Gå til innhold

EKSTRAORDINÆRT ÅRSMØTE - onsdag 19. april kl 19:00


Petter
 Del

Anbefalte innlegg


Hvordan har styret tenkt å forvalte de 250.000 til signering av unge talenter? Gi de til klubben, under forutsettning av at de bruker dem på talentene? Ha dem som en "pott", på $$ sin konto, som styret har fullmakt, fra medlemmene, til å gi videre til klubben når talenter skal signeres? Gi også disse 250.000 som rentefritt lån til klubben, der vi avskriver gjelden med 100.000kr per år, dersom klubben signerer unge talenter for minst ett tilsvarende beløp?

 

Jeg har vært tilstede på alle de ekstrordinære årsmøteneder vi har hatt om dette de siste årene, jeg har flere ganger foreslått å bruke enda mer en det som har blitt brukt og alltid blitt nedstemt. Hvis jeg foreslår å bruke alle 400.000 på unge spillere, blir jeg sikkert nedstemt da også.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan har styret tenkt å forvalte de 250.000 til signering av unge talenter? Gi de til klubben, under forutsettning av at de bruker dem på talentene? Ha dem som en "pott", på $$ sin konto, som styret har fullmakt, fra medlemmene, til å gi videre til klubben når talenter skal signeres? Gi også disse 250.000 som rentefritt lån til klubben, der vi avskriver gjelden med 100.000kr per år, dersom klubben signerer unge talenter for minst ett tilsvarende beløp?

 

Jeg har vært tilstede på alle de ekstrordinære årsmøteneder vi har hatt om dette de siste årene, jeg har flere ganger foreslått å bruke enda mer en det som har blitt brukt og alltid blitt nedstemt. Hvis jeg foreslår å bruke alle 400.000 på unge spillere, blir jeg sikkert nedstemt da også.....

Jeg støtter fult ut at alle midlene øremerkes unge talenter og ikke splitten foreslått.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

  1. § 14. Ekstraordinært årsmøte

     

    Ekstraordinært årsmøte avholdes når styret finner det nødvendig, eller det kommer krav fra minst 1/3 av medlemmene. Ekstraordinært årsmøte innkalles av styret med minst 2 ukers varsel. Ekstraordinært årsmøte skal bare behandle den eller de saker kravet om ekstraordinært årsmøte omfatter, og som er bekjentgjort i innkallingen.

     

    Stemmeberettigede på ekstraordinært årsmøte er alle fremmøtte som er medlemmer ved møtets begynnelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er nå ett døgn til det ekstraordinære årsmøtet. Kommer det noen fra styret for å lede årsmøtet og kommer de til møtestart. Eller blir det som på forrige ekstraordinære årsmøte at vi som er der må gjennomføre det selv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Protokoll fra ekstraordinært årsmøte

Onsdag 19. april kl 19:00

 

Møtet begynner presis kl 19:00.

 

 

1. Konstituering

  1. Fremmøtte medlemmer godkjennes
  2. Fremmøtte medlemmer godkjenner innkallingen
  3. Posse velges til ordstyrer ved stilltiende akklamasjon
  4. Petter Harsem velges til referent, dog er det stilltiende aksept og akklamasjon for at det egentlig er Posse som må skrive referat siden han har med laptop

 

 

2. Sak om fordeling av 400 000,- i utestående midler hos Stabæk Fotball

 

  1. Medlemmene informeres om bakgrunnen for beløpet, sakens gang med eierandel/investering i Michael Stephens, videreføring til Birger Meling og nå utløste midler.
  2. Medlemmene informeres om styrets forslag nevnt i innkallingen.
  3. Spørsmål fra salen om penger faktisk flyttes til Stabæk Support og så overføres tilbake når klubben skal signere spillere. Svaret fra ordstyrer er at det av praktiske årsaker er ønskelig at omløpsmidler ikke flyttes ut av klubben, da dette vil føre til mer administrasjon både for Stabæk Fotball og Stabæk Support. Dog vil styret understreke at vi forventer naturlig oppdatering fra klubben når de ønsker å signere noen, og hvor stor andel av de 250 000,- som tenkes brukt. Styret i Stabæk Support vil imidlertid ikke legge seg opp i Sportslig Utvalgs vurderinger, og vil ikke legge føringer på hvem som skal signeres. Det minnes om at signering av akademispillere gjerne ikke er et rundt beløp, men er lønnsforhandlinger.
  4. Innspill fra styreleder Espen Moe om at lånet må kalles ansvarlig lån i avtalen for at det skal regnes som en del av EK. Spørsmål fra salen om man like gjerne skulle omfattet 400 000,- i ansvarlig lån som så blir nedskrevet ettersom man signerer nye spillere. Svar fra styret er at man med den foreslåtte modellen skiller hvilke kroner som faktisk har gått ut fra Stabæk Support (152 000,-) og gevinst av salg (rundt 250 000,-). Det er lite sannsynlig at Stabæk Support vil innkassere dette lånet før klubben er økonomisk på beina, men for fremtiden er det viktig for styret at denne nye avtalen er ryddig og oversiktlig. Vi fant det derfor naturlig å skille gave og lån.
  5. Spørsmål fra salen om dette er den beste løsningen for Stabæk Fotball. Svaret på dette fra styreleder er ja.

 

 

3. Avstemming.

 

  1. Styret har ikke mottatt andre forslag til fordelingsmodell. Salen blir spurt om noen ønsker å formelt foreslå en annen modell enn styrets forslag. Det kommer ingen forslag fra salen.
  2. Det stemmes derfor over det eneste forslaget nevnt i innkallingen.

Fordeling av 400 000,- (152 000,- i ansvarlig lån, 250 000,- i gave øremerket signering av spillere fra akademiet)

Stemmer for: 13

Stemmer mot: 0

Møtet avsluttes.

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne tråden oppdateres med den signerte avtalen mellom Stabæk Support og Stabæk Fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

EKSTRAORDINÆRT ÅRSMØTE - onsdag 19. april kl 19:00
×
×
  • Opprett ny...