Gå til innhold

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?


Offside
 Del

Anbefalte innlegg


5 minutter siden, @ringo skrev:

Pizza og brus... folkens, det er det minste av våre problem!

Enig... men om gutta har kosthold på nivå med en kvisete tenåring på videregående er det ikke rart vi presterer svakt, spesielt de siste 20 hver eneste kamp... 

Sitter med en følelse at det er MYE som bør ryddes opp her!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drit nå i den pizzaen da. Det som er mye verre er at enkelte ler og har det gøy få timer etter en så viktig match. Om dette ikke betyr så mye for enkelte har jo dettevært dødfødt fra dag 1 av. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden, kkh94 skrev:

Vi er vel langt fra den eneste klubben i Norge som holder på sånn, dessuten.

Merkelig når halve troppen går eller har gått på NTG, og at vi har mange spillere i landslag... Om ikke spillerne er 100% blir ikke resultatet 100%. Brus på flyet opp til Bodø, da er ikke kroppen på topp, basic ernæring!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden, hdaniels skrev:

Drit nå i den pizzaen da. Det som er mye verre er at enkelte ler og har det gøy få timer etter en så viktig match. Om dette ikke betyr så mye for enkelte har jo dettevært dødfødt fra dag 1 av. 

Ikke enig... Bra de ikke sitter der, griner og graver seg ned! Humør i gruppa er viktig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden, blaa_speider skrev:

Sist jeg sjekket ligger LSK også nedi sumpa, pizza-sumpa ?

Vi ga jo bort ledelsen på slutten mot de også. Var ikke poenget at de andre hadde bedre kosthold og holdt bedre enn vi gjør?

Poenget er at pizza etter match er helt vanlig i hele ligaen. Det er ikke der skoen trykker. Problemet sitter mellom øra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden, Ace skrev:

Vi ga jo bort ledelsen på slutten mot de også. Var ikke poenget at de andre hadde bedre kosthold og holdt bedre enn vi gjør?

Poenget er at pizza etter match er helt vanlig i hele ligaen. Det er ikke der skoen trykker. Problemet sitter mellom øra.

Poenget mitt er at man med stor sannsynlighet blir en bedre utøver med bedre kosthold og gode holdninger... Har man et bedre kosthold over tid, presterer man bedre under press, dvs mellom øra!!!! Det er det første man lærer når man setter sine føtter innafor døra på Olympiatoppen! 

Endret av blaa_speider
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden, blaa_speider skrev:

Poenget mitt er at man med stor sannsynlighet blir en bedre utøver med bedre kosthold og gode holdninger... Har man et bedre kosthold over tid, presterer man bedre under press, dvs mellom øra!!!! Det er det første man lærer når man setter sine føtter innafor døra på Olympiatoppen! 

Så hvorfor gir vi bort ledelsen når de andre lagene også spiser pizza? Som Gjert Ingebrigtsen sier; folk ville bli veldig overrasket hvis de visste hva toppidrettsutøvere spiser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden, Ace skrev:

Så hvorfor gir vi bort ledelsen når de andre lagene også spiser pizza? Som Gjert Ingebrigtsen sier; folk ville bli veldig overrasket hvis de visste hva toppidrettsutøvere spiser.

Vi gir bort ledelser fordi vi ikke er bedre... Poenget mitt er at jeg ikke synes en fotballspiller på dette nivået bør ha slike dårlige holdninger! Her er det snakk om å kanskje bli 5% bedre, tåle 5% mer og være 5% mer fokusert i avgjørende faser... Da spiller kosthold en viktig rolle for en toppidrettsutøver.

Bare å ta et kjapt søk på Olympiatoppens sider, så finner man raskt informasjon om hva en utøver bør spise, og ikke bør spise!

Lykke til gutter... dette ender (dessverre) med OBOS spill i 2019!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, ingo skrev:

Sesongen 2019. Hvordan skal det gå?

Neida, jeg har ikke gitt opp, jeg bare trøster meg litt (mye!) med å se fremover til en jubelsesong i 2019 - slik vi hadde i 2005, med et lag som omfattet Veigar, Daniel, Janne Jönsson, Alanzinho, Jesper Jansson i tillegg til Jon Knutsen, Morten, Mike Kjølø, Tom Stenvoll, Tommy Stenersen, Henning Hauger..(håper ikke Stabæk-Guru finner for mange feil her, a la "Henning spilte ikke...".).  Jeg rangerer 2005 på tredjeplass av de beste og morsomste sesongene av alle (etter 1998 og 2008); med massiv support etter nedrykket. Glemmer aldri Hønefoss borte i sereirunde to, kø av biler med Stabækmerke i bakruta på vei over Sollihødga, full kontroll på banen og utklassing på tribunene. Så hvis vi skulle rykke ned i år, tenk på utgangspunktet for 2019: Sandberg er en god og stødig keeper. Hancke, Daniel, Jeppe, kanskje Demidov, Renå Olsen, Jesper Dalland, Nicolas Pignatel Jensen, pluss en Markus Nilsson-type eller to i forsvaret, de finner vi. En midtbane med Tobias Børkeeiet, Hugo Vetlesen, Keita frem til sommeren (og da er det så gøy at han blir sesongen ut), Kristoffer Askildsen, Luc Kassi, Raymond Gyasi, Ronald Hernandez, Ola Brynhildsen og Phillip Valencic som er mye bedre enn vi tror, i rekka Boli, Ohi og Sindre Mauritz Hansen med innhopp fra Oscar Aga, Cheng og Herman Geelmuyden. Og selger vi Boli for 10 mill i januarvinduet er det ren bonus, for vi kan hente to-tre som er minst like gode for mindre penger enn det.  Så mobiliserer vi alle gode krefter, åpner opp for bred deltakelse, deler, lytter og er sammen; ledelse, trenere, spillere, frivillige, supportere, sponsorer, og blir "Annerledeslaget som Begeistrer - Alltd, uansett", ikke bare på papiret, men på ordentlig. Vi trodde 2005 kom til å bli døden med blaa erter, men det ble jubel fra begynnelse til slutt. Vi har vist at vi tåler å rykke ned og komme voldsomt tilbake, ikke bare én gang, men hver gang. 

Dessuten klarer vi oss i 2018. Vil tro at det holder med syv poeng - seier hjemme mot Kristiansund og borte mot Odd, uavgjort mot Godset hjemme, det gir 32 poeng. Da går Lillestrøm ned, Glimt får kvalik og vi har en enda morsommere sesong å se frem i mot enn den jeg nettopp lanserte. Men fellesskapet, entusiasmen og annerledesheten må vi hente frem uansett. 

  

Ingo. Skal vi klare oss må vi mobilisere som aldri før, og fylle tribunene ifm. de to siste hjemmekampene. Håper klubben og du arbeider med å skape engasjement for dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har 5 lag som kjemper for å unngå nedrykk. Kun ellevill teori kan redde Sandefjord og TIL trenger kun et poeng, så jeg regner de som sikker plass

Godset har 29 p, kan få 38

Program: Brann borte, LSK hjemme, Stabæk borte, tipper 3 p (LSK hjemme) 

B/G har 29 p, kan få 38

Program: LSK borte, Enga hjemme, RBK borte, tipper 3p, (Enga hjemme)

Start, har 29 p, kan få 38

Program: Sandefjord borte, RBK hjemme, Haugesund borte, tipper 3p (Sandefjord borte)

LSK har 27 p, kan få 36

Program: B/G hjemme, Godset borte, Kristiansund hjemme, tipper 6p, (B/G hjemm, Kristiansund hjemme)

Stabæk har 25 p, kan få 34

Program: Kristiansund hjemme, Odd borte, Godset hjemme (tør ikke tippe...)

RBK, Brann, Molde og Haugesund kjemper fortsatt for medaljer.. RBK kan ikke feire gullet i neste hjemmekamp, dermed ligger det an til gullfeiring hjemme mot B/G, da er de god. Skulle de slump til å ta gullet på at Brann avgir poeng, må vi frykte for at Start tar de hjemme i sin siste hjemmekamp. Ikke uvanlig at RBK spiller for halv maskin kampen etter at gullet er sikret. 

For at vi skal sikre plassen/kvallik, må vi forutsette 6p hjemme, da er vi på 31p. Det kan holde til kvallik

Godset taper nok i Bergen, og kan avgjøre i siste kamp mot oss, selv med tap hjemme mot LSK.

B/G har alle muligheter til å klare kvallik ved å slå Enga hjemme. Et poeng holder trolig  ikke, men mindre de overrasker på Åråsen

LSK har relativt sett lette kamper igjen, og må tåle å være favoritter i resterende kamper. Jeg tror de tar poeng i alle kamper og sikrer plassen greit

6p kan holde til kvallik med litt hjelp, men min tabell blir 

Godset 32 p

B/G 32 p

Start 32 p

LSK 33 p

Stabæk 34 p med 3 seire, 32p med 2 seire og en U. Vi kan forvente å slå Start på målforskjell, men sannsynligvis ikke de andre. Vi kan ta igjen LSK,  men det skal mye til for å ta igjen de andre, spesielt med butt-strategien vår når vi leder... Straffesparket som julenissen ga til VIF noen minutter før slutt ser ut til å være vår bane i år....

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden, FranckTheBank skrev:

Start 1-0 ja. Var det ikke noen kloke hoder som mente at dette var en sikker b?

Neppe. Kloke hoder vet at det ikke er noe som heter sikker b i Eliteserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden, FranckTheBank skrev:

Start 1-0 ja. Var det ikke noen kloke hoder som mente at dette var en sikker b?

De er bare halvveis ennå... For Molde sin del er jeg usikker på hva forskjellen mellom sølv og bronse betyr...

Vinner Start denne, har de gode muligheter for å oppnå 35p, og vil dermed være utenfor vår rekkevidde, og vi er dermed enda mer avhengig av hjelp om vi skal klare sikker plass

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De italienske soldatene på Trident Juncture blir visst foret med pizza av sin egen kokk... 

ok, det var irrelevant.

Med seier mot KBK eller Odd, samt mot Godset kan jeg ikke skjønne at vi ikke klarer kvalik. Da skal vi ha ekstrem uflaks.

Men det er nok LSK vi må peile oss inn mot. Derfor er Godset-seier mot LSK å foretrekke. Da har SIF mest sannsynlig ingenting å spille for på Nadderud. 

Vinner vi på lørdag så setter vi oss i en god posisjon til å klare dette. Men jeg ser ingen rute utenom kvalik. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden, ShermanCostello skrev:

De italienske soldatene på Trident Juncture blir visst foret med pizza av sin egen kokk... 

ok, det var irrelevant.

Med seier mot KBK eller Odd, samt mot Godset kan jeg ikke skjønne at vi ikke klarer kvalik. Da skal vi ha ekstrem uflaks.

Men det er nok LSK vi må peile oss inn mot. Derfor er Godset-seier mot LSK å foretrekke. Da har SIF mest sannsynlig ingenting å spille for på Nadderud. 

Vinner vi på lørdag så setter vi oss i en god posisjon til å klare dette. Men jeg ser ingen rute utenom kvalik. 

Rute utenom kvalik er 3 seiere 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 timer siden, Håvard skrev:

De er bare halvveis ennå... For Molde sin del er jeg usikker på hva forskjellen mellom sølv og bronse betyr...

Vinner Start denne, har de gode muligheter for å oppnå 35p, og vil dermed være utenfor vår rekkevidde, og vi er dermed enda mer avhengig av hjelp om vi skal klare sikker plass

Forskjellen på sølv og bronse er litt over 3,6 mill.

Det tror jeg selv Molde-spillerne bryr seg om ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...