Gå til innhold

Kamptråd: Sarpsborg 08-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Sarpsborg stadion
Dato: 28. mai
Tid: 19:00
Lagoppstilling: Så ikke Odd-kampen, så dette får andre ta seg av

Etter en noe uventet hjemmeseier mot Odd har vi fått litt, men ikke mye, å gå på nedover. Da er det fint at vår neste kamp er mot et lag vi har god statistikk mot. Eller, mest av alt har vi egentlig en merkelig statistikk. På ti kamper mot Sarpsborg 08 har Stabæk vunnet fire, Sarpsborg bare én, og fem (!) kamper har endt uavgjort. Vi har aldri tapt på Sarpsborg stadion, men til gjengjeld kun vunnet der i 2015. I fjor reddet vi som kjent ett poeng med scoring av vår helt som gir oss telt i buksa, Morten Skjønsberg. I 2016 var kampen også nevneverdig ved at Sarpsborg scoret sitt første mål for sesongen - i 5. serierunde...

Sarpsborg 08 hadde en glimrende sesong i fjor, med bronsemedalje og cupfinale. De fortsetter i samme spor i år, og står med kun to tap så langt. Som vanlig har Geir Bakke vært ekstremt aktiv på overgangsmarkedet, og det er rett og slett imponerende at de klarer å prestere når de kjøper inn en splitter ny førsteellever hvert år.

Som sagt er det historisk sett mest sannsynlig at dette ender med uavgjort, men heller ikke usannsynlig at statistikken brytes. Det var etter hva jeg forstår mye positivt i Odd-kampen, så da håper jeg vi fortsetter i det sporet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba

Hanche-Vadim-Granli-Moe

Børkeeiet-Vetlesen

Hernandez-Brochmann-Brynhildsen

Ohi

 

Ønsker meg denne elleveren til kampen.

Mer defensiv trygghet med Hanche på høyreback. Sayouba, Vadim, Granli, Moe, Vetlesen, Børkeeiet, Hernandez og Ohi skal være selskrevne på laget.

Så mye bra av Hernandez på høyrekanten mot Kristiansund og tror han passer inn bra der mens vi har så mye skader på spillere fremover i banen. Boli har slitt såpass mye i det siste at jeg synes han kan ta en tur på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba

Hanche-Vadim-Granli-Moe

Børkeeiet-Vetlesen

Hernandez-Brochmann-Brynhildsen

Ohi

 

Ønsker meg denne elleveren til kampen.

Mer defensiv trygghet med Hanche på høyreback. Sayouba, Vadim, Granli, Moe, Vetlesen, Børkeeiet, Hernandez og Ohi skal være selskrevne på laget.

Så mye bra av Hernandez på høyrekanten mot Kristiansund og tror han passer inn bra der mens vi har så mye skader på spillere fremover i banen. Boli har slitt såpass mye i det siste at jeg synes han kan ta en tur på benken.

Kan absolutt ha noe for seg denne startelleveren! Hanche har jo klart seg greit på høyreback før, og med han bak kan kanskje Hernandez skinne enda mer offensivt. Men hvordan trives egentlig Brynhildsen på venstre? Han og Boli har vel skiftet side enkelte ganger underveis i kamper, men da føler jeg Brynhildsen fort blir veldig usynlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne kampen kan godt bli god fotball. Synes S 08 spiller med innsats og bra teknikk. Jeg mener at vi er best mot lag hvor vi får plass til å spille vårt spill - hvor vi kan føre ballen og finne medspillere som går på riktige og smarte løp. S 08 spiller vanligvis ikke som Lillestrøm og Enga som presser ballfører hele tida over hele banen - på stadig jakt etter balltap hos motstanderlaget. Dette betyr at Tonis fotballfilosofi som tydeligvis går utpå at angrep er det beste forsvar, godt kan gi oss både ett og tre poeng i Østfold - hvor det nok blir rom for gutta våre.

Endret av Vivian
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sarpsborg 08 hadde en glimrende sesong i fjor, med bronsemedalje og cupfinale. De fortsetter i samme spor i år, og står med kun to tap så langt. Som vanlig har Geir Bakke vært ekstremt aktiv på overgangsmarkedet, og det er rett og slett imponerende at de klarer å prestere når de kjøper inn en splitter ny førsteellever hvert år.

 

 

Når det gjelder spillerkjøp i så er det vel slik at "hedres den som hedres bør". I dette tilfelle gjelder det sportsdirektør i S08, Thomas Berntsen, som vel faktisk kan sidestilles med IAO når det gjelder å hente meget bra spillere til en rimelig (gratis) penge.

Endret av guttensindet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med fare for jinx; dette blir UB. Såpass mye gode tendenser sist, hvor flere spillere, og laget, viser tegn på at det løsner litt. Legg til at vi med Moussa tilbake på benken (?), plutselig gir Toni litt flere valgmuligheter fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sarpsborg 08 hadde en glimrende sesong i fjor, med bronsemedalje og cupfinale. De fortsetter i samme spor i år, og står med kun to tap så langt. Som vanlig har Geir Bakke vært ekstremt aktiv på overgangsmarkedet, og det er rett og slett imponerende at de klarer å prestere når de kjøper inn en splitter ny førsteellever hvert år.

 

Når det gjelder spillerkjøp i så er det vel slik at "hedres den som hedres bør". I dette tilfelle gjelder det sportsdirektør i S08, Thomas Berntsen, som vel faktisk kan sidestilles med IAO når det gjelder å hente meget bra spillere til en rimelig (gratis) penge.

Må nok være så ærlig å si at han har overgått iao de siste tre årene
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Sarpsborg 08 hadde en glimrende sesong i fjor, med bronsemedalje og cupfinale. De fortsetter i samme spor i år, og står med kun to tap så langt. Som vanlig har Geir Bakke vært ekstremt aktiv på overgangsmarkedet, og det er rett og slett imponerende at de klarer å prestere når de kjøper inn en splitter ny førsteellever hvert år.

 

Når det gjelder spillerkjøp i så er det vel slik at "hedres den som hedres bør". I dette tilfelle gjelder det sportsdirektør i S08, Thomas Berntsen, som vel faktisk kan sidestilles med IAO når det gjelder å hente meget bra spillere til en rimelig (gratis) penge.

Må nok være så ærlig å si at han har overgått iao de siste tre årene

Er det økonomiske årsaker til det? Jeg kjenner ikke til hvordan økonomien i Sarp er, men de har vel noen flere knapper og glansbilder å tilby enn oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Sarpsborg 08 hadde en glimrende sesong i fjor, med bronsemedalje og cupfinale. De fortsetter i samme spor i år, og står med kun to tap så langt. Som vanlig har Geir Bakke vært ekstremt aktiv på overgangsmarkedet, og det er rett og slett imponerende at de klarer å prestere når de kjøper inn en splitter ny førsteellever hvert år.

 

Når det gjelder spillerkjøp i så er det vel slik at "hedres den som hedres bør". I dette tilfelle gjelder det sportsdirektør i S08, Thomas Berntsen, som vel faktisk kan sidestilles med IAO når det gjelder å hente meget bra spillere til en rimelig (gratis) penge.

Må nok være så ærlig å si at han har overgått iao de siste tre årene
Er det økonomiske årsaker til det? Jeg kjenner ikke til hvordan økonomien i Sarp er, men de har vel noen flere knapper og glansbilder å tilby enn oss?

Jepp. De er det eneste laget som var i grønn sone alle fem årene fra 2013-2017.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, vi ligger i bunnstriden, og på bortebane i år har vi følgende statistikk:

- 0 seire på 6 forsøk og har 3 strake tap.

- spilt ca. 350 minutter fotball siden sist vi laget mål.

- sluppet inn to mål i snitt og kun laget 4 mål på 6 kamper.

 

Hjemme har Sarpsborg:

- 11 poeng på 6 kamper

- Knust Start og VIF, og også tatt en trepoenger mot RBK.

- kun sluppet inn 4 mål på 6 kamper.

 

Skulle jeg satt pengene på noe, så hadde det vel vært 1-0 til Sarp. Det er ingen grunn til å forvente poeng, hvertfall ikke seier til oss. Håpe og tro er noe annet, men forventninger om poeng kan vi legge på hylla. Dette er en bonuskamp - forutsatt at vi fortsetter trender med langt bedre resultater hjemme enn borte, som er litt atypisk for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, vi ligger i bunnstriden, og på bortebane i år har vi følgende statistikk:

- 0 seire på 6 forsøk og har 3 strake tap.

- spilt ca. 350 minutter fotball siden sist vi laget mål.

- sluppet inn to mål i snitt og kun laget 4 mål på 6 kamper.

 

Hjemme har Sarpsborg:

- 11 poeng på 6 kamper

- Knust Start og VIF, og også tatt en trepoenger mot RBK.

- kun sluppet inn 4 mål på 6 kamper.

 

Skulle jeg satt pengene på noe, så hadde det vel vært 1-0 til Sarp. Det er ingen grunn til å forvente poeng, hvertfall ikke seier til oss. Håpe og tro er noe annet, men forventninger om poeng kan vi legge på hylla. Dette er en bonuskamp - forutsatt at vi fortsetter trender med langt bedre resultater hjemme enn borte, som er litt atypisk for oss.

Tabellen vår i fjor mot de hhv åtte beste og åtte dårligste (ble lagt ut her en gang) lar seg heller ikke forklare med logikk.

Når tendensen er så klar så er det vel rimelig å basere det på mer enn tro og håp.

Skjønt da skal vi også FORVENTE å tape hjemme mot Start...

Endret av ShermanCostello
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så du mener at eneste grunnen til at vi kan forvente å slå Særp er fordi de ligger høyt på tabellen? Og det eneste som hadde vært sikrere seire hadde vært om vi hadde vært på Lerkendal eller Brann Stadion (eller Ranheim?). :lol:

 

Det er ikke alle tilfeldigheter som er del av et nytt system, det kan rett og slett være tilfeldigheter.

 

For å prøve å forutsi årets utgave av Stabæk, kan vi heller se på årets kamper?

 

Kampene mot lag på nedre halvdel:

2-3-1, 9-8 i målforskjell og 9 poeng på 6 kamper.

 

Kampene mot lag på øvre halvdel:

0-1-4, 3-11 i målforskjell og 1 poeng på 5 kamper.

 

Det "beste" laget vi har klart å ta poeng mot, er faktisk Tromsø på 7. plass.

 

Misforstå meg rett, hvis jeg kommer meg til Sarpsborg (som jeg tror jeg kanskje skal klare om jeg kjører direkte fra jobben), så er det selvfølgelig med håp om poeng, men jeg blir ikke forbanna om vi ryker med ett mål eller to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min måte å spå Stabæk på er magefølelse. Logikk fungerer bare ikke. Tidligere statistikk er egentlig hovedsakelig kuriosa.

 

Magefølelsen sier U.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er selvfølgelig helt fair, jeg bare frykter at vi hyper opp trepoengeren fra sist, tror vi kan gå på vannet, og at enda flere begynner å trolle om at Toni må gå bare fordi vi har tapt 2-1 mot Særp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er selvfølgelig helt fair, jeg bare frykter at vi hyper opp trepoengeren fra sist, tror vi kan gå på vannet, og at enda flere begynner å trolle om at Toni må gå bare fordi vi har tapt 2-1 mot Særp.

 

Problemet er at de som maser om Tonis avgang har en unnskyldning også med premisset du setter her. "Kan vi ikke engang regne med poeng mot Sarpsborg? Vi er så dårlige!"

 

Men jeg vet at du er relativt pessimistisk til vanlig, og det er også lov.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er selvfølgelig helt fair, jeg bare frykter at vi hyper opp trepoengeren fra sist, tror vi kan gå på vannet, og at enda flere begynner å trolle om at Toni må gå bare fordi vi har tapt 2-1 mot Særp.

 

Problemet er at de som maser om Tonis avgang har en unnskyldning også med premisset du setter her. "Kan vi ikke engang regne med poeng mot Sarpsborg? Vi er så dårlige!"

 

Men jeg vet at du er relativt pessimistisk til vanlig, og det er også lov.

Det er ofte en fin nyanse mellom pessimist og realist og kan ofte bli feiltolket.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk

30 Sayouba Mande

2 Ronald Jose Hernandez Pimentel

4 Vadim Demidov KAPTEIN

21 Daniel Fredrik Granli

18 Jeppe Arctander Moe

25 Hugo Vegard Vetlesen

42 Tobias Borchgrevink Børkeeiet

89 Tonny Brochmann Christiansen

10 Bi Sylvestre Franck Fortune Boli

20 Ola Brynhildsen

99 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo

 

12 Lars Martin Kvarekvål

8 John Hou Sæter

11 Moussa Jailani Njie

16 Andreas Schjølberg Hanche-Olsen

23 Emil Bohinen

50 Oscar Aga

98 Xin Zhou

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jøss, jeg rakk nesten ikke oppfatte at kampen var i gang før vi ledet. Føles nesten som vi fikk den gratis. Deilig å begynne kampen med et mål ekstra...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi si at dersom vi får et mål til, så har vi 50 % sannsynlighet for å vinne kampen, og dersom vi setter 3 så er seieren så godt som i boks?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Sarpsborg 08-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...