Gå til innhold

Kamptråd: Tromsø-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Alfheim stadion
Dato: 23. april
Tid: 18:00

Lagoppstilling: inn med Lumanza om han er tilbake, ellers samme som sist.

Nok en gang skal vi opp mot en av årets overraskelser. Tromsø har imponert meg i år, både spillemessig og resultatmessig. Syv poeng har det blitt så langt, inkludert en sterk 3-0-seier mot våre overmenn Sogndal. Dessuten er de tradisjonelt en kjip motstander for oss. Stabæk måtte ut i sin tredje sesong i Tippeligaen før den første seieren mot Tromsø kom i juni 1997. Tromsø var også det eneste laget som slo oss to ganger i gullsesongen. Etter en seier på TA i 2009, ble det bare to poeng mot Tromsø de neste seks årene, før vi leverte to seire mot dem i 2015. På Alfheim er statistikken 6-5-6, noe som forsåvidt ikke er grusomt. I fjor kunne vi fort tatt med oss tre poeng derfra, men snublet bort to av dem. Hjemmekampen mot Tromsø er noe av det flaueste jeg har vært med på som Stabæk-supporter.

Hjemmelaget stilte følgende elleve i det uheldige bortetapet mot Odd: Kongshavn, Antonsen-Yttergård Jenssen-Wangberg-Ødegaard, Sigurdarson-Gamst Pedersen-Landu Landu-Andersen, Åsen-Lehne Olsen. Det var visst et par skader ute og gikk, så det er mulig det blir noen endringer her.

Som dere kanskje har skjønt er jeg ikke akkurat optimist, men jeg håper selvfølgelig på årets første bortepoeng. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med mindre Odd sine dager som toppklubb er talte, så lover gårsdagens oppgjør ett skjerpa og revansjelystent Tromsø.

 

Så er jo bare spørsmålet, er vi i en eller to klasser over dem begge nå i år? :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sted: Alfheim stadion

Dato: 23. april

Tid: 18:00

 

Lagoppstilling: inn med Lumanza om han er tilbake, ellers samme som sist.

 

Nok en gang skal vi opp mot en av årets overraskelser. Tromsø har imponert meg i år, både spillemessig og resultatmessig. Syv poeng har det blitt så langt, inkludert en sterk 3-0-seier mot våre overmenn Sogndal. Dessuten er de tradisjonelt en kjip motstander for oss. Stabæk måtte ut i sin tredje sesong i Tippeligaen før den første seieren mot Tromsø kom i juni 1997. Tromsø var også det eneste laget som slo oss to ganger i gullsesongen. Etter en seier på TA i 2009, ble det bare to poeng mot Tromsø de neste seks årene, før vi leverte to seire mot dem i 2015. På Alfheim er statistikken 6-5-6, noe som forsåvidt ikke er grusomt. I fjor kunne vi fort tatt med oss tre poeng derfra, men snublet bort to av dem. Hjemmekampen mot Tromsø er noe av det flaueste jeg har vært med på som Stabæk-supporter.

 

Hjemmelaget stilte følgende elleve i det uheldige bortetapet mot Odd: Kongshavn, Antonsen-Yttergård Jenssen-Wangberg-Ødegaard, Sigurdarson-Gamst Pedersen-Landu Landu-Andersen, Åsen-Lehne Olsen. Det var visst et par skader ute og gikk, så det er mulig det blir noen endringer her.

 

Som dere kanskje har skjønt er jeg ikke akkurat optimist, men jeg håper selvfølgelig på årets første bortepoeng. :)

Så du matchen? Kan du fortelle noe om hvordan de spiller i år? Krig a la Sogndal?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror denne kampen blir vanskelig. Typisk slitekamp med lang reisevei, og TIL har visstnok vært ganske gode på hjemmebane i år.

 

I tillegg er det dommeren fra Sogndal-kampen, Rohit Saggi som er satt opp til å dømme. Katastrofal dømming på straffesituasjonen i vår kamp i saftbygda (og ved 1-0? litt mer diskuterbar)- og gav mildt sagt en billig utvisning i Enga-Sandefjord.

 

Men skal ikke ta alle sorgene på forskudd. Satser på nytt hattrick fra Ohi. ;-)

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så siste del av kampen mot Odd. Synes Tromsø så bra ut, og kunne fort tatt poeng, bra trykk offensivt og mye innlegg fra kant. Blir nok ikke en lett bortekamp.

Blir ofte sånn når ledende lag har en mann mindre på slutten av kamper da

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror denne kampen blir vanskelig. Typisk slitekamp med lang reisevei, og TIL har visstnok vært ganske gode på hjemmebane i år.

 

I tillegg er det dommeren fra Sogndal-kampen, Rohit Saggi som er satt opp til å dømme. Katastrofal dømming på straffesituasjonen i vår kamp i saftbygda (og ved 1-0? litt mer diskuterbar)- og gav mildt sagt en billig utvisning i Enga-Sandefjord.

 

Straffesituasjonen? Du mener den straffen som ble gitt til Sogndal? Tok meg oppgitt til hodet over hva vår spiller gjorde der før dommeren blåste, og visste med en gang at det var straffe. Mulig du mener en helt annen episode hvor det burde vært blåst straffe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Så siste del av kampen mot Odd. Synes Tromsø så bra ut, og kunne fort tatt poeng, bra trykk offensivt og mye innlegg fra kant. Blir nok ikke en lett bortekamp.

Blir ofte sånn når ledende lag har en mann mindre på slutten av kamper da

 

 

Vel, med siste del av kampen mente jeg ikke at jeg kun fikk med meg overtidsminuttene da ;)

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Straffesituasjonen? Du mener den straffen som ble gitt til Sogndal? Tok meg oppgitt til hodet over hva vår spiller gjorde der før dommeren blåste, og visste med en gang at det var straffe. Mulig du mener en helt annen episode hvor det burde vært blåst straffe?

 

 

HarmoniousCrispIslandwhistler-size_restr

 

Jaha? Hvis dette er straffe så burde det vel vært dømt straffe ved hver eneste dødball denne kampen.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Straffesituasjonen? Du mener den straffen som ble gitt til Sogndal? Tok meg oppgitt til hodet over hva vår spiller gjorde der før dommeren blåste, og visste med en gang at det var straffe. Mulig du mener en helt annen episode hvor det burde vært blåst straffe?

 

HarmoniousCrispIslandwhistler-size_restr

 

Jaha? Hvis dette er straffe så burde det vel vært dømt straffe ved hver eneste dødball denne kampen.

Morten med strake armer i rygg. Ikke verdens verste avgjørelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Straffesituasjonen? Du mener den straffen som ble gitt til Sogndal? Tok meg oppgitt til hodet over hva vår spiller gjorde der før dommeren blåste, og visste med en gang at det var straffe. Mulig du mener en helt annen episode hvor det burde vært blåst straffe?

 

HarmoniousCrispIslandwhistler-size_restr

 

Jaha? Hvis dette er straffe så burde det vel vært dømt straffe ved hver eneste dødball denne kampen.

Morten med strake armer i rygg. Ikke verdens verste avgjørelse.
Bortsett fra at det der skjer på hver eneste corner og hvert frispark som spilles inn i boksen... Blir mange straffer om regelverket skal håndteres etter den lista...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Straffesituasjonen? Du mener den straffen som ble gitt til Sogndal? Tok meg oppgitt til hodet over hva vår spiller gjorde der før dommeren blåste, og visste med en gang at det var straffe. Mulig du mener en helt annen episode hvor det burde vært blåst straffe?

 

HarmoniousCrispIslandwhistler-size_restr

 

Jaha? Hvis dette er straffe så burde det vel vært dømt straffe ved hver eneste dødball denne kampen.

Morten med strake armer i rygg. Ikke verdens verste avgjørelse.
Bortsett fra at det der skjer på hver eneste corner og hvert frispark som spilles inn i boksen... Blir mange straffer om regelverket skal håndteres etter den lista...

Den kameravinkelen der er egentlig ganske dårlig i forhold til situasjonen. Så det mye tydeligere fra der vi sto bak mål. Hvis ikke det var straffe kan man strengt tatt droppe å blåse for alt som har med armbruk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klippet fra Eurosports "nerdepakke":

 

Tromsø - Stabæk (Eurosport Player og ES Pluss 4, søn. kl. 17:55)
Innbyrdes oppgjør:
  • Lagene har møtt hverandre 36 ganger i Eliteserien. Tromsø har vunnet 16 ganger, Stabæk 13, mens sju kamper har endt uavgjort.
  • Begge lag gjør det best på bortebane mot dagens motstander. Stabæk har vunnet sju ganger i Tromsø – mot seks hjemme i Bærum. TIL har vunnet seks hjemmekamper mot Stabæk – mot 10 serieseirer i Bærum.
  • Stabæk har imidlertid kun vunnet én av de siste sju møtene i Tromsø, 2-0 i april 2015.
  • Tilsvarende oppgjør forrige sesong endte 2-2 den 24.juli. Stabæk ledet 2-0, etter et selvmål av Simen Wangberg (36’) og scoring av Agon Mehmeti (56’). TIL kom tilbake gjennom mål av Kent-Are Antonsen (76’) og Mikael Ingebrigtsen (88’).
Tromsø:
  • Med seier her vil Tromsø vinne tre av sine fem første kamper i en sesong for første gang siden 2012, da de endte på fjerdeplass i serien.
  • Tromsø har scoret fem av sine seks mål denne sesongen i annen omgang. TIL har scoret tre mål i kampens siste 15 minutter, flest av lagene i serien i det tidsrommet.
  • Kun Rosenborg (1) har færre baklengs enn Tromsøs tre denne sesongen (Molde og Brann har også sluppet inn tre mål).
  • Simen Wangberg fikk sin debut i Eliteserien mot Stabæk da hans Rosenborg vant 2-1 i Bærum i september 2009.
  • Hans Norbye scoret sitt første mål i Eliteserien da TIL vant 3-0 hjemme mot Stabæk i april 2012.
  • Thomas Lehne Olsen kan spille sin kamp nummer 50 i Eliteserien.
Stabæk:
  • Stabæk har vunnet fire av sine fem kamper i Eliteserien, men alle seirene har kommet på hjemmebane.
  • På bortebane har Stabæk kun vunnet én av sine åtte siste seriekamper (V1-U5-T2), 1-0 borte mot Odd den 18.september 2016.
  • Stabæk vant ikke en eneste kamp hvor laget lå under i 2016-sesongen. I fem av 20 kamper hvor motstanderen ledet så klarte Stabæk uavgjort.
  • Stabæk har scoret seks av sine ni mål denne sesongen i annen omgang, flest sammen med Rosenborg.
  • Stabæk har ikke fått et rødt kort i Eliteserien på 57 kamper, siden Luc Kassi ble utvist mot Vålerenga i mai 2015. Dette er den lengste rekken uten en utvisning blant lagene som har spilt Eliteserien 2015, 2016 og 2017.
  • Ohi Omoijuanfo er toppscorer i Eliteserien med seks mål denne sesongen. Den forrige spilleren som scoret mer enn seks mål på de fem første kampene i en sesong var Alexander Søderlund med sju mål på de fem første for Rosenborg i 2015.
  • Ohi har scoret tre mål i to av kampene i år. Den forrige spilleren som klarte tre hat-trick i en sesong i Eliteserien er Thorstein Helstad for Brann i 2007.
  • Morten Morisbak Skjønsberg kan spille sin 80.strake kamp i Eliteserien. Han har ikke mistet en kamp siden han kom tilbake til Stabæk i 2014. Skjønsberg har den lengste levende ubrutte rekken med kamper i Eliteserien.

http://www.eurosport.no/fotball/nerdepakke-5.-serierunde_sto6137077/story.shtml

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøv VPN løsning som gir deg mulighet til å velge hvor du vil "være". Bruker selv Hotspot Shield som funker på streeming innhold som normalt ikke er tilgjengelig fra Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Noen som har en stream som funker utenlands? Tas i mot med stor takk.

Eurosport player fungerer vel også utenlands..

Nei det gjør den ikke. Testet det ut i London siste kamp

Jeg brukte mobilens 4g da gikk det supert, men fikk det ikke til på wifi selv!

Så må trikse med noe sånne VPN greier ja

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Tromsø-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...