Gå til innhold

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?


Offside
 Del

Anbefalte innlegg


10 timer siden, Ace skrev:

Enig med geirti. La oss vente med evalueringen til vi vet hvilken divisjon vi spiller neste år. Om et døgn kan vi ha slått Glimt og være med for fullt igjen.

Evalueringen er den samme uavhengig av divisjon. Om vi skulle lykke til å skli inn i TL19 på et bananskall er de grunnleggende problemene de samme.

Faren ved å berge plassen, om man kan kalle det en fare å berge plassen, er at den feilslåtte strategien vi har ført helt siden opprykket i 2013 får fortsette, og at vi fortsetter å tråkke vann i desperasjon kun for å holde nesetippen over nedrykksstreken uten å være i nærheten av å få trygg grunn under føttene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden, @ringo skrev:

Evalueringen er den samme uavhengig av divisjon. Om vi skulle lykke til å skli inn i TL19 på et bananskall er de grunnleggende problemene de samme.

Faren ved å berge plassen, om man kan kalle det en fare å berge plassen, er at den feilslåtte strategien vi har ført helt siden opprykket i 2013 får fortsette, og at vi fortsetter å tråkke vann i desperasjon kun for å holde nesetippen over nedrykksstreken uten å være i nærheten av å få trygg grunn under føttene. 

Jeg må nesten spørre: har du lyst til å skissere ut en alternativ strategi vi skulle fulgt etter opprykket?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, Nr14 skrev:

Som alt annet av endring så starter dette på toppen med styret. Moe har vel ingen hørt noe fra på et par sesonger. Ingo må definitivt være med videre da vi trenger kontinuitetsbærere men det må inn personer som er en generasjon yngre. Vi var igjennom en vondt tid med overgangssaken men den må nå ikke være styrende for hvordan vi får gjort en skikkelig utskifting denne gangen. Vi er flere her inne som har etterlyst en større åpenhet i klubben feks er det noe rykter i Kina saken. La oss håpe at det ikke blir en sovepute selvom vi klarer oss i ES. Tiden er inne for å tenke nytt frem mot Nye Nadderud. Vi må nå rigge oss som klubb for de som skal ta oss de neste 25 årene og ikke kun se på de foregående 25 årene. Det er slik vi blir en toppklubb til evig tid. 

Ikke så lenge siden (førsnakk til LSK kampen) Moe og ingo satt på Blaa og informerte om ståa og Kinaaffæren.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, Offside skrev:

Ikke så lenge siden (førsnakk til LSK kampen) Moe og ingo satt på Blaa og informerte om ståa og Kinaaffæren.  

Ok men er det hemmelig. Skal ikke se bort fra at den type info har interesse for flere av de 3800 som går på Nadderud 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, @ringo skrev:

Evalueringen er den samme uavhengig av divisjon. Om vi skulle lykke til å skli inn i TL19 på et bananskall er de grunnleggende problemene de samme.

Faren ved å berge plassen, om man kan kalle det en fare å berge plassen, er at den feilslåtte strategien vi har ført helt siden opprykket i 2013 får fortsette, og at vi fortsetter å tråkke vann i desperasjon kun for å holde nesetippen over nedrykksstreken uten å være i nærheten av å få trygg grunn under føttene. 

 

Selvfølgelig kan ikke en gjennomgang av hele organisasjonen være uavhengig av hvilken divisjon vi spiller i. Med mindre budsjett, må vi antageligvis redusere antall ansatte, og det kan vel også ha noe å si for hvilke spillere (og trenere) som ønsker å bli?

 

Like selvfølgelig bør det være at vi ikke legger en slik evaluering på is om vi skulle berge plassen. Det er mye å ta tak i selv om vi spiller i Eliteserien også neste år. Det er mye å endre, men det er også mye man må passe på at man klarer å bevare. Da tenker jeg spesielt på 1. akademiet og 2. Ingos generasjon (og generasjonen over) med ildsjeler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er det Ringo har skissert hele tiden, som tydeligvis ingen av oss har fått med oss?

Var den store feilen å selge Agon Mehmeti? Tross alt en spiller vi hadde kontrakt med i tre år til, og som kunne vært med oss i lang tid... Eller var det at vi ga spilletid til Morten Thorsby og Birger Meling? Vi burde ha forstått at disse hadde talent nok til å bli kjøpt av sstørre klubber, som igjen gjorde at vi måtte finne erstattere. Eller var det innleie av spillere av høy klasse som forsterket laget? (Jeg mener å huske at Ringo har utpekt lånet av Magne Hoseth som en avgjørende faktor for at vi holdt plassen en sesong? (Uten at det virker å være noe annet enn en veldig løs påstand, men i så fall en påstand om at vi har vært avhengig av å låne spillere.)

La oss, sånn for å leke litt med tankene om spillere som har dominert for oss. Boli (første runde), Thorsby, Dio, Næss, Meling og Asante. Har det vært feil å cashe inn på dem?

Så har vi spillere som har vært gode nok for klubben, men som har satt seg selv foran laget og nærmest tvunget frem en overgang. Var det feil å la Trondsen og Lumanza gå?

Noen sesonger har vi vært styrket av lånespillere. Har det vært feil å hente spillere som AJ, Hoseth, El Ghanassy, Keita, Annan og Ba på lån?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden, @ringo skrev:

Ikke enig, prinsippene kan man diskutere uavhengig av divisjon.

F.eks. Skal vi la oss styre av om vi har flaks på overgangsmarkedet eller ikke?

Den prinsippielle diskusjonen blir vel fort ganske selvsagt?

- Skal vi gjøre oss avhengige av flaks på overgangsmarkedet, eller ha en bærekraftig struktur?

- Skal vi fortsette å ha Norges beste akademi?

- Skal vi ha informasjons/PR-ansvarlig(e) som skaper så mye blæst som mulig på så mange flater som mulig?

- Skal vi skape større entusiasme i "bygda", selge flere sesongkort og få flere på kamp?

- Skal vi få flest mulig sponsorer og mest mulig sponsorpenger inn?

 

Så lenge man bare snakker om prinsipper er det jo bare å si ja til alt, men det er når man må begynneå prioritere, når man ser hvor mye ting koster og hvor mye man faktisk har at man får en reell debatt rundt hva man virkelig ønsker å satse på.

Når man kommer til "hvordan" og "hvem har ansvaret", så mener jeg man er avhengig av å vite hvilken divisjon man spiller i, siden det økonomisk og interessemessig er enorm forskjell mellom Obos og Eliteserien.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er alternativet til flaks på overgangsmarkedet? En strategi om å ha uflaks? ?

Mer seriøst: Jeg spør igjen, hva er strategien du ser for deg? Du har jo selv sagt at vi kommer til å rykke ned fordi vi ikke hadde flaks på overgangsmarkedet i sommer. Og at det var flaks i sommervinduet som reddet Bradley. 

Så la oss si at vi ikke satser på å hente i overgangsmarkedet. Da er det to alternativer:

1) Satse på Akademiet. Jeg ser ikke helt at vi ikke gjør det. Men hvor har du vært når forumet har skreket om å benke Jeppe, Hanche og Granli (der var det vel ikke bare krav om be king, det var krav i fjor om å få han ut)? Hvor har du vært når vår høyreback fra Venezuela desperat trenger mer rutine, men vi føler han må benkes for kortsiktige seire? Eller når det gjelder spilletid for Tobbe, Emil og Askildsen?

2) Hente rutine på overgangsmarkedet, med kontrakter på minst tre år. Hvilke rutinerte spillere av det nivået vi vil ha er egentlig klare til å skrive under for glansbilder og Rotevatns skjortknapper, og binde seg for tre år? Da tror jeg det vi får inn er Strømnes og Mehmeti. Selvfølgelig kan vi være heldige (oops) og finne gull også på dette markedet. Som vi gjorde med Lumanza. Noen ganger får vi jackpot, som med Dio, og henter klassespillere på et par år. Også selges de og vi er på an igjen. Selvfølgelig skulle vi ønske at det var vi som snublet over Zachariassen, som viste seg god nok. Slik andre ønsket det var de som hentet Veigar og Somen fra eliteseriebenker. Eller finner en Ohi I Adecco-ligaen. Men der IA og co relativt regelmessig finner en ny Keita, tror jeg disse funnene vil kreve veldig mye flaks. For er det noe vi ikke har råd til, så er det tre 27-åringer uten eliteserienivå på lønningslista. Så kjipt er det. 

Men det er mulig det er en vei jeg ikke ser? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har stort sett hatt 3-5 spillere på (lagtids)skadelisten i år som i form absolutt burde forsvare en plass fra start (Gyasi, Skogseid, Kassi, Nije, Brynhildsen, Demidov) og i tillegg flere andre skadeavbrekk. Man kan si vi har en tynn tropp, men med en skadelisten lang som for en typisk Arsenal/Wenger-årgang sier de seg selv at det blir tøft. Vi kan ikke klandre IAO, Toni eller Berg for skadene... Midtbaneankeret vårt Ovenstad floppet, men det var vel også skaderelatert, det samme kan sies om Stømnes som skulle bidra med rutine

Kanskje er det medisinsk apparat som skal styrkes inn mot neste sesong??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, odd skrev:

Hva er alternativet til flaks på overgangsmarkedet? En strategi om å ha uflaks? ?

Mer seriøst: Jeg spør igjen, hva er strategien du ser for deg? Du har jo selv sagt at vi kommer til å rykke ned fordi vi ikke hadde flaks på overgangsmarkedet i sommer. Og at det var flaks i sommervinduet som reddet Bradley. 

Så la oss si at vi ikke satser på å hente i overgangsmarkedet. Da er det to alternativer:

1) Satse på Akademiet. Jeg ser ikke helt at vi ikke gjør det. Men hvor har du vært når forumet har skreket om å benke Jeppe, Hanche og Granli (der var det vel ikke bare krav om be king, det var krav i fjor om å få han ut)? Hvor har du vært når vår høyreback fra Venezuela desperat trenger mer rutine, men vi føler han må benkes for kortsiktige seire? Eller når det gjelder spilletid for Tobbe, Emil og Askildsen?

2) Hente rutine på overgangsmarkedet, med kontrakter på minst tre år. Hvilke rutinerte spillere av det nivået vi vil ha er egentlig klare til å skrive under for glansbilder og Rotevatns skjortknapper, og binde seg for tre år? Da tror jeg det vi får inn er Strømnes og Mehmeti. Selvfølgelig kan vi være heldige (oops) og finne gull også på dette markedet. Som vi gjorde med Lumanza. Noen ganger får vi jackpot, som med Dio, og henter klassespillere på et par år. Også selges de og vi er på an igjen. Selvfølgelig skulle vi ønske at det var vi som snublet over Zachariassen, som viste seg god nok. Slik andre ønsket det var de som hentet Veigar og Somen fra eliteseriebenker. Eller finner en Ohi I Adecco-ligaen. Men der IA og co relativt regelmessig finner en ny Keita, tror jeg disse funnene vil kreve veldig mye flaks. For er det noe vi ikke har råd til, så er det tre 27-åringer uten eliteserienivå på lønningslista. Så kjipt er det. 

Men det er mulig det er en vei jeg ikke ser? 

Ser du noen grunn til å gjøre endring neste år, eventuelt hva?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenker du da utenom de opplagte punktene om å få mer sponsorinntekter, flere tilskuere, bedre akademispillere og sette sjansen?

Først vil jeg si at jeg egentlig ikke har noen som helst forutsetninger for å uttale meg om konkrete endringer. For å si det litt enkelt: Om en forumnisse vet bedre hva som skal gjøres enn de som jobber med det på fulltid, da bør vi starte med å be de som har det som jobb å gjøre noe annet. Og det er akkurat det jeg etterlyser litt fra de som skriker om endringer. Hva er de konkrete endringene, og hva er grunnlaget for å påstå at det vil hjelpe? Og ikke minst: Påstår de at endringene trolig ikke engang har vært vurdert på brakka?

Eller ta "flaks på overgangsmarkedet". Hva mener Geirti med "Skal vi gjøre oss avhengige av flaks på overgangsmarkedet, eller ha en bærekraftig struktur"? Er det en motsetning her? Og som jeg spør over: Hva er egentlig alternativet til "flaks på overgangsmarkedet"?

Vi har flaks og uflaks. På overgangsmarkedet kommer og forsvinner interesse hele tiden. Nå har vi Keita på lån, og han virker å forsterke oss. En skade på treningsfeltet til FCK 10 minutter før avtalen ble signert kunne ha endret det. Kanskje var vi så nærme andre spillere både i vinter og i sommer? Jeg vet ikke. Og uten å vite vil jeg ikke kritisere IA.

Generelt tror jeg strategien om å kombinere akademispillere med innlånt kvalitet er god. Jeg ser heller at vi tilgir Hanche noen dårlige matcher, enn å hente inn flere Strømnes'er for å sitte på benken. Jeg vil heller se Tobbe utvikle seg fra å være ukjent til førstevalg gjennom en sesong, enn å hente inn en eller annen Obos-spiller. Men som det påpekes, trengre disse gutta noen ledestjerner. I fjor hadde vi MMS, Lumanza og Ohi. I år har Demidov kanskje ikke vært den samme lederen som MMS var, Lumanza sutret seg bort og Ohi har rotet seg inn i en bakgate.

Hva vil jeg se til neste år? Jeg vil se at Bohinen skriver ny kontrakt, og at Tobbe og Hugo bønnfalles om å legge et ekstra år på kontraktene sine. Jeg vil se at noen setter seg ned med Ohi og finner ut hva som har gått galt. Jeg vil se at Kassi sendes til nærmeste kirurg/fastlege/sjaman som kan få han tilbake der han var. Men problemet mitt er at ingen av disse tankene er rocket science jeg kan ringe IA og fortelle om. Selvfølgelig har de tenkt akkurat det samme selv.

Jeg vil se Boli solgt for penger til å finansiere driften et år eller to til. Jeg vil veldig gjerne se Hou Sæter med kinesisk pass og på auksjonslisten for kinesiske klubber. Igjen, tanker som neppe har vært fraværende på brakka.

Så nei, jeg har egentlig ikke noen gode forslag om hva vi bør endre. På samme måte som jeg vil bli dypt skuffet over meg selv om IA og Ingo kommer innom kontoret og forklarer meg hvordan jeg kunne ha gjort jobben min bedre.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og til spørsmålet om jeg ser noen grunn til å gjøre endringer? Nei, egentlig ikke. Gjør du? Sportslige resultater har ikke vært bra. Absolutt ikke. Men skal vi gjøre endringer for endringens skyld? Blir du kastet ut i havet slutter du ikke å svømme (gjør endringer) etter 10 minutter fordi du ikke har kommet til land. Du fortsetter. Fordi det du gjør er den beste planen, selv om resultatene uteblir.

Så jeg synes vi skal fortsette å pushe akademi-spillerne til å ta ansvar. Vi skal fortsette å lete på overgangsmarkedet. Gutta skal fortsette å møte opp på trening og jobbe etter den planen Henning Berg forhåpentligvis har. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden, odd skrev:

Tenker du da utenom de opplagte punktene om å få mer sponsorinntekter, flere tilskuere, bedre akademispillere og sette sjansen?

Først vil jeg si at jeg egentlig ikke har noen som helst forutsetninger for å uttale meg om konkrete endringer. For å si det litt enkelt: Om en forumnisse vet bedre hva som skal gjøres enn de som jobber med det på fulltid, da bør vi starte med å be de som har det som jobb å gjøre noe annet. Og det er akkurat det jeg etterlyser litt fra de som skriker om endringer. Hva er de konkrete endringene, og hva er grunnlaget for å påstå at det vil hjelpe? Og ikke minst: Påstår de at endringene trolig ikke engang har vært vurdert på brakka?

Eller ta "flaks på overgangsmarkedet". Hva mener Geirti med "Skal vi gjøre oss avhengige av flaks på overgangsmarkedet, eller ha en bærekraftig struktur"? Er det en motsetning her? Og som jeg spør over: Hva er egentlig alternativet til "flaks på overgangsmarkedet"?

Vi har flaks og uflaks. På overgangsmarkedet kommer og forsvinner interesse hele tiden. Nå har vi Keita på lån, og han virker å forsterke oss. En skade på treningsfeltet til FCK 10 minutter før avtalen ble signert kunne ha endret det. Kanskje var vi så nærme andre spillere både i vinter og i sommer? Jeg vet ikke. Og uten å vite vil jeg ikke kritisere IA.

Generelt tror jeg strategien om å kombinere akademispillere med innlånt kvalitet er god. Jeg ser heller at vi tilgir Hanche noen dårlige matcher, enn å hente inn flere Strømnes'er for å sitte på benken. Jeg vil heller se Tobbe utvikle seg fra å være ukjent til førstevalg gjennom en sesong, enn å hente inn en eller annen Obos-spiller. Men som det påpekes, trengre disse gutta noen ledestjerner. I fjor hadde vi MMS, Lumanza og Ohi. I år har Demidov kanskje ikke vært den samme lederen som MMS var, Lumanza sutret seg bort og Ohi har rotet seg inn i en bakgate.

Hva vil jeg se til neste år? Jeg vil se at Bohinen skriver ny kontrakt, og at Tobbe og Hugo bønnfalles om å legge et ekstra år på kontraktene sine. Jeg vil se at noen setter seg ned med Ohi og finner ut hva som har gått galt. Jeg vil se at Kassi sendes til nærmeste kirurg/fastlege/sjaman som kan få han tilbake der han var. Men problemet mitt er at ingen av disse tankene er rocket science jeg kan ringe IA og fortelle om. Selvfølgelig har de tenkt akkurat det samme selv.

Jeg vil se Boli solgt for penger til å finansiere driften et år eller to til. Jeg vil veldig gjerne se Hou Sæter med kinesisk pass og på auksjonslisten for kinesiske klubber. Igjen, tanker som neppe har vært fraværende på brakka.

Så nei, jeg har egentlig ikke noen gode forslag om hva vi bør endre. På samme måte som jeg vil bli dypt skuffet over meg selv om IA og Ingo kommer innom kontoret og forklarer meg hvordan jeg kunne ha gjort jobben min bedre.

 

 

Du skriver langt for å komme til ditt poeng; du vet ikke. Jeg liker din innstilling om at alle i en posisjon er i stand til å ta kloke beslutninger, mens de uten posisjon skal forholde seg blindt til det som besluttes. Hareide kunne nok ønsket seg flere som deg i disse dager?

Hva er så mitt forslag? Jo, å innse at vi må se etter nye måter å løse oppgavene på. Det gjør vi ved å skape et klima hvor folk tør å si sine meninger, selv om det finnes noen på brakka som "sikkert" har tenkt de samme tankene før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden, odd skrev:

Og til spørsmålet om jeg ser noen grunn til å gjøre endringer? Nei, egentlig ikke. Gjør du? Sportslige resultater har ikke vært bra. Absolutt ikke. Men skal vi gjøre endringer for endringens skyld? Blir du kastet ut i havet slutter du ikke å svømme (gjør endringer) etter 10 minutter fordi du ikke har kommet til land. Du fortsetter. Fordi det du gjør er den beste planen, selv om resultatene uteblir.

Så jeg synes vi skal fortsette å pushe akademi-spillerne til å ta ansvar. Vi skal fortsette å lete på overgangsmarkedet. Gutta skal fortsette å møte opp på trening og jobbe etter den planen Henning Berg forhåpentligvis har. 

Tror det starter med å skape et klima som gjør at motsetninger kan komme opp uten at forskjellige personer blir stigmatisert. Jeg tror det er skummelt hvis alle forslag blir forkastet med at de som sitter der er allmektige og har alle svarene og ikke har forbedringspotensiale. Jeg tror feks de fleste i Norge har sett og kommentert at vi er dårlig på dødball gjennom flere år. Enten får vi da bestemme oss for at sånn skal stallen vår være dette skal vi ikke fikse eller så må vi stille oss spørsmålet trener vi riktig på dette osv.

Det skumleste vi kan gjøre er å henfalle til noe som ligner på gudedyrkelse av det bestående det tror jeg er det første steget mot avmakt og manglende oppslutning for klubben vår. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så hva er de konkrete forslagene som er foreslått så langt? Annet enn at alt er feil og at noen bør sparkes?

Forslagene til Geirti (Mer sponsorpoenger, flere tilskuere, bedre resultater, flere lokale spillere og mer engasjement) er jeg forøvrig helt enig i. Det er bare det at han skriver om hvilke resultater han vil se, uten noen tanker om hvordan de skal oppnås. Og de resultatene er det neppe noen som vil argumentere mot.

Jeg har også utfordret Ringo spesielt på å beskrive hva nøyaktig han mener er feil, for der har jeg ikke engang fått med meg hva han trekker frem som problemet. Og da er det også vanskelig å forstå hva han foreslår som løsning.

Så er jeg selvfølgelig helt enig i at det er sunt med en god diskusjon om hva som kan gjøres, men foreløpig synes jeg altså den er fraværende her. 

Nr14 har noe som likner på noe konkret: Vi må bli bedre på dødball. Der har vi i lang tid har vært dårligst i Eliteserien, så vi må kunne klare å komme oss opp på nivå med de andre? 

Kilde: whoscored.com for 2017 (de har kuttet ut Norge i 2018). Tabellen viser hvem som slapp inn lavest andel av baklengsmål på dødball. Det viser seg altså at vi ligger veldig midt på når det gjelder dette. Vi slipper inn relativt sett like mye som feks Molde, og mindre enn et duellag som Brann. Generelt slapp vi i fjor inn veldig mye mål, men det var altså ikke spesielt dødballene våre som var dårligere enn andre. 

Aalesund 6 12 %
Rosenborg 3 15 %
Sandefjord 8 16 %
Lillestroem 8 19 %
Tromsoe 10 20 %
Odds Ballklubb 8 21 %
Kristiansund BK 10 22 %
Viking 14 25 %
Molde 9 26 %
Stabaek 13 26 %
Vaalerenga 12 26 %
Brann 10 28 %
Stroemsgodset 11 30 %
Sarpsborg 08 11 31 %
FK Haugesund 12 31 %
Sogndal 19 40 %

 

(Men for all del, jeg er ikke uenige i at vi skal slippe inn færre mål. Og akkurat det er vel det vi nå har gjort en veldig stor endring for å oppnå: Henning Berg inn for Toni Ordinas)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere av oss kan leke med statistikk.

Vi har sluppet inn 46 mål i serien totalt i år. Av disse kom:
25 under Ordinas' 14 kamper med ansvaret.
1 under Jallands ene kamp med ansvaret.
20 under Bergs elleve kamper med ansvaret.

Det gir følgende statistikk:
1,79 mål innsluppet i snitt under Ordinas
1 mål innsluppet under Jalland
1,81 mål innsluppet i snitt under Berg

Vi har altså sluppet inn ca. samme antall mål i snitt under Berg som under Ordinas. Faktisk 0,02 mål mer. Og dette med den samme spillerstallen som Ordinas hadde.

Vi har scoret 31 mål i serien totalt i år. Av disse kom:
13 under Ordinas' 14 kamper med ansvaret.
2 under Jallands ene kamp med ansvaret.
16 under Bergs elleve kamper med ansvaret.

Det gir følgende statistikk:
0,93 mål scoret i snitt under Ordinas
2 mål scoret under Jalland
1,45 mål scoret i snitt under Berg

Regnestykket viser faktisk at vi er blitt noe bedre offensivt under Henning Berg, men marginalt dårligere defensivt! Og dessverre er ikke framskrittet offensivt stort nok til å dekke over at vi fortsatt er elendige defensivt. Jeg tror faktisk vi kunne scoret flere mål, hvis vi ikke hadde bestemt oss for å bli helt tannløse så snart vi tok en 1-0-ledelse, slik vi har de siste par kampene. Vi prøver å parkere bussen foran mål, men har bare en minibuss til disposisjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


« nei, jeg har egentlig ikke noen gode forslag om hva vi bør endre. På samme måte som jeg vil bli dypt skuffet over meg selv om IA og Ingo kommer innom kontoret og forklarer meg hvordan jeg kunne ha gjort jobben min bedre.»

Liker resonnementet. Dersom det hadde vært et helt forum dypt engasjerte folk som diskuterte alle tingene du foretok deg på jobben hver dag ville det nok vært interessant å få noen pekere, selvom du kan fagfeltet best ? IA er en fyr som gjør så godt han kan, men fort gjort å få for stor bias til hva det vil si. Supportere kan helt sikkert bidra med andre analyser fordi vi er farget av andre perspektiver og interesser. Tror vi har større verdi enn vi enkelte ganger gir oss selv kred for. Er vel også vi som er kjøperen av underholdningstjenesten som tilbys. Brukerfeedback er alltid gull ?

 

Edit: noob på nytt forumformat ?

Endret av steakhouse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden, geirti skrev:

Den prinsippielle diskusjonen blir vel fort ganske selvsagt?

Tja, enkelte innlegg på forumet her tyder vel at det ikke er helt åpenbart. Evnen, eller kanskje snarere viljen, til kritisk tenking virker helt fraværende hos enkelte, og da er det vrient å komme videre. 

Innerst inne tror vel neppe du heller at vi får noen kursendring, nedrykk eller ei...

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 21.10.2018 den 22.19, odd skrev:

I teorien? Pr nå er vi i praksis likt med Godset. Vi er foran med seier hjemme i siste serierunde. De er foran med uavgjort eller seier. Noen som så Sandefjord - Godset i går? Hvis ikke, sett den på i opptak og kom tilbake og si om du synes det Godset-laget er bedre enn det vi så mot Brann i førsteomgang

 

Håper du er stolt av dette innlegget!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden, @ringo skrev:

Tja, enkelte innlegg på forumet her tyder vel at det ikke er helt åpenbart. Evnen, eller kanskje snarere viljen, til kritisk tenking virker helt fraværende hos enkelte, og da er det vrient å komme videre. 

Innerst inne tror vel neppe du heller at vi får noen kursendring, nedrykk eller ei...

Mener du at man skal ta et ekstraordinært styremøte nå for å vedta "evnen til kritisk tenkning"?

Jeg må tilstå at jeg ikke helt vet hvor feilen ligger, organisasjonelt sett. Håve, han som ansatte Håve (som jeg nå har glemt hva heter), en PR-avdeling som er helt død, håndtering av skiftet Ordinas-Berg, Moes totale fravær osv. det er mange indikatorer her, men hvor ligger det egentlig problemet. Er det fortsatt sponsorflukten og arenautkastelsen fra 2011-12 vi sliter med?

Den enkleste måten å få ryddet ut gammelt bøss er jo normalt at nye koster kommer til og overtar. Hvor stor er "dugnadsånden" i vår generasjon? Hvor mange er det for eksempel under 50 år i styret? Eller under 60 år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden, DerBomber skrev:

Håper du er stolt av dette innlegget!

Hva er det du snakker om? Det var ingenting som ikke stemte i det innlegget du siterte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


41 minutter siden, @ringo skrev:

Tja, enkelte innlegg på forumet her tyder vel at det ikke er helt åpenbart. Evnen, eller kanskje snarere viljen, til kritisk tenking virker helt fraværende hos enkelte, og da er det vrient å komme videre. 

Innerst inne tror vel neppe du heller at vi får noen kursendring, nedrykk eller ei...

 

 

 

På tross av gjentatte oppfordringer nekter du å si hva dine forslag til endret strategi er. Det eneste du gjentar er at vi må endre prinsippene uten nærmere forklaring.

Klubbens strategi i dag er å satse tungt på Akademiet, og forsøke å fylle på med spillere utenfra som hever kvaliteten i laget. Mtp økonomien er det åpenbart at en betydelig andel av disse vil være på kortere kontrakter.

For meg er det merkelig å hevde at det ikke er vilje til kritisk tenkning fordi man ikke ser alternativer til dette. Kanskje det er lettere å se muligheter hvis du kan komme med noen forslag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ser selvfølgelig ganske vanskelig å nå kvalik. Det vi kan satse på er Glimt tap i resten av kampene og at vi vinner våre to hjemmekamper. 

Hvis vi så langt skal beskrive noen av hovedproblemene våre kan det oppsummeres med urutinert og ungt lag en urutinert trener i starten av sesongen som ikke klarte å stå opp mot IAO ift hva vi trengte å få inn av forsterkninger. Når vi har såpass mange unge spillere har vi sett at vi har hatt for mange personlige feil som har vært match avgjørende. Når det i tillegg kommer fra slike spillere mister vi de ofte i flere kamper etterpå for de har ingen til å dra de opp igjen. Her kan vi nevne Hanche, Hernandez, Moe og Mande til en hvis grad. Dette er ansvaret til trener og sportslig ledelse.  Har vi blitt litt for blendet av Akademiet og lokalt utviklede spillere. I fjor ble vi nok reddet av MMS og Lumanza. 

La oss nå gjør en skikkelig evaluering etter sesongen, få inn noen som med friske øyne kan stille spørsmålene og sette retning for et fornyet styre som deretter tar nødvendig grep på sportslig side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, kkh94 skrev:

Flere av oss kan leke med statistikk.

Vi har sluppet inn 46 mål i serien totalt i år. Av disse kom:
25 under Ordinas' 14 kamper med ansvaret.
1 under Jallands ene kamp med ansvaret.
20 under Bergs elleve kamper med ansvaret.

Det gir følgende statistikk:
1,79 mål innsluppet i snitt under Ordinas
1 mål innsluppet under Jalland
1,81 mål innsluppet i snitt under Berg

Vi har altså sluppet inn ca. samme antall mål i snitt under Berg som under Ordinas. Faktisk 0,02 mål mer. Og dette med den samme spillerstallen som Ordinas hadde.

Vi har scoret 31 mål i serien totalt i år. Av disse kom:
13 under Ordinas' 14 kamper med ansvaret.
2 under Jallands ene kamp med ansvaret.
16 under Bergs elleve kamper med ansvaret.

Det gir følgende statistikk:
0,93 mål scoret i snitt under Ordinas
2 mål scoret under Jalland
1,45 mål scoret i snitt under Berg

Regnestykket viser faktisk at vi er blitt noe bedre offensivt under Henning Berg, men marginalt dårligere defensivt! Og dessverre er ikke framskrittet offensivt stort nok til å dekke over at vi fortsatt er elendige defensivt. Jeg tror faktisk vi kunne scoret flere mål, hvis vi ikke hadde bestemt oss for å bli helt tannløse så snart vi tok en 1-0-ledelse, slik vi har de siste par kampene. Vi prøver å parkere bussen foran mål, men har bare en minibuss til disposisjon.

Moes hjernedrypp idag er ingenting mot styrets hjernedrypp når de sparket TO for HB ... den avgjørelsen kommer vi til å slite med i mange år ... du skriver at TO hadde samme spillertropp som HB ... det er en sannhet med modifikasjoner for TO hadde ikke Keita eller Njie ... med de spillerne tilgjengelig kunne han lettere kunne dominert kamper og skaffet oss poengene vi trenger for å holde oss ... ser rett som det er 1 omgangen mot Odd ifjor på YouTube fordi jeg har to femåringer som elsker den kampen ... den anbefales alle som er glad i god Stabækfotball

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden, DerBomber skrev:

Håper du er stolt av dette innlegget!

Nei, egentlig ikke. Det var matte på nivå som en hvilken som helst 2. klassing klarer. Så det er ikke noe jeg er spesielt stolt over.

Det jeg kanskje er litt stolt over, er at jeg faktisk klarer å tro på gutta selv når de sliter. Det er det ikke mange som gjør her. Etter denne kampen kan for eksempel mange gå tilbake og se hva de skrev om Hanche. Og se om de er stolte av det.

PS: Vi har det fortsatt helt i egne hender, men at vi plutselig skal vinne tre kamper på rad er selvsagt mye å håpe på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden, Offside skrev:

Moes hjernedrypp idag er ingenting mot styrets hjernedrypp når de sparket TO for HB ... den avgjørelsen kommer vi til å slite med i mange år ... du skriver at TO hadde samme spillertropp som HB ... det er en sannhet med modifikasjoner for TO hadde ikke Keita eller Njie ... med de spillerne tilgjengelig kunne han lettere kunne dominert kamper og skaffet oss poengene vi trenger for å holde oss ... ser rett som det er 1 omgangen mot Odd ifjor på YouTube fordi jeg har to femåringer som elsker den kampen ... den anbefales alle som er glad i god Stabækfotball

Tror kanskje vi fort glemmer at vi hadde ikke hatt ES sin toppscorer med TO som trener så det er nok mer nyansert. Jeg tror ikke vi ville vært bedre stelt med han som trener men det blir jo bare synsing. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...