Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Sta...øh, Ranheim-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


En av de flaueste opplevelsene jeg har hatt som Stabæk-supporter. Det er lett å bli historieløs, men jeg er trygg på at denne kampen kommer blant de tre verste. Vi har jo fått amatørene fra Trøndelag til å se ut som Messi & co.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er mye verre enn Sogndal borte ifjor. Alle eliteserielag må jo gni seg i henda og le høyt når de ser hvor lett det blir å score mot oss i år.

 

Ifjor var dødballene vår store skrekk. Nå er det hver gang motstanderlaget har ballen tydeligvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke panikk... ennå..

 

Dette kan jeg ikke tro er representativt for denne troppen.

 

Men, hvis Hanche skal fortsette kamikaze på midtstreken må flere enn Strømnes falle av for den mannen er ikke vant til tempoet en divisjon over.

 

Han ble gang på gang satt i situasjoner som burde vært håndtert i forkant og også i selve øyeblikket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godkjent til Granli, Moe, Ohi og Brochmann. Ellers svært tynt.

Ikke godkjent til noen synes jeg, men mest av alt er dette et resultat av at Toni ikke kan forsvarsorganisering. Toni er en svært dyktig spillerutvikler - men ingen taktikker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man får lyst til å gå i dvale. Bare sove til neste år.

Kan eventuelt bli kjipt å våkne opp og lure på hvorfor vi spiller kamper mot Jerv og UllK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis Demidov ikke kan spille bør han i det minste få ansvar på treningene for defensiv organisering. Toppen av kransekaka å se Basma delta i trampeklapp etter kampen for Ranheim. Var det noen som fredet draktnummeret hans eller husker jeg feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Godkjent til Granli, Moe, Ohi og Brochmann. Ellers svært tynt.

Ikke godkjent til noen synes jeg, men mest av alt er dette et resultat av at Toni ikke kan forsvarsorganisering. Toni er en svært dyktig spillerutvikler - men ingen taktikker.

 

 

Dette er jeg nok enig i, og noe jeg håper klubben husker på hvis det skulle skjære seg ordentlig for ham i hovedtrenerjobben - sånn forøvrig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Heller ikke i denne kampen gjør vi alle byttene. Er det virkelig ingen på benken som hadde hatt behov for å spille de siste 15 min? Demidov? Agouda? Aga?

 

Synes vi mangler gode kanter ettersom både Brochman og Boli trekker innover hver gang. Savner Nije og Gyasi som tør å utfordre. Håper det blir noen endringer til neste kamp. Inn med Demidov og Brynhildsen fra start for Strømnes og Sæter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Arbeidsuhell.

 

Dette laget er ungt og kommer til å variere i prestasjonene i år. Samtidig skal man heller ikke glemme at vi store deler av laget er nykomponert, spesielt i bakre rekker. 3 av 5 er «nye» siden i fjor - da tenker jeg på at Daniel og Sayouba nesten ikke spilte.

 

I tillegg til Forsvaret er nok mangelen på defensive fibre i midtbaneleddet en stor svakhet, der det omtrent kun er Ovenstad som innehar dette. Han er i tillegg ny og trenger å finne sin rolle. Men han kan uansett ikke balansere midtbanen vår alene.

 

Når vi først ligger under savner jeg bredde i spillet. De farlighetene vi skaper, samt målet, kommer etter innlegg. Nije og Gyasi er savnet.

 

Tonny bør gå inn sentralt og erstatte Hou mot Sandefjord. Gi heller en av unggutta sjansen på kant. Boli er nok heller ikke riktig mann i en kantrolle med defensivt ansvar.

 

Laget har mye å bevise i neste kamp, og jeg er helt sikker på at gutta kommer til å heve seg!

 

Bare å nullstille.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke så fryktelig enkelt å spille i den bakre fireren til Stabæk når midtbanen ikke gjør jobben sin...

Kanskje Demidov inn foran stopperne men det fordrer vel at han orker løp i 90 min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strømnes må ut i neste kamp. Inn med Demidov. Strømnes er provoserende middelmådig.

Etter dagens kamp er jeg ikke i tvil. I år blir det definitivt nedrykkstrid. Etter to sesonger der vi bare så vidt holder hodet over vannet, kan dette være sesongen hvor boblen sprekker. Vi går rett ned i OBOS. Håper jeg tar feil. Men dagens kamp var bare så begredelig søppel at jeg ikke har ord. Og det mot et møkkalag av dimensjoner. En liten trøst er at vi har celebert selskap nedi bunnstriden, RBK. :D

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mnja, vet ikke om han kan løse det alene.

 

Avstanden mellom lagdelene og mellom spillerne i lagdelene er for stor. Ta en titt på LSK kvinner for å se hvordan det bør se ut.

 

Men mest handler det om risikokontroll. Når og hvor mister vi ballen og hvor kjappe er vi i omstillingen fra angrep til forsvar.

 

Så avstander, presisjon og reaksjon. Det er ting det skal være relativt greit å øve på.

 

Hanche blir seende ut som en klovn på flere av baklengsmålebe, men det egentlige spørsmålet er hvorfor motstanderen får anledning til å sette ham i en slik situasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For mye fokus på ferdigheter med ball?

 

Jeg ble sittende og se "praktmålet" til Ranheim gang på gang. Det kommer en kontring på kanten. I midten har Strømnes én mann å forholde seg til. Han kommer ikke først på ballen, men ballen kommer bak begge spillere. Ranheim-spilleren får lagt igjen beinet og flikker bakover. Der kommer en Ranheim-spiller løpende. Alene. Fem meter tidligere var Vetlesen i press, men fulgte ikke løpet hele veien.

 

Synes dette har vært gjennomgående i flere år. Vi er alltid et par meter unna motspillerne.

 

Generelt gir vi oss Ranheim en lett kamp. Som vi fremstår i dag må vi ha vært drømmemotstanderen til Drillo: Vi angriper sakte, og lar dem legge ti mann i forsvar. Selv når de presser høyt, og vi spiller oss gjennom første ledd, så går det for sakte. Spre på med en god dose tvilsomme tversoverpasninger. Synes vi "alltid" angrep med 7 mot 10, mens Ranhim stort sett angrep 4 mot 4.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strømnes må ut i neste kamp. Inn med Demidov. Strømnes er provoserende middelmådig.

Etter dagens kamp er jeg ikke i tvil. I år blir det definitivt nedrykkstrid. Etter to sesonger der vi bare så vidt holder hodet over vannet, kan dette være sesongen hvor boblen sprekker. Vi går rett ned i OBOS. Håper jeg tar feil. Men dagens kamp var bare så begredelig søppel at jeg ikke har ord. Og det mot et møkkalag av dimensjoner. En liten trøst er at vi har celebert selskap nedi bunnstriden, RBK. :D

Med andre ord et alt ved det samme, inkl din optimisme 😝
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et tynn trøst, men dog, Aftenposten konklusjon etter dagens fotballrunde:

 

 

"Det betyr også at Ranheim, som vant 4–1 over Stabæk søndag kveld, også er foran Rosenborg med to kamper mindre spilt."

 

 

Konklusjonen er klar: vi har vippet RBK ned fra pinnen som Trondheims/Trøndelags beste fotballag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ENESTE bra med denne kampen er at det er umulig å feie elendigheten under teppet. Nå er det krystallklart at vi sliter. Big time. Vår gave fra oven var at dette kom i grevens tid så vi kan få gjort noe med det. Gjør vi ingenting NÅ er det ikke umulig at vi er delvis akterutseilt allerede før neste vindu.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Sta...øh, Ranheim-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...