Gå til innhold

Treningskamper 2018


Tom Bruaset
 Del

Anbefalte innlegg


Er ikke så veldig rart spør du meg. Medier på alle plattformer har forandret seg, ikke bare her. Synes faktisk dette forumet har blitt mindre berørt enn det aller meste. Det er i vinden å være kritisk, og sosiale medier gir ikke rom for annet enn kort og mangelfull informasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har lest igjennom alle innleggene under og etter matchen på fredag og er ikke enig i at det var spesielt negativt i stilen. Jeg er fotballinteressert - ikke bare med Stabæk, men følger også engelsk fotball. Det er på alle fora en diskusjon mellom dem som mener at laget i ens hjerte alltid gjør alt riktig og at kritikk er som å pisse på heltene sine, og dem som kommer med mer eller mindre positiv eller negativ kritikk. Synes vi bør legge bort diskusjonen om form og holde taket høyt her inne ... .

Endret av Bolivar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dessverre har dette forumet mistet all sin sjarm.

 

(klippe - klippe)

 

Klarer du ikke å si noe positivt - si det på en ordentlig måte! Hvis ikke, kan du la være.

 

Det var bra du kom med et positivt bidrag hvertfall...

 

Jeg ønsker meg hovedsaklig en forbedring her inne: at det skrives mer (og da nytter det sjelden å fortelle andre hva de ikke skal skrive)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en gang; poenget mitt er bare at det er alt for tidlig å begynne med å kople resultater nå med status 11.03.

Forumet har faktisk mistet flere solide brukere de siste årene fordi noen svært få «ytre høyre-brukere», for å dra sammenligningen til tabloidmedienes og fake news-medienes (Resett etc) kommentarfelt, har tidvis bombet ihjel trådene med dritt for drittens skyld. Den negativiteten minner meg mye om en del eks-kollegaer på vei ut av jobb som er totalt umotivert, hater arbeidsplassen og kun finner glede i å prate så mye dritt som mulig om sjef, kultur, kolleger og slitte/herske. Det har sjelden mye med konstruktiv eller saklig kritikk å gjøre, oftest kun personlig frustrasjon som omgivelsene kanskje ikke alltid har gjort seg fortjent til.

 

Og før noen hiver seg på tastaturet og roper sensur;

1) jeg ønsker IKKE å kneble noen («det er ikke lov til å være kritisk» - BULLSHIT - klassisk stråmann fra ytre høyre i kommentarfeltene, ref analogien over - det har aldri vært flere talerstoler enn i 2018

2) jeg sier IKKE at noen har vært der i denne tråden - ennå

3) jeg oppfordrer til at vi, som flere etterlyser, skriver mer, i dybden og konstruktivt om laget vårt og mindre om hverandre. Hvem av talentene er nærmest elleveren - hvilken formasjon skal vi spille - hvem stjeler nøkkelrollene - osv

 

For å sette det litt i perspektiv: Norges beste lag stilte denne rimelig solide elleveren (flere stjerner kom også inn) mot andredivisjonslaget Byåsen i forrige uke. De tapte 2-3. Ikke en kjeft på facebook e.l maser om at dette er bekymringsfullt for seriestarten. De som engasjerer seg velger å fokusere på hvilke kombinasjoner som er i fokus å drille om dagen, og hvilke spillere som er «hot» for førsteelleveren. Bendtner vs Søder etc

 

Østbø

 

Hedenstad-Serbecic-Rasmussen-Amundsen

 

Jensen-Ogbu-M.Konradsen

 

Levi-Søderlund-Samuel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1) jeg ønsker IKKE å kneble noen («det er ikke lov til å være kritisk» - BULLSHIT - klassisk stråmann fra ytre høyre i kommentarfeltene, ref analogien over - det har aldri vært flere talerstoler enn i 2018

2) jeg sier IKKE at noen har vært der i denne tråden - ennå

3) jeg oppfordrer til at vi, som flere etterlyser, skriver mer, i dybden og konstruktivt om laget vårt og mindre om hverandre. Hvem av talentene er nærmest elleveren - hvilken formasjon skal vi spille - hvem stjeler nøkkelrollene - osv

 

Siden du anser meg som en stråmann fra ytre høyre, en meget hyggelig sammenlikning må jeg si, så har jeg ett spørsmål til deg.

 

Hva er det du reagerer så kraftig på i kommentarene mine? For læringens skyld, for jeg forstår rett og slett ikke sammenligningen eller reaksjonen din.

 

Innleggene mine i hele første omgang er positive, for utenom at jeg nevner at vi sover og slipper inn to kjappe!

 

Før jeg i neste omgang etter at vi rakner, ønsker en magisk forsvarsspiller inn i overgangsvinduet.

 

Når kampen er ferdig skriver jeg som Dos Santos sier på sendingen, at Enga vistnok skal ha tunge bein, da de har trent mye mer enn tidligere, og spillerne har uttalt at de er slitne.

 

Før jeg i ett innlegg, i svaret til ditt, hvor det så tar helt av, kommenterer at det må være lov å diskutere på forumet selv om det er oppkjøring, og at de negative kan bli positivt overasket og/eller vica versa (der uten stavekontroll, slik at det er riktig stavet latin)

 

Håper på ett saklig svar, slik at også vi «høyreradikale ytre stråmenn» kan følge normen på forumet i 2018.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


La nå ikke dette bli en konkurranse i debatteknikk!

 

Sherman: "ytre høyre" vinklingen din er helt skivebom. Lavmål.

 

Helt siden jeg startet her har det vært plenty av folk som "snakker fra levra". Helt naturlig, men en viss folkeskikk er jo lov å forvente.

 

Foreslår at neste innlegg handler om treningskamper. Så kan eventuelt de som ønsker å fortsette "du sa jeg sa" debatten heller lage en egen tråd om det.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jesus, det var en METAFOR til hvordan debatten foregår på andre flater. Og den står jeg for 100%. På samme måte som en annen over sammenlignet med kulturen på andre fora.

 

Nå søker folk aktivt etter å ta ting personlig, så enig i at det får være punktum her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Innleggene mine i hele første omgang er positive, for utenom at jeg nevner at vi sover og slipper inn to kjappe!

 

Før jeg i neste omgang etter at vi rakner, ønsker en magisk forsvarsspiller inn i overgangsvinduet.

 

Når kampen er ferdig skriver jeg som Dos Santos sier på sendingen, at Enga vistnok skal ha tunge bein, da de har trent mye mer enn tidligere, og spillerne har uttalt at de er slitne.

 

Folk feiltolker hverandre over en lav sko har jeg inntrykk av.

Det jeg ville påpeke i starten av denne diskusjonen, var hvertfall at jeg synes det er merkelig å rope på en ny midtstopper på grunn av prestasjonen i denne kampen. Dos Santos kjenner bare til hva som foregår i enga, han jobber ikke for TV2 lenger. Alle lag trener hardt på denne tiden av året, og det er umulig for oss å vite hvem som trener hardest og hvem som er mest slitne, så jeg kjøper ikke det at enga har tunge ben som argument for at vi burde prestert bedre. Som jeg har sagt, vi tester ut ulike formasjoner, spillere i forskjellige posisjoner osv, og da kommer prestasjonene som lag til å svinge. Som profesjonelle går man aldri inn mot en kamp for å tape, det sier seg selv, og da er det naturlig at man er skuffet over å tape uansett årsak. Men for vår del mener jeg det er unødvendig å bekymre seg og trekke konklusjoner ut i fra en slik kamp. Mange slitne ben, spillere i uvante posisjoner og nye formasjoner gjør at man like gjerne kan slå kron og mynt om hvem som kommer til å spille best, og hvem som kommer til å vinne kampen.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å gå litt inn på det Norris nevner over her: når noen roper på ny midtstopper, og andre roper på en defensive midtbanespiller, så roper man vel egentlig på det samme - Stabæks varige desperasjon etter mer defensive trygghet (uten å miste for mye av vårt flotte offensive spill).

 

Dersom vi ikke får inn noen flere midtbanespillere, hvem ser man for seg at blir vår DM i seriestarten? Kassi? Vetlesen?

 

 

Drømmerekka i forsvar (etterhvert): Renå - Hanche - Pignatel - Moe - det hadde vært noe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hanche og Pignatel har absolutt kvalitet/talent til å bli en drømmeduo.

 

Synes også Hernandez vist noen veldig lovende ting i fjor, men også noen store svakheter. Fordelen er selvfølgelig at om han klarer å gjøre noe med svakhetene, kan det bli veldig bra.

 

Renå har jeg ikke sett nok av, håper han kan ta steget, for..

 

Moe er jeg dessverre litt usikker på. Så lite til den gode innleggsfoten i fjor, og ingen virkelige gode kamper. Kanskje litt motsatt av Hernandez, altså gjennomgående brukbar, men ikke noen store styrker som det kan bygges på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en gang; poenget mitt er bare at det er alt for tidlig å begynne med å kople resultater nå med status 11.03.

Forumet har faktisk mistet flere solide brukere de siste årene fordi noen svært få «ytre høyre-brukere», for å dra sammenligningen til tabloidmedienes og fake news-medienes (Resett etc) kommentarfelt, har tidvis bombet ihjel trådene med dritt for drittens skyld. Den negativiteten minner meg mye om en del eks-kollegaer på vei ut av jobb som er totalt umotivert, hater arbeidsplassen og kun finner glede i å prate så mye dritt som mulig om sjef, kultur, kolleger og slitte/herske. Det har sjelden mye med konstruktiv eller saklig kritikk å gjøre, oftest kun personlig frustrasjon som omgivelsene kanskje ikke alltid har gjort seg fortjent til.

Og før noen hiver seg på tastaturet og roper sensur;

1) jeg ønsker IKKE å kneble noen («det er ikke lov til å være kritisk» - BULLSHIT - klassisk stråmann fra ytre høyre i kommentarfeltene, ref analogien over - det har aldri vært flere talerstoler enn i 2018

2) jeg sier IKKE at noen har vært der i denne tråden - ennå

3) jeg oppfordrer til at vi, som flere etterlyser, skriver mer, i dybden og konstruktivt om laget vårt og mindre om hverandre. Hvem av talentene er nærmest elleveren - hvilken formasjon skal vi spille - hvem stjeler nøkkelrollene - osv

For å sette det litt i perspektiv: Norges beste lag stilte denne rimelig solide elleveren (flere stjerner kom også inn) mot andredivisjonslaget Byåsen i forrige uke. De tapte 2-3. Ikke en kjeft på facebook e.l maser om at dette er bekymringsfullt for seriestarten. De som engasjerer seg velger å fokusere på hvilke kombinasjoner som er i fokus å drille om dagen, og hvilke spillere som er «hot» for førsteelleveren. Bendtner vs Søder etc

Østbø

Hedenstad-Serbecic-Rasmussen-Amundsen

Jensen-Ogbu-M.Konradsen

Levi-Søderlund-Samuel

Hvorfor spilte ikke Meling?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flyttes til RBK-tråden?

 

Gratulerer, du klarte nesten fem timer fra å rose et innlegg for å være for mindre forumpoliti, til selv å ta rollen :-)

 

Godt mulig det er feil tråd, men who cares. Interessant å vite hvordan Meling holder seg i form før han skal tilbake til Nadderud om noen år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JA! Litt som den gamle tråden "Alt er håpløst og vi gir oss ikke" - et sted hvor all frusterasjon kan få utløp - og unngås.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hanche og Pignatel har absolutt kvalitet/talent til å bli en drømmeduo.

 

Synes også Hernandez vist noen veldig lovende ting i fjor, men også noen store svakheter. Fordelen er selvfølgelig at om han klarer å gjøre noe med svakhetene, kan det bli veldig bra.

 

Renå har jeg ikke sett nok av, håper han kan ta steget, for..

 

Moe er jeg dessverre litt usikker på. Så lite til den gode innleggsfoten i fjor, og ingen virkelige gode kamper. Kanskje litt motsatt av Hernandez, altså gjennomgående brukbar, men ikke noen store styrker som det kan bygges på.

Synes Hernandez gjorde det ganske bra i sin 2 omgang, vant mange baller, god teknikk og aggressivitet, leser spillet bra.

Dog er han fortsatt for svak i kroppen og kommer ofte litt bakpå, men til neste år er han TL's beste høyreback.

 

Synes igjen at Granli dessverre ikke var helt på.

 

Han nye spissen Oguda? Han likte jeg mentaliteten på onde minuttene han fikk.

Offensivt er vi i mine øyne dekket før sesongen.

 

Forøvrig summerer Hanche Olsen (årets kaptein?) opp kampen veldig godt på Stabak.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser for meg at Hernandez kanskje skal bli ving, heller enn back, han er god framover, men jeg synes han for ofte gambler defensivt, og som gammel back mener jeg det er selve kardinalsynden for en forsvarsspiller. (forutsatt at jeg har fortstått hva kardinalsynd er)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei,

Fikk ikke sett treningskampen mot VIF, men forstår at vi fikk juling etterhvert. Gleder meg fryktelig til sesongen starter. Dere som har fulgt med en del nå, har vi fått en god erstatter for Lumanza? John Hou ta den rollen? Hva tenker dere om den bakre fireren sånn totaltsett? Jeg har oppfatningen at Hanche og Moe er selvsagte og mest sannsynlig nyervervingen fra strømmen. Vil Brynhildsen kunne gjøre sakene på Njie sin plass? Blir det sannsynlig at Boli tar 10er rollen bak Ohi dersom ingen selges? Og hva med høyre kant - er det Brochmann eller Gyassi som virker kvikkest? Fått med meg at sistnevnte har funnet maskene en del ganger i oppkjøringen. Vetlesen, virker han stabil utifra det dere har sett? Ble litt mange spørsmål her, håper på svar på noen av de. Takk og heia

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vanskelig å si enda, spillerne har blitt testet i forskjellige posisjoner eller blitt tildelt forskjellige arbeidsoppgaver i sine vante posisjoner har jeg inntrykk av. Men Gyasi og Brynildsen vil nok spille på kant, begge har sett noenlunde bra ut og har vist seg å være målfarlige fra sine respektive posisjoner. Jeg har en liten følelse at flere/de fleste av våre offensive spillere kommer til å ha ganske frie roller på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det sannsynlig at Boli tar 10er rollen bak Ohi dersom ingen selges?

 

Tipper en av Ordinas' virkelige hodepiner er å finne ut hva han skal gjøre med Boli.

 

I 4-2-3-1 har vi gode kandidater i Brochmann - Kassi - Brynhildsen i leddet bak Ohi. I tillegg skal vel Sæter helst spille bak spissen? God både med ball i beina og i pasningsspillet, men litt pinglete til å spille som en av to dype? Brochmann og Kassi har begge arbeidskapaistet som er viktig defensivt, selv om de på papiret settes opp i en offensiv rolle. Og om Ola fra Høvik fortsetter som han har gjort de siste 6 månedene er det vanskelig å sette han ut.

 

Så hvor skal Boli inn? Jeg håper ikke 3-5-2-utforsikningen er et forsøk på å få kabalen til å gå opp.

 

(I vår vanlige formasjon ser jeg ikke for meg annet enn at han konkurrerer med Ola om en kantrolle)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Blir det sannsynlig at Boli tar 10er rollen bak Ohi dersom ingen selges?

 

Tipper en av Ordinas' virkelige hodepiner er å finne ut hva han skal gjøre med Boli.

 

I 4-2-3-1 har vi gode kandidater i Brochmann - Kassi - Brynhildsen i leddet bak Ohi. I tillegg skal vel Sæter helst spille bak spissen? God både med ball i beina og i pasningsspillet, men litt pinglete til å spille som en av to dype? Brochmann og Kassi har begge arbeidskapaistet som er viktig defensivt, selv om de på papiret settes opp i en offensiv rolle. Og om Ola fra Høvik fortsetter som han har gjort de siste 6 månedene er det vanskelig å sette han ut.

 

Så hvor skal Boli inn? Jeg håper ikke 3-5-2-utforsikningen er et forsøk på å få kabalen til å gå opp.

 

(I vår vanlige formasjon ser jeg ikke for meg annet enn at han konkurrerer med Ola om en kantrolle)

 

Mandé

 

Skogseid - Strømnes - Olsen - Moe

 

Brochman - Vetlesen - Kassi - Brynhildsen/Gyasi

 

Boli - Ohi

 

4-4-2/4-4-1-1

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mande

Olsen - Strømnes - Skogseid

Hernandez - Vetlesen - Sæter - Kassi- Moe

Ohi - Boli

 

Ganske rar følelse å være fornøyd med en oppstilling uten Brochmann, Gyasi og Ola. Mye å velge mellom her! Sånn mannskapet er nå skjønner jeg at Toni tester denne formasjonen for å få inn litt defensiv balanse.

Endret av duckster
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er under 1 måned igjen til ES starter og det har vært diskutert her inne hvor vi står - som er en diskusjon som jeg godt forstår engasjerer. Jeg har også i vinter sett en del kamper og hovedinntrykket mitt er at alle lagene unntatt Rosenborg, Molde og Stabæk er bedre og strammere organisert bakover enn i fjor. B/G som slo Molde i Molde viste at vi som ikke liker B/G, vil oppleve et lag som spiller super defensivt - verre enn noen gang. Jeg mener ikke at vi skal spille noe i nærheten av slik fotball - men når det er sagt, så mener at vi må bli bedre organisert defensivt. Mot Enga var det svakt press på ballfører i 75 minutter - ofte fikk Enga stå helt upresset på kant og prikke ballen mot boksen. Sånn kan vi ikke ha det, dersom vi skal overleve. Når det er sagt, tror jeg vi kan greie å etablere et bra trykk med angrepet. Vi har god teknikk foran, med flere spillere som er gode en mot en.

Endret av Vivian
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje vi må kjøre hardere på 2008 modellen - Satse enda hardere offensivt så ingen tørr å angripe oss. For de blir beinhardt straffa med en gang de er i ubalanse defensivt.

 

Jeg tror en skikkelig god defensiv midt er det vi trenger for at stallen er komplett til årets sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir bare mer og mer opplagt at vi mangler en solid DM. Hva er det 3 vinduet hvor vi burde funnet oss en solid DM?

 

Vi kan sikkert organisere oss bedre, men vi mangler noen spillertyper også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig ang. DMen - og så er jeg enig i at vi må gjøre motstanderne "reddere" i form av at de vet hvor beinhardt straffet de blir hvis vi får en kontring.

 

Men dessuten så savner jeg at det ligger litt grunnleggende struktur og ansvarsfordeling i forsvaret. Særlig på dødball ser jeg stadig vekk at det er en eller to mann som ikke virker å vite hva de skal gjøre, hvilken mann de skal markere, hvilken funksjon de utfyller. Da havner vi i undertall, da går vi i veien for hverandre, osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2018
×
×
  • Opprett ny...