Gå til innhold

Kamptråd: Vålerenga-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


 

Det var flere som burde vært byttet ut i dag. Njie gikk tom, og Vetlesen begynte å lukte på gult nr 2. Men hva hadde vi egentlig på benken? Så vidt jeg kan se er Nimely den eneste utespilleren som har startet en seriekamp på høyere nivå enn norsk 2. divisjon.

 

Synes det gir mening å legge Kassi (som er akkurat den typen du etterlyser) ned defensivt på midten, og Ohi et hakk ned. Og da er det rett og slett en ny spiss vi trenger å ha på banen. Alternativet hadde kanskje vært å skyve en sliten Njie opp på topp, men det hadde blitt veldig spinkelt.

Spilte ikke Kassi DM hele matchen? Det var vel heller Hugo som ble dyttet ned fra OM.
Nei, Vetlesen spilte DM hele kampen.

 

For meg så gir det mening å bytte inn Mauritz-Hansen som kan bidra begge veier i mye større grad. Helt klart at det ble rokkeringer, men en sliten Ohi har ikke samme trykket defensivt som en frisk innbytter. Nimely har ikke akkurat imponert heller, og hvorfor ikke bruke gutter som skal være her i noen år da?

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mauritz Hansen fortjener en sjanse i dag ja. Kunne fort punktert kampen for oss. Begge lag sløste, men den største klovnen av alle er dommeren. Vålerenga trenger all hjelpen de kan få så de kan henge med i medaljekampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å flytte Kassi ned som DM var den eneste løsningen. Alternativet var Emil Bohinen som jeg tror de fleste er enige om at bør få erfaring i andre kamper enn denne.

 

Støtter de som mener SMH burde kommet inn i stedet for Nimely. Han er en mer hardtarbeidende spiller og har spilt mye midt på aldersbestemt og 2 div. Men det er ikke der vi mister to poeng i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns vi har brukbar kontroll på Enga frem til dommeren bestemmer seg for at de skal få 1 poeng i denne kampen. Vi skaper vel minst like mange sjanser som dem i andre omgang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at jeg i lettsindige stunder har lekt med tanken på at vi vitterlig har et luksusproblem på benken. Men idag kjente jeg virkelig på at vi ikke hadde en Ba å sette inn.

Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sett bort fra utlikningen..

 

Vi spiller bra fotball! Og vi skal vel også gi all ære til Enga for å faktisk ville spille fotball. Det er nok av eliteserielag som ville satt inn på en Ocean eller Karadas og begynt å pumpe langt og hardt for å få utlikningen. Om flere lag spiller som Enga og oss kanskje tilskuerne begynner å komme tilbake også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at jeg har lettsindige stunder har lekt med tanken på at vi vitterlig nesten har et luksusproblem på benken. Men idag kjente jeg virkelig på at vi ikke hadde en Ba å sette inn.

Savnet av Ba viste seg virkelig i dag. Synes at etter Lumanza ble tatt av fikk VIF mer spill på midten og ble mer offensive. Synes det var merkelig få bytter i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og vi skal vel også gi all ære til Enga for å faktisk ville spille fotball.

 

Sant nok, de fortjener litt creds for at de ikke er drittlag som Haugesund eller Sogndal. (Som forøvrig spilte 0-0 i en totalt møkkakamp i dag)

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Det var flere som burde vært byttet ut i dag. Njie gikk tom, og Vetlesen begynte å lukte på gult nr 2. Men hva hadde vi egentlig på benken? Så vidt jeg kan se er Nimely den eneste utespilleren som har startet en seriekamp på høyere nivå enn norsk 2. divisjon.

 

Synes det gir mening å legge Kassi (som er akkurat den typen du etterlyser) ned defensivt på midten, og Ohi et hakk ned. Og da er det rett og slett en ny spiss vi trenger å ha på banen. Alternativet hadde kanskje vært å skyve en sliten Njie opp på topp, men det hadde blitt veldig spinkelt.

Spilte ikke Kassi DM hele matchen? Det var vel heller Hugo som ble dyttet ned fra OM.
Nei, Vetlesen spilte DM hele kampen.

 

For meg så gir det mening å bytte inn Mauritz-Hansen som kan bidra begge veier i mye større grad. Helt klart at det ble rokkeringer, men en sliten Ohi har ikke samme trykket defensivt som en frisk innbytter. Nimely har ikke akkurat imponert heller, og hvorfor ikke bruke gutter som skal være her i noen år da?

Kunne ikke vært mere enig
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi spiller ekstremt naivt i forsvar til tider og kommer til å merke dette mot RBK. Spesielt Jeppe hadde en skrekkelig dag på jobb i dag. Det er greit å vite når man skal spille safe, og når man kan drible. Oppskriften på hvordan man skal ta oss begynner å bli veldig tydelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mener det er totalt unødvendig av Mande å gå inn med strake bein i den farta. Det er farlig uansett om han treffer ballen et millisekund før spissen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser fortsatt Sayouba som treffer ball og river ned Finne som tilfeldig konsekvens. Hva i alle dager skal han egentlig gjøre der? Holde seg inne i målet? Prøve å gå etter ballen med henda og sannsynligvis brekke nesa når Finne sparker ham i trynet?

 

Men naivt forsvarsspill kan jeg være helt enig i. Samtidig er dette kanskje den dårligste kampen backrekka har spilt i hele år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er nok straffe ja :/ uansett så er det veldig liten margin mellom ballen først og stygg takling, litt i overkant hasardiøst - burde følges opp på feltet. Hadde forøvrig etpar glimrende redninger i dag da, Sayouba. Irriterende at ikke Njie fikk straffe i første. Håper på grusing av RBK på lørdag og tror på en litt heldig seier med "flatterende" resultat

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser fortsatt Sayouba som treffer ball og river ned Finne som tilfeldig konsekvens. Hva i alle dager skal han egentlig gjøre der? Holde seg inne i målet? Prøve å gå etter ballen med henda og sannsynligvis brekke nesa når Finne sparker ham i trynet?

 

Men naivt forsvarsspill kan jeg være helt enig i. Samtidig er dette kanskje den dårligste kampen backrekka har spilt i hele år.

Hørte jeg optiker ?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg ser fortsatt Sayouba som treffer ball og river ned Finne som tilfeldig konsekvens. Hva i alle dager skal han egentlig gjøre der? Holde seg inne i målet? Prøve å gå etter ballen med henda og sannsynligvis brekke nesa når Finne sparker ham i trynet?

 

Men naivt forsvarsspill kan jeg være helt enig i. Samtidig er dette kanskje den dårligste kampen backrekka har spilt i hele år.

Hørte jeg optiker ?
Nå mangler det bare at Mauritz-Hansen kommer inn og avgjør mot RBK på lørdag ?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg ser fortsatt Sayouba som treffer ball og river ned Finne som tilfeldig konsekvens. Hva i alle dager skal han egentlig gjøre der? Holde seg inne i målet? Prøve å gå etter ballen med henda og sannsynligvis brekke nesa når Finne sparker ham i trynet?

 

Men naivt forsvarsspill kan jeg være helt enig i. Samtidig er dette kanskje den dårligste kampen backrekka har spilt i hele år.

Hørte jeg optiker

 

 

Går jevnlig. -3,5 på begge øyne :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ekspertene (les Rekdal) skal være forsiktige med å karaktrisere spillere. Mande er ingen vill keeper, og sånne beskrivelser kan feste seg. Og det er ufattlig dårlig dømt at ikke Moussa får straffe, men i mine øyne får han også sjelden frispark. Ser ikke bort fra at dommerne har en forestilling om at han er en spinkel spiller som faller alt for lett. Nivået på norske dommere og eksperter er desverre begredelig lavt.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jeg ser fortsatt Sayouba som treffer ball og river ned Finne som tilfeldig konsekvens. Hva i alle dager skal han egentlig gjøre der? Holde seg inne i målet? Prøve å gå etter ballen med henda og sannsynligvis brekke nesa når Finne sparker ham i trynet?

 

Men naivt forsvarsspill kan jeg være helt enig i. Samtidig er dette kanskje den dårligste kampen backrekka har spilt i hele år.

Hørte jeg optiker ?
Nå mangler det bare at Mauritz-Hansen kommer inn og avgjør mot RBK på lørdag ?

I det 89 minutt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snu situasjonen til notsatt banehalvdel; Ohi er gjennom og vif-keeper kommer i full fart med strake bein og knotter. Jeg hadde gitt faen i hvem son var et millisekund før den andre. Skadepotensialet er stort, og det er dommerens jobb å passe på spillerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snu situasjonen til notsatt banehalvdel; Ohi er gjennom og vif-keeper kommer i full fart med strake bein og knotter. Jeg hadde gitt faen i hvem son var et millisekund før den andre. Skadepotensialet er stort, og det er dommerens jobb å passe på spillerne.

 

Farefullt spill er vel fortsatt indirekte frispark (hvis det er logikken)?

 

At Finne selv mener at straffen var feil sier vel det meste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Vålerenga-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...