Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Sogndal


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


 

Er det en lege i salen? Det kan neppe være særlig bra for musklene å spille i shorts og kortermet når det er så kaldt? Greit nok, man skal være mann og sånt, men om det går på bekostning av prestasjoner eller skaderisiko?

Støttes. De går jo ikke langrenn i shorts og t skjorte i dag.
Sånn til info er det flere langrennsløpere som går i bare bokser/undertøy under kondomdress helt ned til rundt 5 minus!

Så å spille i strømper til over knær og shorts er vel ikke noe big deal.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Ohi får ta et straffespark er helt utrolig. Helt skandaløst dårlig coaching av Ordinas. Skulle vært er klart nei før kamp. Statistikken tilsier at han burde holdt seg i egen 16 når vi får straffespark. Skulle aldri spilt 90 heller. Helt fjoråret på han. Koster oss 2 poeng Idag.

Endret av bølla
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig irriterende med straffebommen. Der røyk 6 plassen med stor sannsynlighet.

Tror Sogndal med kniven på strupen slår et Enga uten noe å spille for. Vinner vi i Stavanger tar vi 6.plassen

 

Forhåpentligvis vil Viking avslutte dette oppholdet i ES med finspill og ikke med å spille rævvafotball mtp å få tilskuere neste år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig irriterende med straffebommen. Der røyk 6 plassen med stor sannsynlighet.

 

Tja. Vi måtte vel uansett slått Viking i siste, så største forskjellen er at den nå ryker om Enga også slår Sogndal borte. Jeg holder Sogndal som favoritti den kampen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt uforståelig at Sogndal, som ligger på direkte nedrykk, begynner med uthaling av tid på 1-1, et resultat som gjør at de blir på samme plass - direkte nedrykk. Makan til defensiv innstilling, de er nå avhengig av hjelp fra Aalesund i siste runde for å unngå direkte nedrykk, et Aalesund som selv kjemper for å overleve. Forstå det den som kan!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På bakgrunn av det de viste idag håper jeg Sogndal rykker ned. De hadde ingen fotballspillere på laget, og var følgelig ikke interessert i å spille fotball, og selv ikke når de kom under flyttet de fram folk. Trist for fotballen når de likevel tar poeng. Stabæk må ta sin del av skylden for at det ble sånn naturligvis. Må vel ha vært noe sånt som 75% ballinnehav, men når vi ikke søker å få ball og spillere inn i boksen for å få mål, selv om Sogndal har parkert bussen, så blir det vanskelig. Til tross for at vi dominerte kampen fullstendig, så skapte vi utrolig lite. Historien hadde naturligvis blitt en helt annen hvis Ohi hadde tenkt på noe annet enn toppscorertittelen når han tok straffen. Edit: whoscored skriver i sine stats at Stabæk hadde 81% balleinnehav

Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er helt uforståelig at Sogndal, som ligger på direkte nedrykk, begynner med uthaling av tid på 1-1, et resultat som gjør at de blir på samme plass - direkte nedrykk. Makan til defensiv innstilling, de er nå avhengig av hjelp fra Aalesund i siste runde for å unngå direkte nedrykk, et Aalesund som selv kjemper for å overleve. Forstå det den som kan!

 

Reagerte på det samme før vårt mål. Så ut som planen var å holde inn 0-0. Tok kun de mest åpenbare kontringene, absolutt ingen risiko i bildet.

 

Forøvrig - de trenger vel hjelp fra Strømsgodset, som selv kjemper om medalje, ikke fra Aalesund ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Synes det er helt uforståelig at Sogndal, som ligger på direkte nedrykk, begynner med uthaling av tid på 1-1, et resultat som gjør at de blir på samme plass - direkte nedrykk. Makan til defensiv innstilling, de er nå avhengig av hjelp fra Aalesund i siste runde for å unngå direkte nedrykk, et Aalesund som selv kjemper for å overleve. Forstå det den som kan!

 

Reagerte på det samme før vårt mål. Så ut som planen var å holde inn 0-0. Tok kun de mest åpenbare kontringene, absolutt ingen risiko i bildet.

 

Forøvrig - de trenger vel hjelp fra Strømsgodset, som selv kjemper om medalje, ikke fra Aalesund ;)

Hehe, ja selvsagt, litt upresist fra min side der

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Synes det er helt uforståelig at Sogndal, som ligger på direkte nedrykk, begynner med uthaling av tid på 1-1, et resultat som gjør at de blir på samme plass - direkte nedrykk. Makan til defensiv innstilling, de er nå avhengig av hjelp fra Aalesund i siste runde for å unngå direkte nedrykk, et Aalesund som selv kjemper for å overleve. Forstå det den som kan!

 

Reagerte på det samme før vårt mål. Så ut som planen var å holde inn 0-0. Tok kun de mest åpenbare kontringene, absolutt ingen risiko i bildet.

 

Forøvrig - de trenger vel hjelp fra Strømsgodset, som selv kjemper om medalje, ikke fra Aalesund ;)

 

De trenger bare å tape med færre mål enn AaFK, så holder de seg. God strategi

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje litt teit å komme med dagen etter Mortens flotte avskjed, men men:

 

Jeg veit at mange ikke liker han «gamle» speakeren. Og sant nok, det blir mye rot med uttale, faste uttrykk osv. Men han «nye» (de har vel bytta litt på i år) blir alt for nøytral og helt feil for meg. Skryt av «coaching i verdensklasse» hos motstanderen, konsekvent omtale av en konkurrent med kallenavn (Godset), og en annen med «kul» Oslo Øst-uttale i stedet for den mer korrekte (Vaalerengens Idrætsforening), pluss at han satte på feil låt ved scoringa, blir helt feil for meg. Hørtes mer ut som en TV-kommentator enn en Stabæk-entusiast.

 

Slengbemerkninger som den i kampen sist er kanskje ikke i henhold til reglene til NøFF, men det driter jeg i; oppgaven til speaker er å oppildne HJEMMEfans og -spillere på en humørfylt måte i tillegg til å gi god informasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han "nye" heter forøvrig Richard Jansen og er sportssjef og speaker for damene, vært det siden 2009.

 

Jeg har egentlig bare to ting å utsette på gårsdagens speakerjobb, "coaching i verdensklasse"-kommentaren og den konstante masinga om å stemme på banens beste. Det siste gjelder jo begge, så det er antagelig et pålegg fra klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sogndal valgte helt riktig plan for denne kampen, vi får gi dem det.

 

Resultatmessig var det akkurat det de trengte. Nå trenger de bare å gjøre det bedre mot Enga enn det Aalesund får til mot et medaljejagende Godset som har vunnet 8 kamper på rad. Ta med at om Sarpsborg tar ledelsen mot Molde, vil Godset trenge å vinne med 3-5 mål for å gå forbi Molde og sikre bronsen.

 

(Det som er kjipt for oss her, er at om Godset tar ledelsen med 3 mål mot Aalesund, kan det hende Sogndal er smarte nok til å ri inn et 0-1 tap, noe som gjør at vi ikke har mulighet til å passere Enga.)

 

Kampmessig var det også en god plan. De visste at vi er farligst når vi får satt fart og har litt mer rom. Samtidig er vi svakest når det blir slått tilfeldige baller inn i feltet. Det siste kan de like gjerne gjøre ved å kælke langt, eller kjøre den klassise Flo-varianten slik de gjorde på målet. (Det var virkelig etter læreboken. Heading inn i bakrom, innlegg foran mål uten engang å se om det var noen der, og en "Leo" som kom løpende inn og ble truffet på rett sted til rett tid.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at Sogndals mål var etter læreboka, men herregud for en trist situasjon man er i når man ikke tør annet enn å ri inn en uavgjort og satse på at andre resultater går riktig vei. Tenk hvis Aalesund hadde tatt ledelsen i Sarpsborg. Hvordan hadde Sogndal reagert da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen video av hyllesten etter kampen noe sted? Så et kort snutt på VG, men var ikke så mye av feltet der. Hadde vært kult å se hvordan det så ut fra banen.

 

Jeg har masse. Men skal heller lage noe litt forseggjort av det enn å bare legge det ut i dag :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han "nye" heter forøvrig Richard Jansen og er sportssjef og speaker for damene, vært det siden 2009.

 

Jeg har egentlig bare to ting å utsette på gårsdagens speakerjobb, "coaching i verdensklasse"-kommentaren og den konstante masinga om å stemme på banens beste. Det siste gjelder jo begge, så det er antagelig et pålegg fra klubben.

 

Det var jeg ikke klar over. Da stiller det seg jo i et litt annet lys. Kjente han ikke igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han nye er hundre ganger bedre enn han forrige. Han kjenner klubben svært godt, vet hva spillerne heter - også de nye som kommer på løpende bånd fremover, han har humor, men kan sikkert skape mere stemning etterhvert. Håper han fortsetter.

Hørtes for meg ut som om han hadde litt problemer med etternavnet til Moussa. Går ut fra at korrekt uttale er ndjai ikke njie som det hørtes ut som ham sa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Han nye er hundre ganger bedre enn han forrige. Han kjenner klubben svært godt, vet hva spillerne heter - også de nye som kommer på løpende bånd fremover, han har humor, men kan sikkert skape mere stemning etterhvert. Håper han fortsetter.

Hørtes for meg ut som om han hadde litt problemer med etternavnet til Moussa. Går ut fra at korrekt uttale er ndjai ikke njie som det hørtes ut som ham sa.

Liker han "nye" jeg, han bringer humor!

Er enig at det er noen mangler, f.eks. måten han ropte vår målskårer på, men de er lette å rette. Tror at hvis han er mottakelig for innspill, vil han kunne bli ordentlig bra!

Har troa!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Han nye er hundre ganger bedre enn han forrige. Han kjenner klubben svært godt, vet hva spillerne heter - også de nye som kommer på løpende bånd fremover, han har humor, men kan sikkert skape mere stemning etterhvert. Håper han fortsetter.

Hørtes for meg ut som om han hadde litt problemer med etternavnet til Moussa. Går ut fra at korrekt uttale er ndjai ikke njie som det hørtes ut som ham sa.

 

Han klarte faktisk å bytte helt om, han uttalte det Nije. Ellers enig i at han kunne skapt litt mer stemning ved scoringen, men at han er bedre enn den forrige speakeren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Sogndal
×
×
  • Opprett ny...