Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Start


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Hyggelig gest, men denne saken støtter bare følelsen min at Stabæk uansett motstander og situasjon skal bare være seg selv og spille « Stabæk-fotball». Hvor bra har det funka i år? Og halve sesongen ifjor? Savner taktikkeri og kynisme i kritiske situasjoner.

Har vi spilt Stabæk fotball i år...? Hvis vi tar i bort godset kampen..

 

Yes, det er akkurat det jeg sier. Derfor jeg skulle ønske tydeligere tegn på å ta hode ut av sanda for å se hvordan vi kan begynne å plukke 3-poengere. Paradoksalt nok var vi best ifjor da banene var humpete. Vi spilte veldig kjapt og direkte i lengedretningen. Når banene ble bedre begynte vi å trille ballen mer og mer uten fremdrift. Dette resulterte i de klassiske situasjonene hvor vi mistet ballen midt på banen, hele laget var i ubalanse og motstander scoret på kontring. Vi var best på bortebane fordi vi spilte mye mer direkte der enn hjemme. Naturligvis et resultat av at vi fikk mer kontringsrom der enn hjemme siden lag turte å stå høyere på sin egen hjemmebane. Så av og til må man se seg selv i speilet og si at " Hei, i år er vi ikke gode nok til å spille Stabæk-fotball, hvor vi skal slite ut motstanderen med possession før vi plutselig lager hull i forsvaret med en herlig trekant." Og kommer 3-poengerne øker selvtilliten, og da skal jeg love dere at den Stabæk-fotballen kommer av seg selv.

 

Så i dag er jeg sikker på at den beste oppskriften ville vært ; " Slå den jævla ballen i bakrom på Ohi fort som faen, vinn de jævla andreballene, avslutt de jævla angrepene, stå klar på de jævla returene og krangle den jævla ballen i mål. Mister vi ballen skal alle og enhver jobbe som faen hjemover og ikke gi Start et sekunds hvile med den ballen i bena. Og vi skal ikke begynne å trille ball frem og tilbake før det står 3-0 på tavla og Start er sjokkert over den mitraljøsen av angrep og harde taklinger som traff dem midt i balla. "

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi forsøker jo stadig vekk å slå ballen i bakrom føler jeg, men det er jo som regel bare kælking som motstander enkelt får klarert. Vi må lære oss å slå riktige bakromsballer.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Hyggelig gest, men denne saken støtter bare følelsen min at Stabæk uansett motstander og situasjon skal bare være seg selv og spille « Stabæk-fotball». Hvor bra har det funka i år? Og halve sesongen ifjor? Savner taktikkeri og kynisme i kritiske situasjoner.

Har vi spilt Stabæk fotball i år...? Hvis vi tar i bort godset kampen..

 

Yes, det er akkurat det jeg sier. Derfor jeg skulle ønske tydeligere tegn på å ta hode ut av sanda for å se hvordan vi kan begynne å plukke 3-poengere. Paradoksalt nok var vi best ifjor da banene var humpete. Vi spilte veldig kjapt og direkte i lengedretningen. Når banene ble bedre begynte vi å trille ballen mer og mer uten fremdrift. Dette resulterte i de klassiske situasjonene hvor vi mistet ballen midt på banen, hele laget var i ubalanse og motstander scoret på kontring. Vi var best på bortebane fordi vi spilte mye mer direkte der enn hjemme. Naturligvis et resultat av at vi fikk mer kontringsrom der enn hjemme siden lag turte å stå høyere på sin egen hjemmebane. Så av og til må man se seg selv i speilet og si at " Hei, i år er vi ikke gode nok til å spille Stabæk-fotball, hvor vi skal slite ut motstanderen med possession før vi plutselig lager hull i forsvaret med en herlig trekant." Og kommer 3-poengerne øker selvtilliten, og da skal jeg love dere at den Stabæk-fotballen kommer av seg selv.

 

Så i dag er jeg sikker på at den beste oppskriften ville vært ; " Slå den jævla ballen i bakrom på Ohi fort som faen, vinn de jævla andreballene, avslutt de jævla angrepene, stå klar på de jævla returene og krangle den jævla ballen i mål. Mister vi ballen skal alle og enhver jobbe som faen hjemover og ikke gi Start et sekunds hvile med den ballen i bena. Og vi skal ikke begynne å trille ball frem og tilbake før det står 3-0 på tavla og Start er sjokkert over den mitraljøsen av angrep og harde taklinger som traff dem midt i balla. "

 

Vi ønsker Drillo fotball nå så får vi se om ikke det gir oss flere poeng

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jonas Deumeland - Damion Lowe, Espen Berger, Simon Larsen, Elliot Käck - Isaac Twum, Afeez Aremu, Tobias Christensen - Kasper Skaanes, Kristjan Finnbogason, Aron Sigurdarson

Start sitt lag. Nesten hele laget er jo nysigneringer så jeg kjenner dem ikke.

 

edit: Ellers: hva er dette pisset om at vi ønsker Drillofotball? Å være raske og forholdsvis direkte i lengderetning er ikke synonymt med Drillo. Det jeg vil se er flere spillere som går på løp, bedre overblikk fra samtlige spillere, og en større risikovilje og ansvar i det offensive spillet. Ikke hodeløshet - men bare at man avslutter når man er i ok posisjon på 15 meter, istedenfor å spille den til lagkameraten som muligens kanskje kan være i enda bedre posisjon på ti meter hvis alt går etter planen.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jonas Deumeland - Damion Lowe, Espen Berger, Simon Larsen, Elliot Käck - Isaac Twum, Afeez Aremu, Tobias Christensen - Kasper Skaanes, Kristjan Finnbogason, Aron Sigurdarson

 

Start sitt lag. Nesten hele laget er jo nysigneringer så jeg kjenner dem ikke.

 

edit: Ellers: hva er dette pisset om at vi ønsker Drillofotball? Å være raske og forholdsvis direkte i lengderetning er ikke synonymt med Drillo. Det jeg vil se er flere spillere som går på løp, bedre overblikk fra samtlige spillere, og en større risikovilje og ansvar i det offensive spillet. Ikke hodeløshet - men bare at man avslutter når man er i ok posisjon på 15 meter, istedenfor å spille den til lagkameraten som muligens kanskje kan være i enda bedre posisjon på ti meter hvis alt går etter planen.

Rask og direkte spill i lengderetningen er da definitivt fotballen Drillo stod/står for. Å kalle det piss er kanskje å dra det litt vel langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mange trenere som har stått for raskt og direkte spill i lengderetning. Jeg assossierer også Drillofotball med null risiko, at man er mer opptatt av å få motstanderen til å gjøre feil enn å skape noe selv, og med Flopasninger, som er noe helt annet enn bare "direkte i lengderetning".

 

Et bedre sammenligningsgrunnlag hadde f. eks vært Nils Arne Eggen og stilen han sto for i Rosenborg - en spillestil vi forøvrig behersket bedre enn Rosenborg på vårsesongen i fjor...

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mange trenere som har stått for raskt og direkte spill i lengderetning. Jeg assossierer også Drillofotball med null risiko, at man er mer opptatt av å få motstanderen til å gjøre feil enn å skape noe selv, og med Flopasninger, som er noe helt annet enn bare "direkte i lengderetning".

 

Et bedre sammenligningsgrunnlag hadde f. eks vært Nils Arne Eggen og stilen han sto for i Rosenborg - en spillestil vi forøvrig behersket bedre enn Rosenborg på vårsesongen i fjor...

Vil nok nyansere dette betydelig for i Drillo sin første periode var det også betydelig kreativitet på midten gjennom Myggen samt gode sugende løp av Leo osv så jeg tror når man ser kamper fra denne perioden i dag vil se at den er mye nærmere mye av den gode fotballen som spilles med bakromsløp osv alla LFC i går enn det rykte som har satt seg opp gjennom årene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ser Ordinas på Budstikka pluss, om det ikke går veien idag blir han bekymret??

Det er Posse som sier det, ikke Ordinas.
Noen som kan legge den ut?

 

 

Ti kamper, men ennå ingen seier for noen av Stabæks topp-fotballag.

DEL

STABÆK - START ONSDAG KL. 18.30

– Det er ikke krise før vi eventuelt går på en smell onsdag. Hvis vi gjør det så blir jeg bekymret, sier styreleder i Stabæk Support Bjørnar Posse Sandboe.

Stabæk-ledere innrømmer at stemningen rundt kaffemaskinen på brakka på Nadderud har vært lystigere. Etter fem runder i eliteserien har Stabæks herrelag tre uavgjorte, men ingen seier. Damelaget i Toppserien har en uavgjort kamp på tre forsøk, rekruttlaget for menn står med to tap i 2. divisjon.

– Må sette standard

– Resultatene henger sammen. Jeg håper et av lagene klarer å snu det, slik at det løsner for flere, kommenterer Sandboe.

Han har vært med i mange år og vet at det med jevne mellomrom kommer noen tap.

– Det som er plagsomt er hvis man begynner å se et mønster, ikke får ting til og ikke har en plan for å komme ut av det.

Sandboe tror mange kommer til å ha ekstra øyne på onsdagens hjemmekamp mot Start.

– Da må vi sette standarden og vise at vi er bedre.

- Spiller på entusiasme

Det står ingen mobb og bråker på utsiden av brakkebygningene på Nadderud fordi den første seieren mangler. I stedet sto supporterne igjen for å vise sin støtte, både borte mot Ranheim og Brann.

– Enn så lenge er det den entusiasmen vi spiller på, sier Sandboe.

Sportslig leder Inge André Olsen innrømmer at det nok oppleves som mildere i motgangsperioder i Stabæk enn en del andre steder.

– Hvis du sliter med å takle presset i Stabæk, vil du slite med å ta steget ut i Norge eller ut i Europa, mener Olsen.

Han legger til at trykket på en fotballspiller i Stabæk – selv om det kan føles som stort når det står på, er helt annerledes enn i klubber som Brann og Rosenborg.

Olsen har vært med i toppfotballen i over 20 år og vet godt hvilke mekanismer som settes i gang når det trengs en seier og at mange skal mene noe.

– Det blir diskutert og det handler om å rydde unna så mye støy som mulig for spillergruppen. Hvis man setter dette i større perspektiv så er det vi står overfor mikroskopisk sammenlignet med hva man står overfor i store klubber i utlandet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 Sayouba Mande

2 Ronald Jose Hernandez Pimentel

4 Vadim Demidov

16 Andreas Schjølberg Hanche-Olsen KAPTEIN

18 Jeppe Arctander Moe

8 John Hou Sæter

25 Hugo Vegard Vetlesen

10 Bi Sylvestre Franck Fortune Boli

20 Ola Brynhildsen

89 Tonny Brochmann Christiansen

99 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo

 

Benken:

1 Simen Lillevik Kjellevold

5 Steinar Ryen Strømnes

21 Daniel Fredrik Granli

23 Emil Bohinen

42 Tobias Borchgrevink Børkeeiet

50 Oscar Aga

94 Martin Rønning Ovenstad

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finner begge dagens matcher på ESplayer, jeg.

Kampen vår går også på Eurosport Norge.

Link til ESplayer kampen??

 

Tipper jeg ikke finner den fordi jeg befinner meg i utlandet.

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Finner begge dagens matcher på ESplayer, jeg.

Kampen vår går også på Eurosport Norge.

Link til ESplayer kampen??

 

Tipper jeg ikke finner den fordi jeg befinner meg i utlandet.

Du må ha norsk IP. Enten ved å bruke VPN eller mobildata.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at man ikke tar grep på kanten til Boli når vi bytter på endel andre, som Brochmann forrige kamp. Ellers - jeg får ikke opp kampen på Eurosport Player med mobildata i UK:-(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig at man ikke tar grep på kanten til Boli når vi bytter på endel andre, som Brochmann forrige kamp. Ellers - jeg får ikke opp kampen på Eurosport Player med mobildata i UK:-(

Velg "Eliteserien: Studio". Prøv eventuelt å gå via Eurosport.no.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det greit å klippe ned motstandere bare du tilfeldigvis treffer ballen også?

 

Skjerven virker som en dommer som hadde passet bedre på åttitallet, da det å beskytte spillere mot stygge taklinger stort sett var et fremmedord...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er faktisk ikke det dårligste laget utpå der. Og det sier en del.

 

Godt poeng. Avslutningen på omgangen er bra. Liker Demidovs aggressive spillestil som gir oss en og annen ballgjenvinning høyt i banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Start
×
×
  • Opprett ny...