Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Haugesund


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg er ikke mot kvinnelaget, på ingen måte. Men om gresset på Nadderud bare tåler én kamp i uken kan man ikke ignorere det. Vi kan ikke vedta full satsning på begge og forvente at gresset er enig. Med tanke på at det ene laget trekker 4000+ tilskuere og det andre 100+ er det logisk å tenke at det første får rangen på den ene stadion i kommunen som har nok plass.

 

Kan Tromsdalen spille Obos-kamp her:

 

3EEF524E00000578-0-image-a-11_1491322277

 

.. kunne man kanskje spilt Toppserie-kamper her?

 

16229256_202583306882210_591847438281605

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke ganske dumt å begynne å syte over tilstanden på banen, all den tid gutta har vist at de håndterer det så bra som de gjør i de første 3 hjemmekampene? Tror ikke dette blir et større problem for oss enn for FKH i morra, og synes det er litt merkelig å allerede nå begynne å lete etter unnskyldninger for at vi skal gjøre det dårlig...

Men nå er det jo ganske krise status på den banen, gutta får ikke trene der fordi matten er så dårlig! Men alikevel skal det spilles kamper der med litt over 100 tilskuere?

Sandvika stadion burde jo blitt brukt av Chixa eller evt sette opp tribunemannens tribune på gunstgresset permanent noen år ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er det ikke ganske dumt å begynne å syte over tilstanden på banen, all den tid gutta har vist at de håndterer det så bra som de gjør i de første 3 hjemmekampene? Tror ikke dette blir et større problem for oss enn for FKH i morra, og synes det er litt merkelig å allerede nå begynne å lete etter unnskyldninger for at vi skal gjøre det dårlig...

Men nå er det jo ganske krise status på den banen, gutta får ikke trene der fordi matten er så dårlig! Men alikevel skal det spilles kamper der med litt over 100 tilskuere?

Sandvika stadion burde jo blitt brukt av Chixa eller evt sette opp tribunemannens tribune på gunstgresset permanent noen år ;-)

Det argumentet fungerer også fint for å beholde dagens Nadderud. Kan vi ikke heller sette opp tribunemannen-tribuner i svingene ;-) Gjerne med hjul på, slik at vi kan dytte de bort i forbindelse med friidrett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det slår meg, nå jeg tenker gjennom de kampene vi har hatt hittil i serien, at egentlig er det kun serieåpning som ikke var en jevn kamp:

 

  1. I første kamp dominerte vi alt, og AaFK var vel heldig som slapp unna med bare tomålstap. Kombinasjon av et lag som plutselig fant flyten, og en motstander som knapt fant noen ting. Magisk!
  2. I Sogndal var vi minst på med høyde med hjemmelaget hele førsteomgang. De var effektive, og spesielt utover i andre omgang raknet det mer og mer for oss i forsvar, men det virket mest som at vi ga opp fordi vi lå mange mål under, heller enn at de dominerte og deretter fikk utteling på sjansene sine.
  3. Hjemme mot Odd var vi egentlig det bedre laget. Men vi var ikke mer overlegne enn at da målet endelig kom hadde jeg allerede innfunnet med meg at dette kom til å bli uavgjort - i en kamp vi kanskje hadde fortjent å vinne. Etter målet får vi plenty med kontringsmuligheter, men det er først 5 minutter på overtid at kampen er avgjort.
  4. Med Sarpsborg møtte vi et lag som etter det jeg har hørt hadde trent spesielt på tilsvarende underlag som begredelige Nadderud i forkant av kampen. Det var ganske jevnt lenge, men så får de en utvisning samtidig som vi får en straffe, og derfra og ut er vi det klart beste laget. Men hva hadde skjedd i denne kampen om ikke dommer hadde gitt både straffe og rødt kort? Det kunne fortsatt å være en veldig jevn affære.
  5. I Tromsø har vi vel rett og slett dritflaks med utnyttelsen av sjansene i begge ender av banen. Spesielt foran eget mål. En anstendig bortekamp, javel, men etter spill og sjanser burde det vel heller endt 2-2 enn 3-0 til oss?

 

Kun en gang i år har motstanderen vår scoret det første målet, og vi husker alle hvordan det gikk. Så hva hvis FKH får det første målet i morgen, klarer vi å stå opp og dominere kampen likevel? Jeg er usikker. La oss håpe vi scorer først og slipper å finne det ut helt ennå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En god test på stabiliteten til laget dette. Toni formante gutta til å være competitive på alle øvelser på dagens trening, så her gjelder det å holde trøkket oppe

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...

Du glemte Holmlia, da var vi klart best ?

Tror gutta må ha så god selvtillit om dagen at de ikke er redd for å komme under, men de har prestert så bra at de begynner å bli favoritter, og motstanderne legger kanskje opp strategi etter oss, så det blir spennende å se hvordan de takler er lag som parkerer bussen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ute 1 mnd totalt eller 1 mnd totalt?

 

Tipper 1 mnd totalt, ikke 1 mnd totalt. Men jeg kan ta feil, og at han faktisk er ute 1 mnd totalt, istedet for 1 mnd totalt.

 

 

I'll show myself out...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk vite i dag så regner med at han mente 1 mnd fra nå. Hørte også 3-5 uker totalt, noe som stemmer ganske bra ned hva fysio sa. Er jo bare 1 uke siden han ble skadet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er flagget hengt ut!

 

Det blir spennende å se hvor mange som kommer i dag. Skjønner ikke hvorfor de kjører full runde i dag i stedet for i morgen, men det er i hvert fall kjekt for de som vil reise. Tror uansett ikke det er så mange som tar turen fra Haugesund for å se laget sitt bli gruset.

 

Haugesund spilte cup-kamp på torsdag, de vant 3-0 etter scoringer i det trettiniende, sekstiåttende og nittiende minutt. Tyder på at de måtte kjempe litt hardere enn oss, uten at jeg tror kampen sitter alt for hardt i beina deres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med tanke på bortesupportere må denne runden være optimal. For vår kamp konkret er det mulig å kombinere kamp både med Sentrumsløpet og generell henging i hovedstaden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med tanke på bortesupportere må denne runden være optimal. For vår kamp konkret er det mulig å kombinere kamp både med Sentrumsløpet og generell henging i hovedstaden.

I motsetning til neste hjemmekamp som krasjer fullstendig med Holmenkollstafetten ?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Usikker på denne kampen. På en eller annen måte typisk å gå på et tap her. Uansett minner meg selv på hvor utrolig deilig det er å gå på kamp uten å tenke at denne kampem MÅ vi vinne. Det blir fint i ettermiddagsola på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[*]I Tromsø har vi vel rett og slett dritflaks med utnyttelsen av sjansene i begge ender av banen. Spesielt foran eget mål. En anstendig bortekamp, javel, men etter spill og sjanser burde det vel heller endt 2-2 enn 3-0 til oss?

 

Er vel egentlig enig i alt du skriver bortsett fra denne. Det var ikke akkurat sånn at Sayouba reddet oss, Tromsø klarte ikke treffe mål - i tillegg skal det jo sies at vi bommet på noen ekstremt store sjanser selv(God Tromsø-keeper). Flatterende resultat, men syns ikke det var ufortjent at vi vant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tenker også at det er typisk at vi taper denne. Hvis vi likevel skulle vinne, ja da tror jeg det blir medalje i år.

Hvis vi vinner er vi nesten halvveis til ny kontrakt. Holder meg fortsatt til det. Må ha 30 poeng før ferien før jeg tenker medalje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Starter som sist:

Stabæk

 

1 Sayouba Mande

3 Morten Morisbak Skjønsberg KAPTEIN

6 Håkon Skogseid

16 Andreas Schjølberg Hanche-Olsen

18 Jeppe Arctander Moe

11 Moussa Jailani Njie

25 Hugo Vegard Vetlesen

28 Aketchi Luc-Martin Kassi

67 Tortel Lumanza Lembi

89 Tonny Brochmann Christiansen

99 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo

 

https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=6649990

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Haugesund
×
×
  • Opprett ny...