Gå til innhold

Onkel Blaa


gsk
 Del

Anbefalte innlegg


Som sagt tidligere: jeg ønsker meg en egen øl-bar!

Det skal være en liten uglamorøs bar i et hjørne, med èn tappekran og to ansatte! En ansatt til å tappe øl og en til å dele ut ølen samt ta imot penger!!! Holder kanskje med èn ansatt i helgene, men på kampdag er 2 et must! Så kan alle fjåsemiklene med Irish', Mojitos, daiquiris og annet fjas stå å kose seg i lange køer uten å plage det øltørste publikummet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig i at det er viktig med god logistikk når det gjelder øl. Egen ølkø med stor betjening på kampdager. Hvis folk vet at de slipper lang kø går salget garantert unna.

 

Hva blir arealet på den nye puben?

 

Edit: lurer også på om vi snakker om OB-bekkestua eller OB-fornebu?

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Musikk for oss over 22 hele kvelden. Selv etter seriesølvet i høst ble stedet nærmest tømt for Blaa folk mellom midnatt og 01, tror musikkvalget var en sterkt medvirkende årsak til det! Selv om vi har mange unge med oss er det mange gamlinger i 30-40 åra også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om det hadde vært mulig med tappetårn og en liten disk ute hadde det heller ikke vært å forakte, for å slippe unna litt av trykket inne.

 

Det er vel slikt man heller kan leie, til spesielle anledninger. Det er vel ikke så ofte det er såå mye pågang...

 

Varmt vær og klamme trøndere som skriker og jaller inne er god nok grunn til å kunne kjøpe seg en duggfrisk utenfor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit: lurer også på om vi snakker om OB-bekkestua eller OB-fornebu?

Dette er vår pub på Bekkestua denne tråden handler om. Den skal pusses opp, sikkert like greit sidene barene ikke er helt heldige og layouten fortsatt er preget av at det var en bank der tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Musikk for oss over 22 hele kvelden. Selv etter seriesølvet i høst ble stedet nærmest tømt for Blaa folk mellom midnatt og 01, tror musikkvalget var en sterkt medvirkende årsak til det! Selv om vi har mange unge med oss er det mange gamlinger i 30-40 åra også.

Støttes. Vi vil ha rock

Endret av Pjalle Nøtt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Musikk for oss over 22 hele kvelden. Selv etter seriesølvet i høst ble stedet nærmest tømt for Blaa folk mellom midnatt og 01, tror musikkvalget var en sterkt medvirkende årsak til det! Selv om vi har mange unge med oss er det mange gamlinger i 30-40 åra også.

Støttes. Vi vil ha rock

Stemmer for rock sjæl ass! Selvsagt av den mer folkelige sorten slik at alle kan leve med musikken.

 

Skal jeg stemme mot noe må det bli kjip trance og rap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha jan teigen og ole ivars...

 

Tror vi skal diskutere utseende til blaa, ikke ønsker til spillelista dj rockefår tryller fram.

 

Jeg vil ha en pub med lett tilgjengelig øl, også på kampdager. Ett stort lerret til fotball innerst i puben, flatskjermer i veggene som kan lukkes igjen med ei luke eller to dører når det ikke vises fotball.

 

Jeg vil ha ett lite dansegulv i den ene delen med noen bord og stoler og masse sitteplasser i den andre delen av puben hvor det skal kunne gå ann å føre en samtale, også etter 22 på en lørdag.

 

Biljard kunne også vært kult, men tror det vil ta for mye plass i forhold til å få utbytte av arealet.

 

Hvis vi skal spytte inn penger hjelper det ikke å rehablitere det til bare en pub. For at det skal være mulig å drifte blaa så er man avhengig av at ungdom kan riste løs der i helgene.

 

For de som vil ha øl ute er ett forslag å lage en bardisk ute, vegg i vegg med den ene døra og ha bardisken inne på den andre siden. På varme kampdager kan man åpne døra/veggen og man får en bardisk som er både ute og inne.

 

På veggene vil jeg ha alle muligslags bilder/effekter fra stabæk og oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere her er inne på store og lure ting på Onkel Blaa og som Mortimer er inne på hvis man skal putte inn penger så må man bygge noe som er lønnsomt. Det er vel egentlig årsaken til rehabiliteringen. Mer effektiv servering (ølbar/mulig enkel uteservering) er viktig punkt, mulighet får dansing gir god omsetnng i helgene og skaper stor flekibilitet også i forbindelse med Stabæk kamper, mulighet for å skille av til to lokaler er svært viktig, og selvsagt storskjermer/lerret. Lokalet bør også bli mer tiltalende ved ankomst en hverdag for en pils/brus/kaffe slik at vi blir flere som besøker stedet til hverdags.

 

Er dette noe vi vil at $$ skal være med på.

 

Jeg kan komme tilbake med noe angående pub på fornebu ved en senere anledning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette virker veldig, veldig bra!

 

Jeg ønsker meg forøvrig en sånn luke i gulvet, slik som Onkel Skrue har. Som man kan åpne med en knapp bak baren hver gang det kommer noen uønskede elementer inn (for eksempel slitsomme drittunger fra Lillestrøm og Fredrikstad). De faller da ned i luken og lander på en litt hard madrass i kjelleren. De har da valget om å legge seg ned å sove, eller prøve å finne en utgang gjennom et komplisert labyrintsystem med speilvegger, samtidig som et kraftig musikkanlegg dundrer ut Stabæksanger og seiersjubel. Utgangen ender forøvrig rett i kontoret til Bekkestua lokalpoliti som er behjelpelige til å ringe mor og far for å komme og hente.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Musikk for oss over 22 hele kvelden. Selv etter seriesølvet i høst ble stedet nærmest tømt for Blaa folk mellom midnatt og 01, tror musikkvalget var en sterkt medvirkende årsak til det! Selv om vi har mange unge med oss er det mange gamlinger i 30-40 åra også.

Støttes. Vi vil ha rock

 

YES! ihvertfall naar det er kampdag og vi skal kose oss paa puben för og etter kampen - og da mener jeg ikke bare 2 timer etter kampen. er litt merkelig aa sitte paa onkel blaa med drakt paa og et önske om aa feire sammen med venner/andre supportere og plutselig er puben stappfull av discobabes, og det spilles listepop :(

saerlig naar stabaek vinner noe viktig (cup/sölv e.l.) er det jo masse folk som önsker aa feire - men de meste drar heller hjem/ et annet sted fordi de orker ikke aa lytte paa den slags musikken.

 

enkel ölservering er det viktigste synes jeg. paa puben og ved spesielle anledninger utenfor.

jeg mener at naar det er kampdag (hjemme og borte) burde onkel blaa vaere en ren fotballpub - og ikke noe annet.

det betyr rockmusikk (god blanding slik at de unge og de gamle faar hver sin del), god og rask ölservering og plass til alle supportere.

 

ideen med dansegulv paa den ene delen av puben og stoler/bord paa den andre er bra. naar det spilles höyt musikk er det nesten umulig aa ha en samtale med mer enn en person. hadde vaert fint med et rolig hjörne hvor man kan sitte, snakke og nyte ölen sin :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha jan teigen og ole ivars...

 

Tror vi skal diskutere utseende til blaa, ikke ønsker til spillelista dj rockefår tryller fram.

...

Det er sikkert riktig, men for egen del spiller det ingen rolle hvordan det ser ut der hvis de ikke spiller musikk jeg orker å høre på. Hvis man ikke en gang på store Stabæk-feiringer kan spille rock etc hele natta så forsvinner litt av poenget med å ha egen Pub, da kan vi like gjerne selge oss ut bruke pengene på (deler av) en spiller, øl, charterfly til bortekamper eller noe annet fornuftig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

"Treffsted for alle folk i alle aldre over 22" <-- blir vel en mer presis måte å si dette konseptet på føler jeg? 22liksom, hva er forskjellen mellom det og 20årsgrense?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Treffsted for alle folk i alle aldre over 22" <-- blir vel en mer presis måte å si dette konseptet på føler jeg? 22liksom, hva er forskjellen mellom det og 20årsgrense?

 

At med 22 års aldersgrense slipper du alle de som nettopp har begynt å gå på steder med alle rettigheter, og som blir helt bajas i fylla etter 3 vodka/battery.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden 22-årsgrense er helt og holdent et tiltak utestedet har iverksatt, er det ikke noe i veien for at folk kan slippe inn så lenge de ikke er under den lovfastsatte aldersgrensen på 20. Dersom du kjenner alle i $$ og oppfører deg, mener jeg at man bør få et slags "getouthajailfreecard", eller altså at en person mellom 20-22 fortsatt kommer inn selv om prinsippiell aldersgrense er satt høyere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


så er det strengt tatt ikke noe som heter 22års grense da. så lenge man er over 20 har man tilgang på alle steder de har alle rettigheter. så har man en pen jakke og ser staselig ut kommer man jo inn uansett...så vet ikke helt hvor effektivt det er egentlig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


gleder meg til aa se det "nye" blaa ;)

men 22 aarsgrensen forstaar jeg ikke - trodde puben vaar skulle bli et sted hvor man kan feire sammen? hva med de yngre som har lyst paa 1-3 öl etter kampen en lördags- eller söndagskveld? er jo ikke slik at bare de yngre drikker seg fulle...de gamle er ofte verre...

haaper inderlig det blir skikkelig fotball-musikk under kampdagene og at öl-köene blir mindre :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Onkel Blaa
×
×
  • Opprett ny...