Gå til innhold

Kamptråd: Kristiansund-Stabæk


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


Hvordan klarer dette dårlige laget kjempe så mye i forhold til oss. Det er rett og slett svakt. Taktisk dårlig av Ordinas i dag, noe som bør være på plass til neste kamp. Så var det en drepende dommer, men når vi ikke klarer å sette sjansene (straffen) så blir det kostbart. Vi bør reise oss i neste kamp og blø for 3 poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dommeren gjør en del feil og kanskje blir siste frisparket avgjørende. Likevel surrer vi bort poengene i dag. Jeg ble veldig overrasket over at Ohi skulle ta straffen. Ohi skårer mål fordi han er sterk i kroppen, plasserer seg godt og er god på hodet. Han er ingen finslepen straffeskytter. Våre smarteste skyttere er nok Hou Sæter, Lumanza, Kassi og kanskje Brochnann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Folkens!

 

Det er lett å si at Toni er "taktisk" ræva. For meg har det blitt en del av "ekkokammeret" her inne. Kan folk som velger å bruke det argumentet si litt mer. Hva var dårlig med taktikken? Hva var egentlig taktikken hans? For det er ikke alltid gutta klarer å gjennomføre taktikken...

 

Stabæk har alltid spilt for mye ball med litt for svakt tempo siden 2008....

Endret av Harry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det tar tid å bygge fra bånn og denne sesongen har vist at vi har en del å jobbe med både som og mot etablert forsvar. Det gjør at vi ikke kommer høyere opp på tabellen enn midt på i år. Men det kommer med trening. Neste år blir vi litt bedre. Toni skal være treneren vår i mange mange år framover, og når økonomien bedrer seg slik at vi får en bedre posisjon ifht spillerlogistikk så ligger alt til rette for at Stabæk skal kunne dominere norsk fotball igjen.

Takk for et meget godt innlegg! Likte veldig godt setningen "neste år blir vi litt bedre". Toni skal være her så lenge han vil, enten som trener for a-laget eller junioravdelingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Folkens!

 

Det er lett å si at Toni er "taktisk" ræva. For meg har det blitt en del av "ekkokammeret" her inne. Kan folk som velger å bruke det argumentet si litt mer. Hva var dårlig med taktikken? Hva var egentlig taktikken hans? For det er ikke alltid gutta klarer å gjennomføre taktikken...

 

Stabæk har alltid spilt for mye ball med litt for svakt tempo siden 2008....

 

Du nevner det i din siste setning. Vi blir altfor omstendelig, alt skal innom Lumanza og da går flesteparten av pasningene videre på tvers eller bakover til backrekka. Resultatet blir stort ballinnehav i % men får lett brudd imot. Vi kommer ofte i ubalanse på midten siden vi mangler en type som Ba i god form ref starten av sesongen. Vi blir derfor lett å forsvare seg mot. Vi har ingen bak med en stabil pasningsfot i midten som kan slå baller igjennom ledd og dermed raskt skape ubalanse. Dette ble ikke noe særlig bedre med 5 til tider bak. Det vi kanskje må stille oss spørsmål om er om vår grunnfilosofi er gått ut litt på dato og evner vi å fornye oss. Her synes jeg vi var på riktig vei med Bob der vi var mer direkte mens de to siste årene har vært et skritt tilbake på det området. Når det gjelder det å få opp og frem talentene så har jo det vært meget bra, all ære til Toni for det.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke denne kampen var så dårlig rent taktisk sett. Vi sto kanskje litt høyt i begynnelsen. Ellers eide vi kampen i lange perioder. Synd Sæter måtte ut, han er en smart spiller som kunne skapt gjennombrudd i annen omgang. Moe og Vetlesen hadde ingen god dag på jobben. Jeg savner Kassis framspill og assists veldig på en dag som dette. Synes Rubio er en helt middels spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Folkens!

 

Det er lett å si at Toni er "taktisk" ræva. For meg har det blitt en del av "ekkokammeret" her inne. Kan folk som velger å bruke det argumentet si litt mer. Hva var dårlig med taktikken? Hva var egentlig taktikken hans? For det er ikke alltid gutta klarer å gjennomføre taktikken...

 

Stabæk har alltid spilt for mye ball med litt for svakt tempo siden 2008....

Du nevner det i din siste setning. Vi blir altfor omstendelig, alt skal innom Lumanza og da går flesteparten av pasningene videre på tvers eller bakover til backrekka. Resultatet blir stort ballinnehav i % men får lett brudd imot. Vi kommer ofte i ubalanse på midten siden vi mangler en type som Ba i god form ref starten av sesongen. Vi blir derfor lett å forsvare seg mot. Vi har ingen bak med en stabil pasningsfot i midten som kan slå baller igjennom ledd og dermed raskt skape ubalanse. Dette ble ikke noe særlig bedre med 5 til tider bak. Det vi kanskje må stille oss spørsmål om er om vår grunnfilosofi er gått ut litt på dato og evner vi å fornye oss. Her synes jeg vi var på riktig vei med Bob der vi var mer direkte mens de to siste årene har vært et skritt tilbake på det området. Når det gjelder det å få opp og frem talentene så har jo det vært meget bra, all ære til Toni for det.

Er ikke enig i dette. De periodene hvor vi dominerte og fikk til noe spill, var nettopp de gangene vi spilte gjennom Lumanza.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Je

 

Det er faktisk ikke alltid trenerens feil når laget spiller dårlig.

Jeg synes ikke vi spilte dårlig. Vi var inne i kampen og dominerte i lange perioder. Vi er et bedre lag enn Kristiansund, men enkelte ganger taper vi for dårligere lag. Håper dette var Ohis siste straffe. Han er dårlig til å plassere ballen nøyaktig. Ser han sier til Budstikka at keeper leste han. Dette er bare delvis riktig. Ballen ble plassert innenfor keepers rekkevide og det var hovedfeilen. Ohi er en fighter som kommer seg fram i tette situasjoner og skårer. Han er ikke en finslepen plasserer av ballen som Sæter, Kassi eller Lumanza. Ohi forteller at gutta vil at han skal ta straffe. Jeg synes dette bør bestemmes av trener som vurderer alles ferdigheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til dette med om vi spilte dårlig. Vi er vel best utenfor sekstenmetrene, mens Kristiansund var best inni sekstenmetrene. Mesteparten av banen ligger utenfor sekstenmetrene, men det er inni dem det avgjøres. Hvem som er best blir derfor et spørsmål om hva man fokuserer på. Jeg synes vi var ganske trøstesløse, spesielt i deres boks, og det teller mye, spesielt når du ligger under.

 

Det med straffene er jeg selvfølgelig helt enig i, her må trener ta ansvar.

 

Det skal ikke mer til enn at Ohi noen andre enn Ohi hadde satt den straffen, så kunne kampen bikket i vår favør.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva synes vi om ny formasjon?

 

Jeg synes vi slet litt i starten, og at målet til motstander kom fordi forsvaret var litt lite trygge i formasjonen. Fra litt etter målet, og til rundt 75 min, har vi full kontroll på banespillet. Vi er ikke distinkte nok i siste tredjedel, og den flyten som vi hadde i angrepsspillet i våres, er ikke like påtagelig. Når det er sagt, skaper vi nok til å få med oss ett, til og med tre poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva synes vi om ny formasjon?

 

Jeg synes vi slet litt i starten, og at målet til motstander kom fordi forsvaret var litt lite trygge i formasjonen. Fra litt etter målet, og til rundt 75 min, har vi full kontroll på banespillet. Vi er ikke distinkte nok i siste tredjedel, og den flyten som vi hadde i angrepsspillet i våres, er ikke like påtagelig. Når det er sagt, skaper vi nok til å få med oss ett, til og med tre poeng.

Kan sikkert drilles inn og bli bra i vinter. Resten av sesongen spiller vi det vi kan; 4-2-3-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


«For Mande sin del er det en tørr bane som gjør at foten blir hengende igjen, og jeg er sikker på at vi vil se mange skader som dette, om ikke baner som dette blir forbedret, sier Ordinas, som var svært misfornøyd med kunstgresset i Kristiansund.» husker i våres det var snakk om en del klubber som ikke vannet kunstgresset i NM for å gjøre det vanskeligere for de gode lagene å spille - kan vel umulig være samme greia her? Er bare at banen er dårlig?

Endret av steakhouse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


«For Mande sin del er det en tørr bane som gjør at foten blir hengende igjen, og jeg er sikker på at vi vil se mange skader som dette, om ikke baner som dette blir forbedret, sier Ordinas, som var svært misfornøyd med kunstgresset i Kristiansund.» husker i våres det var snakk om en del klubber som ikke vannet kunstgresset i NM for å gjøre det vanskeligere for de gode lagene å spille - kan vel umulig være samme greia her? Er bare at banen er dårlig?

Det kan selvsagt være 'samme greia her'?

Akademilagene opplever dette stadig vekk. Veldig tydelig for G16 i kvart'n mot HamKam; ble ikke vannet før kamp og ikke i pausen, men jaggu kom vannet på rett etter kamp, forut for A-laget deres sin kamp mot Skeid. Da funka plutselig vanningsanlegget igjen, gitt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Kristiansund-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...