Jump to content

Marcus Sandberg

JespV
 Share

Recommended Posts

23 minutter siden skrev fexter:

Det målet i dag skal man ikke slippe inn. Direkte pinlig og symptomatisk på vår sesong. 

Synes han var dårlig på det andre også jeg. Han skal bryte ballbanen foran lskspillern, hvertfall når han ser at vår egen spiller ikke rekker det. Istedet slenger han seg med ballbanen... Han kosta oss poeng idag.. 

Sandberg var da trygg og god! Vanskelig situasjon ved straffen, jeg synes ikke det er straffe, men uansett bra han er offensiv og ikke passiv der.

• 4 weeks later...

Etter å ha sett kampen på TV slår det meg hvor dårlig Sandberg er til å distribuere ballen. Han ser åpenbart ikke mulighetene når han kan sette raskt i gang, og han har oppsiktsvekkende dårlig presisjon på utsparkene. For all del: Han er mer enn god nok på strek og i felt, så jeg er veldig glad vi har ham. Men utspark og utkast kan bli så mye bedre, og det MÅ det da være mulig å gjøre noe med?

Jeg mener trenerne også må ta ansvar her. Har vi 3-4 høye gode offensive spillere som vinner de fleste hodeduellenet? Nei seff ikke. Hvorfor i all verden kælkes ballen høyt og langt fra keeper så ofte da? Og gjerne etter å ha drøyet så lenge at motstanderne er på plass og bare venter på det som kommer. Vi vinner jo aldri første eller andre ball etter lange utspark, helt ubegripelig hvorfor trenerne ikke gjør noe med dette.

Vi har kanskje (!) ikke tekniske forsvarere som kan spille ut bakfra, men hva med å variere? Hva med noen avtalte løp på sidene?

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Akkurat nå skrev Ace:

Du tror at problemet med Sandberg i år er at han tror dette er et hvilehjem? Seriøst?

Det var vel en klønete måte å formulere at han, som travel småbarnspappa, har en arbeidshverdag hvor det er ganske komfortabelt og fokuset ikke først og fremst er på å utvikle seg

2 minutter siden skrev Offside:

fokuset ikke først og fremst er på å utvikle seg

Det vet du ingenting om. Sandberg ser ut som en keeper som totalt mangler selvtillit. Da tviler man på alle valg man gjør, blir bekymret for å glippe ballen når det kommer skudd osv. Ref. 2-1 i dag, en feilvurdering (igjen). Vi kan godt benke han for å "sette et eksempel". Resultatet er antakelig enda dårligere selvtillit. Det Sandberg trenger er en trener som sier at han vet hvilket nivå han holder og at vi sammen skal nå det nivået igjen.

1 minutt siden skrev Ace:

Det vet du ingenting om. Sandberg ser ut som en keeper som totalt mangler selvtillit. Da tviler man på alle valg man gjør, blir bekymret for å glippe ballen når det kommer skudd osv. Ref. 2-1 i dag, en feilvurdering (igjen). Vi kan godt benke han for å "sette et eksempel". Resultatet er antakelig enda dårligere selvtillit. Det Sandberg trenger er en trener som sier at han vet hvilket nivå han holder og at vi sammen skal nå det nivået igjen.

Granli, her kommer Ace - vår nye keeper trener!

2 minutter siden skrev Ace:

Hvis vi spiller med en keeper som er uten selvtillit, så er det vel best for han og laget at han får en pause. Vi alle vet hvor god keeper Sandberg er (ligaens beste på sitt beste), og jeg vil tro han som andre profesjonelle bare blir trigget av å føle han har en reell utfordrer

1 time siden skrev Offside:

Hvis vi spiller med en keeper som er uten selvtillit, så er det vel best for han og laget at han får en pause. Vi alle vet hvor god keeper Sandberg er (ligaens beste på sitt beste), og jeg vil tro han som andre profesjonelle bare blir trigget av å føle han har en reell utfordrer

Hvor kommer den teorien fra? Generelt vet man at folk presterer bedre uten press. Spesielt når det kommer til beslutninger der man bør være automatisert og ikke tenke konsekvenser. (Høres ut som situasjonen til en keeper, spør du meg?) 

Folk er forskjellig. Noen lar seg motivere til å trene bedre av å bli fortalt at de er best i verden. Andre blir motivert av å fortelle at de suger. Andre igjen blir motivert av å bli fortalt hvor gode de gjør medspillerne osv. 

Hvem kjenner Sandberg nok til å vite hvilke knapper han trenger å få trykket på?

Så vidt jeg husker, fikk han den virkelige oppsvingen i karrieren da han gikk fra konkurransesituasjon i Enga til å være ubestridt førstevalg i Norge?

16 timer siden skrev odd:

Hvor kommer den teorien fra? Generelt vet man at folk presterer bedre uten press. Spesielt når det kommer til beslutninger der man bør være automatisert og ikke tenke konsekvenser. (Høres ut som situasjonen til en keeper, spør du meg?) 

Folk er forskjellig. Noen lar seg motivere til å trene bedre av å bli fortalt at de er best i verden. Andre blir motivert av å fortelle at de suger. Andre igjen blir motivert av å bli fortalt hvor gode de gjør medspillerne osv. 

Hvem kjenner Sandberg nok til å vite hvilke knapper han trenger å få trykket på?

Så vidt jeg husker, fikk han den virkelige oppsvingen i karrieren da han gikk fra konkurransesituasjon i Enga til å være ubestridt førstevalg i Norge?

Men vi ber ofte om spillere som kan gi konkurranse om plassene. Bare ikke på keeperplass?

5 minutter siden skrev boie:

Men vi ber ofte om spillere som kan gi konkurranse om plassene. Bare ikke på keeperplass?

Godt poeng!

Så hvor ofte er det egentlig "konkurranse" vi ønsker? 

I Eggens glansdager gikk Rosenborg gjennom sesongen med 15-16 spillere som spilte alle kampene. Når jeg prøver å huske tilbake til hva vi har ønsket her, og som Kjønø har vært frustrert over at skader har stoppet, så er det en fast ellever som spiller sammen mer enn 45 minutter om gangen, og som fungerer som et lag.

Det jeg tror mange egentlig mener med "konkurranse" er at vi vil ha bedre spillere. Hvis vi får inn en som er bedre enn Skytte og som plasserer Skytte på benken, driter vi egentlig om de konkurrerer og kan akseptere at Skytte drar. Vi trengte ikke en ny spiss for å konkurrere med Kinoshita, vi trengte en ny spiss for å erstatte Kinoshita. 

Så lenge det er fysisk forsvarlig tror jeg spillere som Ottesten, Pignatel og Edvardsen utvikler seg mer om de spiller 90 minutter hver helg, enn om de spiller 50/50 med andre spillere de konkurrerer med.