Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Start


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Folk her mener Boli er ute av form. Men jeg mener oppriktig at den formasjonen vi spiller per dags dato ikke er en formasjon som passer Boli uten at vi spiller på midten med en 1er som er overalt(ie. Lumanza).

 

Boli passer åpenbart bedre i en ren spissrolle hvis han må jobbe så mye defensivt som han må per dags dato med vår lagoppstilling. Jeg er ikke enig med folk flest her om at han er en "syndebukk", vår trio på midten gjør det rett og slett ekstremt vanskelig for han offensivt og defensivt (eventuelt kan man si at Lumanza og slike typer gjorde det enkelt for han - men det er etterpåklokskap per dags dato)

Det har jeg sagt flere ganger, Boli er en midtspiss, enten får vi benke han eller endre formasjon til to spisser.

Det unnskylder imidlertid ikke at han har en touch som om både han og ballen er plussmagneter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampens plusser: Måten Demidov og Hanche går i duellene selv om det vinnes få andreballer etter at de har gått i krigen. Det skapes sjanser. Brynhildsen vil mye og får til en del.

 

Kampens minuser: Boli. Feil posisjon og touch på dårligere nivå enn Finstad. Brochmann som må lære seg å slippe kula i tide igjen. Backspillet er helt katastrofe. Det vinnes altfor få andreballer. Det går for sakte fremover og spillet vendes heller bakover istedet for fremover på motsatt side noe som gjør at Start kan falle stille og rolig tilbake og presse ballfører hele veien. Dette er kanskje symptomatisk for ett lag blottet for selvtillit og frykt for å tape?

 

Det er helt tydelig at laget mangler Luc, Njie og Gyasi som alle 3 har evner til å dra av en eller to spillere og sette fart med ballen i beina.

 

Backspillet og tapte dueller om andreballer kommer til å bli utslagsgivende mot ett krigelag som lsk. Det blir en fysisk mye tøffere match. Fysikken til årets Stabækutgave viser seg å være manglende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet som jeg ser det er hvem som spiller hvor, Brochmann må ut til høyre som før, der var han fantastisk når han kunne skjære innover. Boli må ut fordi han er spiss og Ohi er bedre. Syntes Børkeeiet burde komme inn for å få med defensive fibre foran stopperne og heller dytte sæther opp bak spissen. Vetlesen fungerer mer som ballfordeler, Ihvertfall helt til vi får en ny Lumanza i sommer. Mande har vært overraskende god. Ronald foretrekker jeg framfor granli. Jeppe har vært overraskende dårlig i år, men vi har ikke bedre alternativer. Vil helst se denne formasjonen mot LSK:

 

Mande

Ronald-demidov-hanche-jeppe

Børkeeiet-vetlesen

Brochmann-sæther-brynhildsen

Ohi

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Inn med Granli - gjerne på def. midt., han jobber som faen hele kampen. Så kan Børkeeiet komme inn når Granli er skada eller suspendert.

 

Ovenstad kan vi vel egentlig bare benke, det er ingen vits i å tenke spillerutvikling hos en 3 måneders leiesoldat som ikke er klart førsteellevermateriale.

 

 

Edit: sorry feil tråd, trodde dette var STB-lsk

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Hvorfor legges det kun til 3 minutter i 2. Omgang? Er ikke regelen 0.5 minutt per inbytte + avbrudd? Jeg klokket det til ca 7 minutter. Veldig mange hardt skadde Start spillere + 3 innbytter.

Ikke at dagens resultat er et resultat av manglende tillegg i tid, jeg frykter vi fort kunne fått et enda dårligere resultat med mer tillegg.

Det sagt, så reagerte jeg på det samme, men dette går igjen i stort sett alle kamper. 3 bytter, 2 mål, masse skader, samt annen drøying av tid, 3 min tillegg. Første omgang med ett bytte, ingen mål, en skade på hvert av lagene, 3 min tillegg.

Tillegget i første omgang kom som et sjokk, men føles som en mer riktig linje.

Kan hende dommeren var drittlei av elendigheten, og bare ville hjem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sittet og sett høydepunktene om igjen, vil jeg revurdere dette med at vi var bedre enn Start i går - det var vi ikke. Vi har to sjanser, og begge skapes av Startspillere (Start-keeperen gir ballen til Ohi på målet og en Start-midtstopper header Ola gjennom alene med keeper). Vi skaper ikke en eneste sjanse ved spill eller dødball. Med "skaper" mener jeg at det er en bevisst pasning, enten dødball, gjennomstikker, heading eller annet som treffer en medspiller den er ment for.

 

På banen har vi per nå 1 angrepspiller (Ola), 1 keeper og 9 forskremte høns som ser ut som de ikke vet hva de skal gjøre. Det ligger mye innsats i enkelte (Demidov og spesielt Hanche synes jeg tidvis har så mye innsats i taklingene at det fremstår nesten hodeløst, og Granli og Hugo løper som bare det), men vi treffer ikke med pasningene, vi gjør oss ikke spillbare foran ballfører på eget lag, vi presser ikke kollektivt når det andre laget har ballen og så videre. Det er så jeg nesten begynner å angre at vi tok Toni ut av Akademiet.

 

Det er lenge siden jeg har vært så forbanna dagen etter kamp, det pleier liksom å legge seg bare jeg får en time eller to på meg, eller hvertfall etter at jeg har sovet på det, men når gir det seg ikke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sittet og sett høydepunktene om igjen, vil jeg revurdere dette med at vi var bedre enn Start i går - det var vi ikke. Vi har to sjanser, og begge skapes av Startspillere (Start-keeperen gir ballen til Ohi på målet og en Start-midtstopper header Ola gjennom alene med keeper). Vi skaper ikke en eneste sjanse ved spill eller dødball. Med "skaper" mener jeg at det er en bevisst pasning, enten dødball, gjennomstikker, heading eller annet som treffer en medspiller den er ment for.

 

Nå har ikke jeg sett noe høydepunkter, men avslutningen til Ola rett i forkant av målet vårt må da telles med som en sjanse?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skapte ihvertfall et par gode muligheter i åpent spill - deriblant avslutningen til Ola som Petter nevner, den gikk maks et par meter utenfor. Hvorfor Eurosport ikke viser det i høydepunktene aner jeg ikke. VGs statistikk viser forøvrig 3-2 i avslutninger på mål, og 3-3 i avslutninger utenfor mål. Og minst en av Starts avslutninger landa vel på kunstgresset...

 

Synes generelt ikke høydepunktvideoene er brukbare for å analysere hvem som var best i en kamp. De mangler alltid noen sjanser og situasjoner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Etter å ha sittet og sett høydepunktene om igjen, vil jeg revurdere dette med at vi var bedre enn Start i går - det var vi ikke. Vi har to sjanser, og begge skapes av Startspillere (Start-keeperen gir ballen til Ohi på målet og en Start-midtstopper header Ola gjennom alene med keeper). Vi skaper ikke en eneste sjanse ved spill eller dødball. Med "skaper" mener jeg at det er en bevisst pasning, enten dødball, gjennomstikker, heading eller annet som treffer en medspiller den er ment for.

 

Nå har ikke jeg sett noe høydepunkter, men avslutningen til Ola rett i forkant av målet vårt må da telles med som en sjanse?

 

 

OK at det også var det en sjanse (jeg teller egentlig den pluss målet til Ohi som en sammenhengende sjanse, men det er småpirk).

 

Men du skal argumentere godt for å mene at det er bevisst at den havner hos Ola, den bare dumper ned hos ham etter at Brochmann "bommer" på headingen. Og slik er det med alt når du er så elendig både til å kontre og til å styre kampen som vi er akkurat nå. Du er avhengig av at tilfeldighetene byr deg på en målsjanse...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sittet og sett høydepunktene om igjen, vil jeg revurdere dette med at vi var bedre enn Start i går -

 

hodeløst, og Granli og Hugo løper som bare det),

Så du Granli på banen?😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var en svak kamp mellom to dårlige lag, men i noen korte glimt - helt i slutten av første og en kort periode i annen, så var det noen tegn til fart og samspill. Men vi mangler totalt selvtillitt, ingen tør å gjøre noe, med unntak av Demidov. Midtbanen ser til tider ut som den gjemmer seg. Kanskje en seier kan hjelpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Etter å ha sittet og sett høydepunktene om igjen, vil jeg revurdere dette med at vi var bedre enn Start i går -

 

hodeløst, og Granli og Hugo løper som bare det),

Så du Granli på banen?

 

 

Du tror det kun er kampen i går som jeg referer til i avsnitt nummer to?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Etter å ha sittet og sett høydepunktene om igjen, vil jeg revurdere dette med at vi var bedre enn Start i går -

 

hodeløst, og Granli og Hugo løper som bare det),

Så du Granli på banen?

Du tror det kun er kampen i går som jeg referer til i avsnitt nummer to?

Ikke nå lenger:-) Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ganske så irriterende ting hvertfall i første omgang, hver eneste gang man har en corner som stort sett havner ved første stolpe har man aldri noen i nærheten der og Start kan enkelt hver eneste gang klarere unna.

 

Synes at Hernandez hadde en godkjent kamp ettersom han var grusom i cupkampen uken før, hadde flere viktige klareringer defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Start
×
×
  • Opprett ny...