Gå til innhold

Kamptråd: Sogndal - Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Hva skjedde? Hvorfor stilte vi et helt annet lag enn mot Aafk? Vi så jo ut som smågutter uten selvtillit. Virka som Jeppe tenkte mest på alle poenga han skulle innkassere for alle Fantasyspillerne som hadde Moe på laget. Ba fikk en realitetsorientering om hvor han er karrieremessig, og ble så svimmel at jeg et øyeblikk trodde han måtte bytte ut. Hugo så med ett ut som en juniorspiller. Moussa virka bare usikker og vettskremt. Hanche var sjeleglad for at han ikke fikk rødt kort og så ukomfortabel ut, Ohi var ikke i nærheten av å komme til sjanser. Skogseid bør ta to av scoringene på sin kappe. Løven den første ... Håper vi mønstrer et helt annet lag på banen mot Odd på søndag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fyfaen er det mulig å være så JÆVLIG dårlig på defensiv dødball sesong etter sesong etter sesong

Jalland er sikkert en utmerket kar på alle måter, men det er åpenbart at han trenger hjelp hvis det virkelig er slik at det er han som er ansvarlig for denne gjennomgående, mangeårige elendigheten.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må isåfall være noe som Toni var klar over da han tok jobben. Da er det rart hvis han ikke gjør noe med saken. Det er jo hans stilling som lider av resultatene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk å slippe inn tre identiske mål. Vi møter ikke opp i andre omgang. Skammelig. Men tar ikke dette tapet så tungt, for hvis Eirik Bakke tror at sesongen nå vil bli bra basert på denne kampen gjør han seg selv en bjørnetjeneste. For dette var ingen 4-1 kamp. Men barnehagefeilene ble brutalt utnyttet av et fotballag som er gode nok til å straffe oss på dette.

 

Vi må bare nullstille og forberede oss til en tøff kamp på søndag. Det som gjør litt vondt er at vi burde fått med oss noe herfra for vi spilte faktisk bra fotball til tider. Synes Brochmann er veldig bra. Vår bestemann i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir en tung tur hjem i morgen. Første omgang helt ok, andre gsnske mye dårlig. Moussa, Ohi, Broch, Hugo og Løven skuffet mest. Skogseid dessverre involvert i flere baklengs, det var kaos bak der. Det som er ille er at de visste hva som ventet dem, men gikk rett i fella.

 

Ugreit at vi skapte nesten ingen store sjanser, SIL kunne fort ha satt et par til (som den i stanga). Mest positiv var Lumanza, Kyndige Sogndøler var klar på at han var BB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2. Og 3. Målet var håpløse. Når spissen knekker beinet i kollisjon m keeper har jeg vanskelig for å skjønne noe annet enn at det i seg selv nesten er grunn til å blåse av for angrep på keeper...

Skal straffen legge lista for hva som er straffe i år, blir det fort 5-10 straffer pr kamp...

 

Er ikke bort fra at beinbruddet motiverte SIL-spillerne ekstra, men mot lag som spiller "rævvafotball" må spillerne vise at de har "stake"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Glem nå denne kampen. Det eneste vi skal ta med fra denne kampen er at vi kan være dritgode når alt klaffer, men hvis vi skal vinne kamper må vi jobbe knallhardt i forsvar hele kampen.

 

2 av målene kommer av litt rare omstendigheter. De 2 andre kommer av alt for dårlig fokus i forsvar. 2-1 er nok et riktigere bilde av kampen.

 

Vi tapte mot et lag som har/hadde Island som forbilde. Vi drømmer litt lenger enn det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når spissen knekker beinet i kollisjon m keeper har jeg vanskelig for å skjønne noe annet enn at det i seg selv nesten er grunn til å blåse av for angrep på keeper...

 

Når spissen kommer først på ballen og blir truffet så hardt av keeper etterpå at han brekker beinet er ikke straffe det første jeg tenker på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så akkurat det bildet selv, og heller kanskje mer til angrep på keeper enn da jeg så det live. Bildet er tatt noen tideler for sent for å se selve touchet. På bildet er foten til sogndalspilleren allerede i bakken, og ballen og Sayouba over foten. Vanskelig å si hvem som er i bevegelse i hvilke retning. Sannsynligvis er det Sayouba som er i fart fremover (siden han kommer over foten).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så akkurat det bildet selv, og heller kanskje mer til angrep på keeper enn da jeg så det live. Bildet er tatt noen tideler for sent for å se selve touchet. På bildet er foten til sogndalspilleren allerede i bakken, og ballen og Sayouba over foten. Vanskelig å si hvem som er i bevegelse i hvilke retning. Sannsynligvis er det Sayouba som er i fart fremover (siden han kommer over foten).

Heldigvis bærer hele situasjonen preg av uhell enn stygt spill, taperen er jo Sogndal spilleren som mister sesongen.

Uten å spekulere i kamputfall, vil en slik situasjon medføre en mer passiv holdning senere i kampen? Sayouba var jo litt tafatt ved noen anledninger senere i kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Så akkurat det bildet selv, og heller kanskje mer til angrep på keeper enn da jeg så det live. Bildet er tatt noen tideler for sent for å se selve touchet. På bildet er foten til sogndalspilleren allerede i bakken, og ballen og Sayouba over foten. Vanskelig å si hvem som er i bevegelse i hvilke retning. Sannsynligvis er det Sayouba som er i fart fremover (siden han kommer over foten).

Heldigvis bærer hele situasjonen preg av uhell enn stygt spill, taperen er jo Sogndal spilleren som mister sesongen.

Uten å spekulere i kamputfall, vil en slik situasjon medføre en mer passiv holdning senere i kampen? Sayouba var jo litt tafatt ved noen anledninger senere i kampen.

Jeg tenker at det kan prege en person litt når man hører og ser benet til en motspiller knekke sånn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener dette ser ut som angrep på keeper. Tror dommer hadde dømt det også hvis Mande ikke hadde vært så kjapt på beina. FIFAs dommerkommite innskjerpet før siste VM at man ikke kan løpe/dytte keeper inn i målet. Mener Mande blir løpt ned her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi ikke bare legge både dette målet og denne kampen bak oss. Det aller viktigste å ta med seg videre i 2017 er at Toni rydder opp umiddelbart ift defensiv dødball. Ansvaret er hans og hans alene å da må han avskilte JPJ på denne type trening og taktikk. Hvis Toni selv ikke klarer å følge opp dette på trening får han få inn annen kompetanse som kan drille dette hos gutta. Dette vil faktisk kunne være det som skiller oss mellom Eliteserien og Obos Ligaen i 2018. Jeg håper inderlig at det tas seriøst og at man også ut mot supporterne kommenterer og erkjenner at dette har pri 1 denne uken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min mening er at formasjon er helt uvesentlig i måten vi spiller fotball på.

Jeg er 100% enig. Her får vi 4 dødballmål i mot - da er det ikke vits å mase med formasjonen. Man stiller ikke opp i formasjon på innkast og corner. Hvis noe skal sies om formasjonen, så slapp de for lett igjennom på sin høyre side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Posse, hva sa Morten til dere etter kampen?

Veit ikke, hørte bare Stao nao pao
Han beklaget tapet og sa de skulle slå tilbake igjen på søndag

Takk for svar. Var det jeg håpte på

Endret av testapen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Min mening er at formasjon er helt uvesentlig i måten vi spiller fotball på.

Jeg er 100% enig. Her får vi 4 dødballmål i mot - da er det ikke vits å mase med formasjonen. Man stiller ikke opp i formasjon på innkast og corner. Hvis noe skal sies om formasjonen, så slapp de for lett igjennom på sin høyre side.

4-4-2 tilsier ofte at det er flere fysisk sterke spillere på banen (en spiss mer og en OM mindre), så sånn sett kan det ha en innvirkning på defensiv dødball mtp at man gjerne har noe mer luftskyts. Men avgjørende er det ikke.

 

Avgjørende for resten av spillet er derimot formasjon i høyeste grad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I forhold til dødballmålen var Morten herlig klar i Budstikka: første prioritet når du spiller mot lag som er gode på dødball er å unngå dødballsituasjoner. La oss starte der mot Odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Sogndal - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...