Gå til innhold

Stallen 2018


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Dette er jo antitesen til det Bradley drev med, blir interessant å følge utviklingen og ikke minst publikumstallene.

Eller sagt på en annen måte; dette er i henhold til klubbens strategi. ??
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keeper:


Sayouba

Lillevik Kjellevold

Marius Ulla - ny fra jr avd fra 01.07


Forsvar:

Moe
Hanche-Olsen
Granli
Skogseid

Renå Olsen

Hernandez

Pignatel Jenssen - ny fra jr avd

Strømnes - ny

Midtbane:

Østvold

Bohinen
Kassi
Njie
Brochmann

Gyasi

Vetlesen

Sæter

Tao

Brynhildsen

Børkeeiet - ny fra jr avd

Ovenstad - ny

Angrep:

Ohi
Boli

Geelmuyden

Agouda - ny

Ut - på lån:

Mauritz-Hansen - Strømmen ut sesongen

Ut:

Alvbåge

Rubio Rubin

Ødegård

Skjønsberg

El Amrani

Lumanza

Pedersen

Race

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje litt mye å hevde at Bradley ikke hadde klubbens "ve og vel i tankene" - det som var bra for oss var bra for ham også, hvertfall på kort sikt.

 

Men det er helt klart deilig med en trener med langsiktige planer her i klubben...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kommer aldri til å tenke noe annet enn at det har vært helt fantastisk at Bradley har vært i Stabæk. Og om vi blir klubben som alltid skal tenke langsiktig og bare satse på egne unge spiller fra Bærum og Oslo vest, vel så er ikke det den åpne klubben som kan gjøre overraskende ting og som vi elsker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje litt mye å hevde at Bradley ikke hadde klubbens "ve og vel i tankene" - det som var bra for oss var bra for ham også, hvertfall på kort sikt.

 

Men det er helt klart deilig med en trener med langsiktige planer her i klubben...

Kan jo være at man spisser litt, når man blir møtt med slikt infantilt nonsence som over her ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett har Bradley relativt lite å gjøre med stallen for 2018. Så vidt meg bekjent er han verken en del av den, eller har noe å si på hvem som er her. Foreslår at vi lar Bradley ligge, og overser framtidige sleivspark fra Ringo mot ham - de fleste av oss har for lengst flagger våre tanker om hans virke som trener i Stabæk.

 

Jeg har et godt håp om at denne stallen skal kunne bite fra seg etter hvert. Er mest spent på hvor lang tid det tar før vi får satt 11ern, om Ola og Hugo klarer å holde nivået fra i fjor, og ikke minst hvilke nye unggutter som tar det store steget opp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har vært tøft

Fotball. Marius Østvold (20) har vært gjennom et skademareritt som Stabæk-spiller. Nå kan han være på vei til Lyn.

Tor Bjørnar Holmlund

 

MYE SKADET: Marius Østvold har slitt med skader, og har ikke spilt fotball på ett og et halvt år. Nå er han på vei tilbake. Og på vei til Lyn. FOTO: KARL BRAANAAS

Det er klart det har vært tøft. Det er ikke noe gøy å se andre spille fotball når du selv ikke kan være med, sier Stabæk-spilleren Marius Østvold.

Karrieren så ut til å gå rett til himmels. Han hadde signert proffkontrakt med klubben og rakk å debutere i eliteserien mot Start 29. mai 2016. Han hadde også aldersbestemte landskamper for Norge.

Men så fikk karrieren en bråstopp. Den 15. juni 2016 var Stabæk på treningsleir i Sverige. Ute på naturgresset fikk Østvold en vridning i kneet. Diagnosen var et ødelagt korsbånd.

Selvfølgelig er det bittert. Jeg var på G18-landslaget og alt. Jeg var en bedre fotballspiller da, enn det jeg er nå, sier han.

Men han bet tennene sammen og trente seg opp igjen. Bare for å få en ny nedtur da han kom tilbake. I juni i 2017 måtte han opereres i begge leggene på grunn av belastningsskader.

Det har vært mye opptrening og smerte i jobben med å komme tilbake. Og kjedelig. Opptreningen etter en slik skade er ekstremt kjedelig, sier han.

Han sier selv at han har fått god oppfølging i Stabæk. Han trekker frem støtten både fra klubb og medspillere.

Alltid vært Lyn-tilhenger

Men nå er 20-åringen endelig på vei tilbake som fotballspiller. I litt over en uke har han trent med 3. divisjonsklubben Lyn. I løpet av noen få dager skal han spille en treningskamp for Oslo-klubben, og vurdere et utleie til klubben.

Stabæk støtter meg hvis jeg velger den løsningen. Det viktigste for meg er å komme tilbake i full trening. Det å trene med A-laget til Stabæk vil uansett være for tøft for beina mine i en periode.

Å få spille for Lyn blir uansett stort for ham.

Selv om jeg vokste opp i Porsgrunn, har jeg alltid vært en Lyn-tilhenger. Jeg kommer fra en Lyn-familie, sier han. Han har vært i Stabæk siden han var 13 år og har kontrakt med Stabæk ut 2018-sesongen. Hva som skjer etter det, vet han ikke. Han har uansett ikke gitt opp drømmen om å leve av fotballen.

Jeg er bare 20 år. Jeg har mange år igjen som fotballspiller. Det er mange som har kommet tilbake etter slike skader, sier Østvold.

Inge André Olsen er sportslig leder i Stabæk, Han sier at de støtter spilleren i hans valg, og at det viktigste er at han får spilletid.

Vi er åpen for de løsninger som er best for Marius, sier Olsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå ble jeg skikkelig lei meg. Et helt fantastisk talent. Håper virkelig han finner formen i Lyn og kanskje kommer han tilbake hvis helsa holder. Stå på og håper du er tilbake på Nye Nadderud

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det der er bare deprimerende å lese.

 

Ikke bare. Artiklen forteller også om en klubb som tar godt vare på sine egne, også i motgang. Det får vi ta med oss som positivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Det der er bare deprimerende å lese.

Ikke bare. Artiklen forteller også om en klubb som tar godt vare på sine egne, også i motgang. Det får vi ta med oss som positivt.

Joda. Var mer det å lese hvordan skaden har påvirket ham.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Flere kjemper for sin egen fremtid

TRAVEL: Sportslig leder i Stabæk, Inge André Olsen (t.v.). Her sammen med Mande Sayouba (midten) og Luc Kassi.FOTO: TOR BJØRNAR HOLMLUNDI DET BLÅ: Åtte av Stabæks spillere står uten kontrakt neste år. I tillegg er Martin Rønning Ovenstad (øverst til venstre i blått), Xin Zhou og Yiming Zheng (ytterst til høyre i blått) ferdig om få dager, når utlånene deres er ferdige. Zhou og Zheng har ikke spilt et eneste minutt for Stabæks a-lag.FOTO: STABÆK MEDIA

TRAVEL: Sportslig leder i Stabæk, Inge André Olsen (t.v.). Her sammen med Mande Sayouba (midten) og Luc Kassi.FOTO: TOR BJØRNAR HOLMLUND

Fotball. Åtte i Stabæk-står uten kontrakt for sesongen 2019. Tre spillere forsvinner veldig snart samtidig nærmer klubben seg forsterkninger.

Erik Sergio Auklend

Foran 2018-sesongen hadde Stabæk flere spillere på kontrakt enn på lenge. Situasjonen blir trolig annerledes før sesongen 2019. Hele åtte spillere i førstelagstroppen står uten kontrakter neste år. Blant dem er viktige spillere som målvakt Mande Sayouba (25), Daniel Granli (24), Jeppe Arctander Moe (22) og danske Tonny Brochmann (27).

Jeg forsøker å ha fokus på det vi skal gjøre på banen, men du merker jo at kontraktssituasjonen ligger i bakhodet hele tiden. Du vet ikke hva som skjer. Jeg liker prosjektet her i Stabæk, og avviser ikke at jeg blir her, sier Brochmann, som likevel innrømmer at en ny utfordring kan friste ham bort.

Det kan kanskje skje nå, gitt alderen min. Dukker det opp en mulighet for eksempel i Danmark, skal jeg ikke si at det ikke er interessant, sier dansken.

Stabæk er hjemmet mitt. Det er her jeg har utviklet meg som spiller, sier Sayouba.

Olsen: Vurderer prestasjon

Stabæks sportslige leder, Inge André Olsen, forteller at klubben er i gang med samtaler med enkeltspillere i a-lagstroppen.

Det er liten tvil om at flere av navnene på bosman-listen spiller for fremtiden sin i Stabæk den kommende tiden.

Det vi ser på er hva spillerne som er på utgående kontrakter har bidratt med i 2018. Vi kan ikke betale store summer til spillere som enten ikke spiller, eller ikke leverer. Hvis Ohi (Omoijuanfo) var på utgående kontrakt, hadde vi strukket oss langt for å beholde ham, naturligvis. Men det samme gjelder ikke for spillere som ikke produserer målpoeng og som har vært skadet hele vårsesongen. Det påvirker deres verdi når vi skal forhandle fotball er ferskvare, sier Olsen. Han bekrefter at Stabæk har tilbudt nye kontrakter til noen av spillerne.

De er i ulike situasjoner, som gjør at de tar ulike vurderinger på

om de vil godta våre tilbud, sier Olsen.

Av bosman-spillerne i Stabæk har hverken Moussa Njie, Håkon Skogseid, Emil Bohinen eller Tao Hongliang spilletid i eliteserien i år.

Jeg er fortsatt ung, og stresser ikke. Målet er å vise seg frem for Stabæk 2 og få nye muligheter. Jeg føler at jeg har noe på førstelaget å gjøre, sier Bohinen.

Finsikter spillere

Åtte dager gjenstår til 30. juni. Da kan åtte Stabæk-spillere begynne samtaler med andre norske klubber, uten at Stabæk kan forvente penger tilbake ved en overgang.

Når det gjelder overganger, åpner vinduet for profesjonelle spillere i Norge 19. juli, og stenger 15. august. Olsen forteller at Stabæk er i konkrete forhandlinger med nye spillere.

Vi ønsker å ha disse klare før vi starter opp med eliteseriekamper igjen i august. Vi snakker både med spillere som står uten og som har kontrakt andre steder. Vi ser primært etter spillere som skal skjerpe konkurransen om plasser i startoppstillingen, sier Olsen.

Trener Toni Ordinas mener en oppfriskning trengs i sommer.

Vi trenger nye ansikter inn, som skjerper konkurransen og mentaliteten i gruppen, når vi tar poeng og tabellsituasjon i betraktning, sier han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foran 2018-sesongen hadde Stabæk flere spillere på kontrakt enn på lenge. Situasjonen blir trolig annerledes før sesongen 2019. Hele åtte spillere i førstelagstroppen står uten kontrakter neste år. Blant dem er viktige spillere som målvakt Mande Sayouba (25), Daniel Granli (24), Jeppe Arctander Moe (22) og danske Tonny Brochmann (27).

 

Å forlenge med disse må da være en no-brainer, sett fra vår side? Klart vi ønsker å ha med disse videre. Samtidig tror jeg ikke de drukner i bud fra andre klubber heller, så spillerne bør vel også være interessert i å få avklart framtida si noen år framover?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, Jeppe har ikke akkurat sett ut som en som spiller for å få ny kontrakt.

Jeppe får kontrakt ikke tenk på det, Så rævva han har spilt iår, og blir aldri satt ut av laget er en skam. Så få assist over 1 1/2 sesong og tar så og si alt av dødballer er skremmende, det ser flott ut når han skrur men ja...presisjon ?

 

Men så lenge faren er faren, så erre fast plass og ny kontrakt i vente....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vel, Jeppe har ikke akkurat sett ut som en som spiller for å få ny kontrakt.

Jeppe får kontrakt ikke tenk på det, Så rævva han har spilt iår, og blir aldri satt ut av laget er en skam. Så få assist over 1 1/2 sesong og tar så og si alt av dødballer er skremmende, det ser flott ut når han skrur men ja...presisjon ?

 

Men så lenge faren er faren, så erre fast plass og ny kontrakt i vente....

 

 

Så nå er vi nede på det nivået, ja. Å antyde at han spiller pga faren er å diskreditere alle i klubben med sportslig ansvar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Vel, Jeppe har ikke akkurat sett ut som en som spiller for å få ny kontrakt.

Jeppe får kontrakt ikke tenk på det, Så rævva han har spilt iår, og blir aldri satt ut av laget er en skam. Så få assist over 1 1/2 sesong og tar så og si alt av dødballer er skremmende, det ser flott ut når han skrur men ja...presisjon ?

 

Men så lenge faren er faren, så erre fast plass og ny kontrakt i vente....

Så nå er vi nede på det nivået, ja. Å antyde at han spiller pga faren er å diskreditere alle i klubben med sportslig ansvar.

Er det deg Espen? ... spøk til side ... synes det er etbetimelig spørsmål ... Jeppe har vært urovekkende svak hele sesongen ... med avsindig mange pasninger med feil adresse ...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Vel, Jeppe har ikke akkurat sett ut som en som spiller for å få ny kontrakt.

Jeppe får kontrakt ikke tenk på det, Så rævva han har spilt iår, og blir aldri satt ut av laget er en skam. Så få assist over 1 1/2 sesong og tar så og si alt av dødballer er skremmende, det ser flott ut når han skrur men ja...presisjon ?

 

Men så lenge faren er faren, så erre fast plass og ny kontrakt i vente....

Så nå er vi nede på det nivået, ja. Å antyde at han spiller pga faren er å diskreditere alle i klubben med sportslig ansvar.

Er det deg Espen? ... spøk til side ... synes det er etbetimelig spørsmål ... Jeppe har vært urovekkende svak hele sesongen ... med avsindig mange pasninger med feil adresse ...

Kjempeflott! Stable ned de unge spillerne våre. Kast dem ut, alle som en. Alle våre spillere har vært svake, men det kan ha noe med spillestilen (eller mangel på sådan) å gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Normalt vil han nok snarere ligge dårlig an, all den tid ting må forsvares mot akkurat sånne kommentarer. Hadde vi kunne sløst bort en årslønn på han uten at noen merket det, så kanskje. Men i vår situasjon blir ikke det der noe problem for andre enn Jeppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At han får spille forundrer meg ikke, vi har jo ikke andre venstrebente alternativer der.

Må det være et venstrebeint alternativ fordi det er venstre back-plassen ?

 

Se på Daniel, hadde aldri trodd han skulle overaske så utrolig bra med å bli omskolert, hadde noen andre fått prøvd seg på venstre-backen kunne de ha overasket å, men når ingen andre får prøve seg så ja.....finner vi aldri ut...

 

Og så må folk slutte å være så jævli hårsåre her, at en relasjon som dette i arbeidslivet dras opp er helt normalt i arbeidslivet generelt, men ikke i fotallen ? ikke i vårt kjære Stabæk ? Dette er som nevnt aller verst for Jeppe sjøl, veit også at jeg selv hvis kunne påvirke noe for min egen sønn så hadde jeg gjordt hva som helts for han glatt !, er det unormalt ?

 

Men håper best av alt at han løfter seg skikkelig inakken og beviser at fortjener plass, er mye potensial i gutten....

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er også veldig skuffet over det Jeppe har fått til med innleggsfoten sin i år, men at det er "en skam" at en spiller som var så god i fjor fortsatt får en del sjanser i år er jo bare helt bak mål å påstå, og sier for meg ganske mye om nissen som framsetter påstanden. Dette med korrupsjonen angående hvem som får plass på laget er jo ikke verdig en kommentar engang. Flott med frisk debatt her inne, men det er ikke forbudt å tenke seg om før man trykker på "Post".

 

Angående alternativer så har det vel ikke akkurat vært flust av topp forsvarsspillere som har holdt benken? Strømnes fikk prøve seg og falt gjennom, Hanche feilet grovt i flere kamper, men er vel nå på vei inn i førsteelleveren som back igjen. Backen Granli har jo fått prøvd seg på midtstopperplass (i mangel av bedre alternativer) og har gjort sine saker godt i de posisjonen. Skogseid har vel gått skadet hele tida. Hernandez har fått prøvd seg en del på backen, og vist at han vel egentlig er bedre litt lenger fram på banen. Hvem er alle disse spillerne som ikke har fått prøvd seg i forsvaret fordi Jeppe har "hatt klippekort" på backplassen? Det må vel være talentene Renå og Pignatel? Er vel ikke akkurat noen skandale at ingen av dem er i førsteelleveren?

 

Den gutten kommer sterkt tilbake igjen, det er jeg sikker på, og jeg er altså ikke slekt med ham.... ;)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stallen 2018
×
×
  • Opprett ny...