Gå til innhold

Kamptråd Røa-Stabæk lørdag 25. august kl 15:00


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Klart for lokalderby mot Røa, og man skal ta revansje etter den svake kampen på Nadderud i våres.

 

På 21 kamper har vi 12 6 3 46-20. Merk også at man kun har tapt en gang på Røabanen.

 

Guro Bergsvand ute for resten av sesongen, og man er ute og leter etter erstatter. Ryktene sier at en gammel kjenning er på plass. Så får vi se om hun er med på lørdag. Omarsdottir har også kjenning med en skade, og det kan være noe av grunnen til at hun ikke var på benken sist. Ellingsen er kanskje klar igjen, men med tidligere erfaringer føler jeg meg ikke sikker på det. Dog føler jeg meg sikker på at vi ikke tar en Fram og stiller med åtte spillere, og to av dem blir skadet første kvarteret.

 

Hadde vært fint om noen tar turen, og enn så rart det høres ut tror jeg de på Røa savner Bærums-pøbelen.

 

http://www.stabak.no/lag/kvinner/nyheter/for-roa-stabaek

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha tatt en titt på kamptroppen vår kan det se ut som det er to gamle kjenninger som har sagt seg villig til å stille opp. I såfall kan vel snittalderen bli nærmere 30 enn 20.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En forandring til dog.

 

Lagoppstilling :

 

Hjelmseth - Bjørneboe, Fennefoss, Grønli, Loennecken, Wilmann - Jensen, Fitzgerald, Fladberg, Gustad - Bjånesøy.

Benk: Ervik - Flakk, Kielland, Mykland, Vindheim.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Julie var en av våre mest positive den tiden hun spilte. Ellers var det vi som styrte 2. omgang. Fitzgerald og Wilmann treffer rammeverket, mens Grønli har en suser rett utenfor. Ellers verdt å merke seg at Kielland er fus i alt etter at hun kommer inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra budstikka+

 

Skadeproblemer forverret etter Stabæk-tap

Artikkeltags

FOTBALL STABÆK SPORT

FÅ SPILLERE: Stabæk-trener Vanja Stefanovic og Stabæk mange som er skadet på laget for tiden.

FÅ SPILLERE: Stabæk-trener Vanja Stefanovic og Stabæk mange som er skadet på laget for tiden. Foto: KNUT BJERKE

Av Ole Christian Nymoen

Publisert:25. august 2018, kl. 17:51

Stabæk kunne satt seg i en god posisjon knyttet til videre spill i Toppserien for kvinner. Det skjedde ikke.

DEL

 

Røa IL Stabæk: 2-0.

 

Et skadeskutt Stabæklag møtte Røa i Toppserien for kvinner, på Røa kunstgress. Dessverre for Stabæk endte det med null poeng og en mulig brukket ankel Julie Stafne Gustad. Stabæktrener Vanja Stefanovic er bekymret over den tynne stallen Stabæk besitter for tiden.

 

Få nyhetene servert i innboksen.

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

— Vi har bare 12 A-lagsspillere tilgjengelig for tiden, det inkluderer to keepere. Det gjør at vi blir nødt til å spille med flere unge spillere fra rekruttlagene våre. Jeg synes vi spiller bra, spesielt hvis man ser på forutsetningene våre, forteller Stefanovic.

 

Les også: Stabæk 2 sikret poengdeling

 

Tung start

 

Røa åpnet kampen best og scoret allerede i kampens andre minutt. Stabæk slet med å komme seg inn i kampen, men 20 minutter inn i kampen smalt et langskudd fra Stabæk i metallet bak Røas keeper. 38 minutter ut i kampen blir Stafne Gustad taklet stygt av Røas Vilde Gullhaug Birkeli, noe som ender med gult kort til Røaspilleren. Sportslig leder i Stabæk, Richard Jansen mener det var et soleklart rødt kort.

 

— Det var en forferdelig takling, det burde ha vært noe mer enn bare et gult kort, men dommeren ville det annerledes, sier Jansen.

 

Stefanovic var ikke fornøyd med førsteomgangen til laget, men synes også de hadde uflaks.

 

— Det var en tøff kamp. Røa var klart bedre enn oss de første 20 minuttene og vi slipper inn et tidlig mål. Jeg synes vi tar oss opp utover i omgangen, sier Stefanovic.

 

Les også: Raymond Gyasi endelig tilbake for Stabæk

 

Jevnere andreomgang

 

Det var tydelig at pausepraten til Stefanovic hjalp Stabækspillerne. Etter pausen var det et mye mer aggressivt Stabæklag som spilte utpå kunstgressmatten. Der hvor Røa hadde styrt spillet i førsteomgang ble andreomgangen en jevnere affære. I det 67. minutt var Stabæk ekstremt nære en utligning. Et lavt innlegg fant Andrea Willmann foran mål. Dessverre for Stabæklaget gikk ballen himmelhøyt over mål, fra rundt fem meter.

 

— Vi har et par store sjanser i kampen og er det beste laget i andreomgangen av kampen. Jeg synes vi får dårlig betalt i denne kampen, vi burde nok ha fått med oss ett poeng, sier Stefanovic.

 

Til tross for at Stabæk hadde de største mulighetene i andreomgangen, klarte de ikke få ballen i mål. I stedet var det Røa som fikk satt den berømte spikeren i kisten, fire minutter før slutt. Dermed endte kampen 2-0 og Stabæk tapte viktige poeng i Toppseriens bunnstrid. Selv om laget tapte er ikke Jansen spesielt bekymret for årets sesong.

 

— Neste uke møter vi Trondheims - Ørn, det er en viktigere kamp enn den i dag. Jeg har full tro på at vi skal spille i Toppserien også neste år, forteller Jansen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Røa-Stabæk lørdag 25. august kl 15:00
×
×
  • Opprett ny...