Gå til innhold

Kamptråd: Sarpsborg 08-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Sarpsborg stadion
Dato: Mandag 16. oktober
Tid: 19:00

Vi tok en grei seier mot Sarpsborg 08 tidlig i sesongen, rett før de kom i sin beste form. Nå for tiden er begge lag stabilt ustabile, men særpingane kommer fra en sterk uavgjort på Lerkendal mens vi hadde en fantastisk snuoperasjon mot Vålerenga. Vi har forøvrig bare ett tap mot Sarpsborg i seriesammenheng, på Nadderud i fjor. Totalt viser statistikken 4-4-1, med 13-7 i målforskjell.

Geir Bakke er en veldig dyktig mann, og Thomas Berntsen må sies å være den eneste som er på samme nivå som IAO som sportssjef i Norge. De spiller ganske god fotball også.

Såvidt jeg kan se, må de klare seg uten Sigurd Rosted, som fikk sitt tredje gule kort for sesongen på Lerkendal. Gode nyheter, i grunn. Vi har ingen karantener. Hvis jeg ikke hørte feil fra Toni så trener Luc for fullt igjen. Noen som vet hvordan Sayouba ligger an?

 

Kamptips: 1-1. For:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som jeg nevnte i en annen tråd kan det kanskje være på tide å la et par unge få prøve seg i de kommende kampene. Hvem har dere lyst til å se av de som ennå ikke har fått særlig mange minutter i Eliteserien?

 

Forsvar: Morten Renå Olsen (eller er det Rena?)

Midtbane: Emil Bohinen

Angrep: Sebastian Pedersen (han er vel den av tenåringene våre jeg aller helst skulle sett fra start en kamp)

 

Herman Geelmuyden er selvfølgelig også en fantastisk spiller, men han er bare 15, og er kanskje ikke først i køen. Ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt sikret er vi heller ikke. Taper nok i morgen, og så er det Tromsø hjemme i neste. En ny sekspoengers kamp.

 

Hvis du ser på simuleringen til Odd i annen tråd så er det 0,01% sjanse for kvalik. Med mindre du er helt uenig i oddsens vurderinger av de respektive kampene (?), så er Stabæk-nedrykk i 2017 en fantasi, i likhet med hva det har vært i ukesvis, til tross for enkeltes desperate ønsker her inne om at vi skal mislykkes.

 

Det jeg er mer interessert i er om man vil la de yngste bli prioritert å få spille i de siste kampene, slik det tas til orde for over, eller om man faktisk vil toppe laget og kjøre på for å jakte europa og medalje. Som nevnt er det kun fire og seks poeng unna med seier i morgen.

Endret av ShermanCostello
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Helt sikret er vi heller ikke. Taper nok i morgen, og så er det Tromsø hjemme i neste. En ny sekspoengers kamp.

 

Hvis du ser på simuleringen til Odd i annen tråd så er det 0,01% sjanse for kvalik. Med mindre du er helt uenig i oddsens vurderinger av de respektive kampene.

 

Det jeg er mer interessert i er om man vil la de yngste bli prioritert å få spille i de siste kampene, slik det tas til orde for over, eller om man faktisk vil toppe laget og kjøre på for å jakte europa og medalje. Som nevnt er det kun fire og seks poeng unna med seier i morgen.

 

Synes det høres veldig lite ut. Ser man på tabellen så er vi ikke så langt unna, og bunnlag tar mye poeng på slutten av sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Helt sikret er vi heller ikke. Taper nok i morgen, og så er det Tromsø hjemme i neste. En ny sekspoengers kamp.

 

Hvis du ser på simuleringen til Odd i annen tråd så er det 0,01% sjanse for kvalik. Med mindre du er helt uenig i oddsens vurderinger av de respektive kampene.

 

Det jeg er mer interessert i er om man vil la de yngste bli prioritert å få spille i de siste kampene, slik det tas til orde for over, eller om man faktisk vil toppe laget og kjøre på for å jakte europa og medalje. Som nevnt er det kun fire og seks poeng unna med seier i morgen.

 

Synes det høres veldig lite ut. Ser man på tabellen så er vi ikke så langt unna, og bunnlag tar mye poeng på slutten av sesongen.

 

 

OK. Last ned simulatoren til Odd, og si fra når du har klart å simulere et utfall som sender STB ned. Det vil måtte innebære at absolutt alle formkurver og tabellplasseringstendenser snus på hodet, men for all del...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Helt sikret er vi heller ikke. Taper nok i morgen, og så er det Tromsø hjemme i neste. En ny sekspoengers kamp.

 

Hvis du ser på simuleringen til Odd i annen tråd så er det 0,01% sjanse for kvalik. Med mindre du er helt uenig i oddsens vurderinger av de respektive kampene.

 

Det jeg er mer interessert i er om man vil la de yngste bli prioritert å få spille i de siste kampene, slik det tas til orde for over, eller om man faktisk vil toppe laget og kjøre på for å jakte europa og medalje. Som nevnt er det kun fire og seks poeng unna med seier i morgen.

 

Synes det høres veldig lite ut. Ser man på tabellen så er vi ikke så langt unna, og bunnlag tar mye poeng på slutten av sesongen.

 

 

OK. Last ned simulatoren til Odd, og si fra når du har klart å simulere et utfall som sender STB ned. Det vil måtte innebære at absolutt alle formkurver og tabellplasseringstendenser snus på hodet, men for all del...

 

Lillestrøm, Sandefjord, Kristiansund og Sogndal kan meget fort passere oss. Så gjenstår Tromsø, Aalesund og Viking som teoretisk også kan passere oss. Av de har jeg minst tro på Viking og Aalesund.

Når Viking-fansen snakker om å klare seg kan vi også snakke om å rykke ned. :wub:

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis du virkelig er SÅ glad i antidepressiva, kan du godt snakke om nedrykk, veigarP. Men du må jo innrømme at det skal ganske mange usannsynlige resultater til før det blir noe av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis du virkelig er SÅ glad i antidepressiva, kan du godt snakke om nedrykk, veigarP. Men du må jo innrømme at det skal ganske mange usannsynlige resultater til før det blir noe av.

Jeg sier bare at vi bør stille toppet, for vi kan fort rykke ned hvis vi tuller for mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


veigarP, dersom 0,01 % stemmer, så er det altså 1 : 10000 i sjanse på at vi rykker ned. Det er slik odds det er trygt å satse huset på at vi beholder plassen. Hadde du vært villig til å satse 1000 kroner på nedrykk, hvis jeg hadde satset 100.000 på at vi beholder plassen? Tviler jeg sterkt på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er redd vi blir grusa i dag. Sarpsborg vil forsegle andreplassen på hjemmebane og er nok veldig revansjelystne etter tapet borte mot oss som var ganske bittert for deres del. Vi på andre siden flyr fort litt vel høyt etter kanonandreomgangen mot VIF og blir nok straffet deretter.

 

Måtte jeg ta grundig feil!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hadde dårlig statistikk på lørdagskamper, har vi ikke det på mandagskamper også? Og vi er i hvertfall dårlig etter pauser? Eller er det bare supporternerver? Sarpsborg er et godt fotballag jeg har ikke så store forventinger her merker jeg.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Helt sikret er vi heller ikke. Taper nok i morgen, og så er det Tromsø hjemme i neste. En ny sekspoengers kamp.

 

Hvis du ser på simuleringen til Odd i annen tråd så er det 0,01% sjanse for kvalik. Med mindre du er helt uenig i oddsens vurderinger av de respektive kampene.

 

Det jeg er mer interessert i er om man vil la de yngste bli prioritert å få spille i de siste kampene, slik det tas til orde for over, eller om man faktisk vil toppe laget og kjøre på for å jakte europa og medalje. Som nevnt er det kun fire og seks poeng unna med seier i morgen.

 

Synes det høres veldig lite ut. Ser man på tabellen så er vi ikke så langt unna, og bunnlag tar mye poeng på slutten av sesongen.

 

Nei dette er vel feil. Bunnlag tar generelt ikke mye poeng på slutten. Dessuten spiller også bunnlag mot hverandre og det deles bare ut maks 3 poeng per kamp..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har vært på trening og har en indikasjon på startellver?

 

Jeg håper på:

 

Sayouba

 

Hernandez - MMS - Hanche - Moe

 

Lumanza - Vetlesen

 

Brochmann - Kassi - Njie

 

Boli

 

Jeg likte det jeg så av Alvbaage mot Enga, men nå anser jeg plassen som sikret, og da kan likesågodt Sayouba få spille siden jeg anser han mer som fremtid enn Alvbaage.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper også på albue i mål.

 

Og denne påstanden om at bunnlag tar mange poeng på slutten av sesongen møter jo litt motstand i at Aalesund, Kristiansund, Tromsø og Sogndal alle tapte denne helgen.

 

Kamptips 1-1 står. Tips for sesongen som helhet er 7.-9. plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel sånn at bånnlag som klarer seg ofte tar en del poeng på slutten. Bånnlagene som ender opp med å rykke ned gjør sjelden det. Bånnlagene Lsk, Vif (vunnet 3 av 4 siste) og Viking vant alle tre, for de to førstnevnte medførte det at vi kanskje ikke kan kalle de bånnlag lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel sånn at bånnlag som klarer seg ofte tar en del poeng på slutten. Bånnlagene som ender opp med å rykke ned gjør sjelden det. Bånnlagene Lsk, Vif (vunnet 3 av 4 siste) og Viking vant alle tre, for de to førstnevnte medførte det at vi kanskje ikke kan kalle de bånnlag lenger.

Det stemmer godt, ja. 1-2 lag i bunnen får en fantastisk sluttspurt, de andre blir stående bortimot stille. Viking er jo allerede nede, Tromsø er ujevne, Aalesund og Sogndal sliter voldsomt. Bunnstriden for vår del er over for lengst. Det er ønsketenking fra enkeltes side å tro noe annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Sarpsborg 08-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...