Jump to content

Recommended Posts

• Replies 195
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skandale at du kaller deg Stabæksupporter med sånne uttalelser om lagets kaptein.

Unødvendig.

Den eneste her som blander inn dette er deg. Vadim sier ikke noe om verken rasisme, demokrati eller homofili. Du kan drite i å tillegge Vadim meninger han ikke har.  Hvis du er ute etter å fremme

En av de tre best betalte spillerne i klubben. Hva betyr det? Har vi noen som ligger over millionen, for eksempel? For de ti år siden måte du veø nærmest være juniorspiller i Stabæk for å ligge under millionen, men nå er det kanskje ingen over? Noen som vet?

En av de tre best betalte spillerne i klubben. Hva betyr det? Har vi noen som ligger over millionen, for eksempel? For de ti år siden måte du veø nærmest være juniorspiller i Stabæk for å ligge under millionen, men nå er det kanskje ingen over? Noen som vet?

Tviler på at vi har noen andre enn folk i administrasjonen over millionen, vil tro dette er en beskjeden måte å si at Vadim går inn som best betalte, ser ikke helt for meg hvem som kan ha høyere lønning (av spillerne)

Ohi signerte ny kontrakt i fjor og er sikkert best betalt etter Morten ga seg. Kan hende vi dekker en grei andel av lønnen til Ovenstad også

Edited by joogs

Mande og kassi ligger rundt en halv mill. Ohi ca 400k

Dette er for 2016 vel og merke

Hvordan vet du dette? Hvis det er ligningen sier den lite om hva folk faktisk tjener.

Morten tjente 800k i 2016. Står på vg

https://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/slik-er-inntektstoppen-i-eliteserien/a/24173134/

Og som jeg sier i innlegget du svarer på forteller ligningen i ofte lite om hva lønnsinntekten er. Mitt spørsmål var om Øistein hadde noen info om inntekten utover den misvisende ligningsinntekten.

Dette her er et forslag jeg ikke vet om det er behov for, sånn egentlig, men kanskje vi skulle opprette en egen tråd på Blaa for å dele Budstikka+-artikler. Da slipper vi evt. problemer hvis Budstikka plutselig skulle begynne å bry seg om at +-sakene deres deles med ikke-abonnenter, og så får vi et sted der det samles så vi slipper at folk spør om sakene i flere tråder. :)

Dette her er et forslag jeg ikke vet om det er behov for, sånn egentlig, men kanskje vi skulle opprette en egen tråd på Blaa for å dele Budstikka+-artikler. Da slipper vi evt. problemer hvis Budstikka plutselig skulle begynne å bry seg om at +-sakene deres deles med ikke-abonnenter, og så får vi et sted der det samles så vi slipper at folk spør om sakene i flere tråder. :)

Personlig tror jeg det blir mer rotete om artiklene skal være i en egen tråd. Hvis man skal diskutere innholdet i artikkelen så bør jo den diskusjonen foregå i riktig tråd, og da blir det rot om artikkelen ligger i en tråd på Blaa og diskusjonen om artikkelen ligger i en tråd her.

Synes ikke det har vært noe stort problem at folk har spurt om sakene i flere tråder. Som regel klarer man å holde dem til tråden hvor det logisk sett hører til, og da er det ikke noe problem for andre å finne det.

• 3 weeks later...

Gjennom perioden i Brann sier kilder innenfor klubben at han ikke var særlig flink til å ta vare på de yngre spillerne. En typisk "ovenfra og ned holdning" der han selv visste best. Kan godt være at han har lagt fra seg den holdningen nå ettersom IAO ser en fremtid for han i klubben etter endt spillerkarriere.

Tar det for gitt at det ikke er rom for en ovenfra og ned holdning ovenfor yngre spillere, eller noen andre for den saks skyld, i Stabæk. Og særlig vil vel det gjelde for alle personer som aspirerer å være en leder i klubben. En må nesten gå utifra at Demidov har vokst fra seg evt umodenheter som dette. Håper og tror det kan være veldig bra å få en erfaren spiller og ressurs som Demidov inn, en som kan og tør å stille krav til de andre spillerne. Foreløpig virker det imidlertid som om han har mer enn nok med å fokusere på å bli matchfit. Hans autoritet blant de andre spillerne vil vel også øke den dagen han er selvskreven i førsteelleveren. Kjenner jeg uansett er veldig glad for at vi har en ung kulturbærer som Hanche som Kaptein. Håper Demidov og Hanche har god kjemi så Demidov blir en verdifull støttespiller/mentor for Hanche.

Gjennom perioden i Brann sier kilder innenfor klubben at han ikke var særlig flink til å ta vare på de yngre spillerne. En typisk "ovenfra og ned holdning" der han selv visste best. Kan godt være at han har lagt fra seg den holdningen nå ettersom IAO ser en fremtid for han i klubben etter endt spillerkarriere.

Nå er jeg kanskje litt forutinntatt, siden det er Brann vi snakker om, men har ikke hele klubben hatt en ganske dårlig syn på juniorer? Jeg har inntrykk av at de hvertfall siden årtusenskiftet har vært ganske dårlige på å gi sine egne juniorer muligheter på A-laget. I en slik klubb kan man vel ikke forvente at stjernene gjør spesielt mye for juniorene heller.

Her i klubben er det en helt annen kultur, med Norges beste akademi, tidligere juniortrener som hovedtrener og masse plass til juniorer i tropp og førsteellever. Og da skjønner vel Demidov ganske klart hvor landet ligger?

Edited by geirti

Nå er jeg kanskje litt forutinntatt, siden det er Brann vi snakker om, men har ikke hele klubben hatt en ganske dårlig syn på juniorer? Jeg har inntrykk av at de hvertfall siden årtusenskiftet har vært ganske dårlige på å gi sine egne juniorer muligheter på A-laget. I en slik klubb kan man vel ikke forvente at stjernene gjør spesielt mye for juniorene heller.

Her i klubben er det en helt annen kultur, med Norges beste akademi, tidligere juniortrener som hovedtrener og masse plass til juniorer i tropp og førsteellever. Og da skjønner vel Demidov ganske klart hvor landet ligger?

Kan ikke si jeg vet altfor mye om Branns syn på spillerutvikling. De hadde noen gode årganger født i 93-95 (Finne, Skaanes, Vindheim, Skålevik, Barmen, Grønner) som kom frem da de hadde et lag i 2. div. Når forventningen i byen er at de skal vinne gull hvert år så setter det kanskje en demper på en tankegang om utvikling?

Ja, han burde skjønne hvor landet ligger. Håper han tar til seg mye kunnskap om hvordan spillerutvikling fungerer både av Toni og resten av teamet. Er potensielt en lys fremtid med en tidligere profesjonell i trenerstallen, men tenker ikke at det er noe som burde gå på bekostning av andre trenertalenter uten hans bakgrunn.

Jeg så litt av kampen mot Elverum der Demidov startet. Han tok mye ansvar og var veldig aktiv. Jeg tror han er en vi trenger i midtforsvaret og tror han er en veldig god erstatter for Morten. Regner med, og håper han starter på søndag.

Så kun et av målene så kan ikke si så mye om hvor mye han var involvert der.

Jeg så litt av kampen mot Elverum der Demidov startet. Han tok mye ansvar og var veldig aktiv. Jeg tror han er en vi trenger i midtforsvaret og tror han er en veldig god erstatter for Morten. Regner med, og håper han starter på søndag.

Så kun et av målene så kan ikke si så mye om hvor mye han var involvert der.

Dette liker jeg å høre! Kan ikke huske at det ble ropt noe innad i forsvaret på mandag. Og så stille som det var i deler av den kampen har jeg ikke opplevd i eliteserien før, så burde ha kunnet hørt de godt. Savna virkelig en sinna Morten som pumper litt energi inn i laget! Tror Hanche kan bli det, men med all motgangen han har hatt i det siste er det nok vanskelig å stå fram som vi trenger at han gjør.

Fra dagens budstikka+:

Demidov kan få sjansen i midtforsvaret

Artikkeltags

SPORT FOTBALL STABÆK FOTBALL VADIM DEMIDOV TONI ORDINAS

NÆRMER SEG: Det avgjøres søndag morgen om Vadim Demidov er med mot Sandefjord. Den tidligere landslagsspilleren kan være nøkkelen som låser igjen Stabæks forsvar.

NÆRMER SEG: Det avgjøres søndag morgen om Vadim Demidov er med mot Sandefjord. Den tidligere landslagsspilleren kan være nøkkelen som låser igjen Stabæks forsvar. Foto: ANDRÉ STRØMNES

Av André Strømnes

Publisert:08. april 2018, kl. 12:31

Tidligere A-landslagsspiller Vadim Demidov (31) er høyaktuell for å gå inn på Stabæk-laget til kampen mot Sandefjord.

DEL

Følg Stabæk borte mot Sandefjord kl 18.00 søndag kveld her!

31-åringen, med bakgrunn fra blant annet Rosenborg, spanske Real Sociedad og Celta Vigo, ble for en måned siden klar for Stabæk. Han har ennå ikke debutert for sin nye klubb. I det siste har han vært syk.

– Sånn er det når man har små barn, sier Demidov, som på fredagens trening ble drillet i Stabæks midtforsvar.

Han sier han fortsatt ikke er helt bra, minner om at det også har vært en lang periode uten kamper for ham og at det gjør noe med kroppen.

– Det kommer seg, men når jeg er fullstendig klar vet jeg ikke. Det er opp til treneren å bestemme når jeg er frisk og god nok. Så er man også avhengig av å spille for å komme helt i form – det er en balansegang der, sier Stabæk-spilleren.

LES OGSÅ: Demidov kan få sin Stabæk-debut

Treneren skal lytte

Demidov mener han må ta den tiden han trenger for å kunne bidra for fullt.

– Både av respekt for meg selv, lagkamerater og hele klubben er det viktig at jeg er i form og god nok når jeg får sjansen.

Stabæk-trener Toni Ordinas sier det har vært en plan med Demidov og at de har mistet en uke ettersom han ble syk.

Nå er han i høyeste grad med i vurderingen til søndagens kamp mot Sandefjord.

– Avgjørelsen tas søndag morgen. Vi snakker sammen senere fredag, han fullfører treningen lørdag og en avgjørelse tas søndag morgen, sier spanjolen.

Ordinas sier han også må lytte til en spiller med så mye erfaring som Demidov, om han selv føler at han er klar for spill.

LES OGSÅ: Har en plan med Vadim Demidov

DRILLET: Vadim Demidov i fint driv på fredagens Stabæk-trening. Der ble han drillet i midtforsvaret under formasjonsøkten.

DRILLET: Vadim Demidov i fint driv på fredagens Stabæk-trening. Der ble han drillet i midtforsvaret under formasjonsøkten. Foto: ANDRÉ STRØMNES

Tre baklengs i snitt

Etter de to første kampene i eliteserien har Stabæk sluppet inn seks mål.

Mandag, dagen etter 1–4-tapet for Ranheim, hadde Stabæk et spillermøte.

– Det var et godt møte. Av de seks målene er det mange individuelle feil. Slike ting skjer i fotball – det ser man også i Champions League. Samtidig er det også øyeblikk hvor man må ta ansvar, spillerne forstår at det er tid for å stå opp, sier Ordinas.

I første serierunde havnet Stabæk under 0–1 etter 18 sekunder. I helgen smalt det etter 30 sekunder.

Ordinas sier han har forståelse for at det er lett å miste hodet når man ligger under 2–0 etter åtte minutter (som mot Ranheim), kampplanen går i tusen knas og man må begynne å spille på en helt annen måte.