Gå til innhold

Kamptråd: Haugesund-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Haugesund stadion
Dato: 13. august
Tid: 18:00
Lagoppstilling: håper på Jeppe Moe tilbake, tross en solid kamp fra Granli i cupen.

Haugesund borte. Ingen godbane for oss, dette. Etter Haugesund rykket opp til Tippeligaen i 2010, har vi kun én seier, en uavgjort og fem fire tap på seks forsøk. Haugesund har startet svakt etter ferien, med det jeg forstår var et svært velfortjent tap i Sarpsborg, samt overkjøring hjemme mot Molde i cupen. Samtidig ikke et lag som passer oss særlig bra spillemessig, noe vi så i kampen på Nadderud i vår. Meldt delvis skyet og 13 grader på søndag. Ingen nedbør, akkurat det passer oss nok helt fint.
Mot Sarpsborg stilte vestlendingene med følgende lag: Bråtveit - Haraldseid, Knudsen, Cosic, Stølås - Tronstad, Serafin, Leite, Abdi - Ibrahim, Hajradinovic.

Hajradinovic er suspendert etter å ha pådratt seg rødt kort i garderoben i cupen. Passer fint, for han er en ordentlig pikk. Spissparet deres med Ibrahim og (som oftest) Gytkjær er giftig. Ellers vet jeg ikke mye om laget.

Dommer er Tore Hansen. Dømte oss mot Brann før ferien, i en kamp jeg mener å huske han håndterte ganske godt.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vinner ikke denne kampen på FKHs premisser uansett (krig og fysikk). Derfor håper jeg vi kjører på med maks fart (Gyasi og El-Amrani på vingene) og ruller over dem så hardt vi kan. De er ikke spesielt temposterke og jo flere innlegg vi kan få i overgang jo flere sjanser vil vi få. Defensivt blir sentral midtbane helt avgjørende. Trenger Lumanza i toppslag og det tyngste vi har ved siden av han. Fristende å prøve Daniel G, er det en kamp han kan slå til så er det nå, etter den positive opplevelsen i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vinner kanskje ikke på krig og fysikk, men vi taper hvis annethvert lange innkast skal ende i mål. Vi får spille vårt spill, men vi får samtidig prøve å hindre dem i å spille alt for mye deres spill. F.eks. gjennom å være gode i å presse ballfører.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bestemte meg for å drive litt selvpining og se høydepunktene fra kampen på Nadderud i april.

 

1. Det meste vi skapte i den kampen var faktisk på dødballer. De er også sårbare der. Det må vi utnytte.

2. 0-1 var et langt innkast, det er vel et angrepsvåpen de bruker mye, og i den situasjonen var vi i overtall i boksen, men det var 2-3 spillere som sto og ikke utfylte noen funksjon i det hele tatt. Imens fikk Filip Kiss stå rimelig umarkert.

3. 0-2 dreide seg hovedsakelig om ubesluttsomhet og naivitet i forsvaret. 2-3 ganger kunne vi taklet og bare beina ballen unna, men istedenfor prøvde vi hele tiden å vinne ballen og starte bakfra. Jeg forstår at Toni vil ha mer av det, men vi trenger ikke prøve på det i hver bidige situasjon. Av og til merker jeg at jeg savner litt av gamle kælke-Morten. Noen ganger blåste han bort en kontringsmulighet, men andre ganger var det det eneste fornuftige. I dette tilfellet hadde Huseklepp litt tur og fikk istedenfor en knallgod avslutningsmulighet, som han utnyttet.

4. 0-3 er igjen en dødball der de har litt tur, og der vi har flere spillere som ikke markerer noen, ikke forsøker å holde noen offsidelinje, eller gjør noe som helst.

 

Vi må øke besluttsomheten i forsvar, skjerpe oss på markeringene, og så må vi ikke glemme at vi er brukbare på offensiv dødball. Det siste så vi vel en del av mot Sandefjord også. Klarer vi det, er jeg litt optimist med tanke på poeng, faktisk. Da vil det åpne seg rom utover i kampen, og da er vi gode.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, altså, han kælker jo fortsatt, men jeg synes både han og resten av forsvaret har blitt mye mer ubesluttsomme under Toni. Sikkert bra i noen situasjoner, mindre bra i andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikkert å banne i kirken... men jeg synes hele forsvarslinjen har for dårlig grunnteknikk. Gjenganger i år er at man klarerer ut i farlig sone foran 16 nesten hele tiden, vet ikke hvor mange sjanser vi har dratt på oss i år pga dette. Må unngå dette på søndag, men ser ikke helt hvordan....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv med de angivelige 39 poengene, føler jeg at denne kampen blir særdeles viktig. Med tap er vi i deep shit - med seier er vi så godt som sikret. Og med uavgjort blir fremtiden ulidelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv med de angivelige 39 poengene, føler jeg at denne kampen blir særdeles viktig. Med tap er vi i deep shit - med seier er vi så godt som sikret. Og med uavgjort blir fremtiden ulidelig.

Etter maktdemonstrasjonen mot Aafk torsdag er vi neppe i deep shit med tap her. Tror det gir oss selvtilliten vi trenger, og kanskje klarer vi en uavgjort med det momentumet noe vi skal være meget godt fornøyd med. Problemet er at vi muligens sliter med å ha en kamp i beina så tett opptil morgendagen.

Men appropos cupkampen blir det ekstra kroner i kassa siden vi avanserte eller hvordan er det?

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler vel kanskje oftere at fart er en større utfordring enn teknikk i forsvaret, men husker med glede (og sorg) vår mest spillende midtstopper Pontus Segerstrøm. Han var god han.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv med de angivelige 39 poengene, føler jeg at denne kampen blir særdeles viktig. Med tap er vi i deep shit - med seier er vi så godt som sikret. Og med uavgjort blir fremtiden ulidelig.

Vi trenger maksimalt elleve poeng på tolv kamper. Vi er ikke i "deep shit" uansett. Vi snakker i så fall tidenes kollaps.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi vinner og Kristiansund taper i dag, så har vi 10 poeng ned til kvalikk. for første gang i år. Da vil jeg våge å erklære plassen som berget.

 

Worst case kan vi etter denne runden ligge kun 5 poeng over kvalikk - og med dårligere målforskjell. Det er ikke krise, men selvfølgelig vil det kunne gjøre at spenningen lever helt til siste runde.

 

I kampene våre skjer nesten aldri at laget som scorer først taper - jeg lurer på om det har skjedd kun en gang under Toni - og det kan ofte virke litt tilfeldig hvem som scorer først. Vi kommer sannsynligvis derfor til å gå noen smeller i kampene som gjenstår, men også få flere opplevelser av typen AaFK og Sogndal siste 2 uker.

 

Jeg håper på et bonuspoeng i dag, og samtidig at Sarpsborg gjør jobben i Kristiansund. Legg merke til at vi er et av ligaens beste bortelag (11 poeng på 8 kamper) og at FKH er et ytterst middels hjemmelag med 15 poeng på 8 kamper. Jeg ser at norsk tipping har 46 % på H og 19 % på B i kampen vår. Det gir en odds jeg gjerne hadde satt penger på Stabæk etter. Samtidig har de ganske lav sannsynlighet for hjemmeseier til Kristiansund (24 %), så omtrent 7 poeng ned til kvalikk også etter denne runden virker meget sannsynlig (14 % for at vi leder med mer enn 8 poeng, 19 % for at vi kun leder med 5 poeng).

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba
Skogseid, Morten, Hanche, Granli
Lumanza, Hugo
Gyasi, Kassi, Brochmann
Ohi

 

Ingen formening om hjemmelagets formasjon, men her er laget deres:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Haugesund-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...