Gå til innhold

Kamptråd: Start - Stabæk 18:00 - 8. juli 2018


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Siste angrep så sløser Hanche-Olsen den rett over og ut. Kaptein skal bedre enn det der. I tillegg mye fryktelig dårlig pasningsspill fra gutta i dag. #weneedamidtbane

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette ender fort med nedrykk dessverre. August programmet vårt knalltøft. Start er på gang og kommer til å bruke mye penger i sommer. LSK kan vi håpe rykker rett ned. Dette blir en jævlig høst..

Ønskeliste for å holde plassen:

1.sentral midt

2.keeper

3.høyrekant

4.venstreback

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hanche Olsen, Demidov rett og slett lavmål av begge to idag.

 

Vi taper alt av dueller og blir baktunge. Klarer ikke å sette noen sluttspurt før 86 min.

 

Boli, Brochmann og Ohi helt godkjent og ser vassere ut enn på lenge. Men Hou Sæter er ikke god nok, midtbanen mangler muskler og erfaring. Det var gutter mot menn idag. IGJEN.

Tror dere Berg blir med ned i OBOS? Nå har han ihvertfall en sommerpause til å få skikk på denne talentløse gjengen. Å slippe inn to mål på ett minutt og miste en ledelse slik er det bare vi som klarer. Og Sandefjord da. For et nivå. Patetisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Disse 2-3-4 signeringene er åpenbare at må på plass. Utfordringen er at vi ikke har penger, så disse magiske signeringene må helst være gratis evt komme på lån. Det limiterer veldig antallet tilgjengelige "solide forsterkninger". Alternativt så må vi selge en eller to spillere og erstatte de samtidig som vi fyller på. Dette blir et vanskelig og ekstremt viktig overgangsvindu, heldigvis har vi IAO bak spakene. Han har tryllet før og blir dessverre nødt å gjøre det igjen for at vi skal ha sjans til å holde plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ubegripelig at AHO fortsetter som kaptein etter ankomst av ny trener. Han burde fått slippe, og heller ha 100% fokus på å spille. Det er sikkert tilfeldig, men han ble merkbart dårlige i dag. Det ble Vadim også. Tap/tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er forøvrig mye bedre når vi er gode, enn det Start er når de er gode. Problemet er at vi også vinner konkurransen om bunnivået.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


AHO spilte svært dårlig og det er tydelig kspteinsbindet er en tyngde. Særlig dårlig var han på siste innlegget, måker over og ut enn ikke å ha kontroll og legge inn.

 

Midtbanen hvor var de i dag, er ikke trygghet som i gamle dager med Farnerud Tchoyi, Tommy Stenersen etc. Her må vi få inn noen med erfaring og hår på kassa som kan vinne og snu matcher.

 

Boli og Ohi ser bedre ut på lenge, synd bakover ødelegger momentum. 2-3 spillere med hår og hard jobbing så kanskje vi kan klare oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare vås at kapteinsbindet har noe å si. Var det kapteinsbindet som gjorde at folk slaktet Granli i fjor? Fotball handler ikke om én kaptein. Man trenger ledertyper over hele linja. Det er ingen som stopper en Demidov, eller en Nannskog I sin tid, fra å stå frem og ta plass. Det er snarere forventet. Som en del av utviklingen bør det forventes av Hanche også, enten han er kaptein eller ikke. Men kom ikke å si at han glipper markeringer fordi han fokuserer på neste myntkast!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var Granli kaptein i fjor? Ja, i 3-divisjon.

 

Det er fint at du tror at valget av kaptein ikke har noe å si. Du kan jo ringe Jon Arne Riise og spørre ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er avhengige av to ting i sommer for å holde oss: 2-3 gode signeringer, og knallhard trening. Har troa på at vi får til begge deler.

Me too ... det skulle tatt seg ut hvis alle pengene i dette kritiske vinduet skulle gått til å sparke treneren og skaffe en ny. Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håpløst bunnivå i dag og slett innsats på flere baller jeg er sikker det hadde vært mulig å rekke med full innsats. Å ikke ta alle løp 110 % i den situasjonen vi er i nå, er rett og slett utilgivelig. I tillegg har Granli noen grusomme feilpasninger når han prøver seg på fremspill bakfra i dag – blir overganger til Start flere ganger. Trøsten må være at vi er bedre enn Start når vi er på toppnivå, men jeg føler meg ikke særlig trygg med den slette holdningen som ble vist ved flere anledninger i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje det her likevel var en forkledd velsignelse.

 

Nå ser de st det å bytte trener ikke er nok, behovet for nye spillere er akkurat like stort nå som det var for et par uker siden og de som er her nå er ikke i stand til å bære lasset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 734

Kom tilbake Lumanza please.

Han må vel lengre ned i grøfta før han kommer krypende tilbake.

Endret av odd
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har sittet og se baklengsmålene våre i reprise og synes midtbanen har litt å svare for her. Jeg tar det groveste eksempelet først:


2-1 : Like før innlegget slås inn, er det Jeppe som må opp i press, samtidig som fem Start-spillere er i, eller på vei inn i forsvarfireren treeren vår, vi er derfor i kraftig undertall i eget forsvar når ballen slås inn. Tobias følger ikke sin mann inn. Det gjør heller ikke Sæter. Tonny tar verken jobben med å støte opp (slik at Jeppe må gjøre det), eller går ned og tar Jeppes plass (selv om Jeppe hadde en Startspiller å dekke når han støtte opp). Hugo ligger kun tre-fire meter foran forsvaret når innlegget går, men viser ikke på noe tidspunkt interesse til å gå ned i forsvar. Jeg synes faktisk ikke dette baklengsmålet er forsvarets skyld, de fire i forsvaret spiller på dette målet mot seks mann (han som la inn pluss fem i boksen). Det er klart det ikke går. Man kan selvfølgelig klage på at ikke Granli har tatt ut sin mann når headingen kommer tilbake inn mot ham, men om du ser på ham i det innlegget går, så oppdager han at han har to mann og passe (Demidov har to andre) og legger seg derfor midt mellom dem. Jeg vil derfor hevde at dette er midtbanen sitt baklengsmål.


1-1 : Her ligger det tre Startspillere på rekke og tad når innlegget slås inn, og vi har tre mann som dekker dem. Det høres kanskje ut som det burde holde, men når man leder i en uhyre viktig sekspoenger på bortebane, så kan man lure på hvorfor vi ikke har overtall i egen boks. Jeppe er ute og støter på innlegget (uten sikring), så derfor er det kun tre forsvarere igjen. midtbanen følger ikke løpene inn (her heller) og står og blomster rundt sekstenmeterstreken når det er på femmeteren det skjer. Man kan gjerne legge skylda på Hanche som taper sin duell, men hvorfor ligger vi en mot en i hele forsvaret? Ubegripelig. Selv om Berg kanksje ikke vet hva en hårføner er, håper jeg han deler ut en når de skal analysere/snakke om kampen.



Jeg vet ikke om det som behøves for at midtbanespillerne skal forstå forsvarsoppgavene sine er at Berg skal brøle dem på plass eller om vi må få på plass et par nye i overgangsvinduet, men det virker på meg som det må være mulig for Norges tidligere stopperkjempe å få pratet litt flere defensive fibre inn i alle på midten. I tillegg er det kanskje greit å få inn en som kan gå foran i dette arbeidet?


Offensivt har vi vel ikke allverdens problem? Boli har for alvor våknet, Brynhildsen har jo hatt en god sesong. I tillegg har vi Ohi og Tonny. Etterhvert som vi får litt mer defensiv trygghet kan kanskje dette holde?


Jeg lurer faktisk på om det kan holde om vi dette overgangsvinduet får inn en Annan.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes midtbanespillerene våre generelt flytter beina for sakte. Tror ikke det handler så mye om manglende fysikk, men mer at de nøler litt, mangler litt rutine når spillet går kjapt rundt de og så spiller de bort ballen litt unødvendig og gjør noen dårlige pasningsvalg. Men ddet er ikke helt svart, de gjør endel riktig også, men i sum blir det for lite i TL sammenheng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fikk ikke sett kampen i går, men legger merke til at en del påpeker Granli sine dårlige pasninger. Dette er noe han har vært god på tidligere i år, senest pasningen til Ohi som var starten på 1-0 målet mot Haugesund. Harde presise baller langs bakken i mellomrommet. Håper gårsdagen var et arbeidsuhell, og at han fortsetter tendensene med presise pasninger til mellomrommet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fikk ikke sett kampen i går, men legger merke til at en del påpeker Granli sine dårlige pasninger. Dette er noe han har vært god på tidligere i år, senest pasningen til Ohi som var starten på 1-0 målet mot Haugesund. Harde presise baller langs bakken i mellomrommet. Håper gårsdagen var et arbeidsuhell, og at han fortsetter tendensene med presise pasninger til mellomrommet.

Granli var ikke svakere enn noen andre- generelt veldig svakt over hele linja. For å slå en presis pasning må du også ha en mottaker som har LØPT seg fri. Blir vanskelig med presise pasninger når samtlige seks foran fireren bak står mer stille enn en lyktestolpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg fikk ikke sett kampen i går, men legger merke til at en del påpeker Granli sine dårlige pasninger. Dette er noe han har vært god på tidligere i år, senest pasningen til Ohi som var starten på 1-0 målet mot Haugesund. Harde presise baller langs bakken i mellomrommet. Håper gårsdagen var et arbeidsuhell, og at han fortsetter tendensene med presise pasninger til mellomrommet.

Granli var ikke svakere enn noen andre- generelt veldig svakt over hele linja. For å slå en presis pasning må du også ha en mottaker som har LØPT seg fri. Blir vanskelig med presise pasninger når samtlige seks foran fireren bak står mer stille enn en lyktestolpe.

 

 

Ved minst tre anledninger får vi brudd imot fordi han forsøker gjennomspill langs bakken bakfra. Jeg er enig i at dette har vært et fint våpen tidligere, og jeg syns ikke han bør slutte med det. Men kanskje heller bli litt klokere på når det passer å ta en slik risiko og ikke. Når vi leder på bortebane i en så viktig kamp, kan vi med hell sørge for å ha spillere bak ballen før vi prøver på marginale gjennombruddspasninger. Kælkingen til Demidov er kanskje ikke like lekker å se på, men på den måten unngår vi i det minste brudd i mot i en fase av spillet der Start er nødt til å pushe fremover – da er det selvsagt bedre å tvinge dem bakover med noen lange baller i ny og ne.

 

Ellers er jeg enig i at den sentrale midtbanen tar alt for lite ansvar i det defensive. Alt for mye nøling og 80 % når vi har mulighet til å vinne en 50-50-ball. Det samme gjelder tidvis Boli og Ohi. Blir helt grønn når jeg ser spillere gi opp eller bare halvveis jage baller det er muligheter for å vinne. Kan handle mye om selvtillit, selvsagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Start - Stabæk 18:00 - 8. juli 2018
×
×
  • Opprett ny...