Gå til innhold

Kamptråd: Lillestrøm-Stabæk


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


Nei det gir ingen mening. Vi vet alle hvor dårlige vi er på å ri i land en seier ved å ligge lavt og/eller drøye tid. Så sykt surt. F*** ass! Men virker som det Lumanzas exit som gjorde at midtbanen kollapset. Når det er sagt, kjempekamp av de fleste i ca. 80 min. Spes Hancke, Jeppe, Tonny og ikke minst Lumanza. Synes Ohi viser markant bedre spirit også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette hadde vi lett ordnet med Lumanza på banen. Vi mangler midtbane med ro når han ikke er på banen. Vi kan ikke legge det ansvaret på Hugo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig å begynne å drøye på corneren etter ca 85 min (?), det gir ikke mening. Hvorfor ikke bare prøve å avgjøre kampen???

Helt enig ... fortvilende å se på ... det sureste poengtapet på leenge
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe jeg reagerer på er at Toni ofte gjør bytter som medfører bytte av posisjon for flere spillere. Bør ikke Granli inn som en direkte erstatter for Jonathan, så kunne Nimely være en direkte erstatter for Gyasi? Vil ikke det bidra til større trygghet istedenfor å omrokere flere ganger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fire poeng på de to siste er godkjent, selv om det ersurt å tape så sent I kampen. Tror vi skal klare oss unna kvalik. Vi trenger,som @ringo har skrevet mange ganger, en defensiv midt ved siden av lumanza. Det ønsker jeg meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppsummering av spillerstall:

Defensive midtbanespillere på Stabæk: Lumanza, Ba

Ikke defensive midtbanespillere på ES-nivå: Granli, Hugo, Luc og resten av laget.

 

Dette er som det er. Vi har mange midtbanespillere med offensive fibre, men få skikkelige ryddegutter, og det er ikke så rart, slike er jo helt gull. Annan, Skeidar-Martin osv. Slike kan vinne kamper nesten på egen hånd. La oss bare håpe vi beholder Lumanza en stund.

 

Vi er heller ikke i stand til å legge oss bakpå å ri stormen av. To lave femmere og massivt med hodestyrke i egen boks og så bare kælke ballen ut? Det er ikke det vi har spiller til. Ikke engang Hanche er god nok til å prøve på det, og han er nok vår beste i så måte.

 

Så hva faen skal vi forvente at vi klarer å få til som hadde gjort at vi hadde vunnet denne kampen? Jo, vi må ta vare på overgangsmulighetene våre. Og da mener jeg ikke bare sette ballen bak keeper, noen ganger treffer man keeper, noen ganger går den utenfor, sånn er det å være spiss. MEN vi må langt oftere få de gode overgangsmulighetene til å ende opp som feite sjanser. Med denne kampen så vil det da skje en av to ting:

1. Vi får det 3. målet, og kampen er avgjort.

2. Lillestrøm tør ikke å sende opp fullt så mange mann langt inn på vår banehalvdel, og vi klarer å ri det av, kanskje til og med holder vi nullen.

... eller en kombinasjon av disse.

 

Det året vi slapp inn suverent færrest mål var i 2008. Vi slapp inn mindre enn 1,0 mål per seriekamp det året. Ellers har vi ligget mellom 1,3 og 2,5 baklengs per kamp. Hvorfor slapp vi inn så få det året? Fordi våre motstandere over flere år hadde erfart at det var helt selvmord (resultatmessig) å sende mange mann i angrep mot det laget. Da ble de kontret i senk. Veigar og Daniel var et kontringsspill helt alene, kast på en Alan og alle visste at de måtte ligge igjen med minst fem mann for å stoppe dem. Det blir færre baklengsmål av at motstander ikke tør angripe deg like iherdig. Det sier seg selv.

 

Av spillere i førsteelleveren er det spesielt Kassi og Gyasi som irriterer meg når vi får en overgang. Satt på spissen blir det jo aldri farlig hvis de er innom ballen i en kontring. Mer enn jeg forventer at Toni skal lage murstein av gutta og lære dem å parkere bussen, forventer jeg at han skal lære dem å ta raskere og bedre avgjørelser med ball. Lære laget gode angrepsmønstre slik at gutta vet hvor de kan finne hverandre litt før motstanderen innser det. slikt blir det raske og gode kontringer av.

 

Jeg skal innrømme at jeg er bortskjemt av å følge med på Dortmund de siste årene, og innser at det alltid vil være stor forskjell på et lag som spiller foran 80.000+ hver kamp, og et lag som alltid er 3 mnd unna å gå konk, men jeg forventer likevel litt mer enn dette Toni. Ellers så er oddsen stor for at vi rykker ned et av de neste 2-3 årene. Og det veit jeg ikke om vi tåler.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så i Aftenposten at Erladsen mente at Lillestrøm ble snytt for 4 straffer. Så kampen på en dårlig stream på en gresk bar, men fikk ikke med meg at Tom Harald Hagen snøt Lillestrøm for 4 straffer. Knudtzen faller veldig lett, men skulle de virkelig hatt hele 4 straffer???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å ha et så "tøft image" er fuglene ganske skjøre, Knudtzon grein også i pausen om at han har blitt snytt for straffe i tre kamper på rad. Tydelig hvor fokuset ligger når de evaluerer kamper, høres ikke veldig givende ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hahahahaha, fy faen, det er sånn som en supporter med mer promille enn fotballkunnskaper kan finne på å si. LSK ble snytt for én straffe. Ifølge Erlandsen skulle de altså hatt straffe nesten hver gang de hadde ballen i straffefeltet. Fyren er gjennomført møkkamann. God representant for laget sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hahahahaha, fy faen, det er sånn som en supporter med mer promille enn fotballkunnskaper kan finne på å si. LSK ble snytt for én straffe. Ifølge Erlandsen skulle de altså hatt straffe nesten hver gang de hadde ballen i straffefeltet. Fyren er gjennomført møkkamann. God representant for laget sitt.

Takk for svaret ! Begynte å tro at jeg var blitt litt blind, eller at streamen hadde vært dårligere enn jeg trodde. Nå har jo Tom Harald Hagen snytt oss for straffer så det jevner seg vel ut...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En spiller som svever i lufta med beina samlet, armene over hoder og kroppen i 45 graders vinkel mot underlaget kan jeg ikke huske å ha sett, med mindre spilleren filmer... Slik som Knutson i går

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis han teller 4 straffer skulle vi hatt noen vi også. Da Ohi ble felt inne i feltet og headingen hans som gikk i hånden på en LSK stopper så den mistet all kraft og ble lett for keeper å redde. To soleklare straffer det også dersom man skal legge seg på samme nivå som Erlandsen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det er flott med trenere (hos motstanderlagene vel og merke) som fokuserer på alle straffene de burde hatt. Enda bedre blir det når de så tydelig viser at de bør få straffe nesten hver gang de er inne i sekstenmeteren - det sier jo noe om tilliten til egne spillere foran mål...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig surt poengtap. Er det bare meg eller blir vi løpt ned rett før 2-2?

 

Dvs at begge målene skulle vært annulert. Føles veldig tøft å miste de poengene, men vi burde avgjort på 2-0. At Brochmann scorer på de minst opplagte mulighetene bør vi være glade for, men han skal sette den på 2-0 alene gjennom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig surt poengtap. Er det bare meg eller blir vi løpt ned rett før 2-2?

 

Dvs at begge målene skulle vært annulert. Føles veldig tøft å miste de poengene, men vi burde avgjort på 2-0. At Brochmann scorer på de minst opplagte mulighetene bør vi være glade for, men han skal sette den på 2-0 alene gjennom.

Ikke bare deg ... dette poengtapet vil faen meg ikke slippe taket
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Lillestrøm-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...