Gå til innhold

Treningskamper 2017


gwestlund
 Del

Anbefalte innlegg


Kampen er over. Årets første tap er et faktum. Endte 3-1 til Hiberians. Fokus er imidlertid på Renå Olsens skade. Det så ikke bra ut.

Morten ligger på sykehuset nå. Mest sannsynlig hjernerystelse, sier faren hans ikveld.

Ønsker ham snarlig bedring!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De som så kampen, hvilket nivå holdt motstander ift Eliteserien eller OBOS ligaen

I grenseland mellom de to. Vi spilte dessverre på Obos-nivå. Byttet inn Ohi, Moussa, Jeppe, Luc og Sindre uten at det hjalp på spill eller resultat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

De som så kampen, hvilket nivå holdt motstander ift Eliteserien eller OBOS ligaen

I grenseland mellom de to. Vi spilte dessverre på Obos-nivå. Byttet inn Ohi, Moussa, Jeppe, Luc og Sindre uten at det hjalp på spill eller resultat.

 

 

Dessverre? Hvis vi holdt Obos-nivå med den startoppstillingen er det imponerende. At 2-laget taper en treningskamp mot et lag ingen vet noe om tar jeg ganske med ro merker jeg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

De som så kampen, hvilket nivå holdt motstander ift Eliteserien eller OBOS ligaen

I grenseland mellom de to. Vi spilte dessverre på Obos-nivå. Byttet inn Ohi, Moussa, Jeppe, Luc og Sindre uten at det hjalp på spill eller resultat.

Dessverre? Hvis vi holdt Obos-nivå med den startoppstillingen er det imponerende. At 2-laget taper en treningskamp mot et lag ingen vet noe om tar jeg ganske med ro merker jeg...

Hadde du sett kampen hadde du ikke tatt det så med ro. Vi ble ganske desillusjonerte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

De som så kampen, hvilket nivå holdt motstander ift Eliteserien eller OBOS ligaen

I grenseland mellom de to. Vi spilte dessverre på Obos-nivå. Byttet inn Ohi, Moussa, Jeppe, Luc og Sindre uten at det hjalp på spill eller resultat.

Dessverre? Hvis vi holdt Obos-nivå med den startoppstillingen er det imponerende. At 2-laget taper en treningskamp mot et lag ingen vet noe om tar jeg ganske med ro merker jeg...

Hadde du sett kampen hadde du ikke tatt det så med ro. Vi ble ganske desillusjonerte.
Auu ... Er ideen om å skape vinnerkultur så demonstrativt tydelig forlatt kapittel?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Glad vi iikke skal i Europaligakvalikk iår med det laget. Nå har vi kvittet oss med masse stjerner og kjøpt inn bare obos og annet ræl fra gudene vet hvor. Hvor skal dette ta oss? Langt ned i obos?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

De som så kampen, hvilket nivå holdt motstander ift Eliteserien eller OBOS ligaen

I grenseland mellom de to. Vi spilte dessverre på Obos-nivå. Byttet inn Ohi, Moussa, Jeppe, Luc og Sindre uten at det hjalp på spill eller resultat.

Dessverre? Hvis vi holdt Obos-nivå med den startoppstillingen er det imponerende. At 2-laget taper en treningskamp mot et lag ingen vet noe om tar jeg ganske med ro merker jeg...

Hadde du sett kampen hadde du ikke tatt det så med ro. Vi ble ganske desillusjonerte.

 

 

Igjen, se på lagoppstillingen. Alle skjønner at det ikke er den gjengen som skal spille TL for oss. I dag var det jo bare unggutter. Blir du stresset av at G16-laget tapte en treningskamp i helga også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

De som så kampen, hvilket nivå holdt motstander ift Eliteserien eller OBOS ligaen

I grenseland mellom de to. Vi spilte dessverre på Obos-nivå. Byttet inn Ohi, Moussa, Jeppe, Luc og Sindre uten at det hjalp på spill eller resultat.

Dessverre? Hvis vi holdt Obos-nivå med den startoppstillingen er det imponerende. At 2-laget taper en treningskamp mot et lag ingen vet noe om tar jeg ganske med ro merker jeg...

Hadde du sett kampen hadde du ikke tatt det så med ro. Vi ble ganske desillusjonerte.

 

Mest fornuftig å lytte til folk som faktisk så kampen mener nå jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I siste del av 2.omgang var veldig mange byttet ut uten at det så ut til å bedre spillet noe særlig, kun litt høyere intensitet. Og det er lite oppløftende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei. Ingen av oss var der i fjor men vi var på Marbella og det var litt senere på sesongen. Var vel mye av det samme med mange unge spillere, men husker at vi fjor kun vant den 1.treningskampen (om jeg husker rett da). Sånn sett ligger vi jo foran skjemaet ☺

Endret av SAU
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk, håper dere får en bedre opplevelse i siste kamp på søndag! Men det motstanderlaget (Lustenau) er vel også det antatt beste

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

De som så kampen, hvilket nivå holdt motstander ift Eliteserien eller OBOS ligaen

I grenseland mellom de to. Vi spilte dessverre på Obos-nivå. Byttet inn Ohi, Moussa, Jeppe, Luc og Sindre uten at det hjalp på spill eller resultat.

Dessverre? Hvis vi holdt Obos-nivå med den startoppstillingen er det imponerende. At 2-laget taper en treningskamp mot et lag ingen vet noe om tar jeg ganske med ro merker jeg...

Hadde du sett kampen hadde du ikke tatt det så med ro. Vi ble ganske desillusjonerte.

Igjen, se på lagoppstillingen. Alle skjønner at det ikke er den gjengen som skal spille TL for oss. I dag var det jo bare unggutter. Blir du stresset av at G16-laget tapte en treningskamp i helga også?

Jeg uttaler meg om en kamp jeg har sett. Hva gjør du?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har en fotballinteressert italiensk businessvenn på Malta. Han så kampen og sendte meg følgende mail - copypaste - var ikke der selv:

 

Your team looked rather weak, They lacked both speed and toughness. The defense was awful and lacked cooperation and coordination. The coach looked unhappy and has every reason to be worried. Discussed match afterwards with a friend that coaches a team here in Malta and he had only one name noted as OK - Wellesen. The rest did not match up to maltese footballstandard - which is pretty average.

 

Går utfra han mener Vetlesen - virker som Bebe har helt rett - skuffende greier

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Wow - trengtes én svak match der ingen av de som er antatt å starte i Eliteserien for å knekke hele forumet? Selvom flere av de etablerte spillerne kom inn senere i kampen uten at det hjalp, så må man ikke glemme at dette er i en tung treningsperiode i tillegg til at de spilte kamp bare to dager før. Fotball fungerer ikke slik at et par bytter i en betydningsløs treningskamp øker tempo og kvaliteten drastisk, det kan fort bli mye mas og jag i tillegg til at nivået ofte faller utover treningskampen.

 

Glem ikke at de som spilte denne kampen ikke er vant til å lede laget på dette nivået, de er vant til å ha noen å kunne lene seg på. Tipper kampen blir sett på som en helt grei gjennomkjøring Hvor unggutta fikk litt mer erfaring

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Wow - trengtes én svak match der ingen av de som er antatt å starte i Eliteserien for å knekke hele forumet? Selvom flere av de etablerte spillerne kom inn senere i kampen uten at det hjalp, så må man ikke glemme at dette er i en tung treningsperiode i tillegg til at de spilte kamp bare to dager før. Fotball fungerer ikke slik at et par bytter i en betydningsløs treningskamp øker tempo og kvaliteten drastisk, det kan fort bli mye mas og jag i tillegg til at nivået ofte faller utover treningskampen.

 

Glem ikke at de som spilte denne kampen ikke er vant til å lede laget på dette nivået, de er vant til å ha noen å kunne lene seg på. Tipper kampen blir sett på som en helt grei gjennomkjøring Hvor unggutta fikk litt mer erfaring

Knekke hele forumet?

 

Folk her har gitt inntrykk av at de ønsket rapporter fra Malta. Det har vi tre supporterne som er her nede prøvd å bidra med.

 

Noen forumnisser har i kjølvannet valgt å mistro våre analyser av hva vi har vært vitne til. Litt som om de skriver filmanmeldelser av filmer de aldri har sett.

 

Vi har på ingen måte konkludert om sesongen 2017 ennå, men hvis det vi har sett på siste trening og gårsdagens treningskamp er symptomatisk må det gjøres grep.

 

Vi håper selvsagt at stallen har langt mer i seg og er åpenbart klar over at unggutta trenger tid. Nettopp derfor har vi heller ikke navngitt noen av dem i negativ kontekst.

 

Men vi har sett elendig innsats fra blant annet Ohi og Singh og mener vi burde kunne forvente mer av relativt etablerte spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Wow - trengtes én svak match der ingen av de som er antatt å starte i Eliteserien for å knekke hele forumet? Selvom flere av de etablerte spillerne kom inn senere i kampen uten at det hjalp, så må man ikke glemme at dette er i en tung treningsperiode i tillegg til at de spilte kamp bare to dager før. Fotball fungerer ikke slik at et par bytter i en betydningsløs treningskamp øker tempo og kvaliteten drastisk, det kan fort bli mye mas og jag i tillegg til at nivået ofte faller utover treningskampen.

 

Glem ikke at de som spilte denne kampen ikke er vant til å lede laget på dette nivået, de er vant til å ha noen å kunne lene seg på. Tipper kampen blir sett på som en helt grei gjennomkjøring Hvor unggutta fikk litt mer erfaring

Knekke hele forumet?

 

Folk her har gitt inntrykk av at de ønsket rapporter fra Malta. Det har vi tre supporterne som er her nede prøvd å bidra med.

 

Noen forumnisser har i kjølvannet valgt å mistro våre analyser av hva vi har vært vitne til. Litt som om de skriver filmanmeldelser av filmer de aldri har sett.

 

Vi har på ingen måte konkludert om sesongen 2017 ennå, men hvis det vi har sett på siste trening og gårsdagens treningskamp er symptomatisk må det gjøres grep.

 

Vi håper selvsagt at stallen har langt mer i seg og er åpenbart klar over at unggutta trenger tid. Nettopp derfor har vi heller ikke navngitt noen av dem i negativ kontekst.

 

Men vi har sett elendig innsats fra blant annet Ohi og Singh og mener vi burde kunne forvente mer av relativt etablerte spillere.

 

Trodde vi hadde noe på gang i forsvar - er du enig med min nøytrale tilskuervenn at forsvaret var verst ? Bare spør jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Wow - trengtes én svak match der ingen av de som er antatt å starte i Eliteserien for å knekke hele forumet? Selvom flere av de etablerte spillerne kom inn senere i kampen uten at det hjalp, så må man ikke glemme at dette er i en tung treningsperiode i tillegg til at de spilte kamp bare to dager før. Fotball fungerer ikke slik at et par bytter i en betydningsløs treningskamp øker tempo og kvaliteten drastisk, det kan fort bli mye mas og jag i tillegg til at nivået ofte faller utover treningskampen.

 

Glem ikke at de som spilte denne kampen ikke er vant til å lede laget på dette nivået, de er vant til å ha noen å kunne lene seg på. Tipper kampen blir sett på som en helt grei gjennomkjøring Hvor unggutta fikk litt mer erfaring

Knekke hele forumet?

 

Folk her har gitt inntrykk av at de ønsket rapporter fra Malta. Det har vi tre supporterne som er her nede prøvd å bidra med.

 

Noen forumnisser har i kjølvannet valgt å mistro våre analyser av hva vi har vært vitne til. Litt som om de skriver filmanmeldelser av filmer de aldri har sett.

 

Vi har på ingen måte konkludert om sesongen 2017 ennå, men hvis det vi har sett på siste trening og gårsdagens treningskamp er symptomatisk må det gjøres grep.

 

Vi håper selvsagt at stallen har langt mer i seg og er åpenbart klar over at unggutta trenger tid. Nettopp derfor har vi heller ikke navngitt noen av dem i negativ kontekst.

 

Men vi har sett elendig innsats fra blant annet Ohi og Singh og mener vi burde kunne forvente mer av relativt etablerte spillere.

Rapporter er flott! Syntes bare svartmalingen av kampen ble litt drøy, spesielt mtp laget som spilte og tiden mellom kampene. Treningsleir betyr vel også to treninger om dagen?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg dømmer ikke forsvaret vårt ettersom alle de fire har begrenset med erfaring på dette nivået, og fordi enkelte av dem ikke spilte på sin foretrukne plass. Dessuten tror jeg ingen av dem er tiltenkt en plass i førsteelleveren.

 

Men selv Daniel, som nå har mange års erfaring på a-laget, spilte svakt og helt uten innsatsvilje.

 

Jeg opplevde det som langt mer frustrende at jeg ikke klarer å se hva vi vil i det offensive spillet. Det gjør at spillerne ikke finner hverandre med pasninger og etterhvert gir fullstendig opp.

 

Det var ganske symptomatisk at Hiberians trener manet sine menn til ikke å jage etter ballen, men bare vente på at Stabæk ga den til dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joogs: Vi har ikke svartmalt kampen. Vi har formidlet ærlig hva vi har sett. Så er det opp til hver enkelt leser å sette det i den konteksten de mener er riktig (tidlig i oppkjøringen, unge spillere, hardt treningsprogram osv.).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg har sett av treningsmatcher i år har vært veldig oppløftende - og det er gøy at så mange unggutter vises tillit. Av og til kan det være bra å få et lite slag i sveisen for å skjønne at du må jobbe hardt uansett motstander for å få ønsket resultat.

Men av rutinerte menn som kan vise unggutta hvor skapet står har vi nå bare MMS, Skogseid og Brochmann. Vi burde ha minst 1 til, en skikkelig kriger og vinnerskalle som går inn i hver kamp og trening med knottene først. Hvis han i tillegg spiller sentral midtbane tror jeg mye brikker vil falle på plass for det talentfulle laget vårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joogs: Vi har ikke svartmalt kampen. Vi har formidlet ærlig hva vi har sett. Så er det opp til hver enkelt leser å sette det i den konteksten de mener er riktig (tidlig i oppkjøringen, unge spillere, hardt treningsprogram osv.).

Jeg skriver heller ikke utelukkende mot noen, men som en kommentar til reaksjonene og diskusjonen som har oppstått etter rapportene.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2017
×
×
  • Opprett ny...