Gå til innhold

Kamptråd: Godset-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Det jeg er mest fornøyd med i dag er innsatsen - både fra laget og fra SS på tribunen. Er dessverre støkk i Berlin og fikk bare sett og hørt på TV. I dag blødde gutta for drakta. Selv om det glapp to ganger i forsvaret, var vi ikke helt gale bakover. Første målet imot hvor Marcus Pedersen kom alene fram etter 19 sekunder, skyldtes dårlig organisering, men det andre var mer sånt som kan skje med en heading hvor ballen sklir og banen er sleip - ellers lagde vi kveldens lekreste mål og vi har masse teknikk i dette laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meget bra gjennomført kamp fra vår side mot et lag som er tippet i toppen. Forslag til børs:

 

Mande (7)

Meget bra kamp. Relativt sjanseløs på målene. Flere klasseredninger. Trygg og god. Bruk pannebånd i neste kamp også.

 

Jeppe (6)

Godt gjennomført kamp. Et steg opp fra fjoråret.

 

Hanche (4)

Ikke Hanches kamp dette. Er involvert i begge baklengsmålene, og spiller ikke opp mot sitt beste. Denne gutten har mye mer å gå på.

 

Strømnes (I6)

Borte vekk på 0-1, men leverte ellers en god kamp i debuten i TL.

 

Granli (7)

Meget god kamp av Daniel. God både i lufta og langs bakken, og har i mine øyne tatt flere steg siden fjoråret. Lovende.

 

Ovenstad (7)

Nok en debutant som leverer godt over forventet. Gjør manns jobb defensivt og er viktig mht. å stabilisere midtbanen. Håper allerede at vi kan hente Martin på permanent basis.

 

Hugo (7)

Strålende første omgang. Rolig med ball, og spiller med pondus som en 30-åring. Litt mer synlig i andre omgang. Tar nok ytterligere steg i år.

 

Brochen (8)

Forleng kontrakten med Tony umiddelbart!! Godt med ball, kreativ og uforutsigbar. Meget bra sesongstart.

 

Hou (6)

God kamp av Hou, men føler han har enda mer inne. Uheldig med tverra i første, og burde nok scoret også i andre.

 

Boli (7)

Meget god sesongdebut av Boli med målgivende og scoring. Kan dette bli den store gjennombruddssesongen?

 

Ohi (6)

Klassescoring og uheldig med avslutningen på overtid. Viser at han vil bli meget viktig for oss også i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meget bra gjennomført kamp fra vår side mot et lag som er tippet i toppen. Forslag til børs:

 

Mande (7)

Meget bra kamp. Relativt sjanseløs på målene. Flere klasseredninger. Trygg og god. Bruk pannebånd i neste kamp også.

 

Jeppe (6)

Godt gjennomført kamp. Et steg opp fra fjoråret.

 

Hanche (4)

Ikke Hanches kamp dette. Er involvert i begge baklengsmålene, og spiller ikke opp mot sitt beste. Denne gutten har mye mer å gå på.

 

Strømnes (I6)

Borte vekk på 0-1, men leverte ellers en god kamp i debuten i TL.

 

Granli (7)

Meget god kamp av Daniel. God både i lufta og langs bakken, og har i mine øyne tatt flere steg siden fjoråret. Lovende.

 

Ovenstad (7)

Nok en debutant som leverer godt over forventet. Gjør manns jobb defensivt og er viktig mht. å stabilisere midtbanen. Håper allerede at vi kan hente Martin på permanent basis.

 

Hugo (7)

Strålende første omgang. Rolig med ball, og spiller med pondus som en 30-åring. Litt mer synlig i andre omgang. Tar nok ytterligere steg i år.

 

Brochen (8)

Forleng kontrakten med Tony umiddelbart!! Godt med ball, kreativ og uforutsigbar. Meget bra sesongstart.

 

Hou (6)

God kamp av Hou, men føler han har enda mer inne. Uheldig med tverra i første, og burde nok scoret også i andre.

 

Boli (7)

Meget god sesongdebut av Boli med målgivende og scoring. Kan dette bli den store gjennombruddssesongen?

 

Ohi (6)

Klassescoring og uheldig med avslutningen på overtid. Viser at han vil bli meget viktig for oss også i år.

Bra insj, og bra levert ... men synes du er litt streng med Ohi ... hadde en assist også, og selv om han sikkert sover dårlig inatt fordi han kunne avgjort det på slutte ... men uansett så sover han sikker ikke så dårlig som Hanche ... som jeg er overbevist bare vil bli enda mer tent og som vil vokse på denne serieåpningen. Er vel ikke utenkelig at han tar på seg skylden ovenfor spillergruppa, og sånn sett er med på å sette en liten standard/følger en etablert kultur hvor man trygt kan komme med konstruktiv kritikk Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg er mest fornøyd med i dag er innsatsen - både fra laget og fra SS på tribunen. Er dessverre støkk i Berlin og fikk bare sett og hørt på TV. I dag blødde gutta for drakta. Selv om det glapp to ganger i forsvaret, var vi ikke helt gale bakover. Første målet imot hvor Marcus Pedersen kom alene fram etter 19 sekunder, skyldtes dårlig organisering, men det andre var mer sånt som kan skje med en heading hvor ballen sklir og banen er sleip - ellers lagde vi kveldens lekreste mål og vi har masse teknikk i dette laget.

Den blokken til Strømnes på 1-1 var livsviktig, da han kaster seg inn og blokker skudd (som jeg tror hadde gått inn) med kroppen!

Nydelig spirit, fortsett sånn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers er det litt irriterende og unødvendig at vi pådrar oss en liten bukett med gule kort. Særlig når dommer tilsynelatende har lagt forskjellige linjer for hjemme- og bortelaget. Sånt har vi ikke råd til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Særlig når dommer tilsynelatende har lagt forskjellige linjer for hjemme- og bortelaget. Sånt har vi ikke råd til.

 

Nå er det jo en sport her å hevde at dommern er mot oss, så sånn sett følger du en etablert greie. Men var han virkelig så dårlig?

 

Jradi skulle gjerne hatt gult kort i første omgang, men generelt ser man ofte dommere være litt mindre harde på kortene i starten av kampene. Men motsatt har jo Ovenstad også en nedmåking i 1. omgang, hadde ikke vært direkte feil å gi han gult allerede der.

 

I tillegg var det to situasjoner det ser ut som han rett og slett ikke ser hva som skjer: "Filmingen" til Boli og en duell mellom Pedersen og Granli i feltet vårt. (Sistnevnte duell burde ha avblåst et farlig angrep, men det ble jo uansett ikke mål.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Særlig når dommer tilsynelatende har lagt forskjellige linjer for hjemme- og bortelaget. Sånt har vi ikke råd til.

 

Nå er det jo en sport her å hevde at dommern er mot oss, så sånn sett følger du en etablert greie. Men var han virkelig så dårlig?

 

Jradi skulle gjerne hatt gult kort i første omgang, men generelt ser man ofte dommere være litt mindre harde på kortene i starten av kampene. Men motsatt har jo Ovenstad også en nedmåking i 1. omgang, hadde ikke vært direkte feil å gi han gult allerede der.

 

I tillegg var det to situasjoner det ser ut som han rett og slett ikke ser hva som skjer: "Filmingen" til Boli og en duell mellom Pedersen og Granli i feltet vårt. (Sistnevnte duell burde ha avblåst et farlig angrep, men det ble jo uansett ikke mål.)

 

 

Det er inkonsekvensen jeg reagerer på, ettersom det var 3-4 situasjoner der Godset-spillere fikk tilsnakk for noe som fra min vinkel så sammenlignbart ut med det vi fikk kort for. Men jeg ser jo at den bemerkningen tok fokuset vekk fra hovedpoenget, som er: 4 gule kort i første kamp er ikke ideelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daniel var god i dag ja! Men Hernandez var ikke særlig dårlig han heller på innhoppet sitt!

 

Synd Kassi ikke kom inn for Sæter på slutten. En uthvilt Kassi hadde nok putta alene med keeper der. Ellers en god kamp av Sæter.

 

Ovenstad kommer virkelig til å bli en viktig spiller for oss i år. Mange taklinger det luktet svidd av, og teknikken og pasningskvaliteten kan man heller ikke klage på. Håper IA pønsker ut hvordan vi skal få beholde han lenger !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jepp. Fint om du begrunner innleggene dine.

 

 

Granli (7)

Meget god kamp av Daniel. God både i lufta og langs bakken, og har i mine øyne tatt flere steg siden fjoråret. Lovende.

 

Så vi samme kamp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jepp. Fint om du begrunner innleggene dine.

 

 

Granli (7)

Meget god kamp av Daniel. God både i lufta og langs bakken, og har i mine øyne tatt flere steg siden fjoråret. Lovende.

 

Så vi samme kamp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er hvertfall budstikka sin børs. Ganske så enig med den, selvom jeg ville sagt en 5er på hanche, men pytt pytt.

 

Mande Sayouba 7

 

Kan ikke lastes for baklengsmålene. Tok mer enn det han skulle. Ekkelt og glatt føre for en keeper, men Sayouba har skaffet seg stor rutine og virket trygg under slike forhold.

 

 

Daniel Granli 6

 

Herlig frisk offensiv i 1. omgang. Fikk mer trykk mot seg etter pause. Spiller med rutine.

 

Steinar Strømnes 6

 

Herlig blokkering da han kastet seg og hindret Godset i å gå opp i 21 etter en halv time. Helhjertet innsats, varierte i prestasjonene i sin Stabæk-debut.

 

Andreas Hanche-Olsen 6

 

Fikk ikke nikket unna ved Godsets 10 og nikket rett i beina på Pedersen ved 22. Var ellers trygg og robust i Stabæks forsvar.

 

Jeppe Arctander Moe 6

 

Gjorde en helt ok seriestart. Fikk en kraftig smell i hodet i en duell med Pedersen og måtte byttes ut 20 minutter før slutt.

 

Hugo Vetlesen 7

 

18 år og spillemotor i Stabæks lag. Beveger seg herlig smart, er svært ofte spillbar og tar smarte valg med ballen. Får litt for ofte gult kort.

 

Martin Rønning Ovenstad 6

 

Virket veldig tent mot sin tidligere klubb. Løp mye på Stabæks midtbane og gjorde en god figur i sin første offisielle kamp for klubben.

 

Franck Boli 7

 

Startet sesongen forrykende med en herlig scoring før det var spilt tre minutter av kampen. Fikk et tvilsomt gult kort for filming ti minutter senere.

 

John Hou Sæter 6

 

Traff tverrligger med et skudd i 1. omgang. Borte i perioder og klarte bare delvis å finne mellomrommet mellom Strømsgodsets midtbane og forsvar. Skulle avgjort rett før slutt.

 

 

Tonny Brochmann 6

 

Er veldig viktig offensivt i en-mot-en-situasjoner for Stabæk. Var som vanlig kraftfull, kvikk og skapende. Så ut til å trives på det glatte underlaget.

 

Ohi Omoijuanfo 7

 

Viste klasse da han løp fra Godset-forsvaret og dunket inn sitt første mål for sesongen. Fikk tøff kamp i duellene mot sterke Strømsgodset-stoppere. Skulle scoret på overtid.

 

Innbyttere:

 

Ronald Hernandez i 72. min. for Arctander Moe

 

Åpnet med en dårlig klarering, men Godsets skudd gikk utenfor. Tok noen rare valg.

 

Tobias Børkeeiet i 86. min. for Vetlesen

 

Fikk sin debut i eliteserien. Spilte for kort tid til at han rakk å gjøre seg særlig bemerket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi gjør en svært bra match, med tanke på at vi møter kanskje norges beste hjemmelag. Ovenstad suveren på midten, kriger og jobber hele matchen gjennom. Hugo veldig trygg med ball og tar kloke valg, og Boli virket sprudlende og målkåt. Deilig at Ohi også får satt den så tidlig i sesongen.

Håper ikke det var noe alvorlig med Jeppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Godset-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...