Gå til innhold

Årets viktigste spiller - 2017


Petter
 Del

Anbefalte innlegg


STEM PÅ ÅRETS VIKTIGSTE SPILLER I 2017
pimp-my-kasse.png

Tradisjonen tro deler Stabæk Support ut en kasse øl på sesongens siste hjemmekamp til årets viktigste spiller.

Avstemningen for Stabæk Fotball Herrer er nå åpen, hvem synes du fortjener kassa i år?

Logg deg inn på medlem.stabaek.no og følg linken til avstemningen for å avgi din stemme.

 

Her finner du liste over tidligere vinnere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var vanskelig i år med flere gode kandidater, foruten de til tider sensasjonelt gode lokale unggutta som Slum nevner; assistentkongen Luc og toppscoreren Ohi. Falt imidlertid ned på Jonathan, etter et innspill her på forum som traff meg. Jonathan er en klassespiller med sjeldent vakre og sterke kjærlighetserklæringer til klubben. Stemmen er gitt på bakgrunn av hans prestasjoner på banen denne sesongen ( hvem glemmer vel for eksempel ikke kampen mot LSK når hele kampens karakter ble endret når han måtte ut). Det talte også til hans fordel at han kanskje vil kunne bli enda mer motivert, enda tryggere på seg selv og enda mer dominerende neste år når han vet han er så elsket av fansen at han ble den stolte eier av den prestisjefulle kassa

Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skal mye til å se forbi ligaens toppscorer når han spiller for et lag på nedre halvdel. Ohi er det åpenbare valget.

 

Hache - god utvikling, men vi har sluppet inn voldsomt med mål. Stopperne må ta sin del av ansvaret for det.

Vetlesen - årets gjennombrudd? Selvsagt. Men langt fra årets viktigste spiller.

Lumanza - variabel, strålende på sitt beste. Å gi priser for at spillere skal få lyst til være her neste år er helt feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vetlesen, Ohi og Lumanza er de tre som har utmerket seg. Valget faller på en 17 åring som har imponert stort og har bekledd en roller som ofte krever hår på brystet. Han gir seg ALDRI har enorm motor og er nok et av de største talentene vi har fostret. Han har et internasjonalt snitt i spillet sitt så vi får bare håpe vi har han i et par år til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ganske utrolig at vi på 18 utdelinger ikke har gitt prisen til samme spiller to ganger.

 

Min stemme i år går nok til Hanche eller Hugo.

Selv om to tidligere vinnere fortsatt er i troppen sitter jeg med følelsen av at vi får en nittende spiller som får kassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk er klubben hvor kassa godt kan havne hos en spiller som ikke er gammel nok til å drikke den

Ada Hegerberg fikk en kasse julebrus i 2012, så det ville ikke vært første gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min stemme går til Ohi. Hadde det ikke vært for han hadde vi hatt beina godt plantet nedi i nedrykkstriden. I tillegg har han skapt mye blest og liv rundt klubben med å være et positivt tryne i media. En spiller som nesten var helt ute i av klubben ifjor - til å fornye eliteseriekontrakten vår to år på rad ( Kvaliken ifjor, toppscorer i år). Derfor fortjener han å bli årets viktigste spiller 2017.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ohi som ligaen toppscorer kan ikke forbigås.

 

Av Lumanza og Hugo er det kulest at Hugo har levert som han har gjort, men i 2017 har Lumanza vært den viktigste av dem. Hvem som er viktigste neste år får tiden vise, og i hvilken europeisk toppklubb Hugo spiller i i 2019 er uvisst. Men kasse går ikke på potensial. Den går på nåtid.

 

(At kassa i 2008 gikk til Keller må vel settes på kvoten for å ikke se skogen for bare trær.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min stemme går til lumanza. Vanskelig valg, men han får min stemme pga at han kan styre hele kampen alene som nevnt over. Og vi har stort sett blitt dårligere hver gang han har gått av eller ikke spilt. Stod mellom han og Ohi for meg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gå'kke an å gi kassa til en forsvarsspiller i år? (har sett både Hanche og Morten foreslått) Det er det offenstive som har holdt oss i live i år. Med Vålerengakampen som et eksempel satt på spissen - til tross for at vi dominerer spillet, klarer vi å slippe inn to mål, men med mål som Ohis fullstendig egenproduserte førstemål i den kampen, kom vi opp på hesten igjen og vant til slutt komfortabelt. Eller ta reduseringen borte mot S08 i kampen etter. Herregud for en pasning fra Lumanza opp til Boli. Smekker vekk fire mann på en gang og legger en perfekt gjennombruddspasning over halve banen.

 

 

Jeg er med på at det ikke er helt selvsagt, men de to store på laget i år har uten tvil vært Ohi og Lumanza. Plukk vekk de to, og vi hadde garantert rykket ned i år. Tror jeg venter litt og ser an om Ohi faktisk ser ut til å klare å bli toppscorer, vi har vel fram til Sogndalkampen?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Facts er grisekjedelig. I tillegg er det mange faktorer som spiller inn, som feks motstander. Men likevel artig å ta en titt på hvor mange poeng vi har tatt i snitt i de kampene spillerne har startet. Jeg har ikke tatt med kamper der de har kommet inn. (Da vil jo antall minutter + stilling når de kommer inn ha veldig mye å si) I de kampene de har blitt tatt av, hadde det kanskje vært mer interessant å se på stillingen da de forlot banen, men det gadd jeg ikke.

 

Utenom vår ubeseirete El-Amrani, som snitter på 3 poeng den kampen han startet, er det noen som tør å gjette hvordan topp 5 ser ut? Kan røpe at det er én spiller som topper den listen, foran fire andre som alle har like mange poeng i snitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Facts er grisekjedelig. I tillegg er det mange faktorer som spiller inn, som feks motstander. Men likevel artig å ta en titt på hvor mange poeng vi har tatt i snitt i de kampene spillerne har startet. Jeg har ikke tatt med kamper der de har kommet inn. (Da vil jo antall minutter + stilling når de kommer inn ha veldig mye å si) I de kampene de har blitt tatt av, hadde det kanskje vært mer interessant å se på stillingen da de forlot banen, men det gadd jeg ikke.

 

Utenom vår ubeseirete El-Amrani, som snitter på 3 poeng den kampen han startet, er det noen som tør å gjette hvordan topp 5 ser ut? Kan røpe at det er én spiller som topper den listen, foran fire andre som alle har like mange poeng i snitt.

Kan faktisk tenke meg at Ba topper, men det er nok litt "out there"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Facts er grisekjedelig. I tillegg er det mange faktorer som spiller inn, som feks motstander. Men likevel artig å ta en titt på hvor mange poeng vi har tatt i snitt i de kampene spillerne har startet. Jeg har ikke tatt med kamper der de har kommet inn. (Da vil jo antall minutter + stilling når de kommer inn ha veldig mye å si) I de kampene de har blitt tatt av, hadde det kanskje vært mer interessant å se på stillingen da de forlot banen, men det gadd jeg ikke.

 

Utenom vår ubeseirete El-Amrani, som snitter på 3 poeng den kampen han startet, er det noen som tør å gjette hvordan topp 5 ser ut? Kan røpe at det er én spiller som topper den listen, foran fire andre som alle har like mange poeng i snitt.

Tror det er en quiz tråd ett eller annet sted på blaa fora ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Facts er grisekjedelig. I tillegg er det mange faktorer som spiller inn, som feks motstander. Men likevel artig å ta en titt på hvor mange poeng vi har tatt i snitt i de kampene spillerne har startet. Jeg har ikke tatt med kamper der de har kommet inn. (Da vil jo antall minutter + stilling når de kommer inn ha veldig mye å si) I de kampene de har blitt tatt av, hadde det kanskje vært mer interessant å se på stillingen da de forlot banen, men det gadd jeg ikke.

 

Utenom vår ubeseirete El-Amrani, som snitter på 3 poeng den kampen han startet, er det noen som tør å gjette hvordan topp 5 ser ut? Kan røpe at det er én spiller som topper den listen, foran fire andre som alle har like mange poeng i snitt.

 

 

Hvis du beregner standardavviket/usikkerheten på tallene dine, vil jeg være villig til å kalle det "facts".

 

 

Ellers blir det litt som "Denne sesongen scorer allltid Stabæk i bortekampen hvis jeg ser den på Onkel Blaa og kommer etter kampstart". Det påvirker selvfølgelig kamputfallet hvilke spiller som er på banen (i motsetning til hvor jeg ser kampen), men det er også såpass med tilfeldigheter i den enkelte kamp, at man med veldig lite tallgrunnlag kan se mønstre som kun er tilfeldige.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sa mannen som ville ha nedrykksestimatene ned på tusendedelen ;-)

 

Men joda, jeg er helt enig. Facts var i denne meningen ment som "tall", ikke som fasit på at den som har flest snittpoeng i startete kamper nødvendigvis har vært den beste spilleren.

 

Det er helt riktig at Ba har best score på dette, med 1,6 poeng i snitt de kampene han har startet.

 

Deretter kommer en kvartett med Ohi, Sayouba, Kassi og Granli (6 kamper) med 1,5 poeng i snitt.

 

Nederst ligger Singh og Nimely som tapte alle kamper de startet, deretter Sæter og Hernandez.

 

Av de som har spilt mange kaner er Brochmann og Njie nederst med hhv 1,31 og 1,29 poeng i snitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æsj, jeg hadde tenkt å stemme på Lumanza siden Ohi ikke har scoret i det siste, men han var jo ute i to kamper, og deretter en steintøff batalje på Lerkendal hvor vi ikke akkurat skal forvente goal. Før han ble skadet hadde han 8 mål på de siste 10 kampene, og han har fortsatt flere mål per kamp enn "toppscorer Bendtner": 17 mål på 25 kamper er bedre enn 18 på 27.

 

Med unntak av Dios drøyt halve sesong må dette være det beste siden Nannskogs dager (før TA). Og da hadde han tross alt Norges beste offensiv i ryggen, så det er kanskje ikke like imponerende?

 

Jeg bestemmer meg herved for å stemme på Lumanza neste år (med mindre noe helt han forsvinner eller blir skadet) og gir min stemme til Ohi i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Årets viktigste spiller - 2017
×
×
  • Opprett ny...