Gå til innhold

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?


Offside
 Del

Anbefalte innlegg


15 minutter siden, DerBomber skrev:

I 2019 håper jeg at klubben tenker nytt. Bort med de romantiske tankene om at vi skal spille med en haug med unggutter samtidig, og inn med kynismen. Jeg ønsker heller at klubben skal bli sett på som "defensive og kyniske Stabæk", som vinner kamper, enn "naive Stabæk, hvor alle de lokale ungguttene får spille". Fotballen er kynisk, og noen må vike. Jeg drar ikke på kamp for å se Vetlesen og Børkeeiet - jeg drar på kamp for å se Stabæk, et lag med ambisjoner om å vinne.

Nå har jeg fått nok. Fint at vi er landets beste på spillerutvikling, men når det går på bekostning av det sportslige, blir jeg forbanna. Og alle de pengene jeg har brukt på Stabæk gjennom de siste 15 årene kan de putte opp i ræva.

Jeg vil se et lag med ambisjoner - ikke et juniorlag som KUN tenker utvikling av spillere.

Aldri i verden, uansett, om vi skal bli lsk eller noe annet lag uten sjarm. Da tar jeg heller slike sesonger som dette hvert eneste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden, @ringo skrev:

Vi skal selvsagt fortsette å utvikle spillere, men vi må ha flere rutinerte «gjetere» rundt disse. Du ser i dag også at det koker i knollen på ungutta når det blåser, og spillere gjør dårlige valg.

Dette! Kort, men presist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morsomt at Start som satset så mye før sesongen ikke fikk det til. 

Morsomt også at Godset som skulle satset i toppen feirerer plassen som om de har vunnet gull. 

Vi satser på unggutter og kommer på kvalik. Penger er ikke alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden, dirtyharry skrev:

Når blir kvalikk kampene ?
mener å huske leste et sted at er 5 og 8 desember, noen som kan bekrefte ?

På NFFs sider står det 5 og 9 desember. Speaker sa derimot 5 og 8 desember. Kampstart skal være kl 18, men et problem om det blir Nest Sotra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden, Ace skrev:

Dessverre for deg la du ut tabelltipset ditt på forumet før sesongen, så denne lille bløffen ble ganske lett å avsløre. Dette er hva du faktisk trodde:

1. Rosenborg

2. Strømsgodset

3. Stabæk

4. Brann

5. Molde

6. Sarpsborg 08

7. Haugesund

8. Odd

9. Vålerenga

10. Start

11. Tromsø

12. Kristiansund

13. Bodø/Glimt

14. Lillestrøm

15. Sandefjord

16. Ranheim

Starten av sesongen =/= før sesongen. Her ser du at jeg tippet Stabæk på 3. plass. Det skjedde altså ikke, og da det ble åpenbart at vi var med i nedrykksstriden mente jeg personlig at Start og Sandefjord var hakket dårligere. Ranheim hadde da etablert seg i øverste halvdel av tabellen.

Beklager om det jeg skrev var dårlig formulert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden, @ringo skrev:

På en annen side - nest vil nok ikke opp....

Sikker på det?

Angående flomlys er det vel ganske mange klubber som spiller/har spilt på nestøverste nivå uten godkjent flomlys. Tromsdalen ville jo ikke kunne spilt kvalkamper på sin stadion uansett tid på døgnet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, Nr14 skrev:

vi har alt å vinne på å få VAR i eliteserien. Kan ikke se ett eneste argument for å droppe det. Det vil synliggjør kvaliteten på dommerne.

 

Eliteserien har ikke råd til skikkelige dommere engang, hvorfor innbiller du deg at de skal ha råd til VAR.

 

Vi må gjerne innse at det ikke akkurat er Champions League vi spiller i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden, geirti skrev:

 

Eliteserien har ikke råd til skikkelige dommere engang, hvorfor innbiller du deg at de skal ha råd til VAR.

 

Vi må gjerne innse at det ikke akkurat er Champions League vi spiller i.

Omfordel midler fra en topptung administrasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...