Gå til innhold

Sykestua


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Det vil nødvendigvis være et spørsmål hvilke straffereaksjoner klubben kan gi. Jeg kan ikke tenke meg at norske kontrakter gir klubbene mulighet til å bøtlegge egne spillere på samme måte som vi hører om fra England? Det er i hvert fall ikke vanlig i resten av arbeidslivet..

"Problemet" med fotballspillere er jo at de er fredet. "Møter ikke opp på trening? Da får du sparken!!" vil jo være frikortet for alle spillere som vil bytte klubb. De vanlige mekanismene i arbeidslivet fungerer rett og slett dårlig i kombinasjon med overgangssummer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev odd:

Det vil nødvendigvis være et spørsmål hvilke straffereaksjoner klubben kan gi. Jeg kan ikke tenke meg at norske kontrakter gir klubbene mulighet til å bøtlegge egne spillere på samme måte som vi hører om fra England? Det er i hvert fall ikke vanlig i resten av arbeidslivet..

"Problemet" med fotballspillere er jo at de er fredet. "Møter ikke opp på trening? Da får du sparken!!" vil jo være frikortet for alle spillere som vil bytte klubb. De vanlige mekanismene i arbeidslivet fungerer rett og slett dårlig i kombinasjon med overgangssummer.

Joda, men tenker da klubben lagde regler og retningslinjer spillerne skulle følge under denne tiden, så er vel konsekvenser for å ikke følge dem også med...eller så er jo regler bare tull å ha og alle kan gjøre som de vil..regner også med at alle spillere har signert en slik avtale rundt regler, retningslinjer og mulige konsekvenser ved å bryte dem.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev odd:

Det vil nødvendigvis være et spørsmål hvilke straffereaksjoner klubben kan gi. Jeg kan ikke tenke meg at norske kontrakter gir klubbene mulighet til å bøtlegge egne spillere på samme måte som vi hører om fra England? Det er i hvert fall ikke vanlig i resten av arbeidslivet..

"Problemet" med fotballspillere er jo at de er fredet. "Møter ikke opp på trening? Da får du sparken!!" vil jo være frikortet for alle spillere som vil bytte klubb. De vanlige mekanismene i arbeidslivet fungerer rett og slett dårlig i kombinasjon med overgangssummer.

Tja...  fotballsko skal pusses og susper vaskes.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

Jævla kjøtthuer! Håper de får en straff som fortjent. De pisser på alle oss som prøver så godt vi kan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er alle enige om at dette er forbi idioti, at det bør straffes rettmessig og at hele greia er DØNN flaut for hele klubben. Men det å spekulere i navn basert på egne fordommer, er så UAKTUELT som det får blitt. Klapp igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nesten skammelig at ikke spillerne selv har stått frem. Som det er nå, trekker de hele troppen inn i mistanken. Det er noen av spillerne det er lettere å mistenke enn andre, og spesielt av hensyn til disse må de skyldige stå frem.

Så får de smarte PR-menneskene finne ut hvordan det kan komme noe godt ut av saken. Det sitter mange unge (og ikke like unge) rundt om i området og landet ellers, som alle føler på at vi MÅ se andre mennesker snart. Om noen kan snakke ut i media på en reflektert måte, kan det å beskrive hvordan de endte med å gå over streken kanskje gi noe positivt? Gi andre forståelse av at savnet av sosial kontakt ikke er unikt. Balansegangen er selvsagt hårfin. Når dopingtatte står frem, er det ikke for å fortelle folk at "se på meg, selv jeg synes doping er greit", det er for å gi mer åpenhet bak mekanismene som ender med lovbruddet. Så langt er det nesten are politikere som svarer "Jeg tar selvkritikk" som har blitt intervjuet for sånne lovbrudd, så for samfunnet kunne det kanskje vært bra?

Det vil bli en storm rundt de to det gjelder, men om klubben også ser en samfunnseffekt av det, er det kanskje den straffen som den riktige? Å si til spillerne at klubben har et samfunnsansvar, og at det forventes at de nå gjør opp for seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke for å spekulere, men det kan jo hende at det er noen veldig unge spillere som har brutt reglene. Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg var iallfall ikke heeelt ferdig utviklet i hodet på den tiden der. Da er det jo greit at disse ikke blir utsatt for noe mer mas fra media, illsinte forummedlemmer etc. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Fullemann:

Ikke for å spekulere, men det kan jo hende at det er noen veldig unge spillere som har brutt reglene. Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg var iallfall ikke heeelt ferdig utviklet i hodet på den tiden der. Da er det jo greit at disse ikke blir utsatt for noe mer mas fra media, illsinte forummedlemmer etc. 

Så da skal resten av troppen bli utsatt for spekulasjoner? Nei sorry, klubb eller de spillerne det gjelder må ut med mer... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Fullemann:

 

Det er jo bare folk her på forumet som spekulerer, det er ingen andre som bryr seg. 

Skulle akkurat til å skrive det samme. Om man synes det er for dumt at hele troppen utsettes for spekulasjoner, så er det faktisk ikke verre enn å la være å spekulere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Fullemann:

 

Det er jo bare folk her på forumet som spekulerer, det er ingen andre som bryr seg. 

Synes fortsatt de skal stå frem, de fortjener ikke å bli utsatt for spekulasjoner av egne fans i åpne eller lukkede forum.  Synes også de skal stå frem som en del av straffen, faktisk vise anger. Holder ikke å vise anger anonymt....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Latmann:

Forskjell på folk.

Politikere bryter reglene - Politiet henlegger saken

Underbetalt fotballspiller bryter reglene - Bot som svir

 

Litt oppkast i munnen nå kjenner jeg

Er ikke forskjell på folk men på reglene.. 

"– I strafferetten så er det et klarhetskrav til lovgrunnlag. I de nasjonale tiltakene er det et forbud mot arrangementer, men i den lokale forskriften så er det lov med inntil 10 personer, sier Løkken."a

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nasjonal forskrift går foran lokal, og lokale myndigheter har ingen anledning til å vedta mildere forskrifter enn de nasjonale. Det er det ingen tvil om.

Om politiet i Nordland er udugelige eller om de har gode politikervenner skal ikke jeg uttale meg om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skytte har i tillegg smittet en person på denne sosiale sammenkomsten, fremgår det av Dagbladets artikkel.

Står litt mer her: https://www.dagbladet.no/sport/vanvittig-lei-meg/73538085

Bra at Skytte og Lumanza står frem. Fullstendig hodeløst, håper de får en streng straff av klubben. Helt uholdbart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er disse holdningene som gjør at denne forbannede epedimien tar så lang tid, "det går sikkert bra om jeg driter i reglene så lenge jeg ikke blir tatt". Så kan man jo heller legge seg flat og beklage hvis det blir oppdaget, sukk....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må dessverre si at jeg ikke er overrasket. Det var de to første (og eneste) spillerne jeg tenkte på da denne nyheten kom. Dette er to spillere med et stort holdningsproblem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Egentlig godt at de står frem.  Jeg var ganske sikker på at vi kunne skjele litt stygt på de yngste i laget, at det var de som ikke var modne nok.  Det var tydeligvis helt feil.  Beklager gutter.

Dere to andre:  Forb... idioter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev nichb:

Man kan jo lure på om de har hatt uflaks å blitt avslørt den første og  eneste gangen de bryter rettningslinjer under pandemien.... Eller? 

Bor de sammen, noen som vet?  Kanskje det er de som burde låses inn i kjelleren til Jeppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Sykestua
×
×
  • Opprett ny...