Gå til innhold

Norgesmesterskapet 2018


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Tungt nå, men tette, jevne og lange kamper gagner kondisen til gutta, i hvert fall på sikt!

 

Skulle helst sett den var ferdig etter 90, men vi klarte å unngå straffekonk og en ny cup skrell på en potetåker av en bane, som ikke innbyr til Stabæk spill...

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holdt nullen på bortebane og to strake seiere. Annet positivt man kan ta med seg er at spillerne straffa seg selv med 30 minutters ekstra løping for dårlig innsats første 90.

 

Dessuten er mulighetene for the double innenfor rekkevidde. 😎

Endret av testapen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen vits i å krisemaksimere. Jada Ohi bør skyte når han har ballen innenfor 16. Det samme gjelder sikkert flere andre av våre spillere. Men vi vinner til slutt og det er det viktigste. Synd at det blir slitasje på spillerne før Kristiansund, men skal vi til Europaligaen må vi prioritere cup foran serien. Boli skal ha for at han holder oss inne i denne dansen tross alt. Det kunne vært Molde og Sandefjord-skjebnen på oss, men vi er videre. Det er da noe å bite fast i. To strake seire nå, og tre kamper på rad uten tap.

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen vits i å krisemaksimere. Jada Ohi bør skyte når han har ballen innenfor 16. Det samme gjelder sikkert flere andre av våre spillere. Men vi vinner til slutt og det er det viktigste. Synd at det blir slitasje på spillerne før Kristiansund, men skal vi til Europaligaen må vi prioritere cup foran serien. Boli skal ha for at han holder oss inne i denne dansen tross alt. Det kunne vært Molde og Sandefjord-skjebnen på oss, men vi er videre. Det er da noe å bite fast i. To strake seire nå, og tre kamper på rad uten tap.

Har du og ShermanCostello byttet profil ? :-) :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi ikke bare ryke ut først som sist, og fokusere på serien? Blir ikke noe finale av de greiene her uansett..

Skal ikke bare slutte å delta i NM fullstendig da? Banen var grusom, ett hardt arbeidene 2 div lag kan alltid være vrient for hvem som helst. Ullern var flaut, men dette kan jeg leve med. Syntes vi hadde flere muligheter til å avgjøre, og burde gjort det tidligere. Ser bedring i dette laget, og som i fjor og alle år før så har jeg troa på at vi skal gå hele veien til finalen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes faktisk ikke dette var så helgærnt: vi får prøvd Granli som midtstopper i mer enn 90 minutter, Børkeeiet på sentral midtbane (kan bli litt bedre i timingen, men dette vokser han på), og holder faktisk nullen for første gang i år. Vi har både heading og skudd i tverliggeren uten at keeperen deres er spesielt nærme, og jeg tror ikke vi slet oss helt ut på dette. Til det orket Moss etterhvert for lite. Vi har stor kontroll spillemessig, men mangler selvfølgelig målene som hadde gitt oss full kontroll på utfallet.

 

 

Jeg skal ikke nevne navn, men det mest negative i dag var at det ble litt mange unødvendige balltap rundt midtsirkelen, og at endel avslutninger innenfor sekstenmeteren ble holdt igjen, og at man heller lette etter enda en pasning, mens det riktige i flere tilfeller hadde vært å avslutte på mål. I så måte var det et lite steg tilbake fra LSK-kampen, men jeg tror det har å gjøre med at man er veldig bevisst det tøffe kampprogrammet vi når er inne i, og håper at man skal komme gjennom på 90 % innsats. Noe vi nesten gjorde (tverrligger-inn i stedet for -ut eller ikke annullert mål, f.eks.).

 

En middels transportetappe som med litt mer stang-inn hadde vært avsluttet etter 90 minutter til vår fordel. Men mot KBK holder selvfølgelig ikke det som ble levert her. I den kampen forventer jeg FULL, JÆVLA TENNING fra alle mann, ikke bare et par-tre stykker. Og jeg forventer at vi tar med oss minst ett poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ingen vits i å krisemaksimere. Jada Ohi bør skyte når han har ballen innenfor 16. Det samme gjelder sikkert flere andre av våre spillere. Men vi vinner til slutt og det er det viktigste. Synd at det blir slitasje på spillerne før Kristiansund, men skal vi til Europaligaen må vi prioritere cup foran serien. Boli skal ha for at han holder oss inne i denne dansen tross alt. Det kunne vært Molde og Sandefjord-skjebnen på oss, men vi er videre. Det er da noe å bite fast i. To strake seire nå, og tre kamper på rad uten tap.

Har du og ShermanCostello byttet profil ? :-) :-)

Haha! Jeg tar det som et slags kompliment.

 

Spøk til side; det er nok av cupmestre som har startet med bedritne matcher.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


HamKam - Sarpsborg 08 (spilles 10/5)
KFUM Oslo - Lillestrøm
Skeid - Vålerenga (Vises på NRK)
Bærum - Strømsgodset
Ull/Kisa - Kongsvinger
Mjøndalen - Stabæk
Notodden - Odd
Egersund - Start
Bryne - Sandnes Ulf
Nest-Sotra - Haugesund
Fyllingsdalen - Brann
Hødd - Kristiansund (spilles 10/5)
Brattvåg - Rosenborg
Levanger - Ranheim
Mjølner - Bodø/Glimt
Alta - Tromsø

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir Walk over.. som Ullern og Moss...

Tror faktisk Mjøndalen blir lettere. Vi slo dem 0-3 i fjor og de spiller greiere enn Ullern og Moss. I tillegg spiller vi på jevnt underlag. Isachsen Stadion er en hurtig bane som nok passer oss bra. Mads Hansen som var mye av limet i laget har lagt opp og dette skal gå bra. I fjor var Mjøndalen veldig hyggelige og slapp alle interesserte inn på VIP tribunen hvor de solgte øl, da vi spilte siste treningskampen før sesongstart. Satt i sola med en halvliter og så gutta våre banke inn 3 mål - kan man ha det bedre ???

 

REPEAT PLEASE - hehe....

Endret av JeanClaude
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra budstikka+

 

Målet er cupfinale

Artikkeltags

STABÆK FOTBALL FOTBALL SPORT BÆRUM

DRØMMER OM FINALE: Stabæk har mål om å gå hele veien i cupen i år.

DRØMMER OM FINALE: Stabæk har mål om å gå hele veien i cupen i år. Foto: KNUT BJERKE

Av André Strømnes

Publisert:03. mai 2018, kl. 21:42

For ti år siden satt Andreas Hanche-Olsen på tribunen under cupfinalen og heiet på Stabæk. Nå er målet å løfte pokalen som lagkaptein.

DEL

 

MOSS - STABÆK 0-1 (etter ekstraomganger)

 

- Jeg satt på tribunen den gangen. Det hadde vært stort å få spille finale selv, sier Stabæks midtstopper.

 

Få nyhetene servert i innboksen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Han legger ikke skjul på at Stabæk har høye ambisjoner i cupen - også i år.

 

- Målet i år er å komme til cupfinalen, og vinne den. Vi har lyst til å hevde oss i cupen, sier han.

 

LES OGSÅ: Stabæk videre etter ny cupthriller

 

120 minutter igjen

 

Skal det bli finalefest i år så spørs det om ikke prestasjonene må stige utover i cupen. I 1. runde ble Ullern slått etter ekstraomganger.

 

Torsdag kveld ble Franck Bolis mål etter 112 minutter - altså godt inn i 2. ekstraomgang, avgjørende.

 

- Vi må på død og liv spille 120 minutter i cupen, ser det ut til, fleiper Hanche-Olsen før han mer alvorlig legger til at det ikke var noen stor fotballkamp på Melløs.

 

- Det var en kamp vi bør vinne komfortabelt. Jeg synes vi kunne avgjort i ordinær spilletid.

 

Cupeventyret fortsetter: - Gutta skal få slippe å løpe så mye imorgen

 

Tøft program

 

For mandag spilte Stabæk eliteseriekamp mot Lillestrøm. Torsdag ble det altså 120 minutters kraftanstrengelse i cupen. Søndag er det ny eliteseriekamp - borte mot Kristiansund.

 

 

- Det er helt klart ikke optimalt at det ble ekstraomganger. Men det er sånt man må tåle. Man ser internasjonalt at det spilles mange kamper, det bør vi klare óg, sier kaptein som personlig synes det er fint med mye kamper.

 

- Jeg føler meg grei. Jeg er vant til å spille mye kamper.

 

Mandag og torsdag var banene naturgress. Søndag blir det kunstgress.

 

- Det er mer belastning for blant annet ledd på kunstgress. For musklene var det en ganske tung matte i dag, som suger krefter.

 

Asker på hodet ut av cupen

 

- Ikke så ille

 

Naturgresset på Melløs stadion bar preg av at det er tidlig i sesongen, men Stabæk-kaptein vil ikke klage på det.

 

- Den var ikke så ille. Det er naturligvis fordel for Moss å spile på en sånn bane, det blir mer kriging og dueller og det er mer fordel for Moss enn oss.

 

Hanche-Olsen sier han følte Stabæk hadde god kontroll på kampen, følte seg trygg underveis på at det skulle bli seier, men påpeker samtidig at man alltid må regne med at motstanderne får noen situasjoner de kan score på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Dette blir Walk over.. som Ullern og Moss...

Tror faktisk Mjøndalen blir lettere. Vi slo dem 0-3 i fjor og de spiller greiere enn Ullern og Moss. I tillegg spiller vi på jevnt underlag. Isachsen Stadion er en hurtig bane som nok passer oss bra. Mads Hansen som var mye av limet i laget har lagt opp og dette skal gå bra. I fjor var Mjøndalen veldig hyggelige og slapp alle interesserte inn på VIP tribunen hvor de solgte øl, da vi spilte siste treningskampen før sesongstart. Satt i sola med en halvliter og så gutta våre banke inn 3 mål - kan man ha det bedre ???

 

REPEAT PLEASE - hehe....

Mads Hansen ut tror jeg ikke er noen svekkelse. Han var helt umotivert og har ikke vært god i starten, bortsett fra et mål. Mange der borte som går og venter på at Gauseth skal gi seg også.

De sliter uansett stort foran mål, så her bør vi kunne holde nullen igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk:

30 Sayouba Mande

2 Ronald Jose Hernandez Pimentel

5 Steinar Ryen Strømnes

16 Andreas Schjølberg Hanche-Olsen KAPTEIN

21 Daniel Fredrik Granli

25 Hugo Vegard Vetlesen

42 Tobias Borchgrevink Børkeeiet

94 Martin Rønning Ovenstad

9 Abdul-Basit Ouro Agouda

20 Ola Brynhildsen

89 Tonny Brochmann Christiansen

 

1 Simen Lillevik Kjellevold

8 John Hou Sæter

10 Bi Sylvestre Franck Fortune Boli

18 Jeppe Arctander Moe

23 Emil Bohinen

88 Herman Geelmuyden

98 Xin Zhou

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Norgesmesterskapet 2018
×
×
  • Opprett ny...