Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Lillestrøm


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

 

Nå er det vel bestemt at Singh vil få sjansen fremover, så diskusjonen om hvem vi synes bør stå i mål kan vi legge død i en stund.

Kilder på dette? Helt utrolig at vi begynner å eksperimentere på et så avgjørende tidspunkt av sesongen.
Toni/Budstikka i går

Det er vel ingen ting som er bestemt 100%. Jeg tolket artikkelen som at de har en løpende vurdering og at akkurat nå vurderer de Singh som best, og at enkeltkampen mot Molde ikke vil ha veldig mye betydning i vurderingen. Singh får trolig sjansen mot Lillestrøm, men videre er det nok ingen ting som er skrevet i stein (det ville jo vært for dumt).

 

Så lenge dette er en plass med stor konkurranse og som opplagt diskuteres mye i trenerteamet er det da helt klart noe som er naturlig å diskutere her!

 

Der kan jo også ligge andre ting bak her, som kontraktssituasjon, salgspotensiale, psykologi (det er nok bare sunt og skjerpende for Mande å vite at han ikke er bankers på laget).

 

Mande er en klart bedre keeper enn Singh, men Singh vil vel ha mer spilletid og vi trenger å selge spillere. Det er jo slik at ingen betaler for spillere som stort sett sitter på benken så vi trenger vel å vise han fram.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Nå er det vel bestemt at Singh vil få sjansen fremover, så diskusjonen om hvem vi synes bør stå i mål kan vi legge død i en stund.

Kilder på dette? Helt utrolig at vi begynner å eksperimentere på et så avgjørende tidspunkt av sesongen.
Toni/Budstikka i går
Det er vel ingen ting som er bestemt 100%. Jeg tolket artikkelen som at de har en løpende vurdering og at akkurat nå vurderer de Singh som best, og at enkeltkampen mot Molde ikke vil ha veldig mye betydning i vurderingen. Singh får trolig sjansen mot Lillestrøm, men videre er det nok ingen ting som er skrevet i stein (det ville jo vært for dumt).

 

Så lenge dette er en plass med stor konkurranse og som opplagt diskuteres mye i trenerteamet er det da helt klart noe som er naturlig å diskutere her!

 

Der kan jo også ligge andre ting bak her, som kontraktssituasjon, salgspotensiale, psykologi (det er nok bare sunt og skjerpende for Mande å vite at han ikke er bankers på laget).

Mande er en klart bedre keeper enn Singh, men Singh vil vel ha mer spilletid og vi trenger å selge spillere. Det er jo slik at ingen betaler for spillere som stort sett sitter på benken så vi trenger vel å vise han fram.
IA har lenge prøvd å selge Løven, så når han blir benket, så gjør ikke det IAs jobb å selge en keeper noe enklere ... og skal vi tolke signalene fra de som ser dem hver dag så er det lite som tyder på at de vurderer Løven som en klart bedre keeper enn Tigeren per dags dato.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg liker at Stabæk vinner fotballkamper og tror vi har bedre sjanser til å slå Lillestrøm med Mande mellom stengene. Mande har mange ganger gjennom åra holdt oss inne i kamper med vanvittige bra redninger. Han har min tillit. Jeg er likevel klar over at vi dessverre må selge spillere og at vi har en bra og en veldig bra keeper. Hvis vi får noen til å tro at de er like gode, så selg Singh. Jeg har ofte sett rundt om at spillere skal være gode hver dag på trening, men at de ikke får det ut i kamper. Beklager, men det deles ikke ut Eliteseriepoeng på trening. I fjor hørte vi stadig på Forumet at Agon var fantastisk hver eneste dag på trening - det hjalp oss ikke....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg liker også at Stabæk vinner fotballkamper og tror Tigeren gir oss en bedre sjanse til å slå LSK, primært pga større rekkevidde (noe som blir spesielt viktig mot LSKs dødballer) og færre hjernedrypp (noe som generelt er viktig uansett motstander)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 523

Har alle dere som analyserer matchbildet sett Lillestrøm i år? Da landslaget stilte med Ødegård, Dæhli og Tarik snakket fortsatt motstandertrenere om fysisk styrke etc av gammel vane. Det var jo tross alt Norge.

 

whoscored sier:

 

Lillstrøm: 25% av mål kommer på dødball

Sarpsborg: 38%

Godset: 38%

Rosenborg: 6%

Stabæk: 6%

Vålerenga: 38%

 

(Tilfeldige lag jeg ikke tenker på som spesielt primitive i spillestil)

 

Totalt på delt 7.-11. plass på listen over dødballmål.

 

Edit: Jeg har ikke sett Lillestrøm selv, så jeg vet ikke mye om dem. Dette er ikke et innlegg som sier at Lillestrøm ikke er farlige på dødball. Jeg bare spør om tidligere innlegg er basert på reelle analyser eller gamle fordommer.

Endret av odd
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det blir argumentert for rekkevidden til Singh. Rekkevidde er det aller siste jeg ville brukt mot Mande. Der mener jeg reaksjonsevnen og hurtigheten til Mande enkelt kompenserer for de 10(?) cm høydeforskjell (Edit: er bare én cm forskjell på dem ifølge Google). Når det kommer til feltarbeid syns jeg Mande er blitt MYE bedre.

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror keepervalget nå i hovedsak er et resultat av strategiske vurderinger med tanke på salg. Som det ble sagt over her, det er ikke så enkelt for oss å selge en spiller fra benken. Synes Mande har vært bra i år, han gjør fortsatt noen tabber i blant, men hvilke keepere gjør ikke det?

Endret av Drosselmeyer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Største salgspotensialet jeg ser i Singh er om kontrakten går til nyttår. Da kan det tenkes at Indian Super League blar opp noen penger for å få han spilleklar til seriestart i oktober. Kan umulig tenke meg at en reservekeeper, på utgående kontrakt, som plutselig får 3-4 kamper i Eliteserien skal være spesielt attraktivt for en eneste skandinavisk klubb som har penger nok til at de kan kjøpe noen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Troen på Singh er rørende.. Jeg tror jeg må minne om at Alanzinho spilte 2-lagskamper da han kom til klubben uten å imponere. Det er heller ikke mange som hadde satt pengene på Ohi som toppscorer i ES før sesongen. Hva med å gi Singh noen kampers slakk før dommen felles? Det kan jo hende at også han vokser med tillit. Eller hur?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Jeg liker også at Stabæk vinner fotballkamper og tror Tigeren gir oss en bedre sjanse til å slå LSK, primært pga større rekkevidde (noe som blir spesielt viktig mot LSKs dødballer) og færre hjernedrypp (noe som generelt er viktig uansett motstander)

Selvom Tigeren har større rekkevidde så synes jeg ikke han oser selvtillit ute i feltarbeidet. Han er litt tregere en Løven og dårligere i sweeper rollen. Jeg mener vi gjør litt dristig valg når vi skaper usikkerhet på keeperplass. Kunne skjønt det hvis løven hadde tapt mange kamper for oss men det har han definitivt ikke gjort i år. Kort fortalt feil valg synes jeg.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Selvom Tigeren har større rekkevidde så synes jeg ikke han oser selvtillit ute i feltarbeidet. Han er litt tregere en Løven og dårligere i sweeper rollen. Jeg mener vi gjør litt dristig valg når vi skaper usikkerhet på keeperplass. Kunne skjønt det hvis løven hadde tapt mange kamper for oss men det har han definitivt ikke gjort i år. Kort fortalt feil valg synes jeg.

 

 

Han kostet oss vel to poeng mot Vif - ved å gå unødvendig hardt inn i en duell i straffefeltet. Kommunikasjonen med forsvaret mot Viking stod til stryk ved baklengsmålet. Mot Godset kostet han oss ikke poeng, men han burde definitivt tatt baklengsmålet. På tide med en vekker; selv om jeg er enig i at der er en viss risiko. Singh må vise seg fra en bedre side enn mot Molde. Hvis ikke burde det være rett ut.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er greia med å kalle Singh Tigern? Historieløst. Finnes kun èn Tigern!

Har vel med at Mande kalles løven. India forbindes vel mer med tiger. Dermed ganske naturlig. At det finnes mer enn en tiger er vel greit. Finnes jo to Ronaldo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva er greia med å kalle Singh Tigern? Historieløst. Finnes kun èn Tigern!

Har vel med at Mande kalles løven. India forbindes vel mer med tiger. Dermed ganske naturlig. At det finnes mer enn en tiger er vel greit. Finnes jo to Ronaldo.
Jeg forbinder India med (indisk) elefant og (hellige) kuer, men syns ingen av de alternativene er spes gode...

 

Det finnes kun én blaa tiger...

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høyere plassering i Eliteserien må vel være mer verdt i penger enn et salg av Singh? Først og fremst er det jo summene man får utbetalt etter plassering, men en høyere plass i eliteserien genererer også høyere billettinntekter, kiosksalg, effekter og tiltrekker potensielle gode spillere og investorer i fremtiden. I tillegg å ligge foran VIF etter sesongslutt hjelper nok på tilstrømmingen på akademiet.

 

Jeg håper så inderlig at Singh står fordi treneren oppriktig mener han er best, og ingenting annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med Mande i mål hadde vi fire av ni smultringer og tredje færrest baklengs i EL, uten et par brølere av forsvaret og en elendig dommer hadde det vært aller færrest. Jeg skjønner godt om Mande blir umotivert av å bli benka da. Ikke et annet lag i verden som hadde gjort det. Singh har én eller to gode A-lagsseriekamper å vise til totalt, Ok spill i en del cupkamper mot svak motstand, svært tvilsom innsats mot Molde sist og varierende/Ok+ spill på andrelaget. Han mangler også x-faktoren og reaksjonsstyrken til Mande og argumentet om at han gjør færre "hjerneblødninger" enn Mande fikk en solid ripe i lakken etter utrusningen mot Molde sist. Kommunikasjonen med forsvarsrekka er langt unna der den bør være og det vil ta mange kamper før den er på plass.

 

Jeg ser argumentet om strategisk plassering ifht salg. Men da må vi også tilpasse tilbakemeldingene etter dette og innse at sportslig suksess (e-cup) ikke er øverste prioritet for øyeblikket.

Worst case spiller Singh helt Ok uten å tiltrekke noen klubber, Mande går lei siden han ikke får spille og ber om salg uten å få det siden han sitter på benken, og vi ender opp med å miste begge uten å sitte igjen med stort. Jeg mener dette er gambling på høyt nivå. Send heller Singh på lån et sted han kan imponere. Tredjekeeperen vår tåler en sesong som understudy til Mande.

Helt enig, dette kunne jeg skrevet selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Med Mande i mål hadde vi fire av ni smultringer og tredje færrest baklengs i EL, uten et par brølere av forsvaret og en elendig dommer hadde det vært aller færrest. Jeg skjønner godt om Mande blir umotivert av å bli benka da. Ikke et annet lag i verden som hadde gjort det. Singh har én eller to gode A-lagsseriekamper å vise til totalt, Ok spill i en del cupkamper mot svak motstand, svært tvilsom innsats mot Molde sist og varierende/Ok+ spill på andrelaget. Han mangler også x-faktoren og reaksjonsstyrken til Mande og argumentet om at han gjør færre "hjerneblødninger" enn Mande fikk en solid ripe i lakken etter utrusningen mot Molde sist. Kommunikasjonen med forsvarsrekka er langt unna der den bør være og det vil ta mange kamper før den er på plass.

 

Jeg ser argumentet om strategisk plassering ifht salg. Men da må vi også tilpasse tilbakemeldingene etter dette og innse at sportslig suksess (e-cup) ikke er øverste prioritet for øyeblikket.

Worst case spiller Singh helt Ok uten å tiltrekke noen klubber, Mande går lei siden han ikke får spille og ber om salg uten å få det siden han sitter på benken, og vi ender opp med å miste begge uten å sitte igjen med stort. Jeg mener dette er gambling på høyt nivå. Send heller Singh på lån et sted han kan imponere. Tredjekeeperen vår tåler en sesong som understudy til Mande.

Helt enig, dette kunne jeg skrevet selv.

Øyh, det finnes bare én som kunne skrevet dette selv

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampdag! Ut å henge opp flagg, og så varme opp rustne stemmebånd!

 

Det hadde vært usigelig deilig med seier i dag, selv om LSK kanskje ikke er like stort møkkalag som det en gang var. Men vi har fortsatt ikke glemt gjentatte hands, og harde taklinger.

 

Håper sterkt at vi finner tilbake punchen fra de tidlige kampene i år. Da gikk vi inn i duellene med kraft og intensjon, samtidig som vi spilt klassisk Stabæk-fotball når vi hadde ballen. Det er vinner-resepten vår; holder ikke å bare spille vakker fotball!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Leser mange seierssikre innlegg på Kanariforumet. Ville gjort seier i dag enda diggere...

"Mange"??? De har vel hele 6 innlegg så langt i forumet ?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget:

22 Gurpreet Singh Sandhu

3 Morten Morisbak Skjønsberg KAPTEIN

6 Håkon Skogseid

16 Andreas Schjølberg Hanche-Olsen

18 Jeppe Arctander Moe

8 El Hadji Ba

28 Aketchi Luc-Martin Kassi

67 Tortel Lumanza Lembi

11 Moussa Jailani Njie

89 Tonny Brochmann Christiansen

99 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo

 

https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=6650036

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Lillestrøm
×
×
  • Opprett ny...