på at vi rykker ned i år. Vi har prestert over forventning i år, engen har prestert langt under. De har et jævlig press i morgen. La oss håpe de bukker under for det. Og la oss for guds skyld håpe at vi ikke slipper inn et tidlig mål.

Edited by geirti