Gå til innhold

Norgesmesterskapet 2017


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


Mauritz-Hansen foran Nimely i køen etter i dag. Ellers gøy å se alle unggutta levere godkjent. Granli klarte seg fint som stopper og.

Enig. Jeg likte det jeg så av Granli i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Mauritz-Hansen foran Nimely i køen etter i dag. Ellers gøy å se alle unggutta levere godkjent. Granli klarte seg fint som stopper og.

 

Enig. Jeg likte det jeg så av Granli i dag.
Kanskje Granli kan bli vår Sergio Ramos med kynisme og råskap som hovedingredienser.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje det er nå jeg endelig blir hørt når jeg sier at Granli ikke er så rævva som mange skal ha det til? Inntrykket mitt hele veien har vært at defensivt er han ganske bra, men surrer mye offensivt. Jeg tror mange har sett seg blinde på at han har rotet til en del overgangsmuligheter fra backplass.

Kvalitetene hans egner seg definitivt best som stopper og defensiv midt, og det virker det heldigvis som Toni har skjønt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje det er nå jeg endelig blir hørt når jeg sier at Granli ikke er så rævva som mange skal ha det til? Inntrykket mitt hele veien har vært at defensivt er han ganske bra, men surrer mye offensivt. Jeg tror mange har sett seg blinde på at han har rotet til en del overgangsmuligheter fra backplass.

Kvalitetene hans egner seg definitivt best som stopper og defensiv midt, og det virker det heldigvis som Toni har skjønt.

Husk at vi møtte en veldig enkel motstander i dag da, men ja jeg er enig: Granli fortjener faen ikke bare dritt hver eneste match!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje det er nå jeg endelig blir hørt når jeg sier at Granli ikke er så rævva som mange skal ha det til? Inntrykket mitt hele veien har vært at defensivt er han ganske bra, men surrer mye offensivt. Jeg tror mange har sett seg blinde på at han har rotet til en del overgangsmuligheter fra backplass.

Kvalitetene hans egner seg definitivt best som stopper og defensiv midt, og det virker det heldigvis som Toni har skjønt.

Hvis folk snur på flisa etter en kamp mot 4. div-motstand, så sier det i seg selv nok om hvor mye deres mening er verdt.

 

Granli er en god defensiv spiller og har utvilsomt et enda bedre potensiale, men etter å ha sett han spille i det siste er jeg helt enig i at han bør være sentralt.

 

Helst ønsker jeg å se han omskolert til DM, men uansett om det blir DM eller stopper så må han først og fremst bli tryggere med ball i beina.

 

Men dette veit Toni. The Master Plan is in effect.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje det er nå jeg endelig blir hørt når jeg sier at Granli ikke er så rævva som mange skal ha det til? Inntrykket mitt hele veien har vært at defensivt er han ganske bra, men surrer mye offensivt. Jeg tror mange har sett seg blinde på at han har rotet til en del overgangsmuligheter fra backplass.

Kvalitetene hans egner seg definitivt best som stopper og defensiv midt, og det virker det heldigvis som Toni har skjønt.

Granli passer ikke på kant så bruk han heller som ryddegutt der teknikk ikke trenger stå i høysete samt at han utvikler enda mer hodespillet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting er hvertfall klart - selv ikke mot 4.divisjonsmotstand klarer Nimely å briljere. Bare å sende hjem med en gang. For meg er han bakerst i rekka nå - Ohi - Sindre - Sebastian - Franck - flere juniorer? - - - - - Nimely

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nettopp det som er poenget. Spillere som er korttids leiesoldater så er det førsteelleveren eller ingenting som gjelder. Knapt nok vits å la dem komme innpå på slutten av kamper for å utvikle seg. De plassene kan vi heller bruke til spillere vi skal beholde en stund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er nettopp det som er poenget. Spillere som er korttids leiesoldater så er det førsteelleveren eller ingenting som gjelder. Knapt nok vits å la dem komme innpå på slutten av kamper for å utvikle seg. De plassene kan vi heller bruke til spillere vi skal beholde en stund.

Tror litt av grunnen til at vi får sånne spillere til oss i det hele tatt, er at vi har en historie med å gi de spilletid. Og jeg tar lett en halvgod Nimely med litt spilletid for å kunne få en Ba.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at 2. runde ikke settes opp før tirsdag, så her er det jo tid til å synse litt. Hvem kan vi få, hvem håper vi på?

 

Lista over gjenværende lag fra de fem nærmeste fylkene (Østfold, Vestfold, Oslo, Akershus og Buskerud) som ikke spiller i Eliteserien er:

 

Kråkerøy
Mjøndalen (NM:aldri, serien:2015,2013)
Skeid (NM:2002,1998,1.div.:2005)
Moss (NM:2004,2003,1.div.:2005)
Ull/Kisa (NM:2004,1.div.:2013)
Kvik Halden (NM:2009,2004)
Asker (NM:2012,2006,1997)
Kjelsås (NM:2013)
Ørn-Horten (NM:2013)
Grorud (NM:2014,2001)
KFUM Oslo (NM:2015)
Strømmen (NM:2015,1.div.:2013)
Bærum (NM:2016,2010,2005,1997)
Jeg har rangert lagene etter når vi sist møtte dem i cupen. Som vi ser er det kun to vi ikke har møtt i cupen, og det er kun Kråkerøy som ingen har på banehopperen fra før. Antageligvis settes vi ikke opp mot et OBOS-lag heller i andre runde, og da forsvinner Strømmen, Ull/Kisa og Mjøndalen. Hvis vi også tar bort de vi har møtt i cupen de siste fem åra, står vi igjen med kun fire lag, hvorav tre er fra Østfold:
Kråkerøy
Skeid (NM:2002,1998,1.div.:2005)
Moss (NM:2004,2003,1.div.:2005)
Kvik Halden (NM:2009,2004)

 

Jeg tipper vi får Skeid. Men hadde ikke satt allverdens penger på det. Håper vi hvetfall får en motstander på Østlandet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da var hele første runde ferdigspilt, her er lagene som gjenstår. Ikke så veldig mange aktuelle motstandere om NFF skal følge retningslinjene om geografisk nærhet og vanen om at lagene ikke skal ha møtt hverandre de senere år. Erfaringen sier jo at dette ikke er absolutte krav, men det hører til sjeldenhetene at de bryter dem i runde 2 (Fana 2012 var vel siste gang). Skal vi gjette på at det er vår tur til å møte Skeid? Eller får vi tur ut av Oslo, i og med at vi ikke var på tur i første runde?

 

Uaktuelt (TL+1. div) Rosenborg Viking Tromsø Molde Odd Strømsgodset Kristiansund Lillestrøm Sandefjord Fotball Brann Sarpsborg 08 Sogndal Aalesund Vålerenga Aalesund Haugesund Kongsvinger Levanger Åsane Sandnes Ulf Arendal Fotball Ranheim TF Mjøndalen Elverum Bodø/Glimt Jerv Start Ullensaker/Kisa Tromsdalen Strømmen Florø

 

Lite sannsynlig (geografi) Nest-Sotra Flekkerøy Fana Vard Haugesund Byåsen TF Egersund Lysekloster Mosjøen IL Alta Fyllingsdalen Bryne Finnsnes Verdal Hødd Sortland Fløya Tynset Nybergsund Stjørdals-Blink

 

Lite sannsynlig (møtt siste 5 år) Kjelsås Ørn Horten Grorud Raufoss KFUM Oslo Bærum

 

Mulig Notodden Kråkerøy Moss Kvik Halden Brumunddal Asker Skeid Pors

Endret av PhunxZtar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da var hele første runde ferdigspilt, her er lagene som gjenstår. Ikke så veldig mange aktuelle motstandere om NFF skal følge retningslinjene om geografisk nærhet og vanen om at lagene ikke skal ha møtt hverandre de senere år. Erfaringen sier jo at dette ikke er absolutte krav, men det hører til sjeldenhetene at de bryter dem i runde 2 (Fana 2012 var vel siste gang). Skal vi gjette på at det er vår tur til å møte Skeid? Eller får vi tur ut av Oslo, i og med at vi ikke var på tur i første runde?

 

Uaktuelt (TL+1. div) Rosenborg Viking Tromsø Molde Odd Strømsgodset Kristiansund Lillestrøm Sandefjord Fotball Brann Sarpsborg 08 Sogndal Aalesund Vålerenga Aalesund Haugesund Kongsvinger Levanger Åsane Sandnes Ulf Arendal Fotball Ranheim TF Mjøndalen Elverum Bodø/Glimt Jerv Start Ullensaker/Kisa Tromsdalen Strømmen Florø

 

Lite sannsynlig (geografi) Nest-Sotra Flekkerøy Fana Vard Haugesund Byåsen TF Egersund Lysekloster Mosjøen IL Alta Fyllingsdalen Bryne Finnsnes Verdal Hødd Sortland Fløya Tynset Nybergsund Stjørdals-Blink

 

Lite sannsynlig (møtt siste 5 år) Kjelsås Ørn Horten Grorud Raufoss KFUM Oslo Bærum

 

Mulig Notodden Kråkerøy Moss Kvik Halden Brumunddal Asker Skeid Pors

Hvor lenge er det siden vi møtte asker i cupen på føyka? Da Aase fikk sin siste skikkelige hodeskade, like etter å ha kommet tilbake fra det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Da var hele første runde ferdigspilt, her er lagene som gjenstår. Ikke så veldig mange aktuelle motstandere om NFF skal følge retningslinjene om geografisk nærhet og vanen om at lagene ikke skal ha møtt hverandre de senere år. Erfaringen sier jo at dette ikke er absolutte krav, men det hører til sjeldenhetene at de bryter dem i runde 2 (Fana 2012 var vel siste gang). Skal vi gjette på at det er vår tur til å møte Skeid? Eller får vi tur ut av Oslo, i og med at vi ikke var på tur i første runde?

 

Uaktuelt (TL+1. div) Rosenborg Viking Tromsø Molde Odd Strømsgodset Kristiansund Lillestrøm Sandefjord Fotball Brann Sarpsborg 08 Sogndal Aalesund Vålerenga Aalesund Haugesund Kongsvinger Levanger Åsane Sandnes Ulf Arendal Fotball Ranheim TF Mjøndalen Elverum Bodø/Glimt Jerv Start Ullensaker/Kisa Tromsdalen Strømmen Florø

 

Lite sannsynlig (geografi) Nest-Sotra Flekkerøy Fana Vard Haugesund Byåsen TF Egersund Lysekloster Mosjøen IL Alta Fyllingsdalen Bryne Finnsnes Verdal Hødd Sortland Fløya Tynset Nybergsund Stjørdals-Blink

 

Lite sannsynlig (møtt siste 5 år) Kjelsås Ørn Horten Grorud Raufoss KFUM Oslo Bærum

 

Mulig Notodden Kråkerøy Moss Kvik Halden Brumunddal Asker Skeid Pors

Hvor lenge er det siden vi møtte asker i cupen på føyka? Da Aase fikk sin siste skikkelige hodeskade, like etter å ha kommet tilbake fra det samme.
5 år siden, 2012
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da var hele første runde ferdigspilt, her er lagene som gjenstår. Ikke så veldig mange aktuelle motstandere om NFF skal følge retningslinjene om geografisk nærhet og vanen om at lagene ikke skal ha møtt hverandre de senere år. Erfaringen sier jo at dette ikke er absolutte krav, men det hører til sjeldenhetene at de bryter dem i runde 2 (Fana 2012 var vel siste gang). Skal vi gjette på at det er vår tur til å møte Skeid? Eller får vi tur ut av Oslo, i og med at vi ikke var på tur i første runde?

 

Uaktuelt (TL+1. div) Rosenborg Viking Tromsø Molde Odd Strømsgodset Kristiansund Lillestrøm Sandefjord Fotball Brann Sarpsborg 08 Sogndal Aalesund Vålerenga Aalesund Haugesund Kongsvinger Levanger Åsane Sandnes Ulf Arendal Fotball Ranheim TF Mjøndalen Elverum Bodø/Glimt Jerv Start Ullensaker/Kisa Tromsdalen Strømmen Florø

 

Lite sannsynlig (geografi) Nest-Sotra Flekkerøy Fana Vard Haugesund Byåsen TF Egersund Lysekloster Mosjøen IL Alta Fyllingsdalen Bryne Finnsnes Verdal Hødd Sortland Fløya Tynset Nybergsund Stjørdals-Blink

 

Lite sannsynlig (møtt siste 5 år) Kjelsås Ørn Horten Grorud Raufoss KFUM Oslo Bærum

 

Mulig Notodden Kråkerøy Moss Kvik Halden Brumunddal Asker Skeid Pors

Håper litt på Pors jeg, da blir det gangavstand for meg. ? Og litt morsomt å slå ut Tommy Svindal Larsen av cupen! ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

HVIS vi kommer oss til 3. runde (!) så er vel det en runde der de ikke setter opp eliteserielag mot hverandre, men ellers er det fritt vilt. Det etterlater oss følgende potensielle motstandere. HVIS vi slår Asker, altså:

Flekkerøy
Florø
Fløya
Elverum
Jerv
Levanger
Nest-Sotra
Ranheim
Bodø/Glimt
Kjelsås
Ull/Kisa
Åsane
Ørn-Horten
Mjøndalen
KFUM
Arendal/Notodden
Egersund
Nybergsund/Kongsvinger

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Norgesmesterskapet 2017
×
×
  • Opprett ny...