Gå til innhold

Kamptråd: Rosenborg-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Lerkendal stadion

Tidspunkt: søndag 29. oktober kl. 18

Vær: Allværsjakke, som alltid i Trondheim

 

Vi kommer fra et frustrerende, men fortjent nederlag mot Tromsø. Rosenborg kommer fra en seier mot Brann som bergenserne griner over, men jeg noterer at det står 3-0 i målprotokollen, så den ene offsiden kan jo ikke ha vært hele historien.

 

Uansett hvordan det går i de andre kampene, så sikrer trønderne seriegullet med seier mot oss. La oss spolere festen. På 20 seriekamper på Lerka har vi seks seire, hvorav den siste kom 16. mai 2014. Vi skal heller ikke glemme den legendariske 6-1-seieren i 2003, da Rosenborg var i en lignende posisjon som nå. Skal vi vinne en slik kamp har vi ikke råd til å være avskrudd i første omgang slik vi har vært de siste tre kampene. Toni, seriøst, finn en løsning på dette. Vi kan ikke ligge under 2-0 før vi begynner å spille fotball. Ellers spilte vi jo jevnt med Rosenborg på Nadderud i mai, hadde kanskje fortjent en seier der. Ta den kampen som utgangspunkt og vis Kåre at gjør-hva-du-vil-fotballen vår har noe for seg.

 

Hanche har selvfølgelig karantene etter det tåpelige røde kortet mot Tromsø. Hernandez er tilbake. Kassi er forhåpentligvis tilbake, Ohi er vel kanskje litt for tidlig ennå? Vi får dessverre ikke noe gjensyn med vår gamle venn Anders Trondsen, som kjefta på seg sesongens femte gule kort mot Brann.

 

Rosenborg rullerte litt på laget etter midtukekampen i Russland mot Brann: Hansen - Hedenstad, Lædre Bjørdal, Skjelvik, Gersbach - Konradsen, Lundemo, Trondsen - Helland, Bendtner, Adegbenro.

 

Selv tipper jeg vi stiller med dette laget fra start: Alvbåge - Hernandez, Skogseid/Granli, Skjønsberg, Moe - Vetlesen, Lumanza - Gyasi, Kassi, Njie - Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha Sayouba tilbake i mål. Det Alvbåge har vist hittil har vært helt ordinært. Med Sayouba har vi hvertfalll potensielt en matchvinner. Dessverre også potensielt en som kan ødelegge matchen... Men Sayouba er her mest sannsynlig neste år så da er kamper som dette gull verdt for utviklingen.

 

Ellers blir det vel Skogseid og MMS i midtforsvaret?

 

Jeg synes og El-Amrani kan starte på bekostning av Hernandez. Hernandez er litt for heit i toppen og gjør mange rare valg. El-Amrani har hatt mange gode innhopp og fortjener å starte nå.

 

Naturligvis Kassi inn hvis han er frisk på bekostning av Gyasi. Hvis han fortsatt er skadet kan godt de samme offensive starte. Håper og Sæter er frisk til denne kampen. Ohi er vel dessverre urealistisk, men får såklart startplass hvis et lite mirakel skjer.

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ohi er vel dessverre urealistisk, men får såklart startplass hvis et lite mirakel skjer.

 

Når han trente med laget nå på fredag er det vel ikke urealistisk å være klar til kamp 9 dager senere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha Sayouba tilbake i mål. Det Alvbåge har vist hittil har vært helt ordinært. Med Sayouba har vi hvertfalll potensielt en matchvinner. Dessverre også potensielt en som kan ødelegge matchen... Men Sayouba er her mest sannsynlig neste år så da er kamper som dette gull verdt for utviklingen.

 

Ellers blir det vel Skogseid og MMS i midtforsvaret?

 

Jeg synes og El-Amrani kan starte på bekostning av Hernandez. Hernandez er litt for heit i toppen og gjør mange rare valg. El-Amrani har hatt mange gode innhopp og fortjener å starte nå.

 

Naturligvis Kassi inn hvis han er frisk på bekostning av Gyasi. Hvis han fortsatt er skadet kan godt de samme offensive starte. Håper og Sæter er frisk til denne kampen. Ohi er vel dessverre urealistisk, men får såklart startplass hvis et lite mirakel skjer.

Enig i det meste her, men hvis Kassi spiller OMS så er vel Sæter på benk uansett siden Lumanza og Hugo er bankers på anker-posisjonene. Nije og Brochmann på hver sin kant er vel også ganske opplagt.

Ellers ville jeg vurdert å gi Daniel G en mulighet igjen på venstrebacken. Jeppe har egentlig ikke bevist i det siste at det var riktig å sette ut Daniel etter den fine perioden hans.

 

Funker ikke Boli så håper jeg Pedersen kommer inn allerede i pausen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ohi er vel dessverre urealistisk, men får såklart startplass hvis et lite mirakel skjer.

 

Når han trente med laget nå på fredag er det vel ikke urealistisk å være klar til kamp 9 dager senere?

 

Hadde ikke fått med meg det. Hvis han er i full trening er det vel ganske realistisk at han starter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kassi er etter det jeg har hørt ute resten av sesongen.

Så kjipt. Har vært av våre bedre i år.
Ouch ... hva sliter han med?
Skulder ute av ledd i følge en kompis som trener med gutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Kassi er etter det jeg har hørt ute resten av sesongen.

Så kjipt. Har vært av våre bedre i år.
Ouch ... hva sliter han med?
Skulder ute av ledd i følge en kompis som trener med gutta

Det hørtes rart ut, må være noe mer enn en skulder ute av ledd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulder ut av ledd har forskjellig alvorlighetsgrad. Mange faktorer som spiller inn på rekonvalenstid.

Om det ikke er skade på omliggende strukturer eller avrevet ligament eller feste er det ca 5-7 dager imobilisering! Som fotballspiller som ikke bruker armen er det også mange forskjellige ortoser en kan bruke!

 

Så jeg står fortsatt ved at det å være ute for resten av sesongen for en skulder ute av ledd høres rart ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Om det ikke er skade på omliggende strukturer eller avrevet ligament

Vet vi det da? Han spilte jo lenge etterpå, skulle vært tatt rett av.

 

 

Det skjedde vel på en trening

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Om det ikke er skade på omliggende strukturer eller avrevet ligament

Vet vi det da? Han spilte jo lenge etterpå, skulle vært tatt rett av.

Nei det vet vi ei, men det som blir diskutert er en klassisk skulder ut av ledd! Har han noen av de tingene regner jeg med han er operert per nå, eller venter på en operasjon

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Om det ikke er skade på omliggende strukturer eller avrevet ligament

Vet vi det da? Han spilte jo lenge etterpå, skulle vært tatt rett av.

Det skjedde vel på en trening

Det så veldig ut som han fikk den ut av ledd mot Sarpsborg også, men såvidt jeg husker hadde vi da brukt opp alle byttene. Husker heller ikke om han ble tatt av banen uten å komme inn igjen, eller om han fortsatte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser laget trener på kunstgress i dag. Burde vel helst trent på gress før Lerkendal, tåler ikke Nadderudmatta dette?

Vi har vel vunnet ganske mange kamper på naturgress tross manglende trening på underlaget tidligere i år. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Rosenborg-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...