Gå til innhold

Kamptråd: Sandefjord-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Komplett Arena

Dato: 8. april

Tid: 18:00

Lagoppstilling: Gir egentlig litt faen så lenge de faktisk gjør en innsats og unngår sånne feil man gjør som 10-åring

 

NULLSTILL. NÅ.

 

Sandefjord har vært vanskelige å plassere denne sesongen. De ble totalt pissa på mot Molde, og dro hjem med 0-5, før de så reiste seg og knuste Start 4-1. Dette er deres hjemmepremiere etter at kamp mot nettopp Ranheim ble utsatt pga. dårlig bane. Magnus Powell er henta inn som ny trener etter at Lars Bohinen stakk til Ålesund, men skal kjøre samme 3-5-2-formasjon som vår gamle venn gjorde.

 

Historien viser at Sandefjord er en veldig grei motstander for oss, med 11-4-3 i obligatoriske kamper. Vi har til gode å tape på Komplett Arena siden den ble åpnet i 2007. Imidlertid slo de oss på Nadderud i fjor.

 

Vårt aller flaueste øyeblikk i Eliteseriesammenheng var da Lillestrøm slo oss 7-0 på TA i 2011. Uka etter reiste vi til Trondheim og slo de regjerende seriemesterne 2-1. Mitt kamptips er at noe lignende skjer her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Løven

Granli, Demidov, Hanche, Moe

Børkeeiet, Hugo

Brochmann, Hou, Brynhildsen

Ohi

Brynhildsen etter innhoppet i dag? Han gjorde vel ikke stort annet enn å servere Ranheim en del overganger for så å averge noen av dem etterpå. Boli hadde en typisk ikke-bra-Boli kamp i dag med mye driblinger som endte i ingenting og noen rævva skudd. Men har han dagen ( som mot godset) er han en av eliteseriens beste. Satser på at han hever seg til denne her.

 

Og hvem som bør ut av Hanche eller Strømnes er jeg faktisk ikke sikker på.. føler hanche får litt gratis sympati her på grunn av kapteinsbindet og at han er en local lad. Det er vel tre av fire baklengsmål i dag han er direkte involvert i. Selv om to av de også var en porsjon uflaks ( ene taklingen blir perfekt pasning til Ranheim spilleren som får assist. Storflor var vel filming.)

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Granli har vært solid i år. Hvis ikke demidov kommer inn som stopper bør Granli vurderes inn i midten og Hernandez ut på kanten. Strømnæs ut. Børkeiet inn sentralt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Løven

Granli, Demidov, Hanche, Moe

Børkeeiet, Hugo

Brochmann, Hou, Brynhildsen

Ohi

Brynhildsen etter innhoppet i dag? Han gjorde vel ikke stort annet enn å servere Ranheim en del overganger for så å averge noen av dem etterpå. Boli hadde en typisk ikke-bra-Boli kamp i dag med mye driblinger som endte i ingenting og noen rævva skudd. Men har han dagen ( som mot godset) er han en av eliteseriens beste. Satser på at han hever seg til denne her.

 

Og hvem som bør ut av Hanche eller Strømnes er jeg faktisk ikke sikker på.. føler hanche får litt gratis sympati her på grunn av kapteinsbindet og at han er en local lad. Det er vel tre av fire baklengsmål i dag han er direkte involvert i. Selv om to av de også var en porsjon uflaks ( ene taklingen blir perfekt pasning til Ranheim spilleren som får assist. Storflor var vel filming.)

Så faktisk ikke 2. Omgang idag, men Brynhildsen på bakgrunn av pre-season hvor han var en av våre beste
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha kommet meg etter den vanvittige skuffelsen igår var det faktisk noen få lyspunkt som lover bra utover sesongen. Børkeeiet virket ganske solid da han kom inn. Fysikken hans er også betraktelig mye bedre enn Vetlesen. Selv om avslutningene var elendige var vel Brochmann den eneste som var et konstant uromoment for Ranheim. Det er veldig positivt at han viser såpass god form etter å ha vært ute store deler av preseason. Ohi glimtet også bra til ved enkelte anledninger, og målet var jo helt nydelig. Backene i Moe og Granli viste seg positivt frem ved flere anledninger. De hadde en del fine raid som det bare er å fortsette med. Moe hadde også en del gode defensive inngripener. Midtforsvaret får helt strykkarakter, og midtbanen var også veldig svak både offensivt og defensivt. Sæter var til dels helt usynlig og tok ikke den plassen man kan forvente av en sentral offensiv midt.

Ovenstad var jo glimrende mot Godset, så at han kan svinge så mye i prestasjonene skuffet ganske mye. Jeg håper likevel dette var et engangstilfelle, og gir han en til sjanse mot Sandefjord. Det samme gjelder Boli.

 

For å få kontroll over midtbanen ville jeg ha byttet Sæter med Vetlesen, for så å putte Børkeeiet inn på Vetlesen sin plass. I en drømmeverden er Demidov matchfit og går rett inn i midtforsvaret, men det er vel høyst usannsynlig. Men noen endringer bør Ordinas gjøre, det blir for dumt å la det samme mannskapet få en sjanse til. Så elleveren jeg håper å se:

 

Sayouba

 

Granli - Hanche - Strømnes - Moe

 

Ovenstad - Børkeeiet

 

Brochmann - Vetlesen - Boli

 

Ohi

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha kommet meg etter den vanvittige skuffelsen igår var det faktisk noen få lyspunkt som lover bra utover sesongen. Børkeeiet virket ganske solid da han kom inn. Fysikken hans er også betraktelig mye bedre enn Vetlesen. Selv om avslutningene var elendige var vel Brochmann den eneste som var et konstant uromoment for Ranheim. Det er veldig positivt at han viser såpass god form etter å ha vært ute store deler av preseason. Ohi glimtet også bra til ved enkelte anledninger, og målet var jo helt nydelig. Backene i Moe og Granli viste seg positivt frem ved flere anledninger. De hadde en del fine raid som det bare er å fortsette med. Moe hadde også en del gode defensive inngripener. Midtforsvaret får helt strykkarakter, og midtbanen var også veldig svak både offensivt og defensivt. Sæter var til dels helt usynlig og tok ikke den plassen man kan forvente av en sentral offensiv midt.

Ovenstad var jo glimrende mot Godset, så at han kan svinge så mye i prestasjonene skuffet ganske mye. Jeg håper likevel dette var et engangstilfelle, og gir han en til sjanse mot Sandefjord. Det samme gjelder Boli.

 

For å få kontroll over midtbanen ville jeg ha byttet Sæter med Vetlesen, for så å putte Børkeeiet inn på Vetlesen sin plass. I en drømmeverden er Demidov matchfit og går rett inn i midtforsvaret, men det er vel høyst usannsynlig. Men noen endringer bør Ordinas gjøre, det blir for dumt å la det samme mannskapet få en sjanse til. Så elleveren jeg håper å se:

 

Sayouba

 

Granli - Hanche - Strømnes - Moe

 

Ovenstad - Børkeeiet

 

Brochmann - Vetlesen - Boli

 

Ohi

 

Enig med alt bortsett fra Boli. Synes vi bør spille med en rendyrka venstrekant eller indreløper. Tror vi får mer igjen for å bruke Ola B og Moussa når han er tilbake. Det er jo en grunn til at RBK ikke bruker Søderlund og Bendtner samtidig. Tanksentere trives best sentralt. Synes ikke Boli gjorde seg bort i går, men merker at han er ute av posisjon, det er i hvert fall min mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Boli hadde én stor sjanse i går. Da er det bare 22 igjen til han setter neste kasse. Blir bra.

 

Ganske overbevist om at Rosenborg matcher Søderlund sånn at han rekker å brenne de 53 sjansene han trenger før møtet mot oss på Nadderud i mai.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra dagen trening kan det se ut til at det blir 2 bytter fra forrige kamp.

 

Sayouba

Granli - Vadim - Kaptein - Moe

Ola - Ovenstad

Brochmann - Hugo - Boli

Ohi

Det var stor tenning i dag og mye kjefting mellom medspillere. Måtte smile litt for meg selv for likte det jeg så og hørte. Tar de dette med seg i kamp kan det bli både interessant og gøy på søndag.

 

Gleder meg til kamp :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra dagen trening kan det se ut til at det blir 2 bytter fra forrige kamp.

 

 

Sayouba

Granli - Vadim - Kaptein - Moe

Ola - Ovenstad

Brochmann - Hugo - Boli

Ohi

Det var stor tenning i dag og mye kjefting mellom medspillere. Måtte smile litt for meg selv for likte det jeg så og hørte. Tar de dette med seg i kamp kan det bli både interessant og gøy på søndag.

 

Gleder meg til kamp :)

Dristig med helt ny rolle for Ola.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra dagen trening kan det se ut til at det blir 2 bytter fra forrige kamp.

 

 

Sayouba

Granli - Vadim - Kaptein - Moe

Ola - Ovenstad

Brochmann - Hugo - Boli

Ohi

Det var stor tenning i dag og mye kjefting mellom medspillere. Måtte smile litt for meg selv for likte det jeg så og hørte. Tar de dette med seg i kamp kan det bli både interessant og gøy på søndag.

 

Gleder meg til kamp :)

Ola? Ikke Tobias? Synes Hou sæter var veldig bra lot Godset, men støtter en endring med å flytte Hugo frem!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Utifra dagen trening kan det se ut til at det blir 2 bytter fra forrige kamp.

 

Sayouba

Granli - Vadim - Kaptein - Moe

Ola - Ovenstad

Brochmann - Hugo - Boli

Ohi

Det var stor tenning i dag og mye kjefting mellom medspillere. Måtte smile litt for meg selv for likte det jeg så og hørte. Tar de dette med seg i kamp kan det bli både interessant og gøy på søndag.

 

Gleder meg til kamp :)

Ola? Ikke Tobias? Synes Hou sæter var veldig bra lot Godset, men støtter en endring med å flytte Hugo frem!

 

På avstand kan de vel ligne litt? Jeg stusser også over at Brynhildsen plutselig skal spille defensiv midtbane? Det må jo nesten ha vært Børkeeiet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Utifra dagen trening kan det se ut til at det blir 2 bytter fra forrige kamp.

 

Sayouba

Granli - Vadim - Kaptein - Moe

Ola - Ovenstad

Brochmann - Hugo - Boli

Ohi

Det var stor tenning i dag og mye kjefting mellom medspillere. Måtte smile litt for meg selv for likte det jeg så og hørte. Tar de dette med seg i kamp kan det bli både interessant og gøy på søndag.

 

Gleder meg til kamp :)

Ola? Ikke Tobias? Synes Hou sæter var veldig bra lot Godset, men støtter en endring med å flytte Hugo frem!

 

På avstand kan de vel ligne litt? Jeg stusser også over at Brynhildsen plutselig skal spille defensiv midtbane? Det må jo nesten ha vært Børkeeiet?

 

 

Jeg vet veldig godt hvem som er hvem, og så er det litt forskjell i fysikken på de to. Jeg skriver bare det jeg så men formasjonen er jeg ikke 100% sikker på

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Boli over på høyre da, eller?

 

Synes vi bør vurdere å gå over til en flatere formasjon hvis vi ikke får spillerne våre til å fungere nevneverdig bedre i kantrollene enn hva som har vært tilfelle så langt. Kunne vært spennende med Ola og Hernandez som klassiske, rendyrkede utoverkanter i en 4-4-2 feks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


NÆRMER SEG LAGET: Vadim Demidov ble drillet i Stabæks forsvar på fredagens trening. Det avgjøres søndag morgen om han er med mot Sandefjord

Fotball. Tidligere A-landslagsspiller Vadim Demidov (31) er høyaktuell for å gå inn på Stabæk-laget til kampen mot Sandefjord.

 

31-åringen, med bakgrunn fra blant annet Rosenborg, spanske Real Sociedad og Celta Vigo, ble for en måned siden klar for Stabæk. Han har ennå ikke debutert for sin nye klubb. I det siste har han vært syk.

Sånn er det når man har små barn, sier Demidov, som på fredagens trening ble drillet i Stabæks midtforsvar.

Han sier han fortsatt ikke er helt bra, minner om at det også har vært en lang periode uten kamper for ham og at det gjør noe med kroppen.

Det kommer seg, men når jeg er fullstendig klar vet jeg ikke. Det er opp til treneren å bestemme når jeg er frisk og god nok. Så er man også avhengig av å spille for å komme helt i form det er en balansegang der, sier Stabæk-spilleren.

Treneren skal lytte

Demidov mener han må ta den tiden han trenger for å kunne bidra for fullt.

Både av respekt for meg selv, lagkamerater og hele klubben er det viktig at jeg er i form og god nok når jeg får sjansen.

Stabæk-trener Toni Ordinas sier det har vært en plan med Demidov og at de har mistet en uke ettersom han ble syk. Nå er han i høyeste grad med i vurderingen til søndagens kamp mot Sandefjord.

Avgjørelsen tas søndag morgen. Vi snakker sammen senere fredag, han fullfører treningen lørdag og en avgjørelse tas søndag morgen, sier spanjolen.

Ordinas sier han også må lytte til en spiller med så mye erfaring som Demidov, om han selv føler at han er klar for spill.

Tre baklengs i snitt

Etter de to første kampene i eliteserien har Stabæk sluppet inn seks mål. Mandag, dagen etter 14-tapet for Ranheim, hadde Stabæk et spillermøte.

Det var et godt møte. Av de seks målene er det mange individuelle feil. Slike ting skjer i fotball det ser man også i Champions League. Samtidig er det også øyeblikk hvor man må ta ansvar, spillerne forstår at det er tid for å stå opp.

I første serierunde havnet Stabæk under 01 etter 18 sekunder. I helgen smalt det etter 30 sekunder.

Ordinas sier han har forståelse for at det er lett å miste hodet når man ligger under 20 etter åtte minutter (som mot Ranheim), kampplanen går i tusen knas og man må begynne å spille på en helt annen måte.

Endret av Tom Bruaset
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal nedover med jentene mine Rakel og Lily (nyinnmeldte i Support) og vi lurer på om supporterne samles noe sted i Sandefjord før matchen? Viktig å komme tidlig i gang med alkoholfri ralling.

Vi planlegger å kjøre bussen rett til stadion, så vi er der tidlig og kan støtte gutta under oppvarmingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan se ut som Sandefjord stiller med en lynrask høyreback Andrew Eleftheriou spilt tidligere på Watfore og med fortid som sprinter med tid på 10 tallet. Vi får se hvordan det håndteres både offensivt og defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høres ut som en god mulighet til å dytte Tonni over på venstre. En back med 10,x på 100-meter spiller ikke for Sandefjord hvis han også er god til å lese motspillernes finter. Boli kan i flyte på også å kunne løpe fra backen, det blir nødvendigvis vanskeligere jo raskere backen er. Tonni er vel mer avhengig av å sende han en tur innom pølsebua.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høres ut som en god mulighet til å dytte Tonni over på venstre. En back med 10,x på 100-meter spiller ikke for Sandefjord hvis han også er god til å lese motspillernes finter. Boli kan i flyte på også å kunne løpe fra backen, det blir nødvendigvis vanskeligere jo raskere backen er. Tonni er vel mer avhengig av å sende han en tur innom pølsebua.

Han mangler hvist teknikk men sikkert lurt å ikke kjøre Boli på hans side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra dagen trening kan det se ut til at det blir 2 bytter fra forrige kamp.

 

 

Sayouba

Granli - Vadim - Kaptein - Moe

Ola - Ovenstad

Brochmann - Hugo - Boli

Ohi

:)

Dagens trening viste en 4-1-4-1-formasjon. Ovenstad på som enslig defensiv midtbane. Ola på høyre som offensive midtbane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper gutta er litt tent.

 

I morra håper jeg på gult kort i første takling - både fordi det viser at vi er på fra start, og fordi det hadde vært deilig å for en gangs skyld bruke det første minutt på noe annet enn å slippe inn mål...

 

 

 

Jeg føler meg på ingen måte sikker på at vi klarer å ta 3 poeng i morra - det kan fort gå et par kamper til før vi "snur" dette.

 

Men de tre første hjemmekampene våre er mot Tromsø, Start og LSK (alle i løpet av denne måneden), og har vi ikke fått oss en trepoenger eller to innen den tid, så rykker vi ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Sandefjord-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...