Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk -S08 18:00 - 5. august 2018


Offside
 Del

Anbefalte innlegg


I 2.omg gjaldt det kun å sikre seieren. Ikke rart at vi da har ballen endel . Synd vi ikke slår ballen mye mer inn i boksen, man scorer veldig lite mål når man triller på tvers og bakover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke. Usikker på hvor mye Sarpsborg satset i andre omgang. Måten de gikk rett opp og scorte etter at vi utlignet vitner om styrke.

Word!

 

De bare kontrollerer inn i 2. omgang. Hadde vi putta, hadde de bare justert det inn igjen kjapt og vips hadde vi hatt 4 i sekken

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke ofte @ringo er så aktiv og negativ på forumet. Samtidig legger heller ikke Ingo ut sine hallelujaposter. VeigarP er derimot positiv. Alt er feil, og jeg er skikkelig bekymret!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Dette handler ikke lenger om enkeltspillere (har det noen gang gjort det?) men om et lag som ikke fungerer. Vi slapp inn fire mot Godset og selv forsvarsbauta Berg synes det var flott. På tide å innse at man presterer i kamp som man gjør på trening?

 

2. Man kan sikkert skylde på Hanche, på Mande, på Granli osv, men dette er en laggreie. Setter du en forsvarsspiller i en-mot-en-duell med en spiss, så blir det av og til mål. Vi må være flinkere til å være i overtall hjemover. Og da mener jeg ikke bare at vi har flere inne i egen boks enn det motstanderen har, men at vi er på dem. I dag virket folk usikre (jeg tar for gitt at det ikke går på viljen til å vinne) og lot motstanderen så mutters alene ved flere anledninger. Jeg synes også at flere bør tenke som Skjønsberg når han var i duell i egen forsvarssone: det viktigste var ikke at han kom ut av duellen med ballen, men at han hindret motstanderen i å få tak i ballen (tuppe av gårde, skjerme ut, gå i kroppen så ballen glir forbi osv.). vi er alt for spillende i farlige situasjoner. Jeppe hadde f.eks. en tunnel på motstander, når han ikke hadde noen sikring - det så jo flott ut, men var ikke spesielt effektivt offensivt og kunne fort resultert i baklengs. Vær mer kynisk bak der!

 

3. Men nevnte overtall i egne boks, da må vi ha spillere som dropper ned i forsvarsfireren ved behov, og som kan tenke som en forsvarsspiller. Når Sæther eller Hugo hanver nedi der, er de stort sett på jakt etter å få kontroll på ballen og sette igang en kontring. Kult det, men først og fremst må man hindre motstander i å gjøre seg spillbar. Det er selvfølgelig her vi trenger minst en ny spiller inn.

 

4. En annen ting som hadde fått forsvarsspillerne våre til å se bedre ut, er om de hadde sluppet å forsvare seg mot alle disse flotte innleggene/framspillene. vi trenger en ballvinner på midten. Gjerne en som kan legge lekre pasninger framover, men først og fremst en som kan stoppe motstander når de skal bygge opp spillet sitt foran vår boks. På en avstand fra eget mål som jeg av og til ser Demidov, men som han strengt tatt burde slippe. Det sliter ham ut, og det skaffer ham gule kort (dog ikke så mange som ham fortjener). Se punkt 3, ny spiller inn. Eller kanskje 2?

 

5. Offensivt mener jeg at dette laget ikke er noen krise. Mål styrer kamper, og den følelsen man som offensive spiller får når man åpner kampen med baklengs, og får en ny i trynet under ett minutt etter at man har jobbet fram en redusering - den kan ta arbeidslysten og kreativiteten fra enhver.

 

6. Jeg lar andre diskutere formasjon, men ser gjerne for meg disse starte neste kamp (4-4-2 her, men det kan sikkert skyves på):

 

Hanche-Granli-Demidov-Moe

Hernandez-Børkeeiet-Ny spiller-Brynildsen

Vetlesen eller Brochmann

Boli

 

Benken (denne er veldig bra!):

Sayouba eller Sandberg

Renå Olsen

Sæther

Bohinen (han overrasket positivt i dag!)

Njie

Ohi

 

 

7. Mot RBK er det en jævla ting som teller: jobbe som faen for å holde nullen. Rive og slite i dem når de skal bygge opp spillet sitt. Alltid være 2-mot-1 når Lorden eller andre wannabe-trøndere kommer inn i boksen. Og rydde som faen FORAN egen boks. Her skal flere Rosenborg være utslitte, halvskadde og drittlete Stabækspillerne etter kampen, og med litt marginer kan de også være sure fordi de rotet vekk to poeng mot et bunnlag! Dette handler ikke om å "parkere bussen", men om å jobbe strålende som førsteforsvarere. Hugo gjør ofte det, men prøver gjerne å dekke for store områder (les: er for lite samkjørt med spillerne rundt seg). I VM gjorde stort sett hele Kroatia det - noen som fikk med seg alle taklingene fra Rebic og Mandzukic? Det er ingen motsetning mellom å være et lag med tekniske ferdigheter og kunne jage effektivt og kollektivt etter ball. Kampen mot Rosenborg er egentlig uviktig - normalt er bortekampen på Lerkendal den alle bunnlag lett tåler å tape. Men vi er nødt til å reise kjerringa etter i dag med en gang. Eller så rykket vi faktisk ned i dag. For dette var jævlig pinlig mot et høyst middelmådig bortelag i eliteserien.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Ohi var en vandrende støttepasning som forsinket mange angrep i går. Og det er ikke første gang. Jeg oppfatter f.eks. Boli, Njie og Ola som langt mer rett på mål (og derigjennom målfarlige) enn Ohi når det går som i dag. Jeg opplevde heller ikke at han gjorde en god jobb som førsteforsvarer. Jeg ser ingen grunn til at han skal ha klippekort til å starte kampene.

 

Selvfølgelig skal man veksle mellom hvem som spiller, og ingen av de jeg så i går spilte såpass at det er innlysende at de må få starte alle kampene. Fordelen med at folk begynner å komme tilbake fra skade er selvfølgelig at HB har litt flere alternativer, og kan rullere på startelleveren, ha innbyttere som kan endre kampbildet (uten å svekke oss) og vurdere etter prestasjoner siste tid hvem som får starte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har forresten sett på reprisen av målet vårt en del ganger - synes først det er utrolig at Sæther ikke klarer å få den ballen inn, men nå lurer jeg på om ikke ballen faktisk er inne. Venstrehånda til keeper er jo godt inne i målet når han slår ballen ut igjen. Tror kanskje hele ballen er over streken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Ohi var en vandrende støttepasning som forsinket mange angrep i går. Og det er ikke første gang. Jeg oppfatter f.eks. Boli, Njie og Ola som langt mer rett på mål (og derigjennom målfarlige) enn Ohi når det går som i dag. Jeg opplevde heller ikke at han gjorde en god jobb som førsteforsvarer. Jeg ser ingen grunn til at han skal ha klippekort til å starte kampene.

 

Selvfølgelig skal man veksle mellom hvem som spiller, og ingen av de jeg så i går spilte såpass at det er innlysende at de må få starte alle kampene. Fordelen med at folk begynner å komme tilbake fra skade er selvfølgelig at HB har litt flere alternativer, og kan rullere på startelleveren, ha innbyttere som kan endre kampbildet (uten å svekke oss) og vurdere etter prestasjoner siste tid hvem som får starte.

Er det noen jeg gjerne ser ut av laget etter denne kampen er det Hanche og Sæter. Og kanskje Sayouba, det spørs helt nivået på Sandberg som jeg er ganske uvitende til. Enig i at Ohi ikke hadde sin beste kamp i går, men her tror jeg det handler mer om å trykke på de rette knappene enn å bytte han ut. Ohi er best inne i boksen, og Berg må tvinge han til å oppholde seg mer der enn ute på vingen og feilvendt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet med Ohi er hvis han slutter og få ball/ikke får nok ball på topp, så begynner han å vandre nedover og nedover mot midtstreken, for å søke ball, kan ta noen tuch, vandre litt, drible osv...

Han ska være foran !!

Dette skjer gang på gang på gang i år...

Vi spiller garantert ikke med to spisser mot Rævbkå, benk han...


Hva som skjer bak, har jeg snart ikke ord for lengre, vi sku fått refundert billettene....

Endret av dirtyharry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk forresten Børkeeiet sitt 3 gule for sesongen i år og må stå over mot RBK? Eller var det hans 4? Står 3 på altomfotball og 4 på Norges fotballforbund.

Han har 3 i serien og ett i cup-en, mot Moss.

Reglene i år er vel at han må stå over etter 4 kort, så han er klar mot rbk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett høydepunktene fra i går enda en gang kan jeg ikke fatte og begripe at folk snakker om Sayouba. Målene kommer på grunn av elendig markering i feltet og/eller balltap på midten samt svak backjobb. Selv om han er Tippeligaens beste på strek så kan ikke folk her inne forvente at han skal ta hver jævla ball når motstanderen får stå fritt og avslutte konstant. Hvis noen fortsatt mener at nummer to er hans skyld, fordi han velger å forsøke å redde Hanches avslutning på eget mål, og at Sandberg hadde tatt den, da er man et offer for den utbredte feiloppfatningen om at «alle nye løsninger er bedre enn det som ikke funker!»

 

Ringo har oppsummert lenge hvor vi må fokusere på nytt blod og de verste hullene er. Det er ikke på keeperplass. Du kan sette verdens beste keeper i buret og likevel blir det baklengsmål fram til vi får rettet opp i de verste problemene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange rævva ingripninger som har endt i baklengs har Hanche stått for nå i år a ? 5-6 mål?
2 i dag, så var det vel 2 hvis ikke husker feil fra drammen istarten og har vel vært 1 eller 2 til ?
nesten 20% av baklengsmåla det.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk -S08 18:00 - 5. august 2018
×
×
  • Opprett ny...