Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Ranheim - søndag 23/9-18


mbh
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest Nr14

 

Askildsen var ikke klar for en ES-debut fra start i dag og fikk spille altfor lenge. Han var stadig feilplassert

og pasningkvaliteten var for svak. Det kan godt hende at han kan bli en god spiller for oss, men det var ikke riktig å la han starte i dag

Ikke enig. Synes han stort sett klarte seg bra. Et par feilpasninger, men alt i alt en godkjent debut.
Det var en godkjent debut. Han fikk ikke mye hjelp av Keita som var mer eller mindre saltstøtte og hadde ikke mange tunge returløp på full intensitet noe som gjorde han direkte skyld i 2 målet til Ranheim. Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Herregud så ufortjent og så deilig!!! Endelig marginene med oss!

Ufortjent? Her må du gjerne utdype. De har vel kun én sjanse utover de to målene (som begge er hjerneblødninger).

Enig med deg s-simen, synes Ranheim hadde veldig lite å by på og at seieren totalt sett var fullt fortjent. Så også at det på VG Live sto ved pause at Stabæk hadde mest grunn til å være fornøyd med uavgjort for Ranhiem hadde vært det beste laget i første omgang. Det skjønte jeg ingenting av.
Ranheim var mer på, vant de fleste dueller og var best i første omgang. Vi var best i andre, men vi har tur at vi får med alle tre poengene ... Dette laget kan ikke friskmeldes ennå, selv om det var ubeskrivelig deilig med seier igjen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kommer tilbake etter å ha ligget under 2 ganger !! Det er sterkt!! Vi scorer 3 mål mot et lag som parkerer bussen og gjør alt for å drøye tid, det har vi vel ikke gjort siden 2008!

 

Ellers gjør vi ingen god kamp. Men samma det, nå gjelder 3 poeng og med det selvtillit og bedre spill.

 

Apropos Askildsen. Ser at han er nok et kjempetalent fra akademiet, men det var da voldsomt til å sette press på en urutinert fyr. Gjorde mye juniorfeil, men kriga veldig bra defensivt så det var vel derfor Berg valgte han fremfor Bohinen og Vetlesen.

 

Ellers skal Bohinen ha for nok et godt innhopp i dag ! Vetlesen slet, bortsett fra den glimrende assisten han hadde. Ser gjerne at Gyasi snart får prøve seg på høyre. Valencic var helt ok, men han er kanskje ikke helt en høyrekant. Ser likevel at det er mye lovende!

 

Keita var alt mellom himmel og helvete, men heldigvis mest himmel!

 

Jeg gir IAO enn så lenge godkjent på overgangsvinduet☺️

 

Edit: Må ikke glemme Boli da. Ligger an til å få min stemme for kassa nå!

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Herregud så ufortjent og så deilig!!! Endelig marginene med oss!

Ufortjent? Her må du gjerne utdype. De har vel kun én sjanse utover de to målene (som begge er hjerneblødninger).

Enig med deg s-simen, synes Ranheim hadde veldig lite å by på og at seieren totalt sett var fullt fortjent. Så også at det på VG Live sto ved pause at Stabæk hadde mest grunn til å være fornøyd med uavgjort for Ranhiem hadde vært det beste laget i første omgang. Det skjønte jeg ingenting av.
Ranheim var mer på, vant de fleste dueller og var best i første omgang. Vi var best i andre, men vi har tur at vi får med alle tre poengene ... Dette laget kan ikke friskmeldes ennå, selv om det var ubeskrivelig deilig med seier igjen

 

 

Dette føler jeg er en god oppsummering. Og nei, Ranheim skapte ikke mye, men det gjorde pokker ikke vi heller.

 

Men akkurat straffen så fullt korrekt ut fra min vinkel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Askildsen kommer helskinnet ut av det, det er ikke hans feil at han blir hevet utpå der i dag.

 

Han har noen balltap i starten som kunne vært unngått, men han skal alt i alt få godkjent.

 

Men midtbanen vår er total sett alt, alt for dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er ikke gjengen på VGlive verdensmestre i fotballstatistikk, men de har 7-2 til oss i avslutninger på mål og 14-2 i avslutninger totalt.

 

Å kalle det en ufortjent seier er rett og slett fyllerør og ralling.

 

Men at stort sett alle hadde sluttet å tro på 3 poeng kan jeg være enig i, men det er selvfølgelig noe helt annet. Jeg tror ikke Ranheim bommet på en eneste "sjanse" i hele kampen...

 

 

Ellers synes jeg Askildsen gjorde en ok debut. Dessverre virket det som han hadde fått jobben med å styre midtbanen, og det er kanskje litt mye ansvar å legge på en debutant, Henning...

 

 

 

 

Men viktigst av alt i dag - innsatsen til Boli. Fy faen som jeg elsker den mannen. Utrolig deilig og fortjent at det var han som lagde jubileumsmålet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Askildsen var ikke klar for en ES-debut fra start i dag og fikk spille altfor lenge. Han var stadig feilplassert

og pasningkvaliteten var for svak. Det kan godt hende at han kan bli en god spiller for oss, men det var ikke riktig å la han starte i dag

Ikke enig. Synes han stort sett klarte seg bra. Et par feilpasninger, men alt i alt en godkjent debut.
Det vr en godkjent debut. Han fikk ikke mye hjelp av Keita som var mer eller mindre saltstøtte og hadde ikke mange runde returløp på full intensitet noe som gjorde han direkte skyld i 2 målet til Ranheim.
Keita saltstøtte???? Så vi samme kamp? Endelig har vi en sentral midt som kan orientere seg og slå skikkelig pasninger. Han er jo konstant spillbar, og det blir du ikke hvis du er saltstøtte. Vår klart viktigste mann idag etter Boli.

Keita var god generelt, men det er riktig at han er skyld i 1-2-målet med et meget slapt returløp etter ballmiss på midten. Han har mange susende taklinger, men det er jo litt surr med han defensivt også.

 

Men det er jo det man får når man låner et 20-årig supertalent. Han er jo ikke en «ferdig toppspiller». Anyway, jeg har veldig sansen for Keita og det han bidrar med! Han kommer til å bli veldig god!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Askildsen var ikke klar for en ES-debut fra start i dag og fikk spille altfor lenge. Han var stadig feilplassert

og pasningkvaliteten var for svak. Det kan godt hende at han kan bli en god spiller for oss, men det var ikke riktig å la han starte i dag

Ikke enig. Synes han stort sett klarte seg bra. Et par feilpasninger, men alt i alt en godkjent debut.
Det vr en godkjent debut. Han fikk ikke mye hjelp av Keita som var mer eller mindre saltstøtte og hadde ikke mange runde returløp på full intensitet noe som gjorde han direkte skyld i 2 målet til Ranheim.
Keita saltstøtte???? Så vi samme kamp? Endelig har vi en sentral midt som kan orientere seg og slå skikkelig pasninger. Han er jo konstant spillbar, og det blir du ikke hvis du er saltstøtte. Vår klart viktigste mann idag etter Boli.

Keita var god generelt, men det er riktig at han er skyld i 1-2-målet med et meget slapt returløp etter ballmiss på midten. Han har mange susende taklinger, men det er jo litt surr med han defensivt også.

 

Men det er jo det man får når man låner et 20-årig supertalent. Han er jo ikke en «ferdig toppspiller». Anyway, jeg har veldig sansen for Keita og det han bidrar med! Han kommer til å bli veldig god!

 

Keita er veldig god og minner meg om Adu og Tchoyi. God med ballen og har en veldig god ro med ballen. Ja, han har mange susende taklinger og noen helt ubrukelig pasninger/skudd. Men de alternativene vi ellers har på midtbanen er ikke det samme. Keita ser medspillere og slår pasninger som ikke andre gjør. Dette er veldig bra. Gelder meg til fortsettelsen. Fortjent mål i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

 

Askildsen var ikke klar for en ES-debut fra start i dag og fikk spille altfor lenge. Han var stadig feilplassert

og pasningkvaliteten var for svak. Det kan godt hende at han kan bli en god spiller for oss, men det var ikke riktig å la han starte i dag

Ikke enig. Synes han stort sett klarte seg bra. Et par feilpasninger, men alt i alt en godkjent debut.
Det vr en godkjent debut. Han fikk ikke mye hjelp av Keita som var mer eller mindre saltstøtte og hadde ikke mange runde returløp på full intensitet noe som gjorde han direkte skyld i 2 målet til Ranheim.
Keita saltstøtte???? Så vi samme kamp? Endelig har vi en sentral midt som kan orientere seg og slå skikkelig pasninger. Han er jo konstant spillbar, og det blir du ikke hvis du er saltstøtte. Vår klart viktigste mann idag etter Boli.
Keita var god generelt, men det er riktig at han er skyld i 1-2-målet med et meget slapt returløp etter ballmiss på midten. Han har mange susende taklinger, men det er jo litt surr med han defensivt også.

 

Men det er jo det man får når man låner et 20-årig supertalent. Han er jo ikke en «ferdig toppspiller». Anyway, jeg har veldig sansen for Keita og det han bidrar med! Han kommer til å bli veldig god!

Keita er veldig god og minner meg om Adu og Tchoyi. God med ballen og har en veldig god ro med ballen. Ja, han har mange susende taklinger og noen helt ubrukelig pasninger/skudd. Men de alternativene vi ellers har på midtbanen er ikke det samme. Keita ser medspillere og slår pasninger som ikke andre gjør. Dette er veldig bra. Gelder meg til fortsettelsen. Fortjent mål i dag.
Helt enig ... hadde vært moro å se han i spann sentralt med Hugo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig beskrivelse av VG om Keitas scoring. Står at den lignet på Bolis scoring, og at han feide den i mål.

 

Ellers enig at seieren er fortjent, men at vi ikke gjør en god kamp. Straffen og utvisningen virket også veldig klare fra der jeg satt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spør du meg skulle Furu hatt sitt andre gule på fellingen i kontringen vår rett i forkant av Ranheims første mål. Man er i overkant negativt hvis man ser på denne seieren som heldig. Vi spiller ikke dritbra fotball - men vi kommer tilbake to ganger mot et lag som spiller definisjonen av parkere bussen gjennom nesten hele kampen. Vi skårer et boksåpnermål som vi så ofte har slitt med og vi skårer et dødballmål(!!!!!!!).

Foruten de to målene imot som er så pinlig dårlig syns jeg vi spiller riktig fotball. Rundt det 80. min så det ut som vi gikk i den vanlig tabben å bli desperate og stå stille med mange folk oppe som venter på lange oppspill. Så tar vi oss sammen og spiller et tålmodig pasningsspill og skaper bevegelsene vi trenger. Derfor vinner vi! Det er ganske imponerende.

Skal vi klage over noe idag så må det være argumentet om at Ohis måltørke kommer av en ny rolle dypere i banen hvor han fungerer som ballvinner og tilrettelegger - han gjør vel hverken? I første omgang kælker vi mye og høyt på Boli, da burde det kanskje vært Ohi som stod der og Boli som kom etter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dere som synes det var en ufortjent seier; hvilke parametere bruker dere for å vurdere om en seier er fortjent? Som nevnt 14-2 i avslutninger, 60 % ballbesittelse. Ranheimseier hadde vært - ja, et ran...

 

Også helt uenig i kritikken av Keita. Etter mitt syn vår viktigste mann ved siden av Boli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som prøver å snakke ned prestasjonene til Keita fordi man har spådd at han ikke er god nok, og gjerne vil ha rett?

 

Det kan det jo tenkes å være en viss mulighet for...

 

Slik jeg så situasjonen der og da skulle mer eller mindre hele laget ha kjeft for returløpet. Fatter ikke at Keita spesielt ble valgt ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ganske bevegelig saltstøtte det der. Dette er altså situasjonen han får mest kritikk for.

 

Er det noen som prøver å snakke ned prestasjonene til Keita fordi man har spådd at han ikke er god nok, og gjerne vil ha rett?

Som sagt synes jeg Keita er veldig god og gjør en god kamp i dag, og er blant banens beste. Men han er jo litt nonchalant til tider og gjør noen småfeil. Sånn er det jo. Han er er sendt til oss for å lære ;-)

 

Ang returløpet: som defensiv midtbanespiller som taper en duell på midten forventer jeg full sprint hjem for å stoppe kontringen. Jeg opplevde det som litt halvhjertet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er det noen som prøver å snakke ned prestasjonene til Keita fordi man har spådd at han ikke er god nok, og gjerne vil ha rett?

Jeg kan bare snakke for meg selv, men da har du helt rett. Jeg synes selvfølgelig det er greit at vi taper kamper, så lenge Keita får skylden. Det er jo ikke bare spillerne som har vinnerinstinkt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ganske bevegelig saltstøtte det der. Dette er altså situasjonen han får mest kritikk for.

 

Er det noen som prøver å snakke ned prestasjonene til Keita fordi man har spådd at han ikke er god nok, og gjerne vil ha rett?

Som sagt synes jeg Keita er veldig god og gjør en god kamp i dag, og er blant banens beste. Men han er jo litt nonchalant til tider og gjør noen småfeil. Sånn er det jo. Han er er sendt til oss for å lære ;-)

 

Ang returløpet: som defensiv midtbanespiller som taper en duell på midten forventer jeg full sprint hjem for å stoppe kontringen. Jeg opplevde det som litt halvhjertet.

Så veldig halvhjerta ut fra tribunen i hvert fall. Nadderud er 105m lang, så tipper det er ca 60m mellom der han reiser seg opp og der Reginiussen skyter. 11s mellom de bildene, så ganske daft før han setter inn spurten på slutten.

 

Forøvrig helt enig i at Keita var blant våre beste i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantasypoints: Boli 3 (vår og Bergs redningsmann), Reginiussen 2, Keita 1 ... målscorere kommer ofte uforholdsvismessig godt ut av det i slike banens beste kåringer, men denne rangeringen føles ikke helt feil

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ganske bevegelig saltstøtte det der. Dette er altså situasjonen han får mest kritikk for.

 

Er det noen som prøver å snakke ned prestasjonene til Keita fordi man har spådd at han ikke er god nok, og gjerne vil ha rett?

Som sagt synes jeg Keita er veldig god og gjør en god kamp i dag, og er blant banens beste. Men han er jo litt nonchalant til tider og gjør noen småfeil. Sånn er det jo. Han er er sendt til oss for å lære ;-)

 

Ang returløpet: som defensiv midtbanespiller som taper en duell på midten forventer jeg full sprint hjem for å stoppe kontringen. Jeg opplevde det som litt halvhjertet.

Så veldig halvhjerta ut fra tribunen i hvert fall. Nadderud er 105m lang, så tipper det er ca 60m mellom der han reiser seg opp og der Reginiussen skyter. 11s mellom de bildene, så ganske daft før han setter inn spurten på slutten.

 

Forøvrig helt enig i at Keita var blant våre beste i dag!

 

Nja, er alltid litt nervøs når Keita har ballen foran motstanders 16-meter. Er vel han som også roter det til så Ranheim kontrer inn 2-1. Potensialet hans er der, men det er en grunn til at han spiller for Stabæk. Minner fortsatt mer om Ba enn Lumanza.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel han som også roter det til så Ranheim kontrer inn 2-1.

10.png

 

Her er situasjonen når Keita kommer seg opp etter det andre kontringsforsøket. Innringet er Keita, Reginiussen og Valencic.

 

Før dette har følgende skjedd:

 

Valencic slår et innlegg inn mot Ohi og Boli. Så ut som et godt valg.

Ranheim header unna, og ballen triller utover. Askildsen og Keita slenger seg inn i samme duell. Dette er evt punktet der vi skal laste Keita.

Keita går i neste duell også. Kanskje kunne man også her tenkt at han heller skulle løpt hjemover, men han er cm fra å nå ballen. Samtidig er ikke resten av laget i skrekkelig ubalanse.

Kontringen går som i bildene over.

 

Forstår ikke hvordan man klarer å peke ut Keita som den som roter det til. Er det én mann å peke ut, så vil jeg si det er Valencic som slurver på returløpet. Nummer to vil jeg kanskje sette på Sandberg som ser ut til å stå veldig dårlig plassert i målet. Nummer tre gir jeg til Granli for å falle altfor dypt. Han ser for lite på hvor resten av Ranheim-laget er, og plasserer seg som om den eneste faren er at ballfører drar av både Hernandez og Askildsen.

 

Som nummer fire vil jeg dele skylden mellom Askildsen, Keita og Berg for at de to førstnevnte ikke er samspilte nok til å vite hvem som skal i duellen og hvem som skal gå i sikring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår ikke helt hva Henning Berg tenker på når han setter inn Askildsen i dag. Laget vårt skriker etter rutine og erfaring - absolutt ikke etter flere helt unge debutanter. Jevnhet i prestasjoner kommer med erfaring - og nå trenger vi folk som har kriget før. Ikke noe galt sagt om Askildsen som sikkert kan være et stort talent, men dette er ikke tida for gambling og eksperimentering.

Endret av Bolivar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår ikke helt hva Henning Berg tenker på når han setter inn Askildsen i dag. Laget vårt skriker etter rutine og erfaring - absolutt ikke etter flere helt unge debutanter. Jevnhet i prestasjoner kommer med erfaring - og nå trenger vi folk som har kriget før. Ikke noe galt sagt om Askildsen som sikkert kan være et stort talent, men dette er ikke tida for gambling og eksperimentering.

Og hvilken rutine mener du vi skulle hatt der Askildsen spilte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk til Odd for at du stadig prøver å understøtte argumentene dine med fakta i diskusjonene her, istedenfor vill synsing. Det er veldig befriende.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av Keita som statisk. Synes Askildsen får godkjent ut fra forutsetningene, men han er for ofte feilplassert og jeg telte tre ganger hvor han felte en medspiller i dag (inklusiv duellen over som jeg mener han burde trekke seg fra, da Keita har bedre defensiv dekning). Askildsen forsøker i returløpet å gjøre en profesjonell foul, men han trekker seg i siste liten. Han slo ut med armene etter skåringen også. Spørs om ikke han klandret seg selv litt for den avgjørelsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Herregud så ufortjent og så deilig!!! Endelig marginene med oss!

 

Jeg er ikke alene om å synes den straffen var av det heldige slaget eller?

Tja,er vel utenfor her- men faller innenfor2m0a4330_orig.jpg,

Edit: bildelenke funka ikke , men bildene finner dere her.

Aha, det tenkte jeg ikke på en gang :) synes bare det ikke nødvendigvis var nok armbruk til å kvalifisere til et frispark og ihvertfall ikke rødt kort (så ut som om han fikk direkte rødt kort??! Ikke det 2. Gule?). Men, men blåst er blåst og takk for det :) Vi tar det vi får!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forstår ikke helt hvordan du kan påstå at det ikke er en nedrivning? Boli er soleklart foran, og Ranheimspilleren tar tak i ham i to omganger. Det er ikke slik at det å bli dratt i skulderen i et sekund eller to ikke er lenge nok til å bli revet ned når man er i full fart. Og for så vidt litt i ubalanse etter det første nedrivingsforsøket. Dritt lei av dommere som synes holding er en del av moderne fotball og greit så lenge det varer mindre enn et halvt minutt. Befriende godt dømt av en ellers svak dommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg forstår ikke helt hva Henning Berg tenker på når han setter inn Askildsen i dag. Laget vårt skriker etter rutine og erfaring - absolutt ikke etter flere helt unge debutanter. Jevnhet i prestasjoner kommer med erfaring - og nå trenger vi folk som har kriget før. Ikke noe galt sagt om Askildsen som sikkert kan være et stort talent, men dette er ikke tida for gambling og eksperimentering.

Og hvilken rutine mener du vi skulle hatt der Askildsen spilte?

 

Dette svarte vel Berg på selv - sent, men godt da Vetlesen ble satt innpå og kvitterte med en flott målgivende

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Ranheim - søndag 23/9-18
×
×
  • Opprett ny...