Jump to content

Kamptråd: Sarpsborg 08-Stabæk

Recommended Posts

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For en herlig kamp! Og til evt Særpinger som stikker innom: Kuleste lag vi har spilt mot i år. Og det hadde det vært selv om vi ikke hadde utliknet.

Forøvrig håper jeg vi aldri, aldri, aldri begynner med den greia at man skal rope opp supporterklubben i lagoppstillingen. Like kleint hver gang.

Altså, med flere kamper igjen og gode muligheter for å klatre bør vi fortsatt toppe laget ass.

Jeg er fornøyd med 1 poeng i dag, sånn egentlig. Uten Ohi, og med den starten vi fikk.

Syns fortsatt at vi er ganske så dårlige på innkast. - hvor vanskelig kan det være???

Håper ikke skaden til Lumanza og Kassi stopper dem fra å spille neste kamp!

Da jeg så det regnet og at Saggi dømte følte jeg at kampen var tapt allerede, men Saggi dømte faktisk ganske bra, og bortsett fra første minuttene av hver omgang kjempet gutta veldig bra! Og nå håper jeg S08 tar sølvet fra nitriste Molde og Brann

Edited by Sindre

Mange dommere ville dømt frispark mot Skjønsberg der, men ikke Saggi. Kudos. Gjør ellers en bra kamp. Konsekvent god dømming.

Skjønsberg er svak defensivt i starten, men tar seg opp, og kroner det hele med et mål. Nydelig.

Hvorfor ville de det? Morten dras jo ned, men kjemper foten frem, Vi starter svakt, men å henge det på Messi er jeg uenig i. Er mange passive hvite spillere på de målene. Skjønner ikke at vi ikke klarer å være tettere oppi. Men fantastisk å snu en sånn start og den kollektive gelden over Morten er herlig!

Edited by smart

Morten er en legende, men nå bør han dessverre ta grep for å bevare statusen (håper ShermanCostello har blokkert mine innlegg).

Snakk om å jinxe!
Ydmykhet er en dyd :)

Ja, og blind høne kan finne korn ?

Vel, Boli skulle jo hatt straffe - så det er begrenset hvor overbegeistret jeg blir over at en dommer dømmmer riktig i en situasjon senere.

Boli falt da usedvanlig lett i situasjonen med Askar? Ingen straffe i min verden.

Skal legges til at S08 var ekstremt gode i perioder i dag. De ville overkjørt absolutt alle lag med balltempoet, presisjonen og løpene de drev med i deler av kampen. Hvis de klarer å spille sånn i enda større deler av kampene så blir de bedre enn RBK neste år - sterk sølvmedalje bak STB.

Mange dommere ville dømt for farefullt spill. Støvelen til Skjønsberg er veldig nære ansiktet til keeperen. Men i min bok er det helt riktig å la det gå, fordi Skjønsberg er klart først på ballen, og treffer aldri ansiktet til keeper som er så langt nede i benhøyde. Et skikkelig møkkamål i regnvær. Slikt liker vi.

Mange dommere ville dømt for farefullt spill. Støvelen til Skjønsberg er veldig nære ansiktet til keeperen. Men i min bok er det helt riktig å la det gå, fordi Skjønsberg er klart først på ballen, og treffer aldri ansiktet til keeper som er så langt nede i benhøyde. Et skikkelig møkkamål i regnvær. Slikt liker vi.

Er ikke farefullt spill når keeper har hodet i støvel-høyde. Hadde det engang vært motsatt

Er ikke farefullt spill når keeper har hodet i støvel-høyde. Hadde det engang vært motsatt

Er enig i det, men sier alikevel at mange dommere ville feiget ut og dømt der.

Denne kampen er egentlig en typisk greie for hele sesongen: Vi spiller god teknisk fotball med mange veldige gode individuelle prestasjoner, men organiseringen av forsvaret er for svak til at vi kan hevde oss helt i toppen og vi havner vel rundt midten. Jeg er fornøyd med det, men det er likevel litt synd at vi ikke kan stramme opp bakover og være et topplag..

Herlig kamp ! Men måten Sarpsborg rundspilte oss de første 10 minuttene er bare å ta opp på video og lære av. Selv RBK hadde ikke holdt imot der.

Men så begynner gutta å fighte slik de gjorde mot Enga i andre omgang. Synd at vi tydeligvis må ligge under 2-0 hver gang for at dette skal finnes frem.

Skulle Ohi bli solgt i vinter er jeg ikke nervøs for at Boli skal kunne ta opp arven. Han gjør en veldig god match, og blir livsfarlig hvis han klarer å stille inn siktet.